cruise napisał:
Chlapi, proč si při hodnocení vašeho miláčka nesundaváte klapky z očí ?? Napsat, že Tdi 81 kw není moc velký rozdíl proti Tdi 66kw pak působí opravdu úsměvně a malilinko mi to zavání komplexem slabšího motoru, přičemž se přeci vůbec není za co stydět. Jinak zřejmě nedopatřením bylo napsáno, že je také mechanické 1,9 Tdi, to "i" se u tohoto motoru nepíše, je to TD.
Přesně tak pánové, na mě ta zkušenost uživatele působí tak nějak vykonstruovaně...Má působit laicky, ale ty přešlapy co tam jsou spíš vypadají na někoho, koho to zajímá, ale ví o tom h....
Mám zrovna tohle auto už několik let, a mám o ono "mechanické TDI", což je samozřejmě blud, je to TD (AAZ, 55 kW), jak už tu někdo psal, ale ten motor se liší od TDi jedním hlavním rozdílem, a to je ten, že je to turbodiesel s nepřímým vstřikem, zatímco TDi je turbodiesel s přímým vstřikem, takže tento motor má jinou hlavu, písty, čerpadlo, turbo,...
Jinak pokud se nepletu, tak pojmem "mechanické" se dají nazývat obě vstřikovací čerpadla, a to jak TD, tak TDi, u TDi je rotační.
Jinak u Golfu byla dost velká paleta motorů, ale ty dieselové na svou dobu patřily k těm lepším než ty benzínové (to jsou držáky, ale výkonem ani spotřebou nenadchnou, snad kromě 2.0 110 kW nebo VR6).
Dál mě stejně jako ostatní překvapilo to hydraulické řazení a i hydraulická spojka, bohužel, ani jedno v autě němám (nedávno se měnila převodovka), řazení je táhly a spojka přes lanko ovládána takovou pákou, pochybuju, že je hydraulická, to bývala např. u škodovek s motorem vzadu.
Jinak ještě k té spotřebě, vím, že jsou tyhle motory TDi 66 kW v Octaviích nemoc v podobě toho, že si to kupujou všichni (znám to ze svého okolí) a hlavním argumentem je vždy spotřeba, kterou jim neberu, ALE já stále svým selským rozumem porovnávám spotřebu poměrově k výkonu, a stále se nemohu zbavit dojmu, že ta spotřeba plně odpovídá výkonu a principu naftového motoru. Když zůstanu u octávek, tak TDi 66 kW žere cca 5,5 l v kombinaci, tak benzínová RS 1.8 T 132 kW, která má přesně dvojnásobný výkon, žere v kombinaci 2x tolik, tedy 11 l? Já bych řekl, že do 11 l se vyjde.
Zanedbejme v tomhle myšlenkovém pochodu odolnost dieselu k "prasení", a rozložení průběhu výkonu i toč. momentu u obou motorů, prostě jen papírové hodnoty..