capslock napisał:
cytat:
reakce na: pohodar, 12.02.2018 13:02 (Jak ten Golf, tak ta Bora vypadají zachovale - na Golfa se v tomto týdnu zajdu mrknout. Pokuď bych chtěl silnější motor (jako, že ano), co byste mi doporučili? Má smysl kupovat třeba O1 s 1.8T nebo něco podobného? Raději bych dvojkovou Octavii, ale u ní se dají sehnat převážně TDi motory, což na mé ježdění a rozpočet asi nebude ono, jak jsem pochopil.)
Pokud chceš živější auto, potřebuješ minimálně dvoulitrový benzín nebo něco s turbem. Kromě O1 1.8T mě napadá laguna nebo megane 2.0(i nebo T) případně 2.0dci s řetězem (do 2008 bez DPF) nebo ceed 1.6 crdi (do ~2010 bez DPF).Smysl má koupit něco udržovaného, jedno co, naftu ale bez filtru pokud se chceš courat. Na slušnou O2 TDI je 85 tisíc málo.
Nestrasil bych tolik filtrama DPF. Ono filtr sam o sobe většinou nebyva ten problém. Je to jen důsledek neceho jiného, ze auto zere olej, spatne vstřiky, EGR atd. Takze první to odnese většinou filtr. Jinak DPF pokud jezdite dlouhe trasy tak vydrzi 120-250tis km a pote se vyčistit. Na naší 5008 1,6 HDI je filtr stále original puvodni, cisteny ve 120 tis a ted podruhe ve 275tis km. Spis bych se bal jinych věci, a to je to, ze u DPF je dobře si s kazdou vymenou oleje požádat o informaci, jak často filtr regeneruje a podle toho jestli je to OK nebo regeneruje často resit, co by mohlo byt pricinou a v tom je pak zakopany pes. Ale mozna lepsi je mit auto s filtrem od VW nebo PSA, které se tady bezne cisti, repasuji atd nez od Korejcu, kde za filtry pozaduji nesmyslnou castku, která se téměř rovna cene celého auta....a pak lidi vymysli kraviny s vykuchanim nebo náhražkami z nejake druhovyroby. Takze jsou dve cesty jak z toho ven: 1) koupit benzin, vyššího obsahu aby to jelo nebo s turbem. Moc aut na vyber nebude a spotřeba bude preci jen o hodne vyssi u těchto starych aut, ale vyhnete se hodne starostem. 2) koupit naftu, ale s nekym, kdo tomu rozumi, napíchne to na origo diagnostiku a pozna stav vstrikovacu, zaplneni DPF, stav dvouhmoty a pak pokud nejste diletant vam i stara nafta muze dobře poslouzit. Ten naftak v nakupu bude stat o dost méně nez srovnatelny beznin, usetrene peníze bych schoval na pripadny servis ohledne naftového ustroji a bylo by to. My když kupovali 5008 tak jsem chtěl pro mamu benzin, ale byli tam predrazene 1,6VTI, vyber byl mensi, byli utahane mestskym provozem, takze jsme nakonec koupili 1,6HDI o 40 tis levneji nez srovnatelny benzin, 20 tis jsme dali ihned po koupi za vstřiky + 4 tis čištění FAP + dolití EOLYS. Auto mělo při koupi 275 tis km, po celou dobu servisovane v originalu a vypadalo 100x lepe nez všechny ostatní, které měli polovniční nájezdy. Tím chci jen říct, že když člověk přemýšlí, srovná si v hlavě případné náklady tak se i se starší naftou dá žít. Ale není to holt pro lidi, co jsou zvyklý dát autu maximálně olej, a to ještě "ten v akci" a dokud to jede tak nic neřešit....pro takove lidi je idealni benzin atmosféra