0
powrót
 

diskuze k tématu: Diesel či benzín ve spolehlivém autě

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, technické dotazy, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.01.2009 12:08, S tou chválou
motoru 2,3 V5 bych byl opatrnější. Je to velkej paskvil a velkej omyl, psala to Kylie, a ta tomu přece rozumí...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.01.2009 12:42, Mondeo 2,0 16V
Vrele muzu doporucit Mondeo, zvlaste po faceliftu, ktery ani tak nezlepsil nic moc na aute jako takovem, ale ten rozdil na stredovem tunelu je obrovsky. Jinak k motoru 2.0 16V 107kw¨, je to super motor. Mame ho tedy v kombiku, ale jede pomerne slusne. Proti TDI 81kw v toledu (mimochodem je ted na prodej, recenze zde na tipcars) mu sice chybi ten brutalni zatah, ale je tichy, topi hned, a je velmi pruzny, na 1, 2 a 3 jede slusne i ve 4 lidech. JAkmile mate 4. nebo 5. rychlost tak uz se mu nechce moc rychle akcelerovat. NA predjizdeni v kopci treba na dalnici zapomente, nebo rychle rozmyslete, od 100 nahoru uz moc akcelerace neni proti TDI, ktere nadherne zrychluje i nad hranici 140. Spotreba je takova: hodne klidna jizda 80 - 100 okreska s klidnejsi nohou je bez problemu 7 litru. Mesto vetsinou tak tech 10. Cesta z Prahy do Vidne, z Vidne do KArlovych Varu a z Varu do Prahy cca 1000 km za 2 dny tak byla vypoctena na 8,5 litru. Rychlost na tempomat 120, v Rakousku jen dle predpisu, a cesta do varu rychlost 160 (dalnice byla vylidnena, bylo to 1.ledna po silvestru brzy rano navrat z Vidne). Rozvody retezem, auto pohodlne a velike. Co vice dodat? Cena naseho kusu byla 145 tis, coz na faceliftovany model je vic nez dobre. Meli jsme stesti. (neni to pastika, ani svarena z 10 aut ani prevodovka ani motor nejsou KO jak se asi mnozi pokusi vzhledem k cene napsat) Proste zabaveny leasing z Danska po prvnim majiteli.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.01.2009 12:46, Dobrá rada Muroně
Pane Mičulko,
buď poslechněte radu pana Dvorského nebo se držte stáje (resp. koncernu) a kupte si diesel, když rád sledujete náklady. Opravdu nejspolehlivější a nejtrvanlivější bude 1,9 Tdi s rotačním čerpadlem výkonu 81 KW, bez problémů budete jezdit do práce se spotřebou 5l. Potíž je v tom, že do většiny aut se dával tak do roku 2003. Jestli chcete novější, musel byste jít do PD (třeba 77 KW), což také není tak špatné, jak zde mnozí tvrdí. Nepůjdete-li do Mondea, hledejte zachovalý Tdi 81 KW (AHF) v Toledu II (do kterého se dával až do roku 2006) nebo v Leošovi I. Se starším datem výroby ho můžete najít v Golfu, Boře, nebo Octávii I.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.01.2009 14:44, jen malá poznámka k tomu povinnému ručení
Výše zmíněných 1000 czk měsíčně ještě než otočíte klíčkem - já mám pocit že tím povinným ručením se furt jen straší!!! Já platím za svůj 3,3 L motor (myslím 174 koní) 6500,- czk, což teda není přece žádná hrůza! Krytí myslím 40/40 mil.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.01.2009 15:33, RE: jen malá poznámka k tomu povinnému ručení
mikeobi napisał:
Výše zmíněných 1000 czk měsíčně ještě než otočíte klíčkem - já mám pocit že tím povinným ručením se furt jen straší!!! Já platím za svůj 3,3 L motor (myslím 174 koní) 6500,- czk, což teda není přece žádná hrůza! Krytí myslím 40/40 mil.
Osobně bych to viděl nato mondeo...... dalo by se i to koncernový TDi,ale to bych bral jen pokud by to bylo od známýho a věděl bych kolik to má skutečně najetý.....u staršího naftáku je předpoklad že si jej pořizovali lidi co maj velkej roční nájezd... takže raději něco co má 4 válce a je to na benzín, aby se to stihlo trochu ohřát a je jedno jestli 1,8 nebo 2,0 co bude lepší zachovalejší a líp vybavený to bych vybral..uvidíte co bude k mání... a navíc ford je "obecně levnější" na servis než koncerny.Máte rozvody řetězem oproti TDi kde musíte měnit za min 10 rozvody (ted bych nerad kecal ale kámoš nedávno říkal že dával 12) . Mám dost kamrádu (studenti) co si koupili 1,9TDi (Toleda, Octávy, Pasaty, a hodně z nich mělo problém s turbem) z čehož mi vychází docela slušná šance že bude tak na 50% čekat turbo právě na vás. Ono se to rozmontuje, pročistí než se to dá do bazaru chvíli to vdrží a novej majitel at se stará....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.01.2009 15:55, Mondeo
Nebyl tu včera skoro stejný dotaz? Jinak bych se ale přiklonil k Mondeu a k benzínu. Pro váš nájezd je to nejekonomičtější kombinace. Sice spotřeba bude vyšší, ale odpadnou vám některé výdaje za servis. Třeba rozvody řešené řetězem možná nikdy nebudete muset měnit. Taktéž vás nečekají poruchy typické pro všechny diesely, benzínový motor 1,8 nebo 2,0 holt některé součásti nemá a tak se nemohou pokazit. Navíc jak už bylo psáno, v zimě se diesel opravdu ani nezahřeje a tak nebudete celou cestu zmrzat spolu s motorem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.01.2009 16:43, RE: jen malá poznámka k tomu povinnému ručení
vasapasa napisał:
Osobně bych to viděl nato mondeo...... dalo by se i to koncernový TDi,ale to bych bral jen pokud by to bylo od známýho a věděl bych kolik to má skutečně najetý.....u staršího naftáku je předpoklad že si jej pořizovali lidi co maj velkej roční nájezd... takže raději něco co má 4 válce a je to na benzín, aby se to stihlo trochu ohřát a je jedno jestli 1,8 nebo 2,0 co bude lepší zachovalejší a líp vybavený to bych vybral..uvidíte co bude k mání... a navíc ford je "obecně levnější" na servis než kon...
Pašo, ta rizika u TDi zas taková nejsou - když mají jasný původ a dobré zacházení. To platí zejména o turbu. Jeho repase tak drahá není. Rozvody se dělají jednou za 90tkm, včetně vodní pumpy a spodního kola se to dá pořídit bratru za 6k.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.01.2009 16:48, RE: S tou chválou
A4 napisał:
motoru 2,3 V5 bych byl opatrnější. Je to velkej paskvil a velkej omyl, psala to Kylie, a ta tomu přece rozumí...
tak tak :o))
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.01.2009 17:39, RE: Mondeo
Kačud napisał:
Nebyl tu včera skoro stejný dotaz? Jinak bych se ale přiklonil k Mondeu a k benzínu. Pro váš nájezd je to nejekonomičtější kombinace. Sice spotřeba bude vyšší, ale odpadnou vám některé výdaje za servis. Třeba rozvody řešené řetězem možná nikdy nebudete muset měnit. Taktéž vás nečekají poruchy typické pro všechny diesely, benzínový motor 1,8 nebo 2,0 holt některé součásti nemá a tak se nemohou pokazit. Navíc jak už bylo psáno, v zimě se diesel opravdu ani nezahřeje a tak nebudete celou cestu zmrzat spolu s motorem.
Mondeo s benzínom - páni, pozor, síce je tam rozvod reťazou, ale u áut do 08/2002 može nastať nasatie rozpadnutých klapiek sania do motora, auto má dvojhnmotový zotrvák a ani spoječka nie je lacná záležitosť, zvlášť, keď ju treba meniť aj so zotrvákom. To len aby ste si nemysleli, že sa nbemá čo pokaziť. Ja mám 2.0 Duratec z 2002 a zatiaľ som spokojný.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.01.2009 18:36, RE: Mondeo 2,0 16V
mufik.martin napisał:
Vrele muzu doporucit Mondeo, zvlaste po faceliftu, ktery ani tak nezlepsil nic moc na aute jako takovem, ale ten rozdil na stredovem tunelu je obrovsky. Jinak k motoru 2.0 16V 107kw¨, je to super motor. Mame ho tedy v kombiku, ale jede pomerne slusne. Proti TDI 81kw v toledu (mimochodem je ted na prodej, recenze zde na tipcars) mu sice chybi ten brutalni zatah, ale je tichy, topi hned, a je velmi pruzny, na 1, 2 a 3 jede slusne i ve 4 lidech. JAkmile mate 4. nebo 5. rychlost tak uz se mu nechce ...
Mám Mondeo 2.0 107kW hatchback před faceliftem a mohu vše potvrdit snad až na jednu věc. Mně to táhne slušně na 4 i 5, samozřejmě záleží na zatížení. TDI má sice jiný zátah, ale když na dálnici podřadím na 4 tak nebude problém s předjížděním ani v kopci ani se zatížením. Ale osobně jsem na dálnici mockrát podřazovat nemusel. Většinou ji jezdím na tempomat 130 a pokud někoho dojedu, tak ho jen vypnu a pokud rychlost neklesne pod 100, tak ho po uvolnění silnice zase jen zapnu, na pedál ani nesahám a to ani v kopci. Rozdíl hmotnosti kombi/hatchback je 70 kilo, to bude asi ono.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.01.2009 18:41, RE: Mondeo
A.K.Alex napisał:
Mondeo s benzínom - páni, pozor, síce je tam rozvod reťazou, ale u áut do 08/2002 može nastať nasatie rozpadnutých klapiek sania do motora, auto má dvojhnmotový zotrvák a ani spoječka nie je lacná záležitosť, zvlášť, keď ju treba meniť aj so zotrvákom. To len aby ste si nemysleli, že sa nbemá čo pokaziť. Ja mám 2.0 Duratec z 2002 a zatiaľ som spokojný.
Že má benzínový motor dvojhmotový setrvačník čtu poprvé.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.01.2009 18:47, Octavia 1.8T
Dovolím si nesouhlasit s panem redaktorem - Octavia je s motorem 1.8T poměrně lehké auto a se spotřebou není problém. Není problém v tom smyslu, že ani při poměrně dynamické jízdě nestoupá nijak vysoko. I při zábavném ježdění po městě (odpichy z křižovatek) nestoupne spotřeba přes 10 litrů a mimo město kolem 7 není problém. Ekorallye jde ještě níž (6-8). Aby se dalo hovořit o vysoké spotřebě, musel by za volantem sedět blbec. Pokud se do Octavie vlezete a líbí se vám a nebojíte se zájmu zlodějů, pak bych vám ji doporučil i jako Mondeista (já se do ní s rodinou nevlezu). Známý ji má 8 let, často mě s ní vozil a vím o čem píšu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.01.2009 18:56, RE: Mondeo
A.K.Alex napisał:
Mondeo s benzínom - páni, pozor, síce je tam rozvod reťazou, ale u áut do 08/2002 može nastať nasatie rozpadnutých klapiek sania do motora, auto má dvojhnmotový zotrvák a ani spoječka nie je lacná záležitosť, zvlášť, keď ju treba meniť aj so zotrvákom. To len aby ste si nemysleli, že sa nbemá čo pokaziť. Ja mám 2.0 Duratec z 2002 a zatiaľ som spokojný.
Benzín a setrvačník? To je divný. Ten bych tam tedy nehledal. A už vůbec bych nevěřil tomu, že se mění zároveň se spojkou. Ne že by taková sada neexistovala, ale obojí jde sehnat i zvlášť.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.01.2009 19:39, RE: Mondeo
Kačud napisał:
Benzín a setrvačník? To je divný. Ten bych tam tedy nehledal. A už vůbec bych nevěřil tomu, že se mění zároveň se spojkou. Ne že by taková sada neexistovala, ale obojí jde sehnat i zvlášť.
myslím,že ˇ"dvojhmoťák" v benzínu maj až teď ty nový "kinetický"mondea a taky snad né všechny.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.01.2009 19:42, RE: Octavia 1.8T
Koloss napisał:
Dovolím si nesouhlasit s panem redaktorem - Octavia je s motorem 1.8T poměrně lehké auto a se spotřebou není problém. Není problém v tom smyslu, že ani při poměrně dynamické jízdě nestoupá nijak vysoko. I při zábavném ježdění po městě (odpichy z křižovatek) nestoupne spotřeba přes 10 litrů a mimo město kolem 7 není problém. Ekorallye jde ještě níž (6-8). Aby se dalo hovořit o vysoké spotřebě, musel by za volantem sedět blbec. Pokud se do Octavie vlezete a líbí se vám a nebojíte se zájmu zlodějů,...
Co to je za blbost,že 1.8T je žrout. Jezdím s 1.8T 4x4, nehledím na spotřebu,takže rád jí šlapu na krk,ale přes 10l nejde. Když jezdím nornálně,tak jsem na 8.3l a to se vám zdá hodně?? Jen ta spolehlivost jí chybí.
Na Vaše ježdění doporučuji Toyota Avensis 2003 1.8VVti nebo 2.0VVti.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.01.2009 19:50, Ještě Mondeo, tentokrát 2.0/2.5
1.8 bych celkem vypustil, ale otázka je jestli ten 2.0 nebo 2.5 V6. Já to taky řešil, přiznám se, že u mě převládla obava ze spotřeby. Pokud vezmete hatchback, pak je 2.0 dostatečný i na dovádění. To si stejně užijete, když jste v autě sám, takže výkonu je dost. Občas na okreskách schválně nechám čtyřku i když by to pětka zvládla a užívám si výjezdy ze zatáček. Spotřeba při tom ani moc nestoupne. Na druhou stranu, 2.5 V6 je díky obavě ze spotřeby snadněji k sehnání a za nižší ceny. Co projezdíte, ušetříte při nákupu. Dokonce jsem se v materiálech Fordu dočetl, že se snad montoval se šestikvaltem. To bych se asi rozhodl jinak.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.01.2009 21:35, Accord 2,4
Jelikoz se v odpovedi opomenula zminit Honda, kterou pan zminil ve svem vyctu kandidatu, tak bych rad prispel s vlastni zkusenosti. Pokud se tazatel bude rozhlizet v pasmu povinneho ruceni nad 1850ccm tak uz je jedno, zda 1.9l ci 2,5l. Kdyz jsem pred 2 roky resil podobny problem, tak v celku rychle vysel vitezne Accord 2,4 sedan. (Kombika jsem shanel vic, ale nejak byly moc drahy a bylo jich jak safranu) Ale na druhou stranu - sedan je, z meho pohledu, hezci. Co se tyka auta samotneho, vybava velmi slusna, jizdni vlastnosti paradni, dynamika = 190 vysokootackovych koni a spotreba do 10L. Posledni dobou manzelka jezdi kazde rano asi 10 km s detma do skolky na trase Jesenice - Krc a zpet - kdo to tam zna, je to jedna, pomalu se sinouci kolona, no a odpoledne znovu. K tomu nejake to vikendove cestovani a mame to asi 2/3 mesta ku 1/3 mimomesto, no a ted v zime se drzime v prumeru za 9,6L. Jo a krom pravidelneho znackoveho servisu jsem za ty dva roky a 46tis kilometru (pri koupi 92tis km), nemenil ani zarovku. A to, ze zlodeji radsi sahnou po Oktavce stojici pod lampou se zminovat asi nemusim. Sestistupnova prevodovka radi jako po masle a pokud jedete na spotrebu, tak verte, ze to pojede i za 7litru mimo mesto - ale to je sebetryzen. Jinak podvozek absolutne originalni, jen kotouce a desticky. Panove ze servisu rikaji, ze do 190 tisic km se Accordu vetsinou nemusi ani dotknout - zatim to tak vypada. Ale na druhou stranu by nam na takoveto dojizdeni a poskakovani v kolone stacila i nejaka ta 1,2 (teda ne ta koncernova). Takze nakonec, mate v diskuzi dostatek rad, jake auto a ted uz je jenom porovnat, auta vyzkouset, poradne prolustrovat (servisni knizka neni k zahozeni)) a stastne vybrat. Hodne zdaru!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.01.2009 23:45, RE: Mondeo
Kačud napisał:
Benzín a setrvačník? To je divný. Ten bych tam tedy nehledal. A už vůbec bych nevěřil tomu, že se mění zároveň se spojkou. Ne že by taková sada neexistovala, ale obojí jde sehnat i zvlášť.
no vidíte chlapi, ani ja som nevedel, že má dvojhmoťák a - má (dľa chlanov na ford fóre). Automobilka predsa musí zarobiť, nie?!
Jasné, že sa nemusí meniť aj so spojkou, ale keď to tak náhodou vypáli, je to už celkom pekný peniaz.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 22.01.2009 00:17, NEJ- jistojistě je ...
...z vámi "předvybraných" - honda accord 2.4 - tu bych JEDNOZNAČNĚ volila/preferovala já!
Ale faktem je, že pokud vůz budete používat JEN hlavně a převážně na ono "dojíždění do práce", je takového "skvostu" skoro až "škoda" ... a vskutku stačí něco "obyčejnější(ho)"
PS: Ale ta honda 2.4 je nejLEPŠí (a o HODNĚ ,-)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 22.01.2009 09:08, RE: NEJ- jistojistě je ...
Kylie napisał:
...z vámi "předvybraných" - honda accord 2.4 - tu bych JEDNOZNAČNĚ volila/preferovala já!
Ale faktem je, že pokud vůz budete používat JEN hlavně a převážně na ono "dojíždění do práce", je takového "skvostu" skoro až "škoda" ... a vskutku stačí něco "obyčejnější(ho)"
PS: Ale ta honda 2.4 je nejLEPŠí (a o HODNĚ ,-)
Tak přesně tohle jsem chtěl napsat. Kylie mi vzala slova z úst. Accord je opravdu někde jinde, a pokud budu chtít a ctít především tu radost z jízdy, volba je to jasná.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.