Čendoslav napisał:
Měli jsme ve firmě asi 10 kusů T4 různých motorizací provozovaných do roztrhání těla...v zásadě se dá říct, že to auto v rozumném stavu vydrží asi 500, s trochou štěstí 600 tisíc km...poté se z toho stává neustále se sypající kasička. Pokud člověk akceptuje skutečnost, že má nespolehlivý křáp s astronomickými náklady na servis, lze najet přes milion...
Bratranec má Caravelu T4 s cca 290 tis km. Se serviskou po prvním majiteli. Nasypal do toho cca 60tis Kč jak do motoru tak do podvozku, aby z toho udělal auto co s ním jezdí denně a i na cesty po Evropě. Je spokojený. Ve firmě má další dva T4 ale pracanty transportéry. Tam se po najetí 400 tis km už v podstatě nemá co kazit, vše vyměněno, ale dle jeho slov zatim nenalezl lepší náhradu. Aktuálně mají auta najeto těsně přes 500 tis km. Ale tyhle auta už dost reznou. Jízda s nimi už je trochu za trest. Nejede to a na další stovku na tacho už by to bylo moc. A asi je za pár kaček prodá. Ale dokud se nezastaví nechá je jezdit. Mění řemeny, oleje a td dle rozpisu a auta pořád jezdí.
Bracha koupil sobě multivana, silnou 2,5 s ověřenými 340 tis km a vrazil do oprav k plné spokojenosti cca 40 - 45 tis kč. Ted jezdí a nestěžuje si. Oproti Nissan Navara spotřeba i náklady poloviční. Má ještě ve firmě dlouhýho transportéra T4 a když ho kupoval měl na tachometru 490 tis km. Auto orezlé a kouřící a žeroucí olej. Do oprav podvozku motoru udržby včetně kompletní karosařiny krom dveří a lakování nasypal cca to samé co za něj dal. Asi 90 tis. Po tom co to vše opravil, vylepil plechové díly zevnitř kobercem a auto jezdí tišeji než osobáky. Podle jeho slov opět nenašel lepší auto pro kluky co mu jezdí po stavbách a td. Ti jsou spokojení a nedají na auto dopustit. Najezdili už sním dalších cca 50 tis km a po roce ho napadlo zjistit si kolik takové auto vlastně má najeto, protože v době koupě ho to moc nezajímalo. Prostě ho potřeboval a myslel že se ho do měsíce dvou zbaví, ale zůstalo u něj. Jal se zjišťovat zpětně po majitelích kolik na tom najeli. Kupodivu už druhý majitel zpětně v TP mu potvrdil, že auto prodával s 600.000 km na tachometru a další v podstatě to samé. Každý s ním odjezdil stavbu nebo něco takového a dal do bazaru. Z německa to šlo s 390 tis po 4 letech provozu. Co rok to 100.000 km. Od toho stavu 390.000 se odpíchl a sčítal. Takže střízlivým odhadem má auto najeto cca 900.000 km možná víc, tedy zhruba polovinu toho co je ted na tachometru, protože každý bazar neb o překupník, kde to auto bylo stočil tak 100 až 150 tis km. Auto mělo dle záznamů v registru 6 majitelů. Motor - vše původní, včetně pístních kroužků. Jen nová stírátka na ventilech, řemeny kladky a td. Ale na ojnice, šály, blok a písty se nesahalo. Servis při poslední opravě potvrdil, že je tam vše původní. Jiné auto prostě nekoupí a tvrdí že určitě u něj zůstane dokud se to bude točit. 1,9 TDi. A perlička na závěr. Hned po opravě, když to šel vyzvednout mu za to nějaký zákazník servisu nabízel 120.000 kč a že ho hned od něj koupí..