0
powrót
 

diskuze k tématu: motor 1,6 fsi VW, Škoda,...

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla
camel
ilość wystąpień14
data registracji08.04.2016
Niedziela 04.09.2016 23:19, motor 1,6 fsi VW, Škoda,...
Jak máte zkušenosti s tímto motorem? Zvažují koupi VW Golf Plus rok 2005 -2006! Děkuji za názory.
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Poniedziałek 05.09.2016 00:00, 1.6 FSi
Motor vlastním v Audi A2. Je trochu odlišný, ale nijak zvlášť. Jeho bolestí je hydraulický nastavovač vačkové hřídele, který obvykle vydrží max. cca 100000 km a pak začne po startování rachtat jako velmi studený diesel asi na 5 vteřin. Není to nic fatálního a lze s tím jezdit, ale je to otravné. Náprava stoji asi 10000 Kč. Další bolestí jsou zvonící písty ve válcích. To je konstrukční a neodstranitelná vada, která se u těchto motorů vyskytuje běžně a nemá vliv na provoz, je to jenom otravné a člověk neví, jestli to nakonec něco neudělá. U mne se 160000 km zatím nic.

Další nevýhodou je nutnost tankovat Natural 98, tedy alespoň u některých verzí, některé české to nevyžadovaly, ale přesto bych to doporučil, motor má tendenci pak silně karbonovat a třeba Verva 100 každou třetí nádrž to krásně vyčistí. U většiny modelů jsou rozvody řetězem, mohou chrastit, není doživotní (já mám u motoru BAD řemen, ale to je spíše výjimka). Co se týče jízdních vlastností, poznatky jsou rozporuplné, někteří lidé si ho chválili, někteří na něj nadávali. V Octavii nejede nic moc, je to spíš takový klidný motor. Slibovaná nízká spotřeba VW se moc nevyplnila, je extrémně závislá na jízdním stylu, někteří s tím byli schopni jezdit za 6, u některých nešla pod 9.
Ze závad – mně se porouchalo vysokotlaké čerpadlo (v mém modelu ještě plně mechanické, vydřely se zdvihátka, oprava velmi jednoduchá a levná, jenom ta práce nebyla tak levná), měnil jsem preventivně rozvody, je špatný ten nastavovač vačkové hřídele a shořely dvě zapalovací cívky.

Pokud bych se měl rozmýšlet, šel bych asi do původní 1,6 mpi se 74 kW. Je spolehlivější, jednodušší, netrpí dětskými bolestmi, nebyl to experimentální motor a navíc je uživatelsky přívětivější.

U Audi A2 se jednalo o vrcholovou motorizaci a s autem o váze pod 1 tunu motor nádherně cvičí a má úchvatný zvuk v otáčkách (velmi návykové). Vyšší provozní náklady to ovšem asi nevynahradí.
reagować
A4
ilość wystąpień134
data registracji09.05.2007
Poniedziałek 05.09.2016 14:56, RE: 1.6 FSi
brin napisał:
Motor vlastním v Audi A2. Je trochu odlišný, ale nijak zvlášť. Jeho bolestí je hydraulický nastavovač vačkové hřídele, který obvykle vydrží max. cca 100000 km a pak začne po startování rachtat jako velmi studený diesel asi na 5 vteřin. Není to nic fatálního a lze s tím jezdit, ale je to otravné. Náprava stoji asi 10000 Kč. Další bolestí jsou zvonící písty ve válcích. To je konstrukční a neodstranitelná vada, která se u těchto motorů vyskytuje běžně a nemá vliv na provoz, je to jenom otravné a člověk neví, jestli to nakonec něco neudělá. U mne se 160000 km zatím nic.Další nevýhodou je nutnost tankovat Natural 98, tedy alespoň u některých verzí, některé české to nevyžadovaly, ale přesto bych to doporučil, motor má tendenci pak silně karbonovat a třeba Verva 100 každou třetí nádrž to krásně vyčistí. U většiny modelů jsou rozvody řetězem, mohou chrastit, není doživotní (já mám u motoru BAD řemen, ale to je spíše výjimka). Co se týče jízdních vlastností, poznatky jsou rozporuplné, někteří lidé si ho chválili, někteří na něj nadávali. V Octavii nejede nic moc, je to spíš takový klidný motor. Slibovaná nízká spotřeba VW se moc nevyplnila, je extrémně závislá na jízdním stylu, někteří s tím byli schopni jezdit za 6, u některých nešla pod 9.Ze závad – mně se porouchalo vysokotlaké čerpadlo (v mém modelu ještě plně mechanické, vydřely se zdvihátka, oprava velmi jednoduchá a levná, jenom ta práce nebyla tak levná), měnil jsem preventivně rozvody, je špatný ten nastavovač vačkové hřídele a shořely dvě zapalovací cívky.Pokud bych se měl rozmýšlet, šel bych asi do původní 1,6 mpi se 74 kW. Je spolehlivější, jednodušší, netrpí dětskými bolestmi, nebyl to experimentální motor a navíc je uživatelsky přívětivější.U Audi A2 se jednalo o vrcholovou motorizaci a s autem o váze pod 1 tunu motor nádherně cvičí a má úchvatný zvuk v otáčkách (velmi návykové). Vyšší provozní náklady to ovšem asi nevynahradí.


Jinými slovy: nebrat ani omylem
reagować
Pepicek
ilość wystąpień15
data registracji28.12.2015
Poniedziałek 05.09.2016 15:05, jednoduchá odpověď
jednoduchá odpověď,....jsou i jiné značky,pomalu o polovinu levnější a mnohem spolehlivější.
Je to velká ostuda celého koncernu. Nejenom tento motor.
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Poniedziałek 05.09.2016 16:40, Popis skutečností
Já jen popisuji skutečnosti. Obrázek si už musí udělat tazatel sám A2 je můj mazel, tak jsem ochoten tohle všechno zkousnout. Jinak totiž jezdí dobře.
reagować
Albi1
ilość wystąpień91
data registracji26.01.2009
Poniedziałek 05.09.2016 21:03, RE: motor 1,6 fsi VW, Škoda,...
camel napisał:
Jak máte zkušenosti s tímto motorem? Zvažují koupi VW Golf Plus rok 2005 -2006! Děkuji za názory.


Já bych si prvně položil otázku, proč vlastně Golf Plus. Toto vozidlo krom malinko vyššího posazu nějak postrádá smysl
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Wtorek 06.09.2016 10:23, RE: motor 1,6 fsi VW, Škoda,...
Albi1 napisał:
camel napisał:
Jak máte zkušenosti s tímto motorem? Zvažují koupi VW Golf Plus rok 2005 -2006! Děkuji za názory.
Já bych si prvně položil otázku, proč vlastně Golf Plus. Toto vozidlo krom malinko vyššího posazu nějak postrádá smysl


Mě fascinuje, jak se tu místo relevantní odpovědi hned objeví reakce zpochybňující tazatelovo výběr. To je nějakej sport, nebo co?
Ad smysl - pročpa se to auto asi vyrábí? Nejspíš po tom bude poptávka, hádám. Jakkoliv iracionální důvody ty lidi vedou ke koupi nafouklýho golfa (já bych si ho taky nekoupil, to jen na okraj), nemíním někomu určovat, za co má nebo nemá utrácet svý prachy...
reagować
Valnoha
ilość wystąpień322
data registracji03.01.2011
Wtorek 06.09.2016 10:47, RE: motor 1,6 fsi VW, Škoda,...
Pepe napisał:
Albi1 napisał:
camel napisał:
Jak máte zkušenosti s tímto motorem? Zvažují koupi VW Golf Plus rok 2005 -2006! Děkuji za názory.
Já bych si prvně položil otázku, proč vlastně Golf Plus. Toto vozidlo krom malinko vyššího posazu nějak postrádá smysl
Mě fascinuje, jak se tu místo relevantní odpovědi hned objeví reakce zpochybňující tazatelovo výběr. To je nějakej sport, nebo co?Ad smysl - pročpa se to auto asi vyrábí? Nejspíš po tom bude poptávka, hádám. Jakkoliv iracionální důvody ty lidi vedou ke koupi nafouklýho golfa (já bych si ho taky nekoupil, to jen na okraj), nemíním někomu určovat, za co má nebo nemá utrácet svý prachy...


Tazatel zvažuje koupi Golfa pluse.....

reagować
Corlis
ilość wystąpień135
data registracji14.03.2007
Wtorek 06.09.2016 12:30, RE: 1.6 FSi
A4 napisał:
brin napisał:
Motor vlastním v Audi A2. Je trochu odlišný, ale nijak zvlášť. Jeho bolestí je hydraulický nastavovač vačkové hřídele, který obvykle vydrží max. cca 100000 km a pak začne po startování rachtat jako velmi studený diesel asi na 5 vteřin. Není to nic fatálního a lze s tím jezdit, ale je to otravné. Náprava stoji asi 10000 Kč. Další bolestí jsou zvonící písty ve válcích. To je konstrukční a neodstranitelná vada, která se u těchto motorů vyskytuje běžně a nemá vliv na provoz, je to jenom otravné a člověk neví, jestli to nakonec něco neudělá. U mne se 160000 km zatím nic.Další nevýhodou je nutnost tankovat Natural 98, tedy alespoň u některých verzí, některé české to nevyžadovaly, ale přesto bych to doporučil, motor má tendenci pak silně karbonovat a třeba Verva 100 každou třetí nádrž to krásně vyčistí. U většiny modelů jsou rozvody řetězem, mohou chrastit, není doživotní (já mám u motoru BAD řemen, ale to je spíše výjimka). Co se týče jízdních vlastností, poznatky jsou rozporuplné, někteří lidé si ho chválili, někteří na něj nadávali. V Octavii nejede nic moc, je to spíš takový klidný motor. Slibovaná nízká spotřeba VW se moc nevyplnila, je extrémně závislá na jízdním stylu, někteří s tím byli schopni jezdit za 6, u některých nešla pod 9.Ze závad – mně se porouchalo vysokotlaké čerpadlo (v mém modelu ještě plně mechanické, vydřely se zdvihátka, oprava velmi jednoduchá a levná, jenom ta práce nebyla tak levná), měnil jsem preventivně rozvody, je špatný ten nastavovač vačkové hřídele a shořely dvě zapalovací cívky.Pokud bych se měl rozmýšlet, šel bych asi do původní 1,6 mpi se 74 kW. Je spolehlivější, jednodušší, netrpí dětskými bolestmi, nebyl to experimentální motor a navíc je uživatelsky přívětivější.U Audi A2 se jednalo o vrcholovou motorizaci a s autem o váze pod 1 tunu motor nádherně cvičí a má úchvatný zvuk v otáčkách (velmi návykové). Vyšší provozní náklady to ovšem asi nevynahradí.
Jinými slovy: nebrat ani omylem



tak super, díky za pěkné shrnutí, také jsem po tom motoru koukal a nyní vidím, že opravdu nebrat.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Wtorek 06.09.2016 16:55, RE: motor 1,6 fsi VW, Škoda,...
Valnoha napisał:
Pepe napisał:
Albi1 napisał:
camel napisał:
Jak máte zkušenosti s tímto motorem? Zvažují koupi VW Golf Plus rok 2005 -2006! Děkuji za názory.
Já bych si prvně položil otázku, proč vlastně Golf Plus. Toto vozidlo krom malinko vyššího posazu nějak postrádá smysl
Mě fascinuje, jak se tu místo relevantní odpovědi hned objeví reakce zpochybňující tazatelovo výběr. To je nějakej sport, nebo co?Ad smysl - pročpa se to auto asi vyrábí? Nejspíš po tom bude poptávka, hádám. Jakkoliv iracionální důvody ty lidi vedou ke koupi nafouklýho golfa (já bych si ho taky nekoupil, to jen na okraj), nemíním někomu určovat, za co má nebo nemá utrácet svý prachy...
Tazatel zvažuje koupi Golfa pluse.....


Možná k tomu má důvod...
A nemá potřebu obhajovat PROČ.
reagować
Albi1
ilość wystąpień91
data registracji26.01.2009
Wtorek 06.09.2016 22:17, RE: motor 1,6 fsi VW, Škoda,...
Pepe napisał:
Albi1 napisał:
camel napisał:
Jak máte zkušenosti s tímto motorem? Zvažují koupi VW Golf Plus rok 2005 -2006! Děkuji za názory.
Já bych si prvně položil otázku, proč vlastně Golf Plus. Toto vozidlo krom malinko vyššího posazu nějak postrádá smysl
Mě fascinuje, jak se tu místo relevantní odpovědi hned objeví reakce zpochybňující tazatelovo výběr. To je nějakej sport, nebo co?Ad smysl - pročpa se to auto asi vyrábí? Nejspíš po tom bude poptávka, hádám. Jakkoliv iracionální důvody ty lidi vedou ke koupi nafouklýho golfa (já bych si ho taky nekoupil, to jen na okraj), nemíním někomu určovat, za co má nebo nemá utrácet svý prachy...


Svoji odpověď jsem nemyslel nijak sarkasticky, hanlivě či urážlivě. Pouze jsem chtěl u tazatele vyvolat nějakou diskuzi. Bohužel, nevím proč se toho chytáte Vy. Spousta dotazů tady končí slovní přestřelkou mezi uživateli a možná tohle bude ten důvod.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Środa 07.09.2016 06:50, RE: motor 1,6 fsi VW, Škoda,...
Albi1 napisał:
Pepe napisał:
Albi1 napisał:
camel napisał:
Jak máte zkušenosti s tímto motorem? Zvažují koupi VW Golf Plus rok 2005 -2006! Děkuji za názory.
Já bych si prvně položil otázku, proč vlastně Golf Plus. Toto vozidlo krom malinko vyššího posazu nějak postrádá smysl
Mě fascinuje, jak se tu místo relevantní odpovědi hned objeví reakce zpochybňující tazatelovo výběr. To je nějakej sport, nebo co?Ad smysl - pročpa se to auto asi vyrábí? Nejspíš po tom bude poptávka, hádám. Jakkoliv iracionální důvody ty lidi vedou ke koupi nafouklýho golfa (já bych si ho taky nekoupil, to jen na okraj), nemíním někomu určovat, za co má nebo nemá utrácet svý prachy...
Svoji odpověď jsem nemyslel nijak sarkasticky, hanlivě či urážlivě. Pouze jsem chtěl u tazatele vyvolat nějakou diskuzi. Bohužel, nevím proč se toho chytáte Vy. Spousta dotazů tady končí slovní přestřelkou mezi uživateli a možná tohle bude ten důvod.


Já žádnou přestřelku nevyvolal
Mně vadí, že 90% příspěvků je mimo téma. Rád bych se o tom zázraku s vrstveným spalováním taky něco dozvěděl .
Kamarád zvažoval golfa plus kvůli handicapovanému synovi, aby ho snáze nakládal na sedadlo spolujezdce. Ono ne každýmu je po chuti svoje důvody vysvětlovat...
reagować
camel
ilość wystąpień14
data registracji08.04.2016
Cztwartek 08.09.2016 08:58, .......
Díky všem za názory. Jen mě zajímaly vaše názory na tento motor. A chtěl jsem nějaké malé MPV a tak to vypadá buď na C-max, nebo Merivu v benzínu. Jaký motor by jste mi doporučili? Zvažuju rok 2007 a novější. D
reagować
Valnoha
ilość wystąpień322
data registracji03.01.2011
Cztwartek 08.09.2016 10:09, RE: .......
camel napisał:
Díky všem za názory. Jen mě zajímaly vaše názory na tento motor. A chtěl jsem nějaké malé MPV a tak to vypadá buď na C-max, nebo Merivu v benzínu. Jaký motor by jste mi doporučili? Zvažuju rok 2007 a novější. D

Meriva je celkově o něco menší než Cmax. Odpovídá tomu i cenový rozdíl těmito dvěma ojetinami. V tak "malém" autě jako je Meriva je to v ČR vzácnost ale občas se vyskytne v nabídce i s motorem 1,8i. Motor je to naprosto spolehlivý a úsporný. V D se s tímto motorem dá sehnat lépe.
Co se Cmaxe týče tak s 1,6i neuděláš chybu, jako jedinou nevýhodu bych viděl pro dálniční přesuny poměrně krátkou 5-ku
reagować
Verny_2013
ilość wystąpień106
data registracji26.08.2014
Niedziela 18.09.2016 23:08, třeba proto že má 6-ti kvalt
celkově je pohodlnější než octa i krátký golf a vnitřní prostor je mnohem větší ač to zvenku tak nevypadá. Za mě dobrá volba. Navíc v německu je to auto pro "důchodce", takže většinou to nebývá olítané auto.
reagować
zoby
ilość wystąpień1
data registracji03.07.2020
Piątek 03.07.2020 23:21, RE: 1.6 FSi
dobrý den, píšete, že jste opravoval vysokotlaké čerpadlo. jak a kde jste jej opravoval? kolik to stálo? děkuji
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.