pája napisał:
Též se divím,že si majitel koupil na cca 4 tis.km ročního nájezdu auto za 250 tis.Kč.Kdyby si koupilv té době ojetého s nějakými cca 100 tis.km za cenu okolo 100 tis.Kč tak mu to splní stejné,neboť tyto auta jsou téměř neporuchová a mají výdrž v nájezdu bez jakékoliv opravy a výměny některých dílůokolo 200 tis.km.Máme doma Yarise z roku 1999.Sice to byl ten první,který se ještě vyráběl v Japonskuje to čtyřválec 51 kW a kupovali jsme ho též ojetý se 100 tis.km a do dnešního dne jsme do nej nic neinvestovali.Jen pravidelně dle předpisu olej filtr a maximálně nové svíčky.Jezdí do dneška ,je ve vynikajícím stavu a průměrnou spotřebu má okolo 4,3l/100km.Dá se s ním jezdit i za 3,8 l /100km.
Svého času, kolem roku 2008 jsem sháněl 1-2 roky starého Yarise. Jenže ceny těchto aut byly kolem 200 tisíc a navíc jsem chtěl ESP a ty v bazarech nebyly vůbec (tehdy to byla výbava na přání). Tak jsem koupil auto nové a za ESP tehdy 15 tis. doplatil. Za 6 let jsem mimo garančky investoval jen do zadních kotoučů. Nebýt toho že se manželka, naštěstí bez úhony střetla s oktávkou kdy protijedoucí nedal přednost, tak jsme ho měli původně plánovaných 10-12 let.
S novým autem si ušetřím starosti s koupí a prodejem několika ojetin. Navíc většinu času jezdím novějším autem (lepší bezpečnost) než kdybych dokola kupoval 8 roků staré ojetiny za 100 tisíc.