cytat:
reakce na: Tigrack, 04.12.2019 13:08 (Zdravím,Před nějakou dobou už ...)
Ahoj, jsi úplně první člověk, kterému rezne Golf V, opravdu jsem překvapený!
U Golfu IV je už to celkem běžné od spodu. Takže za mě jednoznačně brát Golf V, šušká se, brát radějí 2006+ zejména ohledně motoru 1.4 MPI.
Jinak s kamarády stále jezdíme s Jettou 2006 1.6 MPI LPG, má najeto 300tis.km! a je to parádní auto, prakticky se nekazí... Stále původní výfuk a zcela bez koroze, možná je to u Jetty lépe ošetřené nevím... Jinak celkově Jetta mi připadá lépe udělaná, odhlučněná s pohodlnějším podvozkem. Já motor 1.6 MPI chválím, protože zejména v Golfu s ním nejsou problémy a dálniční tempo zvládá bez ztráty pohodlí(Focus a Megane jsou hlučnější). Ve Škodě měla jakási série 1.6 MPI vadu a motor bral olej, ale u Golfu jsem se s tím nesetkal zatím.. Převodovka je fortelná, nejsou s ní problémy vůbec.
POZOR, Golf V má jednu achillovu patu a to je automatická klimatizace - chronicky odchází mechanika ovládání klapek i motorky. Někdo to dá opravit(15000kč) někdo ne a neupozorní na to při prodeji
Jinak kromě Meganu II facelift je dobrou volbou i Ford Focus II 1.6 74kw/85kw(příjemnější dynamika i zvuk na dálnici). Sice cenou se vlezeš pod facelift(do 2007), ale pořád jde o fortelné auto, zejména v benzínu. Výběr je bohatý, takže najdeš i pěkné výbavy, metalízu i zachovalý interiér.. Ten silnější motor 1.6 Ti-VCT má slušnou dynamiku, lepší než 1.6 MPI, ale nevím jestli je to tak důležité. Antikorozní ochranu mají lepší Golf V i Megane II, ale zase můžeš najít vůz v dobrém stavu a ošetřený kvalitně.
V dané cenové relaci je za mě tajným tipem Peugeot 307 facelift(2007+) s ben. motory 1.4i/1.6i. Původní Peugeotí motory jsou povedené, netrápí je problémy jako novější VTi. Elektrika byla pořešena faceliftem a hlavně = prostě nereznou.