*autofans* napisał:
Tuto japonskou Dacii jsem koupil domů před 5 lety s motorem 1.8VVti z posledního roku výroby 2008.Velice pozitivně hodnotím motor, na krátké vzdálenosti spotřeba kolem 8 litrů, převodovka není ještě postižena dlouhými ekokvalty takže auto i akceleruje, ale na dálnici nad 120km/h už za 8litrů nejede.Za mnou najetých 60000km na autě nebyla jediná závada, pouze 2x výměna žárovky, STK bez jakýchkoliv závad, výfuk původní, baterka původní, původní pneu Bridgeston pořád ještě 4mm vzorek. Auto má na japonce slušnou antikorozní ochrana kromě úchytů, šroubů a spon v motorovém prostoru. Od výměny do výměny (15000km) bez viditelného úbytku oleje - pozor do roku 2006 tomu tak nebylo. Fantastický je vnitřní prostor a to hlavně vzadu, rovná podlaha, velká šířka, dlouhé zadní dveře. Není problém usadit tři dospělé nebo tři dětské sedačky vedle sebe. Kufr je menší, ale spíše hloubkou, s délkou se dá pracovat díky posuvným a polohovatelným sedačkám vzadu. Pod podlahou schránky na polopenzi na týden. Ceny originál dílů poloviční jak na Hjundej, spotřebák jak na evropská auta, karosářské díly dražší - doporučuji pojistit. Výborný přístup ve značkovém servisu a přijatelné sazby - pravidelná prohlídka od 4500 do 8000 v autorizáku. Poctivý servisní plán, olej v motoru 15000km, v převodovce 60000km, rozvody řetězem který mohou majitelé TSI doslova TIŠE závidět. Neskutečně dobrá zůstatková hodnota a TCO, nekrade se, nevykrádá se, nečórují se rádia, xenony ap. Teď pár slabých stránek: malý podélný rozsah nastavení volantu, nepřesný palubní počítač, otřesný plast palubní desky, ve dne neviditelné kontrolky na panelu aut. klimatizace, průměrný zvuk rádia, neumí zavřít okna dálkovým ovládáním i přesto že mají všechny 4 dojezdy, otřesný koberec podlahy který se nedá luxovat, rezivějící konzole sedadel, nulový zážitek z jízdy, odpudivý vzhled pokud k autu přicházíte zezadu, auto nemá trojblik. Auto pořád dělá výbornou službu, jsem rád že jsem ho tenkrát koupil místo Zafiry stejně jako prodejce Škodovky, který byl rád že se ho zbavil, protože u nich na lontě to nechtěl nikdo se 40000km na tachometru po 1.majitelce koupit (všichni chtějí prý raději Octavie TDI s 400tkm na hrbu, pardon se 120tkm). Přes všechna pozitiva se těším až se zase někdy znovu posadím do Volva....
Můžu přidat pár zkušeností s nástupcem Verso 2014 (současný facelift). Proti Corolle Verso má už měkčené plasty a údajně je lépe odhlučněná (s Corollou Verso jsem nejel, tak hluk nemůžu přímo porovnat). Jestli má novější model ekokvalty nevím, ale jezdíme s tím dlouhodobě po 2 letech za 6.7L viz.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/638966.html. Pro akceleraci používám dvojku a trojku vytočenou k 6-7 tisícům kdy auto subjektivně jede slušně, jinak řadím tak jak mi radí auto. Výrobce u modelu 1.8 108 kW uvádí zrychlení 0-100 za 10.4 sec. Palubní PC je relativně přesný, ukazuje o 0.2L méně než je realita. Přestože je zadní prostřední sedačka lehce užší než ty krajní, tak dozadu se vešly 3 dětstké sedačky. 2x Cybex Solution X2-FIX, jedna uprostřed na pásu, druhá na kraji na isofixu. Ročního potomka vozíme na krajní zadní sedačce v BeSafe iZi Kid X2 i-Size připevněné isofixem. Přestože Verso není velké MPV, tak 3 dětské sedačky se dozadu vejdou, to byl jeden ze zásadních požadavků na příští auto.
Jinak dilema jestli koupit starší např. 6 leté Verso za 260 tisíc a nechat si ho 6 let (a pak to samé ještě jednou) nebo koupit nové se slevou za 450 tisíc a nechat si ho 12 let... jsem volil radši nové auto, které si nechám 12 let. Znám historii, prvních pár let nemám skoro žádné náklady na servis, krom garanček. Vím že tam mám airbagy a taky např. nevystřelené předpínače pásů. Vím na 100% že auto nebylo bourané. Ale to jestli koupit 2x ojetinu na 6 let a ušetřit pár desítek tisíc nebo koupit nové auto na 12 let si musí každý rozmyslet sám.