Poniedziałek 05.09.2016 00:00,
1.6 FSi
Motor vlastním v Audi A2. Je trochu odlišný, ale nijak zvlášť. Jeho bolestí je hydraulický nastavovač vačkové hřídele, který obvykle vydrží max. cca 100000 km a pak začne po startování rachtat jako velmi studený diesel asi na 5 vteřin. Není to nic fatálního a lze s tím jezdit, ale je to otravné. Náprava stoji asi 10000 Kč. Další bolestí jsou zvonící písty ve válcích. To je konstrukční a neodstranitelná vada, která se u těchto motorů vyskytuje běžně a nemá vliv na provoz, je to jenom otravné a člověk neví, jestli to nakonec něco neudělá. U mne se 160000 km zatím nic.
Další nevýhodou je nutnost tankovat Natural 98, tedy alespoň u některých verzí, některé české to nevyžadovaly, ale přesto bych to doporučil, motor má tendenci pak silně karbonovat a třeba Verva 100 každou třetí nádrž to krásně vyčistí. U většiny modelů jsou rozvody řetězem, mohou chrastit, není doživotní (já mám u motoru BAD řemen, ale to je spíše výjimka). Co se týče jízdních vlastností, poznatky jsou rozporuplné, někteří lidé si ho chválili, někteří na něj nadávali. V Octavii nejede nic moc, je to spíš takový klidný motor. Slibovaná nízká spotřeba VW se moc nevyplnila, je extrémně závislá na jízdním stylu, někteří s tím byli schopni jezdit za 6, u některých nešla pod 9.
Ze závad – mně se porouchalo vysokotlaké čerpadlo (v mém modelu ještě plně mechanické, vydřely se zdvihátka, oprava velmi jednoduchá a levná, jenom ta práce nebyla tak levná), měnil jsem preventivně rozvody, je špatný ten nastavovač vačkové hřídele a shořely dvě zapalovací cívky.
Pokud bych se měl rozmýšlet, šel bych asi do původní 1,6 mpi se 74 kW. Je spolehlivější, jednodušší, netrpí dětskými bolestmi, nebyl to experimentální motor a navíc je uživatelsky přívětivější.
U Audi A2 se jednalo o vrcholovou motorizaci a s autem o váze pod 1 tunu motor nádherně cvičí a má úchvatný zvuk v otáčkách (velmi návykové). Vyšší provozní náklady to ovšem asi nevynahradí.
reagować