PetrT napisał:
To nadšení bych trochu krotil. Caddy jsem měl a mám ve firmě několik, jak verze van tak kombi. Jako pracovní auto je to dříč který nemá konkurenci, to souhlasím. Výdrž některých komponent je až neuvěřitelná a nevidět to na vlastní oči rozhodně tomu nevěřím. Už 10 let je to nejlepší auto ve třídě co se dá koupit, což je neuvěřitelné. Jako dodávka.Ale jako osobák bych to tedy nikdy nechtěl, na to mám vyšší nároky. Velmi hlučné, základní sedačky na delší cesty nevhodné, motor sdi sice drží ale jet s ním dál než 100km je za trest. Navíc na dálnici klidně žere 8l a stejně nejede. Ovšem pořád je to jízdně o dost lepší než berlingo nebo kango, doblo sice jezdí lépe ale zadní náprava tolik nevydrží, roomster mnohem lépe ale je zase menší. Berlingo jsem měl, kanga má kamarád. Ano, jsou levnější. Za cenu caddy by totiž neprodali ani jeden kus. Mám ted i jeden nový, po faceliftu, a ten má už lepší sedadla. Motor tsi je taky mnohem tiší a příjemnější než sdi nebo tdi. Docela prdel je u dvoumístné dodávky duální klima :D Podvozek je beze změn takže by měl vydržet stejně. Ale pořád to na dálnici hučí a zadek mlátí v každé díře. Tedy pokud to beru jako osobní auto.Velká nevýhoda pro nefiremní klientelu je vysoká cena, za to už se dá koupit pohodlnější auto, i když asi ne prostornější.
Jasně, je to o prioritách. Je to hlučny, jako klasické PD, než se to zahřeje, ale starší 1,9D v Renaultu Express/Cangoo byl hlučnější, ale 130km/h je tak skutečně maximum i pro Caddy co trhá uši, o tom žádná. Třeba to SDi není auto na rychlé přesuny, ale na pohodovou jízdu a dokážu si představit i spoustu zákazníků z nefiremní klientely, pro které by to byl prostě vhodný kompromis kvality auta které je přežije na úkor omezení komfortu z hluku.., a kde jinde mám interval rozvodů 150 tisíc kilometrů. SDI půjčuju i v rodině a třeba otec nepotřebuje jet 160 po dálnici a i on v pohodě zajel s tímhle do Chorvatska 1200km na poprvé v kuse a bez únavy. Mám dovoz z Rakouska a sedadla mám doteď pohodlná a spotřeba se nikdy nedostala na nádrž nad 6,5, a to jen pro tehdy vadný jeden vstřikovač, jinak jezdí dlouhodobě 5,5 a 5,2l pokud je dobrá nafta, přidávám aditiva. NO je to prostě o těch prioritách, tohle auto mne nadchlo a jiné osobní nepotřebuji, protože kdo jinak jednou okusí BMW ani jiné osobní stejně nechce. A bude to znít odvážně, ale já z toho auta, ikdyž jede vlastně mimo okresky jak šnek:), na dlouhé cesty vylezu odpočatě a cestu si v něm docela užívám i jako dlouholetý majitel BMW. Vím, že to stejně rychleji nepojede, tak se v něm dobře relaxuje:) Oceňuju prostor a praktičnost, ta je pro mne nejdůležitější, a ceny těch starších (a kvalitnějších) Caddy už klesly pod 100 tisíc, takže já bych si ho pro rodiny s dětmi, klidné nespěchající vybouřené cestovatele nebo chalupáře, dokázal dost dobře představit. Jak na dovolenou, tak i na přepravu psů nebo jízdních kol, pruty s výbavou pro rybáře a nic neskládáte.. Myslím, že i tady se ten kompromis hluku a toho co jim to auto ušetří vyplatí. Za 100 tisíc mají ojeté kvalitní auto, které se ač je to VW nijak zvlášť nekrade, narozdíl od Pasátů, Oktávií v kombi. Ten hluk se po zahřátí o hodně zmírní. Mimochodem na tu klimu jsem nemusel nikdy za celou dobu mimo filtru sáhnout ani ji doplňovat, kde jinde to mám:)) Tohle je pro mne prostě "BMW" ve své kategorii, a jako rozumný střed pro svou praktičnost mi na 80% jízd překvapivě bohatě stačí a těch 20% dálnic přežiju rád:) Pro někoho kdo nechce ani kombi nebo MPV je tohle ideál. Jo, kdyby udělali Caddy s takovou JTD 1,9 nebo 2,3kou od Fiatu co mám v Ducatu, tak není na trhu co řešit:))