0
powrót
 

diskuze k tématu: S jakým naftovým motorem koupit VW Caddy?

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
Sybokcz
ilość wystąpień15
data registracji19.11.2013
Cztwartek 28.01.2021 14:36, 1.6 TDI 5speed
Měl jsem půjčené dvakrát Caddy (resp. jednou Caddy Maxi) na dovolených. Jednou původní Typ 2K a pak verzi po druhém faceliftu. Co je spojovalo byla kombinace 1.6TDI 75kW a pětistupňové převodovky.
V roce 2013 jsem k tomu napsal:
Motor se mi zdál dostatečný, i když už jsem zvyklý na jiné výkony. Nicméně, ve třech lidech plus relativně těžká zavazadla, v prudkých kopcích už docházel dech (resp. dlouhé zpřevodování nutilo přeřadit). 2.0TDI by bylo lepší.
Co mi vadilo hodně bylo strašlivý přeskok mezi dvojkou a trojkou. Dvojku to chtělo i do mírného kopce vytočit někam za 3000 otáček aby trojka nespadla pod 1800.

K moderním fíčurám:
Rádce řazení je na nic, buď nechává motor hodně podtáčet. Ano je to moderní a měl by to ten motor snášet, ale podtáčení i u té 1.6 přináší hodně hluku a nýtování. Nebo naopak hodně vytáčet. Sledoval jsem to spíš ze zvědavosti, než, že bych se tím řídil.
Stop/Start - v zácpě by se člověk zbláznil, tam jsem to vypínal. Při občasném zastavení vcelku neruší a hlavně naskočí během vteřiny po vyšlápnutí spojky. Pocity spíš smíšené.

Obecně pro potřeby převozu lidí plus náklad, bez ohledu na nějaký dobrý/špatný pocit si myslím, že ideální pracant.

K druhém setkání v roce 2019:
Takže Caddy po šesti letech. Stejná kombinace jako posledně 1.6TDI, 5 stupeň. S již zmíněným maxi rozdílem a faceliftem.
Rozdíly od posledně, maxik je výrazně stabilnější, méně uskákaný a pohodlnější, Start/stop mi vadil o poznání méně, buď jsem si rychle zvykl nebo nijak neruší, i když letos se výrazně méně poposkakovalo v zácpách. Na rádce řazení jsem se ani nepodíval.
Sedačky, přístrojovka, ovládání standardní ani jsem nevnímal, že řídím dodávku.
Trošku jsem se bál výletu do hor, místní serpentýny jsou dost náročné, ale maxi se ukázal vcelku v dobrém světle, krásně drží stopu, hezky se vodí volantem, vyšší těžiště a delší rozvor vůbec nevadily. I mi připadlo, že ve vracečkách se oblouk vykrouží přes zadní kolo. Hodně překvapilo.
Co zůstalo stejné a doufám, že tvůrce toho výtvoru s tím jednou bude muset jezdit denně, je kombinace 1.6TDI a pětistupňového manuálu. Už jsem na to nadával posledně a nic se nezměnilo. Špatně odstupňované v kombinaci s úzkým rozsahem otáček 1.6 je dost smrtící kombinace.
Prostor odpovídající délce, bez zadních sedaček opravdu velký prostor pro zavazadla, s nimi překvapivě dostatečný. Obecně hezký kompromis pro toho komu standard nestačí a transporter/caravelle/multivan je už moc velký nebo moc velká dodávka. S 2.0 TDI perfektní kombinace na delší přemisťování spousty věcí a/nebo lidí na ještě rozumném prostoru.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.