0
powrót
 

diskuze k tématu: Focus, Octavia nebo Golf?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla, česká vozidla, americká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.12.2006 08:40,
Nechápu proč si chcete kupovat diesla, když najedete ročně do 15 000 km.O tom už byly nesčetněkrát diskuze od kolika ujetých kilometrů se vyplatí diesel. I autor odpovědi píše u Fordu, že benzíny jsou spolehlivější. Takže být Vámi šel bych radši do benzínové verze některého z modelů.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.12.2006 09:16, RE: bez předmětu
Libor napisał:
Nechápu proč si chcete kupovat diesla, když najedete ročně do 15 000 km.O tom už byly nesčetněkrát diskuze od kolika ujetých kilometrů se vyplatí diesel. I autor odpovědi píše u Fordu, že benzíny jsou spolehlivější. Takže být Vámi šel bych radši do benzínové verze některého z modelů.
myslím že v tomhle nemáš pravdu já si myslím že se to vyplatí,i při těch 15 000 km,napiš pár důvodů proč se to nevyplatí,možná u forda ani né,tam není tak velký rozdíl ve spotřebě mezi benzínem a naftou,ale třeba u škodovky tam je pomalu polovičný rozdíl ve spotřebě,
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.12.2006 10:11, benzin vs diesel
V tomto případě bych taky uvažoval o benzinu. Už jen z toho důvodu, že za ty peníze bude jak nový. Více než o úspoře za palivo to bude o pocitu co autor bude preferovat. V případě focusu bych rozhodně bral benzin. Motor 1,8 od fordu sice patři do nižší sazby zák.pojištění, spotřebou ale zaostává za motory od W...při dnešních cenách pohoných hmot by to byla zbytečná investice.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.12.2006 11:17, RE: bez předmětu
bruce napisał:
myslím že v tomhle nemáš pravdu já si myslím že se to vyplatí,i při těch 15 000 km,napiš pár důvodů proč se to nevyplatí,možná u forda ani né,tam není tak velký rozdíl ve spotřebě mezi benzínem a naftou,ale třeba u škodovky tam je pomalu polovičný rozdíl ve spotřebě,
No ja si teda myslím, že sa to neoplatí. Pri 15 000 určite nie. To je skoro nedelné jazdenie. Je síce možnosť, že pri takom malom nájazde sa ani nič neposerie, ale investovať viac penazí do dieselu-ktorý bude ešte k tomu určite v horšom stave ako benzín je proste zlá investícia. Golfa a Octavku, ktoré su dost predrazene ti s velkou pravdepodobnostou ukradnu a Focusa by som asi diesela neriskoval...Radost z nízkej spotreby sa rozplynie pri návsteve servisu, tomu ver.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.12.2006 12:28, Kdy koupit?
Redakce by mohla doplnit odpověď na poslední otázku přispěvatele a to: Jestli se vyplatí počkat do měsíce 1/07, nebo je dopověď tak jasná, že ano? Všiml jsem si, že se teď u prodávaných aut hodně udává měsíc prodeje/uvedení do provozu aby prodávající nepřišel zkrátka a mohl právě tímto argumentovat.....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.12.2006 12:31, RE: bez předmětu
A.K.Alex napisał:
No ja si teda myslím, že sa to neoplatí. Pri 15 000 určite nie. To je skoro nedelné jazdenie. Je síce možnosť, že pri takom malom nájazde sa ani nič neposerie, ale investovať viac penazí do dieselu-ktorý bude ešte k tomu určite v horšom stave ako benzín je proste zlá investícia. Golfa a Octavku, ktoré su dost predrazene ti s velkou pravdepodobnostou ukradnu a Focusa by som asi diesela neriskoval...Radost z nízkej spotreby sa rozplynie pri návsteve servisu, tomu ver.
Rozdíl ceny nafta x benzín u ojetého auta není tak velký, jako u koupě nového. A pokud se s tím bude jezdit slušně, tak i to TDi vydrží. Nehledě na to, že se někomu jezdí s naftou mnohem líp, než s benzínem. Ne všichni milují zvuk vysokých otáček a musí na silnici závodit. Takže pokud to bude v rozumném stavu, tak klidně TDi i s takovýmhle ročním nájezdem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.12.2006 12:43, RE: bez předmětu
bruce napisał:
myslím že v tomhle nemáš pravdu já si myslím že se to vyplatí,i při těch 15 000 km,napiš pár důvodů proč se to nevyplatí,možná u forda ani né,tam není tak velký rozdíl ve spotřebě mezi benzínem a naftou,ale třeba u škodovky tam je pomalu polovičný rozdíl ve spotřebě,
Samozřejmě že se to nevyplatí, když samotná úspora na palivu je při tomto ročním kilometrovém výkonu jen 7000 Kč. Když vezmeš, že diesel bude dražší při nákupu o reálných 30 tis. a když zohledníš vyšší povinné ručení, dražší díly (svíčky, olej atd.) tak návratnost investice je 6 až 8 let.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.12.2006 12:52, volil bych benzín
Máca napisał:
Rozdíl ceny nafta x benzín u ojetého auta není tak velký, jako u koupě nového. A pokud se s tím bude jezdit slušně, tak i to TDi vydrží. Nehledě na to, že se někomu jezdí s naftou mnohem líp, než s benzínem. Ne všichni milují zvuk vysokých otáček a musí na silnici závodit. Takže pokud to bude v rozumném stavu, tak klidně TDi i s takovýmhle ročním nájezdem.
Dieslová auta mají více najetých kilometrů a jsou mnohem poruchovější a opravy jsou pak hodně drahé. Také diesly od VW /Škoda/ jsou tak hlučné, že máš pocit, že jedeš v Zetoru. Nevýhodou dieslů, je též to, že mají slabší topení oproti benzínům a to z důvodu jejich větší účinnosti. Být tebou volil bych benzínové auto.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.12.2006 13:07, RE: volil bych benzín
jeje napisał:
Dieslová auta mají více najetých kilometrů a jsou mnohem poruchovější a opravy jsou pak hodně drahé. Také diesly od VW /Škoda/ jsou tak hlučné, že máš pocit, že jedeš v Zetoru. Nevýhodou dieslů, je též to, že mají slabší topení oproti benzínům a to z důvodu jejich větší účinnosti. Být tebou volil bych benzínové auto.
Nechci nikomu radit ale volil bych Forda s jednašestkou. Osobně s ním jezdím a je to v pohodě a to najedu víc než 15 ročně.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.12.2006 13:21, jasná volba
co se týče jízdních vlastností, tak focus. nehledě na to, že obecně jsou v bazarech všechny škody a vw předražené, protože je o ně zájem (i u zlodějů). co se týče pohonu - v tomto případě určitě benzín. jak už tu někdo psal, nafta se nevyplatí...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.12.2006 14:09, RE: jasná volba
pecka napisał:
co se týče jízdních vlastností, tak focus. nehledě na to, že obecně jsou v bazarech všechny škody a vw předražené, protože je o ně zájem (i u zlodějů). co se týče pohonu - v tomto případě určitě benzín. jak už tu někdo psal, nafta se nevyplatí...
Resil jsem podobný problém - Octavia vs. Focus. Mé postřehy:1) Octavia bude při srovnatelném stavu a výbavě o cca 50 tis dražší 2) TDCi ve má opravdu větší spotřebu zejména při snaze o úspornou jízdu, při jízdě s pedálem na podlaze naopak už o mnoho nestoupne. Kultivovanost je na naftový motor příkladná - někdo zvyklý na TDI si to při svezení splete i z benzínem. 74 i 85 kW verze mají do tak 160km/h výkonu na rozdávání pak už táhné lépe těch 85, 74 je zas úspornější. Dlouho se zahřívá - pozdě topí. 3) motor do focusu: 1,6 benzín je zdařilý kompromis výkonu spolehlivosti a provozních nákladů a pro 15tis km/rok ideální, ojeté auto se navís snadno sežene s malým nájezdem km. 1.8 TDCi není oproti 1,6 benzín při klidné jízdě o mnoho úspornější ale nabídne podstatně větší výkon a srovnatelný benzín (1,8 -2,0) již žravější je.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.12.2006 14:09, RE: bez předmětu
jeje napisał:
Samozřejmě že se to nevyplatí, když samotná úspora na palivu je při tomto ročním kilometrovém výkonu jen 7000 Kč. Když vezmeš, že diesel bude dražší při nákupu o reálných 30 tis. a když zohledníš vyšší povinné ručení, dražší díly (svíčky, olej atd.) tak návratnost investice je 6 až 8 let.
No to si vytáh to horší ze všech těch aut,jestli škodovka TDi žere klidně o tři litry míň,než benzín,tak za 15000km ušetřim 450l,při ceně 28Kč je to už 12600Kč,Ford má zase při 1,8l D motoru stejný povinný ručení jako 1,6 i 1,4l a kvůli horší pověsti jeho dieselů nemusí bejt o moc dražší,než benzín. O litr víc oleje a většinou větší baterka,to je dohromady tak tisícovka navíc za několik let. Asi bych se spíš zajímal o stav vozu,kdybych narazil na pěknej benzín,tak benzín a nebo naopak..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.12.2006 14:11, Diesel x benzin
Ja bych s tim najezdem km rocne tolik zase neoperoval. U sposty bazarovych aut sotji naftak uplne stejne jako benzin. Treba u octavie zrovna ne, ale treba Seat ma naftaky i levnejsi jak benziny. Osobne vlastnim benzinove auto a dost casto, dkyz potrebuji vetsi auto, pujcim si od mamky Toledo TDI, a musim rict, ze se mi mnhem lepe jezdi s naftakem. Hluk tam sice je, ale pro bezného člověka jezdícího třeba na favoritu atd to není problém. Pro někoho kdo je zvyklý na benzin V6 tak to je traktor. Mě osobně se s naftou jezdí lépe, nerad vytáčím motor, podřazuji atd. Rád si užívám, že i naložené auto slušně jede do kopce bez podřazení atd. Potom spotřeba je taky dobrá. Ted si pár let nechám benzináka, když už jsem ho koupil, ale už ted vím, že další auto bude jedině nafta. Sice naftak ma nejake veci drazsi, ale pokud ma auto dobrou minulost a je v dobrem stavu, tak vas nejspis nic velkeho nepotka. Vaha vzduchu se da sehant okolo 2500 a turbo je drahe, ale zatim v okoli ho jeste nikdo nemenil. Pokud vezmu stejnou nákupní cenu a stejný objem motoru tak sáhnu raší po naftě. Sice cena paliv je ted dost divná nafta je dražší, ale spotřeba je stále nízká a vypaltí se mi to
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.12.2006 14:15, Diesel x benzin
Ještě doplním pro tazatele, že pokud chce větší auto s dobrou naftou, tak za 300 tis se dá sehnat Mondeo krátké i kombi, v perfektním stavu hlavně po roce 2003 kdy má naftáky už v pohodě. Toledo ted budeme prodávat a budeme na jaře kupvoat mondeo 2003, s motorem 2,0 TDCI 96kw 130 koní s 6ti stupnovou rpevodovkou. Uz ted se da sehant pod 300 tis, vcetne servisni knzky, prvniho majitele, nebourane atd. TAkze mondeo bych taky mohl doporucit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.12.2006 14:24, RE: Diesel x benzin
Martin napisał:
Ještě doplním pro tazatele, že pokud chce větší auto s dobrou naftou, tak za 300 tis se dá sehnat Mondeo krátké i kombi, v perfektním stavu hlavně po roce 2003 kdy má naftáky už v pohodě. Toledo ted budeme prodávat a budeme na jaře kupvoat mondeo 2003, s motorem 2,0 TDCI 96kw 130 koní s 6ti stupnovou rpevodovkou. Uz ted se da sehant pod 300 tis, vcetne servisni knzky, prvniho majitele, nebourane atd. TAkze mondeo bych taky mohl doporucit.
Mondeo má větší provozní náklady než focus - pojištění trochu, spotřebu nepatrně (TDCi), náhradní díly i dost postatně takže pokud se u nafty něco pos... bude to stát 2x tolik. Proto stojí ojetý focus téměř stejně jak mondeo
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.12.2006 14:24, RE: Diesel x benzin
Martin napisał:
Ještě doplním pro tazatele, že pokud chce větší auto s dobrou naftou, tak za 300 tis se dá sehnat Mondeo krátké i kombi, v perfektním stavu hlavně po roce 2003 kdy má naftáky už v pohodě. Toledo ted budeme prodávat a budeme na jaře kupvoat mondeo 2003, s motorem 2,0 TDCI 96kw 130 koní s 6ti stupnovou rpevodovkou. Uz ted se da sehant pod 300 tis, vcetne servisni knzky, prvniho majitele, nebourane atd. TAkze mondeo bych taky mohl doporucit.
já osobně bych si koupil Mazdu 6 kombi diesel,pohodový rodinný vůz,velký kufr,vzadu hodně místa,malá spotřeba(na ten výkon),spolehlivá.....nebo 323 F 1,8 benzín,jedinečná kombinace levného ojetého vozu s užitnou hodnotou,já ji mám a jediná vada ,kterou tahle Mazda má,že nejzdí na vzduch mrcha.Jinak OK.,..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.12.2006 14:27,
Pokud vynechám otazku motorizace která je jiste sporná a možnost 4x4, v čem je octavia lepší než focus ? - něco co by opravnovalo tech 20% penez navic za ojetinu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.12.2006 15:19, RE: Diesel x benzin
Martin napisał:
Ja bych s tim najezdem km rocne tolik zase neoperoval. U sposty bazarovych aut sotji naftak uplne stejne jako benzin. Treba u octavie zrovna ne, ale treba Seat ma naftaky i levnejsi jak benziny. Osobne vlastnim benzinove auto a dost casto, dkyz potrebuji vetsi auto, pujcim si od mamky Toledo TDI, a musim rict, ze se mi mnhem lepe jezdi s naftakem. Hluk tam sice je, ale pro bezného člověka jezdícího třeba na favoritu atd to není problém. Pro někoho kdo je zvyklý na benzin V6 tak to je traktor. Mě...
chci Vam dat za pravdu. Měl jsem 8 benz.aut.Diesel jsem odsuzoval.Prvně jsem si před rokem koupil Octavku Tdi a je to super jízda.Pojistka u Wustenrot 3000.Berou to podle Kw.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.12.2006 15:26, tri cars
ivo napisał:
chci Vam dat za pravdu. Měl jsem 8 benz.aut.Diesel jsem odsuzoval.Prvně jsem si před rokem koupil Octavku Tdi a je to super jízda.Pojistka u Wustenrot 3000.Berou to podle Kw.
golfa z techto tri aut nebrat focus-nejlepsia volba
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.12.2006 15:52, RE: Diesel x benzin
ivo napisał:
chci Vam dat za pravdu. Měl jsem 8 benz.aut.Diesel jsem odsuzoval.Prvně jsem si před rokem koupil Octavku Tdi a je to super jízda.Pojistka u Wustenrot 3000.Berou to podle Kw.
Suhlasim octavia je jednicka super motor a nech mi nikdo nehovori ze 81kw nestaci a bohato!naco vacsi vykon pre rodinne auto do pohody to ide 200 aj viac a to je na rodinne auto az az.takze u mna octavia.Alebo golf 85kw ale urcite sa oplati aj diesel lebo mat tam 1,6 to je u octavky o 10 koni a u golfa o 15 koni menej a spotreba pri lahkej nohe min o 2,5l vyssia to este neni ked tomu date tych 150-160 tam to uz ide aj o 3,5.Ford asi nie predsa len domaci su domaci.
reagować
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.