typek napisał:
To je celkem jednoduché k vysvětlení. Zatímco před 15-20 lety se dělaly auta k ježdění, dnes se dělají k bourání. Proto deformační zóny, tloušťka dveří a výztuhy tvoří dobrou polovinu váhy navíc oproti vozům z té doby a i tloušťka dveří a komplet interiéru změnila dnešní malý vůz vnějším rozměrem i vahou na vůz střední třídy té doby. I to je jeden z důvodů, proč majitel auta může být ve střední třídě spokojen s motorem o výkonu, který dnes stačí sotva na fábii, nebo polo a spotřebou, kterou se ...
Když jsem přešel z B4 na B5, okamžitě jsem zaregistroval menší vnitřní prostor, ale vyšší hmotnost (tuším +90 kg) a se stejným motorem vyšší spotřebu. Je to tak.
Kdysi jsem kdesi viděl "vývoj" hmotnosti Golfů. Velmi názorné. Samozřejmě se týká i jiných aut.