ihma napisał:
Reno napisał:
ihma napisał:
Dobrý den, tento dieslový agregát má všeobecně sklony k určité spotřebě oleje. Od výrobce je dána poměrně benevolentní norma 1 l oleje na 1.000Km. Vzhledem k prohlídkám po 15tis. Km by tak byl olej měněn v podstatě průběžně. I tak byste jej ale měl dle pokynů výrobce navíc vyměnit při každé prohlídce. Je jasné, že spotřeba 1 l oleje na 1.000Km je (alespoň dle mého názoru) poměrně zásadní. Bohužel ale v žádném autorizovaném Toyota servisu s tím v rámci záruky moc neudělají. Informace o toleranci spotřeby je i v uživatelské přírůčce od vozu. Pokud je ale Vaše spotřeba vysoká a Váš vůz je stále v záruce, pak i přesto doporučuji navštívit autorizovaný servis. Postup dle výrobce je následující: Dojde k zaplombování motoru, Vy s vozem najedete cca 1.000Km a následně se domluvíte na termínu přistavení vozu do servisu. Tam dorazí technik z importu a za jeho dohledu dojde k proměření přesné spotřeby. Pokud bude vyšší, je vše řešeno zárukou. Nejčastějo se mění půlmotor, nebo celý motor za nový. Pokud je spotřeba nižší, je další postup na domluvě. Věřím, že v dobrém servisu Vám nabídnou i další možnosti řešení, které také existují.
Litr na tisíc km? Bravo, tak to měla i E60 M5
To jako fakt? U dieselu?
Ano taková je norma od výrobce. Myslím, že ty normy jsou ale u všech výrobců hodně podobné. Obecně se dá říct, že jsou velmi benevolentní. Při překročení této hranice by automobilky měly téměř automaticky uznávat nákladnou záruční opravu. Proto jsou nastaveny hodnoty takto vysoko. Když Váš vůz bude mít spotřebu např. 0,4l na 1.000Km mohou se odvolat na fakt, že tento údaj je v příručce pro uživatele a že s ní tak byl majitel seznámen. Vše je tedy v pořádku a v normě. Toto ale neplatí pouze pro Toyotu. Praxe ostatních automobilek je velmi podobná.
Ano, je to bohužel tak. Teď jsem s kamarádem řešil spotřebu oleje u 1.2 TSI v OII. Automobilka má předepsaný 0,5l/1000 a po 20 tkm tuto hranici překročil, tak mu byl vyměněn motor. Říkal jsem si, čím se tak malým motorem může ztrácet olej; malé písty, jen 8 ventilů... to bude turbo, jenže to mu v rámci poruchy regulace někdy v 15 tkm měnili a spotřeba oleje neklesla, takže turbo z toho vypadlo.
Nakonec měl rýhy na stěnách válce, a to podotýkám, že to není žádný střelec a jeho průměrná spotřeba je 6 litrů. Teď se těší novému motoru s odolnějšími rozvody, podložkou pod turbo a snad má vložky z odolnějšího materiálu. Vivat moderní technologie!
Apropos se ho budu muset zeptat na náběh topení, neboť nedávno tu byl příspěvek, že některé kusy s tímto motorem se ohřívají déle, než je posádce příjemné.