0
powrót
 

diskuze k tématu: Zkusenosti s VW Caddy, motor 1.4 TGI ?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní, užitkové, hybridy, cng, lpg
honza_mat
ilość wystąpień2
data registracji24.10.2015
Piątek 16.10.2020 19:35, Zkusenosti s VW Caddy, motor 1.4 TGI ?
Dobry den, vybiram nahradu za dosluhujici VW Caddy Life 1.9 TDi-PD. Jelikoz s vozidlem jsem byl po vsech strankach spokojeny, poohlizim se opet po Caddy. Zaujala me pohonna jednotka 1.4 TGI na CNG. Jak je tato motorizace spolehliva, je mozne ji doporucit? Muj rocni najezd je cca 15 tis. km., stredne dlouhe trasy okolo 30 km. Dekuji a zdravim, Honza M.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Poniedziałek 19.10.2020 09:54, RE: Zkusenosti s VW Caddy, motor 1.4 TGI ?
cytat:
reakce na: honza_mat, 16.10.2020 19:35 (Dobry den, vybiram nahradu za ...)

Ahoj, nikdo nepíše, tak něco málo.Sousedka o pár domů vedle má Octávii III s tímto motorem asi 4. rokem. Zatím vše funguje bez poruchy. Potom kamarádům otec má Passata 1.4 T-GDI, tam se jednou musela "přeprogramovat" řídící jednotka "plynu" - bohužel podrobnosti nevím.

Jinak s CNG už VW pracuje dlouho a jediný problém jsem zaznamenal v Touranech I, kde CNG nádrže měly aušusové ventily, které po čase netěsnily a tak pár aut doslova "bouchlo".

Mě se líbí emise, opravdu CNG má velmi čistý provoz, což ve městě uvítají obyvatelé povšechně. Samozřejmě elektromobil je ještě úplně jinde a to myslím i spolehlivostí a náklady. Elektrickou menší dodávku dělá např. Nissan nebo Renault.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Poniedziałek 19.10.2020 18:55, RE: RE: Zkusenosti s VW Caddy, motor 1.4 TGI ?
cytat:
reakce na: BobanHTP, 19.10.2020 09:54 (Ahoj, nikdo nepíše, tak něco m ...)


Něco takového jsem myslel:
https://www.auto.cz/dlouhodoby-test-skoda-octavia-combi-1-4-tsi-g-tec-proc-tak-zere-pneumatiky-106002

Zatím funguje velmi dobře
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Wtorek 20.10.2020 07:04, RE: RE: Zkusenosti s VW Caddy, motor 1.4 TGI ?
cytat:
reakce na: BobanHTP, 19.10.2020 09:54 (Ahoj, nikdo nepíše, tak něco m ...)


Bohdane, moc se mi líbí jak s klidem radíš aniž bys o tom něco věděl.
Starší generace aut koncernu VW na CNG neměla problém s "aušusovými ventily nádrží". Problém byl podstatně vážnější a projevoval se u všech aut s výjimkou passatu. Jednalo se o špatnou antikorozní úpravu vlastních tlakových nádrží v kombinaci s chybnou konstrukcí jejich krytu. Ten totiž na jednu stranu vystavoval nádrže odletujícím kamínkům a proudu vody od podvozku, čímž vydatně podporoval jejich korozi. Na druhou stranu zase bránil jednoduché kontrole stavu nádrží, proto se na pokročilou korozi u několika aut přišlo až při jejich výbuchu.
VW tehdy (tuším 2007-2008) nařídil plošnou kontrolu stavu a nakonec vyhlásil svolávací akci, kdy nádrže i kryt zdarma vyměnil.
Ale toto všechno se týká "starých" aut s motorem 2,0 . Dotazovaný motor se začal používat o hezkých pár let později.
U dotazované 1,4 TGI pravidelněji odchází (podle taxikářů po najetí cca 150 tisíc) jediná věc a tou je tlakový regulátor za cca 8 tisíc, jinak motor drží.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Wtorek 20.10.2020 10:21, RE: RE: RE: Zkusenosti s VW Caddy, motor 1.4 TGI ?
cytat:
reakce na: Pavlik, 20.10.2020 07:04 (Bohdane, moc se mi líbí jak s ...)

Píšu jen zkušenosti své a svých známých, Octávie III 1.4 TSI na CNG a ten Passat cca 2015 myslím by měly být přece v Caddy určítého roku také, resp. jeho modifikace.

Jinak, když se dívám na VW Caddy na mobile.de cca od roku 2015, tak tam vidím na CNG dvě motorizace
2.0 Ecofuel CNG (dle mého tohle bylo možno mít i v Touranu I před rokem 2010 cca
a
1.4 TGI - a tohle je mimo jiné i Passatu a Octávii III, jenže, rozlišoval bych právě EA111 a EA211 a nedaří se mi dohledat, jestli TGI přišlo s novou generací rovněž po roce 2014 nebo ne
reagować
vavrisimo
ilość wystąpień178
data registracji03.07.2013
Wtorek 20.10.2020 11:59, RE: RE: RE: RE: Zkusenosti s VW Caddy, motor 1.4 TGI ?
Caddy na CNG brát Euro 6, tzn. po faceliftu v 2015 s 1.4 TGi. Tahle platfoma je spolehlivá, rozdíl oproti dalším koncernovým autům je, že místo 50l nádrže na benzín a 15kg na CNG, má na benzín 13l a na CNG 26kg, v Maxi verzi na 37kg. Při spotřebě cca 5kg/100km a s absencí DPF, AdBlue atd. mi to auto dává velký smysl.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Środa 21.10.2020 20:15, RE: RE: RE: RE: Zkusenosti s VW Caddy, motor 1.4 TGI ?
cytat:
reakce na: BobanHTP, 20.10.2020 10:21 (Píšu jen zkušenosti své a svýc ...)


A to je právě ono, hledáš, ale reálně nevíš. Přitom dohledat relevantní info není moc problém.
V Passatu na CNG je 1,4 TSI starší generace (rozvody řetězem) s turbem a kompresorem - tedy ta nejproblematičtější verze. Navíc jde o Passat B7, do současné generace B8 se CNG nikdy nemontovalo. Tahle verze se montovala také do Touranu a Tiguanu. Poznat se dá velmi jednoduše podle výkonu 110 kw. Jde o problémový pohon.
Starý 8 ventilový 2 litr 80kw (byl i v Octavii 1) ve verzi na CNG se dával do Caddy a Touranu. Tady byl problém s korozí tlakových lahví, pokud je výrobce/majitel vyměnil, není problém.

Golf 7 Seat Leon, Octavia 3 má pod kapotou vždy 1,4 TSI generace EA 211 s výkonem 81kw. Tento motor může mít i Caddy. Tohle je jediná solidní verze.
Od roku 2019 se do této trojice montuje ještě nejnovější motor VW 1,5 TSI na CNG s výkonem 96kw. Bohužel jen ve spojení s DSG a spolehlivost je zatím neprověřená.
reagować
Challenger
ilość wystąpień1
data registracji13.07.2021
Wtorek 13.07.2021 20:08, RE: Zkusenosti s VW Caddy, motor 1.4 TGI ?
Zdravím,

kolegovi jsem pořídil 1.4 TGI a máme za rok nájezd přes 60 000 KM většinou jsou to okresky, dálnice a nakonec Praha. Nemůžu si na nic stěžovat. Servis klasika brzdy, olej, filtry. Kupoval jsem s nájezdem cca 60 000 Km a máme tam lehce přes 130 000 Km a vše funguje na jedničku. Spotřeba při naloženém autě je cca koruna/km. Bez naložení jsem dokázal spotřebu stáhnout na 60-70haléřů/km. Podotýkám, že v autě vozíme zhruba 500kg + pasažeři cca 180kg. Za mě TOP rozhodnutí před rokem. R.v. auta je 2016 a nejedná se o nejdelší verzi
reagować
capslock
ilość wystąpień354
data registracji28.07.2007
Cztwartek 15.07.2021 09:38, RE: RE: RE: Zkusenosti s VW Caddy, motor 1.4 TGI ?
cytat:
reakce na: Pavlik, 20.10.2020 07:04 (Bohdane, moc se mi líbí jak s ...)


Vtipné je, jak se otíráš o Bobana, přitom sám píšeš blbosti.

Tiguan se vůbec s 1.4 TGI nevyráběl.

Problémy s korozí a svolávačky na nádrže měly i Passaty 1.4, problém nebyl vázaný na motor 2.0.

Zároveň má Boban pravdu v tom, že nejčastější problém TGI pohonu není regulátor, ale jsou to ventily na nádržích, které časem přestanou otevírat, ovšem nejde o nebezpečnou závadu (příčina výbuchu byla koroze nádrží).

1.4 TGI EA111 není obecně problematický, naopak, motor má oproti benzínové verzi 1.4 EA111 konstrukční úpravy pro zvýšení odolnosti, nemá EGR a ani nekarbonuje, nemá z čeho. Problémy měly některé první verze tohoto motoru a ty už jsou v dnešní době nejspíše opravené nebo na vrakovišti.

Do Caddy se navíc 1.4 řady EA111 snad ani nemontoval. Težko říct, jestli EA211 81 kW je solidní - je novější, nicméně mu sebrali kompresor a ve srovnání s původní 110 kW generací jede zdechleji.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Niedziela 18.07.2021 13:38, RE: RE: RE: RE: Zkusenosti s VW Caddy, motor 1.4 TGI ?
cytat:
reakce na: capslock, 15.07.2021 09:38 (Vtipné je, jak se otíráš o Bob ...)


Ano, napsal jsem to blbě. Větou kde je zmínka o Tiguanu jsem měl na mysli, že se do něj dával zmíněný problémový motor řady EA 111, ne jak to vyznělo, že měl také pohon na CNG.
Ale trvám na tom, že s CNG i bez něj je 1,4 TSI twincharge problémová motorizace. Těch problémů je tam na celý článek. Největšími jsou LSPI s následným praskáním pístů, spotřeba oleje, problémy se sladěním turba a kompresoru, problémové vstřikovače. Za mě není o co stát.

S novější 1,4 TSI CNG jsou zkušenosti celkem bohaté. Jezdí s nimi hlavně taxikáři. Z problémů skutečně zmiňují jen regulační ventil (snížení tlaku CNG) a horší trakci předních kol, díky které se rychleji opotřebovávají přední pneumatiky (zvláště časté rozjezdy ve městě).
reagować
capslock
ilość wystąpień354
data registracji28.07.2007
Poniedziałek 19.07.2021 16:41, RE: RE: RE: RE: RE: Zkusenosti s VW Caddy, motor 1.4 TGI ?
cytat:
reakce na: Pavlik, 18.07.2021 13:38 (...Těch problémů je tam na celý článek ...)


V generaci EA111 existovalo asi deset verzí jednačtyřky a to, co popisuješ je záležitost těch silnějších benzinových verzí.

1.4 TSI generace EA111 na plyn (CDGA) je dost podstatně upravená oproti benzínovým verzím, především je robustněji postavená: má jiné a odolnější písty a kroužky, větší čepy, silnější mazání pístů i celého motoru, chlazené vstřikovače, odolnější ventily, vačku s pomalejším časováním, atd. Vstřikování plynu je nepřímé.

Ostatně do plynových aut se tahle verze montovala o nějakých pět let déle, ještě v době, kdy benzínové modely už používaly EA211.

Klidně uveď zdroj, odkud vycházíš - domnívám se totiž, že si ty problémy pleteš s benzínovými motory.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Wtorek 20.07.2021 07:19, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkusenosti s VW Caddy, motor 1.4 TGI ?
cytat:
reakce na: capslock, 19.07.2021 16:41 (V generaci EA111 existovalo as ...)


Ty problémy EA111 twincharge jsou stejné u "čistého" benzínu i CNG. Jen CNG zvládá o něco vyšší nájezd než začne zlobit, protože má snížený výkon.
Oficiální zdroj nemám, protože dlouhodobé testy CNG prakticky neexistují. Protože jsem se sám zajímal o koupi auta na CNG (při mém nájezdu cca 30 tisíc ročně celkem dává smysl, bohužel na dálnici v rychlostech nad 120 už je příliš slabý), tak jsem zjišťoval co se dá. Mimo jiné jsem díky kolegovi a jeho vazbám na taxi firmu mohl mluvit s jejich "fleet managerem". Jejich auta najíždějí kolem 50 tisíc ročně, takže zkušenosti s reálným provozem mají bohaté. Právě on mi radil, ať koupím 1,4 EA211 ve verzi 81kw. S ním mají minimum problémů.
reagować
capslock
ilość wystąpień354
data registracji28.07.2007
Wtorek 20.07.2021 11:17, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkusenosti s VW Caddy, motor 1.4 TGI ?
cytat:
reakce na: Pavlik, 20.07.2021 07:19 (Ty problémy EA111 twincharge j ...)


A řekl ti ten fleet manager i nějakou konkrétní informaci nebo to bylo spíše jen shrnutí jeho pocitů?

Zda ty motory odcházely houfně, závady byly na samotném motoru nebo příslušenství, při kolika km a co konkrétně odešlo, auta měla DSG (které motor podtáčí) nebo manuál?

Považuju totiž ten motor za celkem poctivě vyrobený, takže mě zajímá, jestli taxikářům odejde nějaká relativně pakárna typu spojka kompresoru nebo napínák řetězu, což fleet manager jistě vnímá negativně nebo jestli ti skutečně konkrétně potvrdil, že motory CDGA postihují vážné závady typu prasklého válce?

Já mám totiž informace jiné (mj. z autorizáku), kde naopak na CDGA neřekli křivého slova a potkávají tam tyhle motory s nájezdem i přes 400 tisíc km.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Środa 21.07.2021 21:23, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkusenosti s VW Caddy, motor 1.4 TGI ?
cytat:
reakce na: capslock, 20.07.2021 11:17 (A řekl ti ten fleet manager i ...)


Pocity to nebyly, informace vycházely z podkladů k nákladům na servis a údržbu autoparku. Zhruba třetině aut praskl píst (v drtivé většině na třetím válci) mezi 150-200 tisíci km - v rámci dokoupené prodloužené záruky měněny celé motory. Polovina aut opakovaně řešila padání do nouzového režimu kvůli "rozladění" spolupráce kompresoru a turba. Řešeno přehráváním software i výměnou jednotek motoru. To jen z těch nejzávažnějších. Jakmile prošlo 5 let = konec záruky, těchto aut se okamžitě zbavovali. Přitom některé Octavie 3 G-tec už u nich kroutí 6 rok a problémy veškeré žádné....
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.