David V napisał:
Nevím jak komu, ale mně tyto nářky o dotování aut přijdou celkem směšné. Pokud se mi něco nevyplácí nebo se neumím prosadit, tak to raději nedělám.
A ten status, který má u nás auto vyjadřovat, je taky k popukání, když poměrně zásadní podíl soukromých aut je koupen z druhé ruky. V tomto duchu by mě zajímala odpověď, kdo má vyšší společenský status, zda majitel nového Logana nebo majitel ojetého Mondea, obě auta pořízená za stejnou cenu. Na tyhle bláboly se snad chytí jen někdo chudý duchem. Pok...
Tat tak..Ono dotování je docela kravina. Možná má prodejce na autě málo, nebo nic, holt to nahoní servisem, nebo prodejem vyšších tříd, kde prostor na vyšší marži je. A samotní výrobci/dovozci? Samotná výrobní cena auta je o dost nižší, než prodejní, ale zahrneme - li do "ceny" náklady na marketing, vývoj, odpisy strojů, zařízení či budov, tak to u malých aut můžeme prezentovat jako "dotaci". Proč se ale výrobci/dovozci předhánějí v oněch "dotacích" určitého segmentu? Že by si to v konečném účtování neuměli spočítat? Právě, že asi umí, a to dost dobře. Ne nadarmo se říká, že kdo brečí, tomu se má ještě ubrat...