0
powrót
 

diskuze k tématu: Ojetá Toyota Corolla – co od ní čekat?

kategorie zaszeregowania tematu: japonská vozidla
A4
ilość wystąpień134
data registracji09.05.2007
Wtorek 03.06.2014 07:50, spotřeba oleje
V příspěvku chybí jedna podstatná informace - zážehové motory 1,4 a 1,6 VVT-i měly do roku 2003 velkou spotřebu oleje
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Wtorek 03.06.2014 10:23, zájem zlodějů
Statistika je dě*ka prodejná, jak se říká. Výběr auta schvaluji, ale s tím (ne)kradením bych si nebyl úplně jistý. Chce si totiž nastudovat nejen oblíbený eleborát o počtu ukradených aut jednotlivých značek, ale dát si to do poměru s počtem registrovaných. Jinými slovy % pravděpodobnost ukradení jednotlivé značky/modelu. Z japonců je toyota nejrizikovější i ohledně manipulace s tacho (ale spíš dieselový avensis). VW groupem je trh s díly dost přesycený a zloději se horkého zboží potřebují taky rychle zbavit. Navíc karosářské díly na japonce jsou drahé a na vrakáčích je o ně zájem. Ideální je mít havarijko, nebo povko s připojištěním proti krádeži a spaní je hned klidnější. Teď se např. hodně kradou zánovní francouzi.
reagować
AnderN
ilość wystąpień53
data registracji09.05.2007
Wtorek 03.06.2014 17:53, Ehm ...
Zdravím redakci,

nepamatuji si, kdy jsem zde přispíval s nějakou kritikou (pokud vůbec někdy), ale tady mi to prostě nedá. Mám podezření, že nejsem sám, komu tyhle strohé rady začínají připadat tak říkajíc "všechny na jedno brdo".

Konkrétně v tomto článku poradny chybí přinejmenším vyšší konzumace oleje, jak už psal kdosi nade mnou, a také problémy s variabilním ovládáním ventilů VVT-i -- ať už vadný člen vačky nebo ventil. Poslední závada je pro tento model natolik typická a veřejně známá, že skutečně nerozumím, jak je možné, že zde není uvedená.

Jen námět k zamyšlení ...
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Wtorek 03.06.2014 20:37, corolla
Mám zkušenost s corollou 1,6 r. 2007 automat. Koupeno jako předváděčka v Německu, k nám se automat vozil prý jen diesel. Auto jako celek dobrý, ale dlouhodobá spotřeba 10l nejspíš díky prehistorickému automatu. Méně opravdu jen výjměčně.
Olej to nežralo vůbec ale interier hnus i když dobře udělaný. Radio jak z pravěku, nešlo vyměnit protože je to i výstup palubnho počítače. Hezké budíky.
Fajn auto pro ženskou, dnes už i za slušnou cenu.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Wtorek 03.06.2014 22:39, RE: spotřeba oleje
A4 napisał:
V příspěvku chybí jedna podstatná informace - zážehové motory 1,4 a 1,6 VVT-i měly do roku 2003 velkou spotřebu oleje


Trošku jsem o tom něco pohledal. Některé zdroje ten problém potvrzují a dočetl jsem se, že toto Toyota řešila výměnou pístních kroužků. Tak by bylo dobré ověřit jestli majitel absolvoval danou svolávačku. Tzn. bych chtěl vidět servisní knihu.
reagować
Abík
ilość wystąpień93
data registracji20.01.2009
Środa 04.06.2014 08:47, RE: spotřeba oleje
A4 napisał:
V příspěvku chybí jedna podstatná informace - zážehové motory 1,4 a 1,6 VVT-i měly do roku 2003 velkou spotřebu oleje

To by chtělo asi víc upřesnit. Máme v rodině také Corollu 1,33 l. má najeto už 232 t. km. Od výměny do výměny se nikdy olej nedoplňoval. Emise absolutně v pořádku, původní lambda, katalyzátor.
reagować
Kojot027
ilość wystąpień111
data registracji02.01.2011
Cztwartek 05.06.2014 14:43, Corola a problémy
Ja jsem vlastnil corolu liftback 1,4 r.v.1994 asi dva roky a dodnes ji považuji za nejlepší auto v poměru k ceně co jsem kdy měl. Auto jsem koupil po lehkém tukanci z Německa v roce 96 najeto cca 90 tis km a ja najel cca 75 tis km za 175 tis kč. Do auta se lil jen benzin a měnil olej každých 15 tis km, jednou se měnili destičky na předku. Auto jezdilo bez jakéhokoli zásahu naprosto tiše a dobře, servis každý rok zanedbatelný.. Když jsem ji prodal vím, že najezdila dalších 200 tis km u kamaráda a pak šla zase dál.. krom pravidelné údržby, se dělali na ni v té době silembloky na nápravě, měnili se desky a a nějaká čidla. S cca 350 tis km šla dál a jezdila prý pořád dobře. Pak jsem si dal na pár let s japonci pokoj a přes Felicii, BMW ,Mitsubitshi a Opel jsem koupil Corolu až v 2002 asi dvouletou. Opět jen oleje a pneumatiky, žádná spotřeba oleje nic se nevysypalo za celých 80 tis a tři roky. Pak jsem měl kvuli kočárku Octávii v kombi 1,9Tdi a každý rok mě údržba přišla na 20 -25 tis, auto bylo z firmy 4 leté a jezdila s ním švagrová jen na celnici, mělo necelých 60 tis km podložené serviskou i servisákem co se o něj staral.. Takže historie v pořádku, ale při 117 tis km už se to nedalo vydržet a autoservis si řekl o novou zadní nápravu za 20 tis(zkroucená do Ačka, auto totiž nešlo srovnat na geometrii a pořád korigovat volantem se mi nechtělo..) a kompletní výměnu předku a tlumičů atd.. prostě jsem řekl ne a koupil jsem zas Toyotu. Nebyla v dosahu odpovídající Corola ale Auris. Dnes po dvou letech a jednom pravidelném servisu po 15 tkm na autě není nic a auto má najeto 30 tis km. Kolem u známých mám asi 5 ks Corol s benzínovými motory z let 2004 - 2009 a v podstatě krom jedné nezaviněné bouračky jsem nezaznamenal že by si někdo postěžoval že se mu něco na Corole rozbilo. Zato moje služební fábie 1,2TSI 77kw po čtyřech letech byla neplánovaně v servisu již 6x a to na 3 výměnách rozvodového řetězu, pak turbo, a nějaké čidla. Kdybych to měl platit ze svého, tak už bych po třetí "akci" v druhém roce auto vrátil. U Aurise čekám další dva / tři roky v klidu a pak bude zas nová Toyota, asi Corola. Nikdy jsem nezaznamenal ani na jedné Corole ubytek oleje ani od výměny k výměně. Ani při přejezdu Alp s plně naloženým autem, nebo průlety Německem v levém pruhu. Jediné co mě udivuje, že starší typy coroly jezdily do 7L/100km v průměru. Auris s 1,6 si bere kolem 7,5 spíš k 8 litrům na stovku, asi i proto, že oproti starším autům je o 200 kg těží o různé katalyzátory a bezpečnostní systémy , fičury atd.. :o)
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Piątek 06.06.2014 00:16, RE: Corola a problémy
Kojot027 napisał:
Ja jsem vlastnil corolu liftback 1,4 r.v.1994 asi dva roky a dodnes ji považuji za nejlepší auto v poměru k ceně co jsem kdy měl. Auto jsem koupil po lehkém tukanci z Německa v roce 96 najeto cca 90 tis km a ja najel cca 75 tis km za 175 tis kč. Do auta se lil jen benzin a měnil olej každých 15 tis km, jednou se měnili destičky na předku. Auto jezdilo bez jakéhokoli zásahu naprosto tiše a dobře, servis každý rok zanedbatelný.. Když jsem ji prodal vím, že najezdila dalších 200 tis km u kamaráda a pak šla zase dál.. krom pravidelné údržby, se dělali na ni v té době silembloky na nápravě, měnili se desky a a nějaká čidla. S cca 350 tis km šla dál a jezdila prý pořád dobře. Pak jsem si dal na pár let s japonci pokoj a přes Felicii, BMW ,Mitsubitshi a Opel jsem koupil Corolu až v 2002 asi dvouletou. Opět jen oleje a pneumatiky, žádná spotřeba oleje nic se nevysypalo za celých 80 tis a tři roky. Pak jsem měl kvuli kočárku Octávii v kombi 1,9Tdi a každý rok mě údržba přišla na 20 -25 tis, auto bylo z firmy 4 leté a jezdila s ním švagrová jen na celnici, mělo necelých 60 tis km podložené serviskou i servisákem co se o něj staral.. Takže historie v pořádku, ale při 117 tis km už se to nedalo vydržet a autoservis si řekl o novou zadní nápravu za 20 tis(zkroucená do Ačka, auto totiž nešlo srovnat na geometrii a pořád korigovat volantem se mi nechtělo..) a kompletní výměnu předku a tlumičů atd.. prostě jsem řekl ne a koupil jsem zas Toyotu. Nebyla v dosahu odpovídající Corola ale Auris. Dnes po dvou letech a jednom pravidelném servisu po 15 tkm na autě není nic a auto má najeto 30 tis km. Kolem u známých mám asi 5 ks Corol s benzínovými motory z let 2004 - 2009 a v podstatě krom jedné nezaviněné bouračky jsem nezaznamenal že by si někdo postěžoval že se mu něco na Corole rozbilo. Zato moje služební fábie 1,2TSI 77kw po čtyřech letech byla neplánovaně v servisu již 6x a to na 3 výměnách rozvodového řetězu, pak turbo, a nějaké čidla. Kdybych to měl platit ze svého, tak už bych po třetí "akci" v druhém roce auto vrátil. U Aurise čekám další dva / tři roky v klidu a pak bude zas nová Toyota, asi Corola. Nikdy jsem nezaznamenal ani na jedné Corole ubytek oleje ani od výměny k výměně. Ani při přejezdu Alp s plně naloženým autem, nebo průlety Německem v levém pruhu. Jediné co mě udivuje, že starší typy coroly jezdily do 7L/100km v průměru. Auris s 1,6 si bere kolem 7,5 spíš k 8 litrům na stovku, asi i proto, že oproti starším autům je o 200 kg těží o různé katalyzátory a bezpečnostní systémy , fičury atd.. :o)


Yaris 1,3 r.v. 2008 mi taky nežere olej vůbec, po 6 letech jsem zatím měnil jen zadní kotouče a destičky. Jinak ad spotřeba benzínu, Verso 1,8 108 kW co má podle velkého techničkáku pohotovostní hmotnost 1530kg mi zatím na pal. PC ukazuje spotřebu 6,2 L na 100km (město a okresky). Uvidím kolik to bude v reálu podle dotankování na spritmonitoru. Až tak nízkou spotřebu jsem nečekal, ale možná pal. PC kecá. U Aurise mi přijde 8L na sto přehnané. S těžší a starší Mazdou 6 kombi jsme střídavě spolu s manželkou jezdili dlouhodobě za 7,7L. Ale chce to jezdit trochu podle zásad úsporné jízdy. Motor nevytáčet když to není potřeba (nepředjíždím). A nepálit energii v brzdách, tzn. trochu předvídat situaci a neakcelerovat když před sebou vidím brzdová světla nebo zatáčku, atd.
reagować
Kojot027
ilość wystąpień111
data registracji02.01.2011
Piątek 06.06.2014 16:15, RE: Corola a problémy
Petr S napisał:
Kojot027 napisał:
Ja jsem vlastnil corolu liftback 1,4 r.v.1994 asi dva roky a dodnes ji považuji za nejlepší auto v poměru k ceně co jsem kdy měl. Auto jsem koupil po lehkém tukanci z Německa v roce 96 najeto cca 90 tis km a ja najel cca 75 tis km za 175 tis kč. Do auta se lil jen benzin a měnil olej každých 15 tis km, jednou se měnili destičky na předku. Auto jezdilo bez jakéhokoli zásahu naprosto tiše a dobře, servis každý rok zanedbatelný.. Když jsem ji prodal vím, že najezdila dalších 200 tis km u kamaráda a pak šla zase dál.. krom pravidelné údržby, se dělali na ni v té době silembloky na nápravě, měnili se desky a a nějaká čidla. S cca 350 tis km šla dál a jezdila prý pořád dobře. Pak jsem si dal na pár let s japonci pokoj a přes Felicii, BMW ,Mitsubitshi a Opel jsem koupil Corolu až v 2002 asi dvouletou. Opět jen oleje a pneumatiky, žádná spotřeba oleje nic se nevysypalo za celých 80 tis a tři roky. Pak jsem měl kvuli kočárku Octávii v kombi 1,9Tdi a každý rok mě údržba přišla na 20 -25 tis, auto bylo z firmy 4 leté a jezdila s ním švagrová jen na celnici, mělo necelých 60 tis km podložené serviskou i servisákem co se o něj staral.. Takže historie v pořádku, ale při 117 tis km už se to nedalo vydržet a autoservis si řekl o novou zadní nápravu za 20 tis(zkroucená do Ačka, auto totiž nešlo srovnat na geometrii a pořád korigovat volantem se mi nechtělo..) a kompletní výměnu předku a tlumičů atd.. prostě jsem řekl ne a koupil jsem zas Toyotu. Nebyla v dosahu odpovídající Corola ale Auris. Dnes po dvou letech a jednom pravidelném servisu po 15 tkm na autě není nic a auto má najeto 30 tis km. Kolem u známých mám asi 5 ks Corol s benzínovými motory z let 2004 - 2009 a v podstatě krom jedné nezaviněné bouračky jsem nezaznamenal že by si někdo postěžoval že se mu něco na Corole rozbilo. Zato moje služební fábie 1,2TSI 77kw po čtyřech letech byla neplánovaně v servisu již 6x a to na 3 výměnách rozvodového řetězu, pak turbo, a nějaké čidla. Kdybych to měl platit ze svého, tak už bych po třetí "akci" v druhém roce auto vrátil. U Aurise čekám další dva / tři roky v klidu a pak bude zas nová Toyota, asi Corola. Nikdy jsem nezaznamenal ani na jedné Corole ubytek oleje ani od výměny k výměně. Ani při přejezdu Alp s plně naloženým autem, nebo průlety Německem v levém pruhu. Jediné co mě udivuje, že starší typy coroly jezdily do 7L/100km v průměru. Auris s 1,6 si bere kolem 7,5 spíš k 8 litrům na stovku, asi i proto, že oproti starším autům je o 200 kg těží o různé katalyzátory a bezpečnostní systémy , fičury atd.. :o)
Yaris 1,3 r.v. 2008 mi taky nežere olej vůbec, po 6 letech jsem zatím měnil jen zadní kotouče a destičky. Jinak ad spotřeba benzínu, Verso 1,8 108 kW co má podle velkého techničkáku pohotovostní hmotnost 1530kg mi zatím na pal. PC ukazuje spotřebu 6,2 L na 100km (město a okresky). Uvidím kolik to bude v reálu podle dotankování na spritmonitoru. Až tak nízkou spotřebu jsem nečekal, ale možná pal. PC kecá. U Aurise mi přijde 8L na sto přehnané. S těžší a starší Mazdou 6 kombi jsme střídavě spolu s manželkou jezdili dlouhodobě za 7,7L. Ale chce to jezdit trochu podle zásad úsporné jízdy. Motor nevytáčet když to není potřeba (nepředjíždím). A nepálit energii v brzdách, tzn. trochu předvídat situaci a neakcelerovat když před sebou vidím brzdová světla nebo zatáčku, atd.


Přesně o to se snaží manželka, jezdí dost defensivně, ale kratší trasy. Dům - školka - škola - práce. Práce - nákup - družina - kroužky - domu.Ukazuje to 7,4 ted a v zimě 7,9, když déle ořívá tak 8,1 dle PP. Podle dotankování a km je to ještě horší otři deci. Za den max 40 km. O víkendu někam dál 50 - 70 km. spotřeba padne na 7,3 při loudání do stovky co jedeme přes Mělník do Č.Lípy na 6,9. V servisu nám tvrdili, že je to normální u všech Aurisů s 1,6. S novou Corolou v automatu co letos dali na trh, co jsem ji měl na ozkoušení jsem i po Praze od semaforu k semaforu jezdil za 6,9.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Piątek 06.06.2014 22:31, RE: Corola a problémy
Kojot027 napisał:
Petr S napisał:
Kojot027 napisał:
Ja jsem vlastnil corolu liftback 1,4 r.v.1994 asi dva roky a dodnes ji považuji za nejlepší auto v poměru k ceně co jsem kdy měl. Auto jsem koupil po lehkém tukanci z Německa v roce 96 najeto cca 90 tis km a ja najel cca 75 tis km za 175 tis kč. Do auta se lil jen benzin a měnil olej každých 15 tis km, jednou se měnili destičky na předku. Auto jezdilo bez jakéhokoli zásahu naprosto tiše a dobře, servis každý rok zanedbatelný.. Když jsem ji prodal vím, že najezdila dalších 200 tis km u kamaráda a pak šla zase dál.. krom pravidelné údržby, se dělali na ni v té době silembloky na nápravě, měnili se desky a a nějaká čidla. S cca 350 tis km šla dál a jezdila prý pořád dobře. Pak jsem si dal na pár let s japonci pokoj a přes Felicii, BMW ,Mitsubitshi a Opel jsem koupil Corolu až v 2002 asi dvouletou. Opět jen oleje a pneumatiky, žádná spotřeba oleje nic se nevysypalo za celých 80 tis a tři roky. Pak jsem měl kvuli kočárku Octávii v kombi 1,9Tdi a každý rok mě údržba přišla na 20 -25 tis, auto bylo z firmy 4 leté a jezdila s ním švagrová jen na celnici, mělo necelých 60 tis km podložené serviskou i servisákem co se o něj staral.. Takže historie v pořádku, ale při 117 tis km už se to nedalo vydržet a autoservis si řekl o novou zadní nápravu za 20 tis(zkroucená do Ačka, auto totiž nešlo srovnat na geometrii a pořád korigovat volantem se mi nechtělo..) a kompletní výměnu předku a tlumičů atd.. prostě jsem řekl ne a koupil jsem zas Toyotu. Nebyla v dosahu odpovídající Corola ale Auris. Dnes po dvou letech a jednom pravidelném servisu po 15 tkm na autě není nic a auto má najeto 30 tis km. Kolem u známých mám asi 5 ks Corol s benzínovými motory z let 2004 - 2009 a v podstatě krom jedné nezaviněné bouračky jsem nezaznamenal že by si někdo postěžoval že se mu něco na Corole rozbilo. Zato moje služební fábie 1,2TSI 77kw po čtyřech letech byla neplánovaně v servisu již 6x a to na 3 výměnách rozvodového řetězu, pak turbo, a nějaké čidla. Kdybych to měl platit ze svého, tak už bych po třetí "akci" v druhém roce auto vrátil. U Aurise čekám další dva / tři roky v klidu a pak bude zas nová Toyota, asi Corola. Nikdy jsem nezaznamenal ani na jedné Corole ubytek oleje ani od výměny k výměně. Ani při přejezdu Alp s plně naloženým autem, nebo průlety Německem v levém pruhu. Jediné co mě udivuje, že starší typy coroly jezdily do 7L/100km v průměru. Auris s 1,6 si bere kolem 7,5 spíš k 8 litrům na stovku, asi i proto, že oproti starším autům je o 200 kg těží o různé katalyzátory a bezpečnostní systémy , fičury atd.. :o)
Yaris 1,3 r.v. 2008 mi taky nežere olej vůbec, po 6 letech jsem zatím měnil jen zadní kotouče a destičky. Jinak ad spotřeba benzínu, Verso 1,8 108 kW co má podle velkého techničkáku pohotovostní hmotnost 1530kg mi zatím na pal. PC ukazuje spotřebu 6,2 L na 100km (město a okresky). Uvidím kolik to bude v reálu podle dotankování na spritmonitoru. Až tak nízkou spotřebu jsem nečekal, ale možná pal. PC kecá. U Aurise mi přijde 8L na sto přehnané. S těžší a starší Mazdou 6 kombi jsme střídavě spolu s manželkou jezdili dlouhodobě za 7,7L. Ale chce to jezdit trochu podle zásad úsporné jízdy. Motor nevytáčet když to není potřeba (nepředjíždím). A nepálit energii v brzdách, tzn. trochu předvídat situaci a neakcelerovat když před sebou vidím brzdová světla nebo zatáčku, atd.
Přesně o to se snaží manželka, jezdí dost defensivně, ale kratší trasy. Dům - školka - škola - práce. Práce - nákup - družina - kroužky - domu.Ukazuje to 7,4 ted a v zimě 7,9, když déle ořívá tak 8,1 dle PP. Podle dotankování a km je to ještě horší otři deci. Za den max 40 km. O víkendu někam dál 50 - 70 km. spotřeba padne na 7,3 při loudání do stovky co jedeme přes Mělník do Č.Lípy na 6,9. V servisu nám tvrdili, že je to normální u všech Aurisů s 1,6. S novou Corolou v automatu co letos dali na trh, co jsem ji měl na ozkoušení jsem i po Praze od semaforu k semaforu jezdil za 6,9.


S Mazdou 6 jezdila hlavne manzelka a taky: skolka, skola, prace, krouzky, nakupy. Trasy od 700m do 8 km. Ale obcas sme s tim jeli delsi trasu na dovolenou apod. Dlouhodoby prumer po 60tkm 7,74 https://www.spritmonitor.de/en/detail/370746.html Ale musel jsem manzelce rict at to porad netoci na 3000 otacek :)
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.