Michal napisał:
Každoročně jsem řešil "auto na zimu" letos jsem se na to vykašlal a na RWD prostě koupil dobré zimní gumy. Nezažil jsem jedinou situaci, která by se nedala řešit s prstem v nose. Byl jsem ve Švýcarsku, zkoušel jsem zastavovat v zasněženém kopci a nebyl nejmenší problém se rozjet na dvojku. Teď se rozhlížím po novým autě a vím, že 4x4 je (aspoň pro mně) úplně zbytečné. Vozit s sebou v autě něco, co 10 měsíců v roce vůbec nepotřebuju...
Michale, ty "řešíš" auto na zimu? To asi hodně najezdíš. Proto mě tedy překvapuje, že jsi se ještě nedostal do situace, kdy předokolka prostě nestíhá. Buď je to tedy tak, že prostě jezdíš jen na silnicích I. nebo II. třídy a bydlíš na rovině nebo s prominutím kecáš. Mám najeto víc než 1/2 mil km s mnoha auty. Sakra dobře vím , jaký je rozdíl mezi předokolkou, zadohrabem, pseudočtyřkolkou a čtyřkolkou se stálým pohonem všech kol a především, na rozdíl od tebe, i prakticky najeto s každým typem dost tisíc km.
Jako začínající dvacetiletý harant jsem si taky myslel, že s Oktávkou v TDi v plné palbě s ESP ujedu všem a vyjedu všechno. S odstupem času vím, že jsem měl kolikrát jen nehorázné štěstí.
Já třeba čtyřkolku oceňuji už jen kvůli tomu, že bydlím v podhorské vesničce, při místních pojížďkách musím často zastavovat v prudkých kopcích, vozím děti několikrát týdně na lyžařské střediska. To se týká zimy, ale jízdní vlastnosti za deště, bahna, na nezpevněných komunikacích či jízda s vozíkem s mým SUBARU Legacy jsou výrazně lepší než s jakoukoli předokolkou. Nebudu se rozepisovat o tom, jak má SUBARU rádo zatáčky i na suchu.
Nezatracuji předohrab (máme ho jako druhé auto pro ženu) a vím, že na dobrých zimních gumách vyjede hodně, ale takhle z patra "hodnotit" bez vlastních zkušeností čtyřkolky
)) S prominutím mi to připomíná hospodské žvásty na jakékoli téma.