*autofans* napisał:
Pokud by šlo o nové auto a mladší ojetinu tak jednoznačně Yarise, u 10 letého auta je rozhodující spíše aktuální stav nabízeného neboť i Toyota bude potřebovat nějaké investice a ty budou oproti Puntu stát více. Pro Punto hovoří i výrazně větší vnitřní prostor a kufr a výrazně nižší vnitřní hlučnost. Spotřeba je skoro stejná - počítač v yarisu stejně jako v každé jiné toyotě půl litru ubírá. Ve městě budou obě auta jezdit do 7 litrů, spíš i míň. Jezdit pro desetileté auto do Německa je nesmysl, protože i tam už bude mít 3.majitele a servis mimo autorizák. Při stejné ceně jako u nás to výrazně zvednou náklady na dovoz.
K té spotřebě. že každá toyota ubírá 0,5L náš domácí yaris měří stále s odchylkou + 0,1-0,2L. Viz.
spotřeba z počítače je vidět když najedeš myší na BC. Vedle je reálná.
Mazda 6 kolikrát na PP ukazuje i o půl L víc než je reálná spotřeba. Někdy se sekne i opačně ale ne o tolik, má větší odchylky oběma směry. Ale zrovna Yaris 1,3 měří dost přesně a to konzistentně během cca 4 let.
Měl jsem na dovolených půjčené jak Punto i Yaris (tak i jiná malá auta) a Punto téměř netáhlo (byl to 8mi ventil) a spíš jsem si připadal že jedu v autobusu než v autě. Ale každému vyhovuje něco jiného. Mně vyhovuje, že u Yarise co máme doma 4,5 roku jsem neřešil žádnou závadu krom 2-3 žárovek a 1 baterky do dálkového ovladače (najeto 53 tisíc, kupované nové). Pořád jezdím na garančky, to jsou krom paliva a vody do ostřikovačů jediné investice. Pravda, už bych měl koupit konečně nové stěrače, ale pořád stírají dost dobře, tak to neřeším.