0
powrót
 

diskuze k tématu: Trendy snižování emisí a spotřeby paliva

kategorie zaszeregowania tematu:
pale
ilość wystąpień16
data registracji10.11.2011
Sobota 15.12.2012 08:44, snižování nákladů
Je to všechno pěkné, ale myslím, že už takové obrovské snižování nákladů při konstrukcích vozidel bude mít i podstatný vliv na životnost motoru. Dnešním novým vozům dávám tak 200 tis. km.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Niedziela 16.12.2012 07:56, RE: snižování nákladů
pale napisał:
Je to všechno pěkné, ale myslím, že už takové obrovské snižování nákladů při konstrukcích vozidel bude mít i podstatný vliv na životnost motoru. Dnešním novým vozům dávám tak 200 tis. km.


S tím se dá souhlasit i polemizovat. Podle mě to je dnes "model od modelu" jiné, ale obecne se myslím vrací trend minulosti, kdy mnohem více záležela výdrž vozidla na chování řidiče. Moderní auta prostě budou držet řidičům co "umí jezdit" a chovají se k autu jak se má (nehonit studené, nelétat naplno po dálnici, atd.). Kdo je technicky "tupý", odrovná i kvalitní auto a ošizené samozřejmě ještě mnohem dříve.
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Niedziela 16.12.2012 19:43, úsporné systémy a realita
Nejsem přítelem různých start-stopů, vypínání válců (pokud to není velká a kultivovaná V8), signalizace řazení v nesmyslných otáčkách, aj., protože to většinou v praxi znamená pozvolné a zákeřné snižování životnosti motoru, a těch pár deci ušetřených na palivu se mnohonásobně zaplatí v servisu, do kterých navíc auto musí zbytečně jet a pak absolvuje zkušební jízdy, takže ještě spotřebuje X litrů paliva navíc.

Vývoj k čím dál větší spotřebnosti aut mně také netěší a jak napsal Pavlik, motory začínají být opravdu velmi choulostivé na zacházení a servis. Jenže technická zdatnost lidí stále klesá a navíc je ani nezajímá, jak se správně k autu chovat. Jen když to jezdí... Dlouhé intervaly výměny olejů, kapalin a filtrů taky vesele zatloukají hřebíčky do rakve.

Ale! co mně poslední dobou těší, je fakt, že výrobci si uvědomili jak důležitá je hmotnost auta. Třeba nová Okta je o 100 kg lehčí než předchozí a snad je i lehčí než srovnatelná 1 generace. To přináší kromě lepší dynamiky a spotřeby taky lepší ovládání. Samozřejmě všeho s mírou, aby hubnutí nebylo na úkor podstatných věcí
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.