anonym napisał:
Hmm, je nejaky duvod, proc vetsina majitelu starsich skodovek vubec plati povinne ruceni a neporidi si radeji veteranske znacky? Vzdyt by stacilo na STK udrzovat v provozu jen brzdy a pak s vyhodou platit jen dvanactinu povinneho ruceni. A urcite by se u nas naslo dost aut starsich dvaceti let.
Získat veteránské značky je taková kalvárie, že úspora na povinném ručení za to absolutně nestojí. Značky vydává pouze jediný úředník na ministerstvu dopravy a cesta k nim vede přes klubovou testaci, krajskou testaci atd. Navíc je jejich držení podmíněno každoroční opakovanou testací. I po splnění všech podmínek se na značky čeká řadu měsíců, a není to levná záležitost. Nemluvě o nutnosti původního a dokonale zachovalého nebo renovovaného vozu. Navíc se úředníci stále snaží majitelům těchto značek znepříjemnit život při každé změně silničního zákona pokusy o vpašování ustanovení zakazujících jízdy mimo oficiální veteránské akce, omezením jízd jen na určité měsíce, povinností doložit původní technický průkaz, což je zvláště u velmi starých vozů nereálné atd. Článek získání veteránských značek bagatelizuje natolik, že je pro laika zavádějící.
Stejně tak výhodnost nákupu veterána je sporná. Je výhodná buď u velmi drahých aut atraktivních typů kde je cena v miliónech a výše (kdo se pohybuje v těchto finančních relacích, může nakupovat ve velkém nemovitosti, starožitnosti, podíly na firmách apod.) anebo pro překupníky, kteří do aut neinvestují. Jen koupí a prodají. Renovace aut jsou natolik nákladné, že u běžných typů se naprosto nevyplatí a do renovace obyčejného auta se pustí jen nadšenec s vědomím, že si potom vůz ponechá. Najít někde u prvního majitele auto ve stavu, který nevyžaduje renovaci je reálné asi jako vyhrát první cenu ve sportce. A překupník si dá pozor, aby na autě vydělal on a ne zákazník.