0
powrót
 

diskuze k tématu: Toyota Prius III a náklady

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, servisní náklady, automobilky, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.12.2013 22:28, Toyota Prius III a náklady
Dobrý den,
uvažuji o pořízení Toyoty Prius III 1.8 a zajímalo by mne s jakými náklady počítat při údržbě tohoto vozu. Vůz bych kupoval od 180000km a chci si ho nechat do 500000km. Ve statistikách toto auto patří mezi nejspolehlivější, avšak zajímalo by mne, jak dlouho vydrží automatická převodovka, co vše se u této převodovky mění a udržuje, jakou životnost mají baterie a jak drahá je jejich výměna a další díly. Děkuji. Pepa
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Piątek 20.12.2013 10:55, RE: Toyota Prius III a náklady
nepřihlášený uživatel napisał:
Dobrý den, uvažuji o pořízení Toyoty Prius III 1.8 a zajímalo by mne s jakými náklady počítat při údržbě tohoto vozu. Vůz bych kupoval od 180000km a chci si ho nechat do 500000km. Ve statistikách toto auto patří mezi nejspolehlivější, avšak zajímalo by mne, jak dlouho vydrží automatická převodovka, co vše se u této převodovky mění a udržuje, jakou životnost mají baterie a jak drahá je jejich výměna a další díly. Děkuji. Pepa


pochybuju že v českých zemích najdete fundovanou odpověď. tedy pokud jí očekáváte, osobně mi váš dotaz zní spíše jako špatný vtip. nicméně pokud vládnete alespoň školní angličtinou tak doporučuji stránky Prius Club of Queensland. oni totiž australáci hojně využívají Prius jako taxi a jsou tam podrobné postřehy řidiče co má Prius s 400k na hrbu. a také je tam fórum, takže případné dotazy spíš tam než sem jinak přeji hodně trpělivosti a pevných nervů, sledovat 300.000km jak mi roste zelený stromeček je expresní vstupenkou do cvokárny.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Piątek 20.12.2013 11:14, RE: Toyota Prius III a náklady
nepřihlášený uživatel napisał:
Dobrý den, uvažuji o pořízení Toyoty Prius III 1.8 a zajímalo by mne s jakými náklady počítat při údržbě tohoto vozu. Vůz bych kupoval od 180000km a chci si ho nechat do 500000km. Ve statistikách toto auto patří mezi nejspolehlivější, avšak zajímalo by mne, jak dlouho vydrží automatická převodovka, co vše se u této převodovky mění a udržuje, jakou životnost mají baterie a jak drahá je jejich výměna a další díly. Děkuji. Pepa


Upřímně řečeno, pokud bych uvažoval, že s autem najedu přes 300 tisíc km, tak bych ojeté s nejvyšší pravděpodobností nekoupil a tím méně, že bych očekával dosažení nájezdu 0,5 Mkm.
O Priusu v ohledech provozních nákladů a spolehlivosti nevím nic, ale jak jsem již nastínil, asi bych se zajímal o nový, abych mu vštípil tu správnou "výchovu".
reagować
mufik.martin
ilość wystąpień248
data registracji09.05.2007
Piątek 20.12.2013 13:06, všem škarohlídům
Všem doporučuji mrknout na tento článek na Prius II. generace s milionem km.

http://www.auto.cz/toyota-prius-vidensky-taxikar-najel-milion-km-zavady-78476
reagować
xtrox
ilość wystąpień233
data registracji01.11.2012
Piątek 20.12.2013 13:52, hybridy
trochu off topic

hybridy chápu spíše jako marketing a selfpromotion. je více "in" jezdit v ekologický káře, než v normálním autě mít lehčí nohu.

když mi člověk s priusem řekne, že jezdí za 4,5 litru benzínu, hlavně po praze a okolí, já jsem s oktávkou na cca 4,6 a předtím s jedenáctiletým p406 na 5,2 nafty. s osmiletým benzínovým p307 jsem po praze a okolí jezdil za 6.

když vezmu, o kolik jsou hybridy náročnější na výrobu, dražší na pořízení, nutnost výměny akumulátorů po 5 letech...já vím, že "nějak se začít musí" (a trochu schizofrenně se děsím ekologických motorek na silnici a zároveň se těším na elektrická endura "do lesa"), ale v současné době je jejich ekologický přínos minimálně sporný
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Piątek 20.12.2013 14:33, RE: všem škarohlídům
mufik.martin napisał:
Všem doporučuji mrknout na tento článek na Prius II. generace s milionem km. http://www.auto.cz/toyota-prius-vidensky-taxikar-najel-milion-km-zavady-78476


hezký, a četl jsi ho? viz. hláška šest let á 125tis. km je milion? nebo výdaje za servis 1500euro celkem? to je PR fake jak vyšitý DD
reagować
nicco
ilość wystąpień49
data registracji15.12.2010
Piątek 20.12.2013 16:16, RE: hybridy
xtrox napisał:
trochu off topic hybridy chápu spíše jako marketing a selfpromotion. je více "in" jezdit v ekologický káře, než v normálním autě mít lehčí nohu. když mi člověk s priusem řekne, že jezdí za 4,5 litru benzínu, hlavně po praze a okolí, já jsem s oktávkou na cca 4,6 a předtím s jedenáctiletým p406 na 5,2 nafty. s osmiletým benzínovým p307 jsem po praze a okolí jezdil za 6. když vezmu, o kolik jsou hybridy náročnější na výrobu, dražší na pořízení, nutnost výměny akumulátorů po 5 letech...já vím, že "nějak se začít musí" (a trochu schizofrenně se děsím ekologických motorek na silnici a zároveň se těším na elektrická endura "do lesa"), ale v současné době je jejich ekologický přínos minimálně sporný


No jasne. Octavia co jezdi za 4.6 po Praze, tu ma kazdej taxikar. To je asi takova blbost jako vymena baterek po 5ti letech. Skuste si zadat do vyhledavace Prius 1000000 km kolik jich najde. Nehlede na to, ze Praha uvazuje nad zavedenim emisnich zon, kvuly prachu a oxidum dosiku z naftovych aut.
reagować
xtrox
ilość wystąpień233
data registracji01.11.2012
Piątek 27.12.2013 12:43, RE: hybridy
nicco napisał:
xtrox napisał:
trochu off topic hybridy chápu spíše jako marketing a selfpromotion. je více "in" jezdit v ekologický káře, než v normálním autě mít lehčí nohu. když mi člověk s priusem řekne, že jezdí za 4,5 litru benzínu, hlavně po praze a okolí, já jsem s oktávkou na cca 4,6 a předtím s jedenáctiletým p406 na 5,2 nafty. s osmiletým benzínovým p307 jsem po praze a okolí jezdil za 6. když vezmu, o kolik jsou hybridy náročnější na výrobu, dražší na pořízení, nutnost výměny akumulátorů po 5 letech...já vím, že "nějak se začít musí" (a trochu schizofrenně se děsím ekologických motorek na silnici a zároveň se těším na elektrická endura "do lesa"), ale v současné době je jejich ekologický přínos minimálně sporný
No jasne. Octavia co jezdi za 4.6 po Praze, tu ma kazdej taxikar. To je asi takova blbost jako vymena baterek po 5ti letech. Skuste si zadat do vyhledavace Prius 1000000 km kolik jich najde. Nehlede na to, ze Praha uvazuje nad zavedenim emisnich zon, kvuly prachu a oxidum dosiku z naftovych aut.


se omlouvám, že nejsem taxikář.
dále se omlouvám, že nedělám tolik pravopisných chyb, abych byl rovnocenným diskutérem.
a nakonec se omlouvám, že jsem se narodil a slibuji, že to vícekrát neudělám

informace o výměně baterií v elektromobilech po 5 letech je z nějakého prospektu výrobce - a teď netuším zda prius, leaf nebo jiný elmobil - kolem roku 2009/2010, kdy chtěla známá můj názor na nějakou marketingovou studii ohledně elmobilů.
bylo to v kolonce provozní a servisní náklady...čili podobné informační hodnoty jako kdy měnit olej a svíčky

jinak hlavní trasy ježděné dotyčnou octavií je p4 budějovická - klecany mezi půl8 a 8 ráno a nazpět kolem páté odpo. odpo, kdy to stojí od hlávkova mostu k muzeu, je to 20 minut poskakování na jedničku
reagować
priusforever
ilość wystąpień8
data registracji16.01.2014
Cztwartek 16.01.2014 01:40, RE: Toyota Prius III a náklady
Když si koupíte Priuse, tak snížíte svoje náklady spojené s dopravou na minimum! Z vlastní zkušenosti (jsem šťastným majitelem a zaměstnanec v dealerství Toyota): Automatická převodovka bez údržby-nejedná se totiž o klasickou aut. převodovku se spousty lamelových spojek uvnitř, které svojí činností "špiní" olej, ale jde o převodovku se dvěma elektromotory a planetovým převodem. Samotná konstrukce převodovky je velice jednoduchá = spolehlivá. Odpadá starost o startér a alternátor-Prius je nemá! Motor se spouští právě skrze převodovku a dobíjení klasického 12V akumulátoru zajišťuje měnič vysokého napětí z trakčního(chcete-li hlavního) akumulátoru. Atmosférický 1,8l motor = opět jednoduchost, a tím spolehlivost. Rozvod je přes kovový řetěz, který nemá interval výměny. Největší náklad jsou iridiové zapalovací svíčky, které bohužel v ČR stojí kolem 800 Kč/ks. Interval výměny je 90 tis. km. Malý 12V akumulátor je typu AGM a tudíž je jeho cena také vyšší, ale vzhledem k tomu, že odpadá jeho namáhání startérem, je jeho životnost dost vysoká. Co se týče trakčního akumulátoru, tak Toyota neudává žádný interval výměny ani jeho předpokládanou životnost. Auta jezdí 10 a více let stará se spoustou km a minimem reklamací. Není dobré (pro akumulátor) nechávat vozidlo dlouhou dobu odstavené(3 měsíce a více). Doporučuje se po nějaké době odstávky nastartovat a nechat půl hodiny běžet. Na to je třeba si dát pozor při koupi ojetiny, aby právě nebyla předtím někde rok zaparkovaná. Jinak cena "velkého" akumulátoru je dnes asi 37 tis. Kč a trend by měl být do budoucna stále klesající a když vezmu v potaz, že to je cena vstřikovačů, čerpadla, turbodmychadla nebo DPF u naftových motorů...
Co se týče podvozku, tak zde nejsou žádné problémy ani při nájezdu přes 200 tis. km. Žádné vyteklé manžety poloos, klepající tyčky stabilizátoru atd.
Priuse Vám doporučuji. Za svoje peníze rozhodně dostanete kvalitu a radost z jízdy.
reagować
xtrox
ilość wystąpień233
data registracji01.11.2012
Poniedziałek 20.01.2014 12:27, RE: Toyota Prius III a náklady
priusforever napisał:
Když si koupíte Priuse, tak snížíte svoje náklady spojené s dopravou na minimum! Z vlastní zkušenosti (jsem šťastným majitelem a zaměstnanec v dealerství Toyota): Automatická převodovka bez údržby-nejedná se totiž o klasickou aut. převodovku se spousty lamelových spojek uvnitř, které svojí činností "špiní" olej, ale jde o převodovku se dvěma elektromotory a planetovým převodem. Samotná konstrukce převodovky je velice jednoduchá = spolehlivá. Odpadá starost o startér a alternátor-Prius je nemá! Motor se spouští právě skrze převodovku a dobíjení klasického 12V akumulátoru zajišťuje měnič vysokého napětí z trakčního(chcete-li hlavního) akumulátoru. Atmosférický 1,8l motor = opět jednoduchost, a tím spolehlivost. Rozvod je přes kovový řetěz, který nemá interval výměny. Největší náklad jsou iridiové zapalovací svíčky, které bohužel v ČR stojí kolem 800 Kč/ks. Interval výměny je 90 tis. km. Malý 12V akumulátor je typu AGM a tudíž je jeho cena také vyšší, ale vzhledem k tomu, že odpadá jeho namáhání startérem, je jeho životnost dost vysoká. Co se týče trakčního akumulátoru, tak Toyota neudává žádný interval výměny ani jeho předpokládanou životnost. Auta jezdí 10 a více let stará se spoustou km a minimem reklamací. Není dobré (pro akumulátor) nechávat vozidlo dlouhou dobu odstavené(3 měsíce a více). Doporučuje se po nějaké době odstávky nastartovat a nechat půl hodiny běžet. Na to je třeba si dát pozor při koupi ojetiny, aby právě nebyla předtím někde rok zaparkovaná. Jinak cena "velkého" akumulátoru je dnes asi 37 tis. Kč a trend by měl být do budoucna stále klesající a když vezmu v potaz, že to je cena vstřikovačů, čerpadla, turbodmychadla nebo DPF u naftových motorů... Co se týče podvozku, tak zde nejsou žádné problémy ani při nájezdu přes 200 tis. km. Žádné vyteklé manžety poloos, klepající tyčky stabilizátoru atd. Priuse Vám doporučuji. Za svoje peníze rozhodně dostanete kvalitu a radost z jízdy.


dokážete, jako zaměstnanec toyoty a přímý uživatel, kvalifikovaně odhadnout provozní náklady při cca 30 tkm ročně na 5 a 8 let? od ztráty hodnoty, přes spotřebu benzínu, běžné poruchy, servis, až po opotřebení pneumatik?
sice nepovažuju hybrid za směr, kterým se chci vydat, ale v nějakém místním článku to kdosi odhadl na 9 kč/km, což mi připadá dost
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Poniedziałek 20.01.2014 12:39, Prius
Osobně si myslím, že jelikož je prius vlajková loď Toyoty z hlediska hybridů a rozvoje elektromobility, a automobilka do něj masivně investovala, tak bude poměrně bezporuchový. A také předimenzovaný. Koupil bych hned, další verze už na tom tak dobře pravděpodobně nebudou. Překládám dílenské příručky toyoty a občas řeší opravdu úsměvné věci.
reagować
priusforever
ilość wystąpień8
data registracji16.01.2014
Cztwartek 23.01.2014 22:42, RE: Toyota Prius III a náklady
dokážete, jako zaměstnanec toyoty a přímý uživatel, kvalifikovaně odhadnout provozní náklady při cca 30 tkm ročně na 5 a 8 let? od ztráty hodnoty, přes spotřebu benzínu, běžné poruchy, servis, až po opotřebení pneumatik? sice nepovažuju hybrid za směr, kterým se chci vydat, ale v nějakém místním článku to kdosi odhadl na 9 kč/km, což mi připadá dost


Dobrý den,
abych řekl pravdu, tak nevím, jak je to s tou ztrátou hodnoty. Těžko odhadnout jaká bude cena pětiletých ojetin priusů za pět let(dnes je totiž pořizovací cena nového o dost méně než před 5-ti lety), ale z dnešního pohledu bych to odhadl asi na 450 až 500 tisíc za zmíněných 5 let a 150tkm (tak jsem kupoval já).To je tedy 3,33 Kč/km. Benzín (dnešní ceny) 1,8 - 2 Kč/km. Servis(malý): každých 15tkm 3,5 - 4 tisíce -5x a servis(velký) každých 30tkm 6 - 7,5 tisíce (v 90 tkm svíčky = plus 3200,-) - také 5x, tj. zhruba 60000,- a tj. 0,4 Kč/km. Běžné závady se týkají spíše jen prasklých žárovek hl. světlometů a obrys. světel (jen v předu) což je zanedbatelné. Například opotřebení brzd je u priuse velmi pozvolné, protože převážnou dobu brzdí rekuperací el. energie a tudíž destičky vydrží klidně 150 až 200tkm! U pneumatik bych to odhadl na 2 sady (letní, zimní) na 150tkm, takže nákup vlastně jen zimních a plus přezouvání 2x ročně - tj. asi 12000,- pneu. a 10000,- přezouvání(5 let) - 0,15 Kč/km. Dohromady je to tedy 5,90 Kč/km. Zmíněných 9 Kč/km se mi zdá také hodně.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Piątek 24.01.2014 11:38, RE: Toyota Prius III a náklady
priusforever napisał:
dokážete, jako zaměstnanec toyoty a přímý uživatel, kvalifikovaně odhadnout provozní náklady při cca 30 tkm ročně na 5 a 8 let? od ztráty hodnoty, přes spotřebu benzínu, běžné poruchy, servis, až po opotřebení pneumatik? sice nepovažuju hybrid za směr, kterým se chci vydat, ale v nějakém místním článku to kdosi odhadl na 9 kč/km, což mi připadá dost.....................Dobrý den,abych řekl pravdu, tak nevím, jak je to s tou ztrátou hodnoty. Těžko odhadnout jaká bude cena pětiletých ojetin priusů za pět let(dnes je totiž pořizovací cena nového o dost méně než před 5-ti lety), ale z dnešního pohledu bych to odhadl asi na 450 až 500 tisíc za zmíněných 5 let a 150tkm (tak jsem kupoval já).To je tedy 3,33 Kč/km. Benzín (dnešní ceny) 1,8 - 2 Kč/km. Servis(malý): každých 15tkm 3,5 - 4 tisíce -5x a servis(velký) každých 30tkm 6 - 7,5 tisíce (v 90 tkm svíčky = plus 3200,-) - také 5x, tj. zhruba 60000,- a tj. 0,4 Kč/km. Běžné závady se týkají spíše jen prasklých žárovek hl. světlometů a obrys. světel (jen v předu) což je zanedbatelné. Například opotřebení brzd je u priuse velmi pozvolné, protože převážnou dobu brzdí rekuperací el. energie a tudíž destičky vydrží klidně 150 až 200tkm! U pneumatik bych to odhadl na 2 sady (letní, zimní) na 150tkm, takže nákup vlastně jen zimních a plus přezouvání 2x ročně - tj. asi 12000,- pneu. a 10000,- přezouvání(5 let) - 0,15 Kč/km. Dohromady je to tedy 5,90 Kč/km. Zmíněných 9 Kč/km se mi zdá také hodně.




Dá se s Priusem jezdit kombinovaně dlouhodobě za 5,5 litru, což odpovídá 2 Kč/km? Co nějaký pojištění, asi bych si platil pojištění u nového auta do jeho 5-ti let stáří. To může být dalších 60000,- s ručením. A pouhé 2 sady gum na 150 tkm mi taky přijde málo. Při předpisu 4mm pro zimní bych minimálně zimní viděl na 2 sady, takže dalších 10000, a to si myslím, že 75 tisíc na jedny letní gumy je hodně optimistický odhad.
9 Kč/km je hodně, ale 5,90 mi připadá až příliš optimistické, když přihlédnu k tomu, že více než 50% je pokles hodnoty.
reagować
priusforever
ilość wystąpień8
data registracji16.01.2014
Sobota 25.01.2014 01:55, RE: Toyota Prius III a náklady
David V napisał:
priusforever napisał:
dokážete, jako zaměstnanec toyoty a přímý uživatel, kvalifikovaně odhadnout provozní náklady při cca 30 tkm ročně na 5 a 8 let? od ztráty hodnoty, přes spotřebu benzínu, běžné poruchy, servis, až po opotřebení pneumatik? sice nepovažuju hybrid za směr, kterým se chci vydat, ale v nějakém místním článku to kdosi odhadl na 9 kč/km, což mi připadá dost.....................Dobrý den,abych řekl pravdu, tak nevím, jak je to s tou ztrátou hodnoty. Těžko odhadnout jaká bude cena pětiletých ojetin priusů za pět let(dnes je totiž pořizovací cena nového o dost méně než před 5-ti lety), ale z dnešního pohledu bych to odhadl asi na 450 až 500 tisíc za zmíněných 5 let a 150tkm (tak jsem kupoval já).To je tedy 3,33 Kč/km. Benzín (dnešní ceny) 1,8 - 2 Kč/km. Servis(malý): každých 15tkm 3,5 - 4 tisíce -5x a servis(velký) každých 30tkm 6 - 7,5 tisíce (v 90 tkm svíčky = plus 3200,-) - také 5x, tj. zhruba 60000,- a tj. 0,4 Kč/km. Běžné závady se týkají spíše jen prasklých žárovek hl. světlometů a obrys. světel (jen v předu) což je zanedbatelné. Například opotřebení brzd je u priuse velmi pozvolné, protože převážnou dobu brzdí rekuperací el. energie a tudíž destičky vydrží klidně 150 až 200tkm! U pneumatik bych to odhadl na 2 sady (letní, zimní) na 150tkm, takže nákup vlastně jen zimních a plus přezouvání 2x ročně - tj. asi 12000,- pneu. a 10000,- přezouvání(5 let) - 0,15 Kč/km. Dohromady je to tedy 5,90 Kč/km. Zmíněných 9 Kč/km se mi zdá také hodně.
Dá se s Priusem jezdit kombinovaně dlouhodobě za 5,5 litru, což odpovídá 2 Kč/km? Co nějaký pojištění, asi bych si platil pojištění u nového auta do jeho 5-ti let stáří. To může být dalších 60000,- s ručením. A pouhé 2 sady gum na 150 tkm mi taky přijde málo. Při předpisu 4mm pro zimní bych minimálně zimní viděl na 2 sady, takže dalších 10000, a to si myslím, že 75 tisíc na jedny letní gumy je hodně optimistický odhad.9 Kč/km je hodně, ale 5,90 mi připadá až příliš optimistické, když přihlédnu k tomu, že více než 50% je pokles hodnoty.


Dobrý den. Pojištění jsem opomenul, pravda. Takže ještě plus 0,4 Kč/km. Spotřeba se dá udržet kolem 5 litrů celkem dobře, ale chce to, trochu se s autem sžít. Alespoň u mne je 5,5 spíš horní hodnota (v letošní zimě jsem se k ní ještě nedostal - 3000 km). Počítadlo ukazuje od listopadu průměr 4,8 - reálně je to víc, a to asi 5,1-5,2. Pneumatiky mám ještě z výroby (62tkm) a jsou ještě zcela OK. Mají tedy cca 40tkm. Počítám, že jsou na polovině životnosti (hodně záleží na kvalitě). Zbytek tedy najely zimní a ty jsou zhruba na 3/4 dezénu. Já myslím, že to tak vyjde na ty 2 sady, ale bezpečnost je bezpečnost, tak plus ještě 0,15 Kč/km za zimní pneu., když už je to ušetřené na benzínu . S odhadem poklesu hodnoty si nevím rady. Zájem o tyhle auta obecně nejspíš poroste, tak by to nemuselo být zas tak černé
reagować
xtrox
ilość wystąpień233
data registracji01.11.2012
Poniedziałek 27.01.2014 11:22, RE: Toyota Prius III a náklady
priusforever napisał:
dokážete, jako zaměstnanec toyoty a přímý uživatel, kvalifikovaně odhadnout provozní náklady při cca 30 tkm ročně na 5 a 8 let? od ztráty hodnoty, přes spotřebu benzínu, běžné poruchy, servis, až po opotřebení pneumatik? sice nepovažuju hybrid za směr, kterým se chci vydat, ale v nějakém místním článku to kdosi odhadl na 9 kč/km, což mi připadá dost
Dobrý den,abych řekl pravdu, tak nevím, jak je to s tou ztrátou hodnoty. Těžko odhadnout jaká bude cena pětiletých ojetin priusů za pět let(dnes je totiž pořizovací cena nového o dost méně než před 5-ti lety), ale z dnešního pohledu bych to odhadl asi na 450 až 500 tisíc za zmíněných 5 let a 150tkm (tak jsem kupoval já).To je tedy 3,33 Kč/km. Benzín (dnešní ceny) 1,8 - 2 Kč/km. Servis(malý): každých 15tkm 3,5 - 4 tisíce -5x a servis(velký) každých 30tkm 6 - 7,5 tisíce (v 90 tkm svíčky = plus 3200,-) - také 5x, tj. zhruba 60000,- a tj. 0,4 Kč/km. Běžné závady se týkají spíše jen prasklých žárovek hl. světlometů a obrys. světel (jen v předu) což je zanedbatelné. Například opotřebení brzd je u priuse velmi pozvolné, protože převážnou dobu brzdí rekuperací el. energie a tudíž destičky vydrží klidně 150 až 200tkm! U pneumatik bych to odhadl na 2 sady (letní, zimní) na 150tkm, takže nákup vlastně jen zimních a plus přezouvání 2x ročně - tj. asi 12000,- pneu. a 10000,- přezouvání(5 let) - 0,15 Kč/km. Dohromady je to tedy 5,90 Kč/km. Zmíněných 9 Kč/km se mi zdá také hodně.

pojistky - předpokládám povko i havárie - dělají jen 0,40?

takže pokud přičtu dálniční známku a rezervu na servis, měl by mě kilometr vyjít do 7 kč...to je podobné jako u většiny podobně velkých aut.

díky
reagować
priusforever
ilość wystąpień8
data registracji16.01.2014
Wtorek 28.01.2014 13:55, RE: Toyota Prius III a náklady
xtrox napisał:
priusforever napisał:
dokážete, jako zaměstnanec toyoty a přímý uživatel, kvalifikovaně odhadnout provozní náklady při cca 30 tkm ročně na 5 a 8 let? od ztráty hodnoty, přes spotřebu benzínu, běžné poruchy, servis, až po opotřebení pneumatik? sice nepovažuju hybrid za směr, kterým se chci vydat, ale v nějakém místním článku to kdosi odhadl na 9 kč/km, což mi připadá dost
Dobrý den,abych řekl pravdu, tak nevím, jak je to s tou ztrátou hodnoty. Těžko odhadnout jaká bude cena pětiletých ojetin priusů za pět let(dnes je totiž pořizovací cena nového o dost méně než před 5-ti lety), ale z dnešního pohledu bych to odhadl asi na 450 až 500 tisíc za zmíněných 5 let a 150tkm (tak jsem kupoval já).To je tedy 3,33 Kč/km. Benzín (dnešní ceny) 1,8 - 2 Kč/km. Servis(malý): každých 15tkm 3,5 - 4 tisíce -5x a servis(velký) každých 30tkm 6 - 7,5 tisíce (v 90 tkm svíčky = plus 3200,-) - také 5x, tj. zhruba 60000,- a tj. 0,4 Kč/km. Běžné závady se týkají spíše jen prasklých žárovek hl. světlometů a obrys. světel (jen v předu) což je zanedbatelné. Například opotřebení brzd je u priuse velmi pozvolné, protože převážnou dobu brzdí rekuperací el. energie a tudíž destičky vydrží klidně 150 až 200tkm! U pneumatik bych to odhadl na 2 sady (letní, zimní) na 150tkm, takže nákup vlastně jen zimních a plus přezouvání 2x ročně - tj. asi 12000,- pneu. a 10000,- přezouvání(5 let) - 0,15 Kč/km. Dohromady je to tedy 5,90 Kč/km. Zmíněných 9 Kč/km se mi zdá také hodně.
pojistky - předpokládám povko i havárie - dělají jen 0,40? takže pokud přičtu dálniční známku a rezervu na servis, měl by mě kilometr vyjít do 7 kč...to je podobné jako u většiny podobně velkých aut. díky

Dobrý den,
U všech hodnot jsem počítal s tou nejvyšší možností, takže i rezerva na servis tam určitě je (stěrače, žárovky apod.). Pojištění si já osobně platím jen povinné a to činí 2000 Kč, takže sazbu havarijního neznám. Vzal jsem číslo, které navrhl "DavidV" - 60000,-. Výhodou priusu a všeobecně toyoty je, že nejsou pro zloděje zajímavé. I toto pro mne osobně hrálo roli při pořizování nového vozu.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Cztwartek 05.06.2014 17:00, re:
Dobrý den. Nájezd 500 tis. km je pro téměř jakékoliv dnešní auto extrémní. Toyota Prius sice patří mezi velmi spolehlivé vozy, je téměř jisté, že Vás nemine výměna baterií (která bude pravděpodobně dražší než zůstatková hodnota vozu), podvozkových dílů a jiného spotřebního materiálu. Zda-li pohonné ústrojí zvládne půl milionu kilometrů si netroufám odhadnout.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.