abladero napisał:
Samozřejmě chápu, že s vlekem je spotřeba každého auta vyšší - tahám často normální vozík. Řeším, aby při tom pojíždění kolem žralo auto málo. Ještě jsem se dívala na Kia Sportage a taky na toho zmiňovaného Nissana. Toho má kamarádka a u něj se právě při popojíždění zanáší ono čidlo a potřebuje často projet, aby se nemuselo čistit v servise
( . Taky z něj popravdě nemám při řízení tak dobrý pocit, jako u Kugy a Ravky ( tou jsem naopak nadšená... ) Kiu jsem neřídila a tak nevím... Subaru je taky pěkný, Outback nemá na kouli co potřebuju a Forester je o 100 tis. dražší....
S tou koulí je to v podstatě takhle: V případě, že celková váha přípojného vozidla je nižší než celková váha tažného vozidla, rozhoduje okamžitá hmotnost přívěsu. Tudíž Outback 2,0D má kupříkladu tažné na 1700kg, klidně mohu zapřáhnout vlek s cekovou váhou 2000kg papírových,ale fakticky smím mít naloženo jen 1700kg. Outback má celkovou váhu 2030kg. Pokud by měl v papírech celkovou 1990kg, zapřáhnout to nesmím. Takže pokud valník na koně má 500kg, naložíte 2koně (řekněme dalších 2x500kg), máte faktických 1500kg a klidně to můžete táhnout Outbackem. Platí to ovšem pouze v ČR, nebo alespoň platilo ještě loni, jestli nedošlo k nějakým změnám.
Spotřebu neřešte, pokud nenajedete ročně desítky tisíc km. V tomhle jízdním režimu, který jste nastínila, bych se trochu nafty bál.Ono vypálit FAP delší jízdou nebo v servisu na dignostice nepůjde do nekonečna a schválně se zeptejte v Toyotě, kolik stojí výměna. Doporučuji si u toho sednout, aby vás ta cifra neporazila. Jediná možnost by bylo auto s EuroIV normou, které ještě nemá řízený FAP, ale to jsou auta 4a více let stará minimálně. A ještě jedno si uvědomte, záruka na auto byť nové, se nebude vztahovat na ucpaný FAP nebo na předčasně opotřebenou spojku nebo dvouhmotu, takže všechny tyto opravy budete platit i v době záruky. To jsou ty náklady na 1km provozu, které neplatíte 2-3x do měsíce u pumpy v podobě paliva, ale jednorázově v podobě oprav. Když je potom rozpočítáte do nákladů na 1km, může se stát, že při troše smůly bude naftový auto provozně dražší, než benzinové. Z tohoto důvodu jsem vám doporučil Forester 2,0benzin předposlední model, protože jednak má redukci, dále poslední ročníky s mororem FB 20 mají rozvody hnané řetězem, nemá dvouhmotu,nemá FAP -je to prostě na dnešní poměry jednoduchý auto, a platí, že co v autě není, nemůže se porouchat. Problém je, že tohle ví víc lidí a sehnat tohle auto v benzinu s malým nájezdem je dost problém, a když přicházel nový Forester a vyprodávaly se staré modely, benziny byly hned pryč a naftový se prodávaly dlouho.