cytat:
reakce na: Tigrack, 15.12.2019 01:57 (Zdravím,mám v plánu si pořídit ...)
Ahoj, FSI jsou problémové motory - trápí je rozvody a ještě horší věc - přímý vstřik způsobuje karbnizaci atd. Prostě není to vůz, co se dá levně udržovat.
Proto nejlepší motory pro Golf V jsou ben. 1.4 MPI a 1.6 MPI. Co se týká 1.4, je lepší brát 2006+. Rovněž VW Polo 1.4 MPI neví vůbec špatné, také ber raději 2006+.
POZOR = Golf V má Achillovu patu v automatické klimatizaci, kde notoricky odchází mechanika klapek nebo přímo krokové motorky. Buť vybírej mech. klimu nebo pořádně otestuj (často nefouká na nohy teplý vzduch, je slyšet klepání atd...). Oprava vyjde na 15000kč.
Jinak za danou cenu lze koupit i jiná zajímavá auta s dobrou spolehlivostí:
1. Renault Megane II facelift 2007+ s ben. motory 1.4/1.6, kde možná něco vyměníš na podvozku a výfuk, jenže nerezne, jezdí dobře a seženeš i zajímavou výbavu. Díly ber kvalitní druhovýrobu, někdy vydrží více než originál. To platí i pro Peugeoty
2. Peugeot 307, pozor musí být facelift 2007+ s ben. motory od Peugeotu 1.4i/1.6i(jede výborně) Tohle auto mělo velmi špatnou pověst díky elektrice. Po faceliftu stížnosti nejsou a hlavně mám kamaráda, který nedá na kombík dopustit, zatím žádná vážná závada.
Tajnýmm tipem na první auto je za mě Peugeot 207, ale pozor s původním PSA motorem 1.4i 54kw. Tam chybu dle mého neuděláš - nerezne, dynamika stačí na všechno a vůz je pěkný v exteriéru alei i v interiéru.
To samé by se dalo říci o Renaultu Clio III gen. 1.4i.
Pak mě napadá, že trochu stylu přináší i Fiat Punto Grande, ber ben. motor 1.4 FIRE, jede nádherně. Grande není žádná chudinka, už nerezne tolik, má dobré výsledky v crash testech a pořád je to krásné auto! Se spolehlivostí je na tom dobře, má jej už pár let dcerka souseda, zatím bez poruch a velka spokojenost.