0
powrót
 

diskuze k tématu: TOP 10 nejlevnějších vozů SUV do mrazu, na sníh a led

kategorie zaszeregowania tematu: japonská vozidla, česká vozidla, japonská vozidla, japonská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 17.02.2012 12:26, Duster
jednoznačně Dacia Duster, do 400k v maximální možné výbavě. a vleze se do něj i 5 lidí, na rozdíl od SX4 či Nissanu Juke které jsou reálně použitelné jako 2+2. no jo, ale on má Duster ´´jenom´´ 4 bagy... šikovně zvolené parametry. připomíná mi to klasické státní výběrové řízení. jinak článek o ničem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 17.02.2012 12:37, Fiat Sedici
nejlevněji vyjde Fiat Sedici - 384.600 Kč
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 17.02.2012 14:44, Potřebujeme 4x4?
Každoročně jsem řešil "auto na zimu" letos jsem se na to vykašlal a na RWD prostě koupil dobré zimní gumy. Nezažil jsem jedinou situaci, která by se nedala řešit s prstem v nose. Byl jsem ve Švýcarsku, zkoušel jsem zastavovat v zasněženém kopci a nebyl nejmenší problém se rozjet na dvojku. Teď se rozhlížím po novým autě a vím, že 4x4 je (aspoň pro mně) úplně zbytečné. Vozit s sebou v autě něco, co 10 měsíců v roce vůbec nepotřebuju...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 17.02.2012 22:17, RE: Potřebujeme 4x4?
Michal napisał:
Každoročně jsem řešil "auto na zimu" letos jsem se na to vykašlal a na RWD prostě koupil dobré zimní gumy. Nezažil jsem jedinou situaci, která by se nedala řešit s prstem v nose. Byl jsem ve Švýcarsku, zkoušel jsem zastavovat v zasněženém kopci a nebyl nejmenší problém se rozjet na dvojku. Teď se rozhlížím po novým autě a vím, že 4x4 je (aspoň pro mně) úplně zbytečné. Vozit s sebou v autě něco, co 10 měsíců v roce vůbec nepotřebuju...
Ono taky záleží odkud jsi...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 18.02.2012 09:30, RE: Potřebujeme 4x4?
Zdeněk Bursa napisał:
Ono taky záleží odkud jsi...
Jeli jsme s kolegou nedávno do Tupes u Uherského Hradiště. Přes den pršelo, navečer začalo přimrzat. Přijeli jsme k poslední vesnici před cílem, cesta přes vesnici je kompletně z kostek. V příkopě bylo auto - kolega přibrzdil a já jsem stáhnul okýnko, jestli chce pomoct - že ho vytáhneme. Kolega má Phaetona 6.0 s pohonem všech kol, a je na to náležitě pyšný. Chtěl zastavit, jenže s hrůzou zjistil, že ačkoliv stojí na brzdě, auto se sune za tím druhým do příkopu. Celá čtyřkolka byla úplně k ho.... Ať točil volantem kam chtěl, jelo to akorát rovně. Takže jsme se pánovi omluvili, krokem sjeli kopec a poroučeli jsme se pryč. Zadokolka samozřejmě nevyjede kopec s mokrou trávou.... ale pokud jsem schopen do zasněženého kopce zastavit a znovu se rozjet potom nevím, co potřebuju víc... do kufru dám 100 kg zátěže a řekl bych, že vyjedu víc než předohrab...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 18.02.2012 09:35, RE: Potřebujeme 4x4?
Zdeněk Bursa napisał:
Ono taky záleží odkud jsi...
No jestli je Michal z Prahy a je tam kalamita jak na sibiři, 3cm sněhu a u muzea 4, tak se pak není čemu divit, že s RWD vyjede vše
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 18.02.2012 11:18, 4kolka je gut
já mám už třetí čtyřkolku ( stejná značka, stejný model, stejná převodovka - Subaru Outback MT ) a musím říct, že to jisté chování na silnici za to stojí ( vyšší spotřeba ).

Zapomínáte že to není jen o sněhu a ledu, ale třeba v létě v hustém dešti, ve vyjetých kolejích...nebo podzim listí bahníčko...když nejedu jak trotl, tak to neustřelí....

prostě vždycky se rád vrátím domů celý a ve svém autě. A má to ještě jedno pozitivum : když nasněží, tak nejste naštvaní co to zase padá....subarusty v takových situacích poznáte podle rohlíku na xichtu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 18.02.2012 11:43, RE: Potřebujeme 4x4?
Michal napisał:
Jeli jsme s kolegou nedávno do Tupes u Uherského Hradiště. Přes den pršelo, navečer začalo přimrzat. Přijeli jsme k poslední vesnici před cílem, cesta přes vesnici je kompletně z kostek. V příkopě bylo auto - kolega přibrzdil a já jsem stáhnul okýnko, jestli chce pomoct - že ho vytáhneme. Kolega má Phaetona 6.0 s pohonem všech kol, a je na to náležitě pyšný. Chtěl zastavit, jenže s hrůzou zjistil, že ačkoliv stojí na brzdě, auto se sune za tím druhým do příkopu. Celá čtyřkolka byla úplně k ho......
Ano, názornej příklad, že veškerá technika je na nic, když řidič umí howno. 4kolka je o trakci, ne o brždění.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 19.02.2012 15:51, RE: Potřebujeme 4x4?
zigi napisał:
No jestli je Michal z Prahy a je tam kalamita jak na sibiři, 3cm sněhu a u muzea 4, tak se pak není čemu divit, že s RWD vyjede vše
Včera večer jsme přijeli do Pece pod Sněžkou, mimochodem byl jsem tu poprvé a je to docela fajn, i když pořád to mám z Brna mnohem dál, než kamkoliv do rakouských Alp. Cesty byly suché, ale přímo v Peci byl rozbředlý sníh. Jezdil jsem z kopečka a do kopečka, zastavil jsem v kopci a znovu se na dvojku s lehkým plynem rozjel, nikde žádný problém. Dneska jsem se ráno probudili a 30 cm nového sněhu. Vyjel jsem, silnice zasněžené, neprohrnuté, neposolené a nepoštěrkované. Za chvilku jsem už předjížděl všechny ty čtyřkolky, které jely krokem, i auta se sněhovmi řetězy... S trochou řidičského umu a elektronikou, které současné auta disponují podle mně je naprosto zbytečné mít čtyřkolku...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.02.2012 15:04, RE: Potřebujeme 4x4?
Michal napisał:
Včera večer jsme přijeli do Pece pod Sněžkou, mimochodem byl jsem tu poprvé a je to docela fajn, i když pořád to mám z Brna mnohem dál, než kamkoliv do rakouských Alp. Cesty byly suché, ale přímo v Peci byl rozbředlý sníh. Jezdil jsem z kopečka a do kopečka, zastavil jsem v kopci a znovu se na dvojku s lehkým plynem rozjel, nikde žádný problém. Dneska jsem se ráno probudili a 30 cm nového sněhu. Vyjel jsem, silnice zasněžené, neprohrnuté, neposolené a nepoštěrkované. Za chvilku jsem už předjíždě...
Jsi prostě néééjlepšíííííí.................
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.02.2012 22:04, RE: Potřebujeme 4x4?
rojack napisał:
Jsi prostě néééjlepšíííííí.................
To ani zdaleka ne. Viděl jsem v bývalém zaměstnání kolegu, který v hustém sněžení, po neprohrnuté cestě, kde ostatní auta jely cca 50-60 km/h jet 130 a kličkovat mezi nima... myslel jsem, že mi slezou vlasy z hlavy, jak jsem byl posranej a on se jenom smál... to byl asi nejlepší řidič, jakého jsem kdy poznal.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.02.2012 14:19, RE: Potřebujeme 4x4?
Michal napisał:
Každoročně jsem řešil "auto na zimu" letos jsem se na to vykašlal a na RWD prostě koupil dobré zimní gumy. Nezažil jsem jedinou situaci, která by se nedala řešit s prstem v nose. Byl jsem ve Švýcarsku, zkoušel jsem zastavovat v zasněženém kopci a nebyl nejmenší problém se rozjet na dvojku. Teď se rozhlížím po novým autě a vím, že 4x4 je (aspoň pro mně) úplně zbytečné. Vozit s sebou v autě něco, co 10 měsíců v roce vůbec nepotřebuju...
Michale, ty "řešíš" auto na zimu? To asi hodně najezdíš. Proto mě tedy překvapuje, že jsi se ještě nedostal do situace, kdy předokolka prostě nestíhá. Buď je to tedy tak, že prostě jezdíš jen na silnicích I. nebo II. třídy a bydlíš na rovině nebo s prominutím kecáš. Mám najeto víc než 1/2 mil km s mnoha auty. Sakra dobře vím , jaký je rozdíl mezi předokolkou, zadohrabem, pseudočtyřkolkou a čtyřkolkou se stálým pohonem všech kol a především, na rozdíl od tebe, i prakticky najeto s každým typem dost tisíc km.
Jako začínající dvacetiletý harant jsem si taky myslel, že s Oktávkou v TDi v plné palbě s ESP ujedu všem a vyjedu všechno. S odstupem času vím, že jsem měl kolikrát jen nehorázné štěstí.
Já třeba čtyřkolku oceňuji už jen kvůli tomu, že bydlím v podhorské vesničce, při místních pojížďkách musím často zastavovat v prudkých kopcích, vozím děti několikrát týdně na lyžařské střediska. To se týká zimy, ale jízdní vlastnosti za deště, bahna, na nezpevněných komunikacích či jízda s vozíkem s mým SUBARU Legacy jsou výrazně lepší než s jakoukoli předokolkou. Nebudu se rozepisovat o tom, jak má SUBARU rádo zatáčky i na suchu.
Nezatracuji předohrab (máme ho jako druhé auto pro ženu) a vím, že na dobrých zimních gumách vyjede hodně, ale takhle z patra "hodnotit" bez vlastních zkušeností čtyřkolky )) S prominutím mi to připomíná hospodské žvásty na jakékoli téma.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.02.2012 19:47, RE: Potřebujeme 4x4?
Marek Kundrát napisał:
Michale, ty "řešíš" auto na zimu? To asi hodně najezdíš. Proto mě tedy překvapuje, že jsi se ještě nedostal do situace, kdy předokolka prostě nestíhá. Buď je to tedy tak, že prostě jezdíš jen na silnicích I. nebo II. třídy a bydlíš na rovině nebo s prominutím kecáš. Mám najeto víc než 1/2 mil km s mnoha auty. Sakra dobře vím , jaký je rozdíl mezi předokolkou, zadohrabem, pseudočtyřkolkou a čtyřkolkou se stálým pohonem všech kol a především, na rozdíl od tebe, i prakticky najeto s každým typem do...
Mám zadokolku, a v kufru 150 kg železa z posilovny ne nadarmo se říkalo, že Lada s pytlem cementu v kufru je zimní auto... auto na zimu jsem řešil protože se mi s bavorákem nechtělo do sněhu, ale letos jsem se nat o vykašlal a rozhodně jsem neprohloupil... Jestli tě to uklidní, tak s ML 270 CDI jsem najezdil 60 tisíc km, s Audi A6 3.0 TDI quattro 60 tisíc, s Touaregem 3.0 TDI 30 tisíc /loňská zima/, předokolky a zadokolky jmenovat nebudu...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.02.2012 19:48, RE: Potřebujeme 4x4?
Michal napisał:
Mám zadokolku, a v kufru 150 kg železa z posilovny ne nadarmo se říkalo, že Lada s pytlem cementu v kufru je zimní auto... auto na zimu jsem řešil protože se mi s bavorákem nechtělo do sněhu, ale letos jsem se nat o vykašlal a rozhodně jsem neprohloupil... Jestli tě to uklidní, tak s ML 270 CDI jsem najezdil 60 tisíc km, s Audi A6 3.0 TDI quattro 60 tisíc, s Touaregem 3.0 TDI 30 tisíc /loňská zima/, předokolky a zadokolky jmenovat nebudu...
Samozřejmě, že s čtyřkolkou se do toho chytneš úplně a naprosto samozřejmě, zatímco s bavorem musíš zařadit dvojku a citlivě přidat plyn.... ale to je celé, nic víc není potřeba.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 15.07.2012 19:55, RE: Potřebujeme 4x4?
Michal napisał:
Každoročně jsem řešil "auto na zimu" letos jsem se na to vykašlal a na RWD prostě koupil dobré zimní gumy. Nezažil jsem jedinou situaci, která by se nedala řešit s prstem v nose. Byl jsem ve Švýcarsku, zkoušel jsem zastavovat v zasněženém kopci a nebyl nejmenší problém se rozjet na dvojku. Teď se rozhlížím po novým autě a vím, že 4x4 je (aspoň pro mně) úplně zbytečné. Vozit s sebou v autě něco, co 10 měsíců v roce vůbec nepotřebuju...
hahaha
Už jsem pár takových chytráků, co si mysleli, že s prstem v nose zvládnou vše, tahal ze závějí i z příkopů. A vůbec nejraději mám tyhle světáky, co pak v kopci loví sněhové řetězy a čtou návod, jak je nasadit a zatímco ostatním zablokují cestu nebo vytváří kolony, když jedou, jak připosratí. Někteří z odvážných pak mají zase podél silnic a zatáček křížky a občas zapálené svíčky od pozůstalých. Takže bezpečnější auto a pohon 4x4 jsou vždy výhodou za stížených podmínek, tedy právě v těch rizikovějších situacích. Dobré gumy jsou jen základem bezpečnosti, ale samy o sobě nestačí. Kdo tvrdí opak, je jen teoretik. Když se byť jedno hnané kolo dostane na led a díky diferáku se vám točí a to druhé stojí, tak to vám nepomůže sebelepší zimní guma. Stačí i mírný kopeček s uklouzanou zatáčkou a sešrekuje vás to do příkopau než se nadějete i se všemi vymoženostmi EPS. Já v Krkonoších žiju a jezdím už nějaký pátek, takže vím, že po silnici, co nám ji tady pokaždé pražáci ukloužou a uhladí se s předokolkou bez řetězů nedostanete ani za první zatáčku. Nemusí být ani žádná kalamita nebo závěje. Stačí, když se to uklouže, nebo když přes den svítí sluníčku a k večeru to zmrzne. Díky chytrolínům, co vyřeší s prstem v nose každý problém jsou tu pravidelné kolony, zácpy a občas i nepříjemné kolize. Dvakrát už jsme tahali auto z potoka. Řidič se mohl jen dívat, jak se mu to tam šine a v poslední chvíli vyskočit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 15.07.2012 20:07, RE: Potřebujeme 4x4?
Michal napisał:
Jeli jsme s kolegou nedávno do Tupes u Uherského Hradiště. Přes den pršelo, navečer začalo přimrzat. Přijeli jsme k poslední vesnici před cílem, cesta přes vesnici je kompletně z kostek. V příkopě bylo auto - kolega přibrzdil a já jsem stáhnul okýnko, jestli chce pomoct - že ho vytáhneme. Kolega má Phaetona 6.0 s pohonem všech kol, a je na to náležitě pyšný. Chtěl zastavit, jenže s hrůzou zjistil, že ačkoliv stojí na brzdě, auto se sune za tím druhým do příkopu. Celá čtyřkolka byla úplně k ho......
Především je stupidní vaše argumentace - pohon 4x4 se týká vskutku pohonu a s bržděním má jen málo společného (tedy když nebrzdíte motorem a nemáte stálý pohon 4x4). Systémy pohonu a systémy brždění jsou scela různé věci a vaše argumentace je fakt úsměvná.

Ten zmiňovaný řidič asi nebyl moc inteligentní nebo to ještě s tou čtyřkolkou moc neuměl, když na zledovatělých kostkách stál na brzdě. U čtyřkolky je na ledu lepší brzdit motorem. Samozřejmě jiná situace je při brždění, kdy navíc bojujete s ABS a brzdíte přerušovaně - a jiná při pozvolném rozjezdu při uzamčeném diferenciálu. Možná by ho vytáhnul, kdyby se alespoň pokusil. Jenže, když situaci vyhodnotil dle učinku při brždění (stání na brzdě), kde se pohon 4x4 ani uplatnit nemohl, tak asi neví, k čemu vlastně ten pohon 4x4 má.

Je zajímavé, že statisticky mají více nehod čtyřkolky. Důvody jsou dva. 1) Jezdí s tím řidiči, co s tím jezdit neumějí a hlavně 2) si myslí, že náhon 4x4 za ně vyřeší vše, což je hrubý omyl.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.