0
powrót
 

diskuze k tématu: Motorizace Golfu V

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, ostatní, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Tigrack
ilość wystąpień4
data registracji06.11.2019
Niedziela 15.12.2019 01:57, Motorizace Golfu V
Zdravím,
mám v plánu si pořídit svoje první auto, už jsem si vybral že bych chtěl pětkového Golfa a přemýšlím s jakým motorem.
Koukám po benzínech, nebudu jezdit velké vzdálenosti, spíš jen popojíždění, zároveň ale chci aby se auto nevláčelo, bylo spolehlivé a nějakou chvíli vydrželo.
Na inzerátech je to samá 1,4 FSI, máte někdo zkušenost s tímto motorem? Už jsem četl abych se motorům FSI vyhnul, ale zároveň jsem i četl že to jsou držáky (hlavně 1,6 FSI).
Jak je na tom verze FSI naproti obyčejné? Vím že nejlepší by byla 1,8 ale tu jsem opravdu nikde nenašel.
Můj cenový limit je 70 tis.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Poniedziałek 16.12.2019 12:13, RE: Motorizace Golfu V
cytat:
reakce na: Tigrack, 15.12.2019 01:57 (Zdravím,mám v plánu si pořídit ...)

Ahoj, FSI jsou problémové motory - trápí je rozvody a ještě horší věc - přímý vstřik způsobuje karbnizaci atd. Prostě není to vůz, co se dá levně udržovat.

Proto nejlepší motory pro Golf V jsou ben. 1.4 MPI a 1.6 MPI. Co se týká 1.4, je lepší brát 2006+. Rovněž VW Polo 1.4 MPI neví vůbec špatné, také ber raději 2006+.
POZOR = Golf V má Achillovu patu v automatické klimatizaci, kde notoricky odchází mechanika klapek nebo přímo krokové motorky. Buť vybírej mech. klimu nebo pořádně otestuj (často nefouká na nohy teplý vzduch, je slyšet klepání atd...). Oprava vyjde na 15000kč.

Jinak za danou cenu lze koupit i jiná zajímavá auta s dobrou spolehlivostí:
1. Renault Megane II facelift 2007+ s ben. motory 1.4/1.6, kde možná něco vyměníš na podvozku a výfuk, jenže nerezne, jezdí dobře a seženeš i zajímavou výbavu. Díly ber kvalitní druhovýrobu, někdy vydrží více než originál. To platí i pro Peugeoty
2. Peugeot 307, pozor musí být facelift 2007+ s ben. motory od Peugeotu 1.4i/1.6i(jede výborně) Tohle auto mělo velmi špatnou pověst díky elektrice. Po faceliftu stížnosti nejsou a hlavně mám kamaráda, který nedá na kombík dopustit, zatím žádná vážná závada.

Tajnýmm tipem na první auto je za mě Peugeot 207, ale pozor s původním PSA motorem 1.4i 54kw. Tam chybu dle mého neuděláš - nerezne, dynamika stačí na všechno a vůz je pěkný v exteriéru alei i v interiéru.
To samé by se dalo říci o Renaultu Clio III gen. 1.4i.
Pak mě napadá, že trochu stylu přináší i Fiat Punto Grande, ber ben. motor 1.4 FIRE, jede nádherně. Grande není žádná chudinka, už nerezne tolik, má dobré výsledky v crash testech a pořád je to krásné auto! Se spolehlivostí je na tom dobře, má jej už pár let dcerka souseda, zatím bez poruch a velka spokojenost.
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Poniedziałek 16.12.2019 15:30, punto crash testy
No nechcem ti to kazit, ale 0 hviezdiciek v crash testoch pre fiat punto ti pride ako bezpecne auto? Myslel som, ze cim viac tym lepsie...
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Wtorek 17.12.2019 10:39, RE: punto crash testy
cytat:
reakce na: Citroenak, 16.12.2019 15:30 (No nechcem ti to kazit, ale 0 ...)

Chlape, podívej se na NCAP crash testy Fiantu GRANDE Punto:
https://cdn.euroncap.com/media/8656/euroncap_fiat_grande_punto_2005_5stars.pdf
Je tam PLNÝCH 5* za ochranu posádky. Na podvozku Grande Punto byla postavená i velmi úspěšná Corsa od Oplu
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Wtorek 17.12.2019 11:23, RE: RE: punto crash testy
cytat:
reakce na: BobanHTP, 17.12.2019 10:39 (Chlape, podívej se na NCAP cra ...)


Sry, pomylil som si to s predchodcom, ktory vyzeral podobne. Je to ale obrovsky skok.

https://www.euroncap.com/en/results/fiat/punto/29849
reagować
Ma007
ilość wystąpień197
data registracji26.11.2013
Cztwartek 19.12.2019 07:37, RE: RE: RE: punto crash testy
cytat:
reakce na: Citroenak, 17.12.2019 11:23 (Sry, pomylil som si to s predc ...)


to je výsledkom zmeny metodiky. Na skelete auta sa nič nezmenilo. Ak auto dostane za nejaké čiastočné hodnotenie 0 hviezd tak sa zráža celkové hodnotenie. No v prípade Punta to bolo za chýbajúce asistenčné systémy.
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Piątek 20.12.2019 07:19, RE: RE: RE: RE: punto crash testy
cytat:
reakce na: Ma007, 19.12.2019 07:37 (to je výsledkom zmeny metodiky ...)


Ta metodika je posledních několik aktualizací značně zavádějící, pokud někdo vyloženě neřeší u svého auta třeba i bezpečnost chodců, které by mohl přejet. Druhá věc, která s tím souvisí, je povinnost testovat auto v základní výbavě. Vzhledem k tomu, že Fiat musel u Grande Punta/Punta Evo/Punta jít během životního cyklu s cenou o 30-40 % dolů proti původnímu stavu v roce 2005, navíc při obsažení původně drahé příplatkové výbavy do základu (balíček ESP+ASR+Hill Holder byl u GP příplatková položka za 45 000), tak oholil, co se dalo. Tím pádem například původní GP mělo v základu akustickou signalizaci nezapnutých pásů a 6 airbagů, poslední (testované) už v základu jen kontrolku a 2 pytle. Pokud se ale člověk podívá na video z crashtestu, tuhost a deformace karoserie jsou nezměněné a s ohledem na velikost auta velmi slušné i dnešní optikou.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.