0
powrót
 

diskuze k tématu: chci si koupit auto ale neví jestli benzín nebo naftu?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.06.2013 13:56, chci si koupit auto ale neví jestli benzín nebo naftu?
Chtěl bych si koupit ojeté auto dva až tři roky staré. Ale mam dilema jestli benzín nebo naftu? Vybírám si mezi volkswagenem golf plus 1,2 tsi nebo 1,9 tdi nebo škoda octavia 1,2 tsi nebo 1,9 tdi mohli byste mi poradit které auto by bylo idealní?
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Wtorek 18.06.2013 08:13, celkem jasné
Oproti 1,2 TSI (jakkoliv se s ním dobře jezdí) je 1,9 TDI bez DPF sázka na jistotu. Navíc si bude lépe držet cenu a snadněji se pak prodá. Šel bych spíš do Octavie, je jich víc a pokud netoužíte sedět o 10 cm výš, nedává Golf Plus moc význam.
reagować
ewing1
ilość wystąpień46
data registracji29.05.2009
Wtorek 18.06.2013 08:51, Benzin x Nafta
Já osobně jsem spíše příznivcem benzínových motorů, ale říkám, že záleží hlavně na tom, jak bude uživatel auto používat. Pokud najezdí alespoň 25 a více tisíc kilometrů ročně, tak zde by se dalo uvažovat o dieslovém autě. Ale s nájezdem 10-15 tisíc kilometrů za rok bych jednoznačně doporučil benzínový motor, který není náročný na údržbu a vše je daleko levnější. Kdybych chtěl šetřit, tak si do něj nechám namontovat ještě LPG a jezdíte pak ještě levněji než na naftu. LPG stojí 16,20 Kč a nafta 35,- Kč, takže to je velký rozdíl. Naftové auto potřebuje jezdit dlouhé trasy a né 5-10 km kolem komína do práce. To se motor ani nestihne zahřát a akorát takovými jízdami trpí. To benzíňák je zahřátý za chviličku. Rozdíly v cenách oprav a údržby asi nemá smysl zmiňovat. Když se něco pokazí u nafťáku, tak jdou ty opravy i do desetitísíců (čerpadlo, vstřiky, apod.)!
Akorát nevím ten Váš zmiňovaný motor 1,2. To mi přijde jako hodně malý motor do Octavie. Oktávka je sice malé auto, ale na motor 1,2 už docela těžké. Nemají tam v nabídce alespoň dvoulitr v benzínu?

Já osobně mám všechny auta benzíňáky a ve dvou mám LPG. Je pravda, že mám zkušenosti s úplně jinými motory a jinými objemy, tak fakt nevím, jak takové malé motorky můžou jezdit a jak můžou utáhnout vozidlo hmotnosti Octavie.
reagować
rojack
ilość wystąpień145
data registracji06.01.2009
Wtorek 18.06.2013 09:03, Také bych maloobjemovému 1,2 nevěřil
Vyzkoušel jsem 1,2TSi u nové Fabie. Sice to je takový vysavač, ale docela jede. Samozřejmě "jede" neznamená, že trhá asfalt. Ovšem když jsem ho dostal do otáček, vyjel i kopec
Do Octavie už bych měl o tento motor strach. Ta už je na něj těžká.
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Wtorek 18.06.2013 09:13, Jednoduchy benzinovy motor?
Z tychto dvoch motorov jednoznacne naftovy. Tie spominane vyhody benzinoveho motora v spolahlivosti a jednoduchosti mozno platili kedysi, tu ale hovorime o motore 1.2 TSI, ktoremu chyba na naftovy motor asi len dvojhmota a DPF, co su dve veci, ktore usetrenymi peniazmi za benzin urcite nebude problem opravit. Ale ak mate jazdit po meste, benzinovy motor by mala byt logicka volba. V tom pripade by som ale isiel do nejakej znacky, co dokaze urobit poriadny spolahlivy benzinovy motor (a taku v europe, kde je nafta stale pokladana za ekologicku, nenajdete). Siel by som teda urcite do japonca, asi do hondy civic, ktora ma aj dost velky kufor. Len tieto auta si aj drzia cenu (za kvalitu sa stale plati viac ako za logo VW na kapote, nastastie)
reagować
free78
ilość wystąpień300
data registracji19.09.2008
Wtorek 18.06.2013 10:15, 1.2 TSI nebrat
Na otázku který z těchto dvou vozů, bych nejraději odpověděl zkuste raději nějaký jiný. Pokud ale trváte na 1.2TSI nebo 1.9TDI od VW, tak potom 1.9TDI. Ve firmě máme 1.2TSI kupovanou jako novou, ježděnou jedním, klidným řidičem a projevily se na ní veškeré závady o kterých se všude na netu píše. V 25 tkm rachocení rozvodového řetězu po startu motoru. Servis byl na tuto skutečnost upozorněn. Neudělal nic. V 30tkm přeskočení řetězu o 1 zub. K "potkání" motoru naštěstí nedošlo. kolem 40tkm nutná montáž "podložky pod turbo". Nyní při 60tkm opět oprava za cca 20t Kč (nemám bohužel info co přesně se posralo nyní). VW je jediný výrobce na světě, který dokáže ze součástky s "celoživotní" výdrží udělat součástku mimořádně nespolehlivou. To auto stálo 480t Kč. Nešlo o nějaký low-cost za 180 od výrobce z turkmenistánu. Tohle šetření a oklamávání se podle mne jednoho dne strašně vymstí.
reagować
david1983
ilość wystąpień42
data registracji19.04.2013
Cztwartek 20.06.2013 17:27, RE: chci si koupit auto ale neví jestli benzín nebo naftu?
Spíš než benzínovou 1,2TSI bych doporučil 1,8TSI, je to už slušně odzkoušený motor ani moc nezlobí při slušném zacházení. S autem velikosti Octavie pěkně cvičí, ovšem cena za nový vůz přesahovala půl melounu, takže na silnici jich moc nepotkáte. Kdyby se vám objevila v nabídce stará atmosférická benzínová 1,6MPI (1,2TSI ji pozdeji nahradila) tak je, co se týče spolehlivosti opravdová sázka na jistotu. Asfalt s tímto motorem sice netrhá, za to na něm není co pokazit (při nejhorším odejde maximálně nějaké to čidlo) tak bych šel právě do ní. Sám vůz s tímto motorem vlastním a mám tu zde o ní i recenzi. S motorem jsem již nalítal 638 000km v současné době na autě nechávám provést servisním prohlídku + generálku podvozku a převodovky. (Pro rejpaly, nafta mi nevoní ale uznávám že by se mi v mém případě, co se týče litry spáleného paliva vyplatila. Ale já jsem s tím spokojený co mám a nestěžuji si).
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Poniedziałek 05.08.2013 22:35, Re:
Dobrý den. Pro doporučení vhodné motorizace od Vás postrádám důležité údaje, jakými jsou například roční nájezd, jízdní styl atd. Pro nájezd od 20 tis. km ročně se může vyplatit provoz dieselového vozu, při menším doporučuji spíše benzínový motor. Do Vámi vybraných vozů bych si v obou případech vybral naftovou devatenáctistovku, a to zejména kvůli její nízké spotřebě, velmi dobré dynamice a vysoké spolehlivosti.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.