0
powrót
 

diskuze k tématu: Toyota Celica - jaká je sedmá generace?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, japonská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 27.08.2011 09:50, RE: Solidní
gablenz napisał:
Nepoznáš víceprvek vzadu? Ale jo... ale jo, kamaráde. Pak byse ty víceprvky nedělaly, kdyby jsi to nepoznal. Když se opravdu hodně zadaří, auto má slušný rozvor, tvar karoserie, optimální kola, rozchod kol....tak se může stát, že i vlečená ramena můžou jezdit slušně...ale pouze na rovném povrchu!!! Už z principu. Na nerovnostech se torzní příčka naklápí a auto skáče... Jedno kolo jde nahoru a hned stlačí to druhé dolů... Musím ale říct, že třeba moje stará Vectra A (torzní příčka) díky celkovému...
Já musím souhlasit, Civic už dávno není to malé sportovní auto co býval a poslední generace jezdí o poznání hůř než ta předchozí
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 27.08.2011 09:59, RE: Solidní
gablenz napisał:
Nepoznáš víceprvek vzadu? Ale jo... ale jo, kamaráde. Pak byse ty víceprvky nedělaly, kdyby jsi to nepoznal. Když se opravdu hodně zadaří, auto má slušný rozvor, tvar karoserie, optimální kola, rozchod kol....tak se může stát, že i vlečená ramena můžou jezdit slušně...ale pouze na rovném povrchu!!! Už z principu. Na nerovnostech se torzní příčka naklápí a auto skáče... Jedno kolo jde nahoru a hned stlačí to druhé dolů... Musím ale říct, že třeba moje stará Vectra A (torzní příčka) díky celkovému...
Špatně jsem se vyjádřil.Myslel jsem to ze svého hlediska,pr jsem vlastnil minulou generaci Civica s víceprvkem a ted mám tu poslední s torzkou a v běžném provozu člověk ten rozdíl opravdu nemá šanci poznat.Jediný rodíl je,že při projíždění zatáčky na hranici adheze je auto nedotáčivé,zatímco Civic s víceprvkem byl přetáčivý.A jak říkáš,v recenzích nebyl podvozek nového Civica hodnocen nikdy nijak kladně,ale je to dané tím,že ho mnozí odsoudili ještě dřív,než se v autě vůbec svezli a to jen z principu,že torzní tyč je krok zpět a nikdy nemůže být tak dobrá jako multilink,jenže opak je pravdou a realita je taková,že H dokázala udělat kvalitní podvozek i s torzkou a tím a nádrží umístěnou pod sedadlem řidiče docílila neskutečné variability interiéru,rovné podlahy vzadu a velkého kufru.... I stávající 1.8 i-vtec patří k tomu lepšímu,co mezi atmosférami jde pořídit.Vykon 140 ps,dostatečná pružnost,přijatelná spotřeba kolem 7 l...a fádní technika bych neřekl,byly to spíše mouchy z počátku výroby.Já mám model 2010 a naprostá spokojenost! A co se týče 2.0 DOHC i-Vtec 148 kw,dodávaném výhradně v Type R,je opravdu to NEJ mezi ostrými atmosférami.Nádherný zvuk,neskutečně agilní,tahá ochotně téměř od volnoběhu a v 5300 rpm po sepnutí Vtecu se děje peklo až do 8500 rpm!!!Neustálý a okamžitý dostatek výkonu,oproti turbu,které navíc umí každý jouda od koncernu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 27.08.2011 10:21, RE: Solidní
Rover623 napisał:
Já musím souhlasit, Civic už dávno není to malé sportovní auto co býval a poslední generace jezdí o poznání hůř než ta předchozí
Ne jen Civic,ale žádné auto už není to málé sportovní hranaté,placaté! To je doba dávná a minulá,dnes se z důvodu bezbečnosti a různých EU norem dělají auta velka a nafouklá.Rozveď to,proč se řídí hůř stávající Civic než ten předchozí,to mě zajímá??
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 27.08.2011 10:52, RE: Solidní
V-tec napisał:
Špatně jsem se vyjádřil.Myslel jsem to ze svého hlediska,pr jsem vlastnil minulou generaci Civica s víceprvkem a ted mám tu poslední s torzkou a v běžném provozu člověk ten rozdíl opravdu nemá šanci poznat.Jediný rodíl je,že při projíždění zatáčky na hranici adheze je auto nedotáčivé,zatímco Civic s víceprvkem byl přetáčivý.A jak říkáš,v recenzích nebyl podvozek nového Civica hodnocen nikdy nijak kladně,ale je to dané tím,že ho mnozí odsoudili ještě dřív,než se v autě vůbec svezli a to jen z pri...
Proti motoru nic nemám, to je opravdu skvost, hlavně ten z Type R, škoda jen, že nám ho EU vlastně zakázala. Podvozek je dobrý, dokud to nezačne klouzat, to se potom ten víceprvek vzadu projeví dost razantně, prostě narovnat to, když to někde trochu pokluzne (hlavně v zimě) je docela opruz. Víceprvek šel do zatáčky, když se vědělo jak na to, ta torzka jde jako klasický předohrab rovně do příkopu. Navíc to má ještě jednu nevýhodu, torzní příčka nikdy nezajistí to aby bylo kolo ideálně rovně proti vozovce, to už z principu konstrukce nejde, ale při stavu našich silnic a rychlostních limitech jak v USA tak v Evropě, Hondu docela chápu, víceprvek je zbytečný luxus, který to auto zbytečně prodraží. Prostě torzní příčka je levnější, má delší životnost při podstatně horším zacházení a v reálu to poznáte leda tak na německé dálnici kde není omezení (pokud je k tomu v autě odpovídající motor) a těch dálnic není v Německu zrovna moc, na většině je stejně rychlost omezena značkou nebo u nás v zimě, kdy na silnici leží vrstva ujetého sněhu, pod tím vrstva ledu, úplně nahoře vrstva soli a úplně dole je silnice přes kterou se pašuje elektronika z Číny
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 27.08.2011 12:05, RE: Solidní
Rover623 napisał:
Proti motoru nic nemám, to je opravdu skvost, hlavně ten z Type R, škoda jen, že nám ho EU vlastně zakázala. Podvozek je dobrý, dokud to nezačne klouzat, to se potom ten víceprvek vzadu projeví dost razantně, prostě narovnat to, když to někde trochu pokluzne (hlavně v zimě) je docela opruz. Víceprvek šel do zatáčky, když se vědělo jak na to, ta torzka jde jako klasický předohrab rovně do příkopu. Navíc to má ještě jednu nevýhodu, torzní příčka nikdy nezajistí to aby bylo kolo ideálně rovně proti...
Ale né děcka. To se pletete. Jaké německé dálnice? Tam poznáte výhody lepšího podvozku? Ve vysokých rychlostech? Právě naopak. V rovném směru a ve vysoké rychlosti může být kvalitněji podaná torzní příčka výhodou. Protože zaručuje stálý rozchod zadních kol. Na rychlé jízdy po dálnici stačí starší Passat nebo Audi A4, která měla taky torzní příčky... Vícpervky a lichoběžníky jsou spíše vhodné na střední rychlosti a technické pasáže. Dej si párkrát rondl s víceprvkem a s torzní příčkou... kdo udělá za minutu více koleček?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 27.08.2011 12:11, RE: Solidní
gablenz napisał:
Ale né děcka. To se pletete. Jaké německé dálnice? Tam poznáte výhody lepšího podvozku? Ve vysokých rychlostech? Právě naopak. V rovném směru a ve vysoké rychlosti může být kvalitněji podaná torzní příčka výhodou. Protože zaručuje stálý rozchod zadních kol. Na rychlé jízdy po dálnici stačí starší Passat nebo Audi A4, která měla taky torzní příčky... Vícpervky a lichoběžníky jsou spíše vhodné na střední rychlosti a technické pasáže. Dej si párkrát rondl s víceprvkem a s torzní příčkou... kdo uděl...
Dálnice: Těžké dlouhé auto s velkým rozvorem, méně citlivým řízením a třeba torzní příčkou....bohatě stačí!!!

hrátky mezi kužely, výjezd do Stelvia: Lehčí kompakt s malými převisy, rozvorem kolem 2,6; vepředu lichoběžník, vzadu víceprvkový mcPherson..., citlivé řízení, hydraulika

každému to své...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 27.08.2011 12:23, RE: Solidní
Rover623 napisał:
Proti motoru nic nemám, to je opravdu skvost, hlavně ten z Type R, škoda jen, že nám ho EU vlastně zakázala. Podvozek je dobrý, dokud to nezačne klouzat, to se potom ten víceprvek vzadu projeví dost razantně, prostě narovnat to, když to někde trochu pokluzne (hlavně v zimě) je docela opruz. Víceprvek šel do zatáčky, když se vědělo jak na to, ta torzka jde jako klasický předohrab rovně do příkopu. Navíc to má ještě jednu nevýhodu, torzní příčka nikdy nezajistí to aby bylo kolo ideálně rovně proti...
Motory má Honda kvalitní,ale ten z CTR je zase úplně jinde,než všechny ostatní.Kdo nezažil,tak neví co je to za pojem špičková atmosféra.Já měl tu čest se v tom párkrát svézt a je to hodně návyková záležitost.Nemusím chodit daleko,vždyt sám redaktor tady na Tipcars napsal,že ho CTR chytlo za srdce a že se mu těžko vracely klíčky...Tento motor sám o sobě Euro 5 splňuje,ale díky způsobu měření emisí ho nesplňuje,takhle jsem to aspon někde četl.Vždyt je to stejně postavené na hlavu,takové kultivované motory zakážou a TDI čka,které smrdí jak čert,at je to Audi za 2 mega nebo Mercedes se vyrábí dál. Ano,to je hlavní jev u torzky,při ostré jízdě člověk hrne kola před sebou do příkopy,ale zase na druhou stranu,je to bezpečnější,pr člověk má neustálou kontrolu,co se děje s koly,stačí jen ubrat a jedeš dál zvolenou stopou.Kdežto u víceprvku se může stát,že se zadek utrhne a pak je pozdě.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 27.08.2011 14:26, RE: Solidní
gablenz napisał:
Dálnice: Těžké dlouhé auto s velkým rozvorem, méně citlivým řízením a třeba torzní příčkou....bohatě stačí!!!

hrátky mezi kužely, výjezd do Stelvia: Lehčí kompakt s malými převisy, rozvorem kolem 2,6; vepředu lichoběžník, vzadu víceprvkový mcPherson..., citlivé řízení, hydraulika

každému to své...
Zkuste s torzkou přejet ve 220 z pruhu do pruhu, zadek za vámi bude vlát jako praporek
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 27.08.2011 14:40, RE: Solidní
V-tec napisał:
Motory má Honda kvalitní,ale ten z CTR je zase úplně jinde,než všechny ostatní.Kdo nezažil,tak neví co je to za pojem špičková atmosféra.Já měl tu čest se v tom párkrát svézt a je to hodně návyková záležitost.Nemusím chodit daleko,vždyt sám redaktor tady na Tipcars napsal,že ho CTR chytlo za srdce a že se mu těžko vracely klíčky...Tento motor sám o sobě Euro 5 splňuje,ale díky způsobu měření emisí ho nesplňuje,takhle jsem to aspon někde četl.Vždyt je to stejně postavené na hlavu,takové kultivova...
Pokud je to jen předo nebo zado hrab s víceprvkem, dá se to zvládnout, ale většina lidí nedokáže adekvátně reagovat pokud se jim zadek utrhne (zlatá Škoda 120 kde se to ještě před pár lety kdekdo mohl naučit), navíc pokud jim to nejdřív mírně sklouzne a potom jim ještě uhne zadek, většina dupne na brzdu a jdou do nejbližšího příkopu. Jinak souhlasím, ta metodika kterou se měří průměrná spotřeba jasně nahrává ropákům a pidi motůrkům s turbem. Problém ale je, že u aut jako BMW 5 nebo 7 ta normovaná spotřeba ani zdaleka neodpovídá reálu a ve výsledku má ten pidi motor s turbem mnohem větší spotřebu než by měla obyčejná atmosféra s odpovídajícím obsahem. Jinak u ropáků se povolují v Evropě extrémně vysoké emise opravdu škodlivých látek, jediné co norma přitvrdila dieselům je CO2, ostatní zůstalo s trochou nadsázky tak jak to bylo, takže když bychom to CO2 vynechali, tak se do té normy vejde i 40 let stará Tatra
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 28.08.2011 18:36, RE: Solidní
Rover623 napisał:
Proti motoru nic nemám, to je opravdu skvost, hlavně ten z Type R, škoda jen, že nám ho EU vlastně zakázala. Podvozek je dobrý, dokud to nezačne klouzat, to se potom ten víceprvek vzadu projeví dost razantně, prostě narovnat to, když to někde trochu pokluzne (hlavně v zimě) je docela opruz. Víceprvek šel do zatáčky, když se vědělo jak na to, ta torzka jde jako klasický předohrab rovně do příkopu. Navíc to má ještě jednu nevýhodu, torzní příčka nikdy nezajistí to aby bylo kolo ideálně rovně proti...
Zdravím. Obecně platí, že torzní příčka nezajistí přilnavost víceprvku. To ovšem neznamená, že takové auto nemůže dobře jezdit. Pokud je mi známo, tak soudobý Civic Type-R jezdí v kontextu lépe, než minulý, ač je jeho podvozek jednodušší. Hyundai i30 má vzadu víceprvek, ale stejně to auto nebude nikdy jezdit jako třeba Renault Wind (Twingo) s 1.6, tedy RS. a ty mají vzadu torzku. Jak je možné, že v dobových testech v devadesátých letech vyhrával VW Corrado a Fiat Coupe všechny srovnávací testy a to i s Hondou Prelude se 4WS (Celica, Probe, BMW E36 Coupe nevyjímaje). Základem všeho jsou správné geometrické poměry a naladění podvozku. Víceprvek je dobrý, opokud ladíte auto na co nejlepší kompromic a to z hlediska ovladatelnosti a kvality jízdy (komfortu na nerovnostech). tam je tato náprava neocenitelná. Jinak popisovaná Celica jezdí opravdu skvěle. Kdysi jsem jí měl zapůjčenou na víkend a byla super. Na rozdíl od té minulé, která není obecně nic moc (vyjma GT4, ale ta je cenově jinde)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 29.08.2011 19:45, RE: Solidní
Rover623 napisał:
Zkuste s torzkou přejet ve 220 z pruhu do pruhu, zadek za vámi bude vlát jako praporek
Co to plácáš? SAAB 9000 AERO má torzní tyč. Jednou jsem měl podobný lyže. V nízkých a středních rychlostech byly dost neposedný ale s čím jsem jel rychleji tak držely oblouk lépe a lépe a ve velkých rychlostech držely až naskutečně, jak přibitý.
Takhle jezdí AERO s torzní tyčí. A ve 240 mi zadek nevlaje :))) Kam na ty kraviny chodíš?
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.