Lerry napisał:
je pravda, že nejvyšší cena nemusí znamenat nejlepší stav, ale můžu ji automaticky očekávat. Když nebude, můžu se pokusit o adekvátní slevu, nebo vůz prostě nekoupit. Prostě pokud má kupující jakékoli nároky nemůže to hledat v těch nejlevnějších cenách...čím větší nároky tím roste i cenovka.
Ono kolikrát stačí pár škrábanců na karoserii a sem tam bouke a už jde cena rapidně dolů, aniž by se to týkalo podstatných věcí. Ano, nejvyšší cena může znamenat špičkový stav nebo taky pokus majitele o navrácení některých investic, které se mu nevyhly na vozu celkově průměrného stavu. Bohužel pro tohle opravdu neexistuje jednoduché pravidlo. Kamarád prodával Primeru s 200 tisícema , dost havarovanou na zadek (opravenou) a brzdovýma trubičkama v žalostném stavu a prohnilým výfukem a potřeboval prachy, takže ji dal za strop cen, co našel na netu a prodal, ale rozhodně si myslím, že by se dalo najít auto v lepším stavu za méně peněz. Cena spíše odráží, co snese trh, než že by přímo skutečně odrážela stav vozidla. To zejména pro staré vozy. Pro vozy zánovní je to jednoduché. Auto s křišťálovou historií bude mít nejvyšší cenu, ale na to zase stačí obvykle jeden e-mail prodejci, aby se to zjistilo. Odpověď většinou mezi řádky obsahuje "slabinu".