0
powrót
 

diskuze k tématu: Dilema - výběr auta za cca 250 000 Kč?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Kubajz42
ilość wystąpień3
data registracji28.05.2020
Cztwartek 28.05.2020 20:19, Dilema - výběr auta za cca 250 000 Kč?
Dobrý den,
už delší dobu mám dilema ohledně výběru auta. Plánuji koupi auta za cca 250 000 Kč. Požadavky jsou jednoduché - automatická klimatizace, tempomat, parkovací senzory, výkon od 77 kW, rok výroby od 2013 a multifunkční volant by se mi líbil taky. Vybírám jen na ŠkodaPlus.cz a DasWeltAuto.cz, protože nechce naletět podvodníkům.

Rozhoduji se mezi Volkswagen Golf VII, Volkswagen Golf VII Variant, Škoda Rapid Spaceback, Škoda Octavia Combi.

Jde mi hlavně o to, abych po koupi auta nemusel investovat desetitisíce (cca 40 000 Kč a víc) do oprav v horizontu cca 2 let.

Ročně toho moc s přítelkyní nenajezdíme. Odhaduji cca 20 000 km/rok. Převážně delší trasy (120 km) na návštěvu za rodinou + občas popojíždení ve městě.

Díval jsem se hlavně po benzínu. Nabídka moc veliká není a proto jsem se začal dívat i po dieselech. Navíc jsem narazil i na názory, že rozdíl mezi servisními náklady na diesel a benzín už není jako dřív.

Výhledově (cca 2 roky) s přítelkyní chceme založit rodinu, proto by přeprava kočárku a věcí na víkend v kufru neměla dělat problémy. A tady začínám pochybovat o krátkém Golfu a Škodě Rapid Spaceback. Volili byste raději variantu teď koupit Rapid nebo krátkého Golfa a až auto přestane stačit, tak pořídit něco jiného nebo byste speciální situace řešili např. rakvičkou na střeše, popřípadě zrovna raději koupili větší auto?

Zajímal by mě Váš názor, kdyby jste byli v mé situaci, co byste volili?

Ještě mi vrtají hlavou tyto otázky:
S jakým nájezdem se vyplatí koupit dieselové auto, aby servisní náklady nebyly likvidační? Nebo jinak od jakého nájezdu je potřeba počítat s většími investicemi do oprav? 180 000 km je ta hranice? 120 000 km je OK?
Není motor 1.2 TSI příliš slabý na Octavii Combi resp. Golf VII Variant?
Není motor 1.6 TDI příliš slabý na Octavii Combi resp. Golf VII Variant?
Mám v něčem slevit v požadavcích na auto?
Nemám si raději koupit roční vůz Škoda Rapid Spaceback?

Pokud byste měli ještě nějaké tipy, tak budu jen rád.

Přijde mi, že se motám pořád v kruzích. Rozhodnu se pro benzín, ale pak zjistím, že moc velký výběr není a oživím myšlenku na diesel. U dieselu mě odradí články, že koupě dieselu je drahá investice apod. a vrátím se k benzínu... Další kruh je... 280 000 Kč za auto? Nemám si raději koupit roční vůz, abych se vyhl případným drahým opravám? Ale za 280 000 Kč můžeš mít o třídu větší auto, ale zase bude mít nájezd přes 100 000 km, tam už budou muset být nějaké investice do oprav....

Děkuji za odpovědi.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Piątek 29.05.2020 13:54, RE: Dilema - výběr auta za cca 250 000 Kč?
cytat:
reakce na: Kubajz42, 28.05.2020 20:19 (Dobrý den,už delší dobu mám di ...)

Ahoj, bludný kruh zažíváme občas všichni, když se rýsuje rodina a pak většinou i stavba
Pravdou je, že 1.2 TSI E211, to je už ten s rozvodovým řemenem seká dobrotu, někteří majitelé už mají 300tis.km a jezdí dál. Výhoda tohoto motoru je, že rychle se zahřeje olej, je tichý a celkově odolný i když se občas jezdí krátké trasy, což je trochu záhada, protože jde o přímý vstřik.

Za mě bych nebral Rapid, protože není pohodlný a nemá tak fortelnou techniku jako Golf VII a Octávie III. Jeden takový máme doma Spaceback a delší trasy nad 30km mi vadí, mám 180cm.
Proto jednoznačně bych se zaměřil na Octávii III a Golf VII. O3 stačí s kufrem na všechno i více dětí, i stavbu Golf VII je zase pán auto, ale musel bys vzít kombík, ale interiér Tě bude hýčkat a dle mého si vůz necháte daleko déle, než byste plánovali, prostě je dobrý, jen si nechte kola R16, stačí

Takže za mě bral bych 1.2 TSI 81kw(6 kvalt) druhou generaci, tj. E211. Pak je dobré měnit olej opravdu co rok/cca 15-20tis.km, brátl kvalitní benzín + aditivum, stačí české VIF(čístí vstřiky).
Díesel 1.6 TDI je skvělý spotřebou, na dálnici klidně 5,3l, jen trochu duní, trochu se člověk bojí FAP filtru a emisí, trochu vstříků, prostě může se stát, že co se vydělá na spotřebě, musí se dát zase do údržby

Trochu mě mrzí jak haním Rapid, který máme doma, Spaceback 4tým rokem:
+ kufr 400l stačí i na velký složený kočárek
+ když je krize, do zadu se dají zkompresovat tři dětské sedačky! - unikát
+ velmi praktický kufr, velké háčky, odolné plato nic neplandá, síťka na časopisy, boční kapsy, rezerva - super
+ dobrá opěrka loktu, ergonomické ovládání , LCD skoro nepoužávám sice
+ dobré audio
+ motor 81kw hýbe s Rapidem tak dobře, že budí respekt i u daleko větších aut
+ nízká spotřeba a když se vyjednává i levný servis(olej, svíčky...)
+ velmi dobrá základna lidí na Skoda Foru, co umí poradit
- jen tvrdé plasty v interiéru jako v Dácii(kde mi to nevadí za tu cenu)
- sedačky nesednou větším postavám, chybí mi bederní opěrka nastavitelná
- průměrný rejd, zdědil po Fábii II, vě městě vadí na parkovištích
- může odejít kompresor klimatizace SANDEN nebo ruší bzučením a funguje(nejhorší varianta)
- přední náprava vydrží průměrných 100 tis.km, ale opravy nejsou likvidační
- na sněhu a dálnici nemá jistotu jako Golf, Focus, Astra, Megane atd., je cítit úzký přední podvozek z Fábie
- zpátečka se málokdy podaří zařadit na poprvé a zrovna když je to potřeba

Tož držím palec!
reagować
vavrisimo
ilość wystąpień178
data registracji03.07.2013
Piątek 29.05.2020 14:49, RE: RE: Dilema - výběr auta za cca 250 000 Kč?
Mám doma malé dítě, takže přesně vím, co řešíš. Chceš koncern, ok. Vzhledem k tvému nájezdu bych určitě bral benzín, nové TSi jsou povedené a i když jsou ty motory složitější než dříve, pořád je tam míň věcí co mohou odejít, než v moderních dieselech. Určitě ber manuál, ne problematickou verzi DSG s těmito motory spojenou. Neuvažuj nad Rapidem, nebo krátkým Golfem, tedy jestli nechceš kupovat za dva roky další ojetinu. Rakev je podle mě blbost, akorát další starost s montáží a demontáží, zvlášť pokud budete s dítětem často někam vyrážet, jako my. Liftback Octavie je na zvážení, osobně bych bral raději kombi, jedno jestli Golfa, Octávku, nebo Leona. Věř, že s dítětem to není jenom o kočárku, ale spoustě věcí navíc. Do budoucna tě navíc čeká sportovní kočárek, který bývá ještě méně skladný, než ten s korbičkou. Motor bych bral, pokud rozpočet dovolí, 1.4 TSi 103/110kW. S plným kufrem a autem to bude mít ucházející dynamiku na předjíždění, dálnici atd. Oproti 1.2 TSi, která už bude hodně dýchavičná. Osobně bych došetřil a šel touto cestou.
reagować
Kubajz42
ilość wystąpień3
data registracji28.05.2020
Niedziela 31.05.2020 20:13, Motorizace
Děkuji za cenné rady. Už tedy budu mít dilema jen mezi kombík Golf VII vs. Octavia III.

A teď by mě zajímala motorizace. Vaše odpovědi byly částečně zodpovězeny výše. Benzín by byl z hlediska servisních nákladů asi výhodnější, ale co kdyby jste si měli vybrat mezi tímto:
Volkswagen Golf VII Variant 1.6 TDI Highline (2015) 120 000 km za 240 000 Kč. https://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/golf/18747438

vs.

Škoda Octavia III 1.4 TSI (2014) 116 000 km za 280 000 Kč.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/octavia/18688297

S přítelkyní jsme klidnější řidiči a náš jízdní styl určitě není o částem předjíždění, ale chápu, že silnější motor se může hodit v určitých situacích a auto s ním bude bezpečnější.

Bohužel nedokážu odhadnout, jaké servisní náklady by mě u TDI v dalších cca 100 000 km měly čekat a jestli v tomto případě cenový rozdíl 40 000 Kč je dost pádný důvod pro to koupit TDI nebo byste raději koupili TSI.

Děkuji za rady.
reagować
vavrisimo
ilość wystąpień178
data registracji03.07.2013
Poniedziałek 01.06.2020 11:27, RE: Motorizace
Ono se to chce projet a zjistit, co mi víc vyhovuje. Mně osobně nesedlo sladění TDi s manuálním pětikvaltem a naopak 1.4 TSi beru jako jednu z nejlepších věcí, co koncern za poslední roky vyprodukoval. Špatná ale nebude ani jedna volba.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Poniedziałek 01.06.2020 15:24, RE: Motorizace
cytat:
reakce na: Kubajz42, 31.05.2020 20:13 (Děkuji za cenné rady. Už tedy ...)

Ahoj, ten 1.4 TSI je suverénnější v rozjezdech i na dálnici a šestikvalit je také dobrá věc. Ale na dálnici i sklidnou nohou počítej 6,5l, což není špatné!
Diesel 1.6 TDI je pocitově méně přivětivý i línější(mě by stačil ), protože pětikvalt a malý diesel, který se musí pořádně nadechnout z turba jsou trochu protichůdné věci Ale prostě jezdí za 5l s klidnou nohou a tak pro lidi, co jezdí hodně je to pádný důvod koupit ho.
Jednoduchá matematika je, že při nájezdu 20000km se spotřebou 5l vs 6,5l ušetříš 8000-10000kč ročně. Jenže je v tom právě ta podmínka, že diesel nebude zlobit

Když se dívám na https://www.skodaplus.cz/, tak tam vidím hned několik Golfů Variant a Leonů ST 1.4 TSI, což je " převlečená Octávie" a zejména u Golfu s lepším interiérem. Chybu neuděláš ani s motorem 1.2 TSI 81kw - také šestikvalt. TSI jsou tichá a neduní v nízkých otáčkách a netřepou se za studena, to je také padný argument pro posádku
reagować
Kubajz42
ilość wystąpień3
data registracji28.05.2020
Cztwartek 11.06.2020 00:21, Škoda Octavia II. generace
Děkuji za názory. Zkusím si to projet, abych viděl, jestli mi to dostačuje nebo ne.

Ještě se mi v hlavě honí myšlenky, jestli nejít o krok zpět na Škoda Octavia II 1.4 tsi 90 kW.
Našel jsem jednu s cca 90tkm z roku 2012. Nevím, jestli je tento motor problematický a radši se mu vyhnout. Mám na 2. generaci radši zapomenout a vrátit se k původnímu záměru? Můžete prosím poradit?
škoda octavia
reagować
Mejda
ilość wystąpień1
data registracji09.06.2020
Cztwartek 11.06.2020 08:14, Dilema - výběr auta za cca 250 000 Kč
Zdravím Kubajz42, nabízím Vám volkswagen golf variant 1.4tsi 92kw, výbava maraton edition, najeto 73tis km, první majitel, koupený v cz, autorizovaný servis, perfektní stav, litá zimní kola, nebouraný, cena 299tis., myslím, že dobrá volba. Inzerát je uveden i s foto na tipcars. V případě zájmu mě kontaktujte nebo pište. Jan Nádeníček, tel. 604943644.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.