David V napisał:
Nechci být skeptik, ani přes to, že hybridům příliš nefandím a o jejich ekologické výrobě a likvidaci pochybuju natolik, že kvůli pár litrům ušetřeného paliva, jim ekologická říkat nehodlám, ale domnívám se, že životnost akumulátorů bude achylova pata těchto vozidel s kombinovaným pohonem. Jenoduše nevěřím tomu, že Toyota po celých 10 let dává záruku na baterie bez snížení kapacity. Přišlo by mi to od Toyoty velmi riskantní. Zatím jsem se nesetkal s typem baterie, která by to snesla respektive v...
Ono to s tou výrobou baterek zase tak zlé není. Jak se ukázaly lži okolo globálního oteplování, tak se ukázalo, že fotka měsíční krajiny kolem kanadské továrny na zpracování kadmia je stará skoro půl století a že ta měsíční krajina je už poměrně výrazně rekultivovaná. Navíc v pohledu na jiné věci v běžném životě je u té baterky dobře, že to není tužkovka, kterou normální člověk klidně vyhodí do odpaďáku.
Co se týče životnosti baterií v předchozím Priusu, tak se na různých serverech objevovaly zprávy o tom, jak Američani s prvníma baterkama jezdili ještě pořád po 250 tisících mil. Navíc při poklesu kapacity si ještě pořád ten Prius zachová vlastnosti hybridu, akorát neujede bez motoru tak daleko jako dřív. Navíc na e-bay se dají koupit použité packy z havarovaných Priusů, protože vzhledem jejich umístění je při havárii možné zničení snad jen požárem.
Prius není vozidlem pro člověka, který si kupuje Octavii social edition. Pokud ale pokukuje po Octavii Laurin&Klement, pak to je plnohodnotný soupeř.