0
powrót
 

diskuze k tématu: Pomoc při výběru auta

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, francouzská vozidla, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
Revan03
ilość wystąpień1
data registracji15.02.2015
Niedziela 15.02.2015 14:12, Pomoc při výběru auta
Čau, zhruba za 3 měsíce mám v úmyslu koupit nové auto. Moje hlavní požadavky jsou spolehlivost a komfort. S novým autem chci jezdit minimálně dalších 5 let, proto ten požadavek na spolehlivost. Většinou najedu cca 100 Km denně, hlavně po dálnici. Mimo to jezdím taky často krátké trasy do 8 Km. Na tom jestli hatchback nebo combi mi zas tak nezáleží, moje hlavní priorita je nebýt každý měsíc v servisu.

Udělal jsem si menší průzkum a moji hlavní kandidáti jsou Toyota Avensis, Toyota Auris, Honda Civic a Citroen C5. Rád bych slyšel vaše názory a zkušenosti pokud některé z těchto aut vlastníte. Moje menší shrnutí je níže. Díky za vaše názory.


poprzez klik pojawi się oryginalne zdjęcie
reagować
HoNZA
ilość wystąpień248
data registracji28.04.2008
Poniedziałek 16.02.2015 16:12, toyota
zdravím - z nabízených aut bych bral Avensis s motorem 1.8 108kW anebo Auris 1.6 97kW. S aurisem jezdí už 2 roky švagr a jenom do toho leje benzín, i když musím říct že na to že to má 97 kW to nejede nijak zázračně a spotřeba není úplně malá. Má najeto asi 80 000 km a jenom měnil sklo rozbité od kamene. Avensis jsem měl jako náhradní vozidlo za služebku a moc příjemně mě překvapil kulturou jízdy a tichem. Spotřeba byla okolo 7,5 litru najel jsem s tím 600 km a jelo to hezky. Kvalita bude myslím srovnatelná s aurisem. Ani jeden se ale komfortem nevyrovná citroenu /ten je ale spolehlivostí krapet jinde i když úplná tragédie to není/. Záleží spíš na tom jak jezdíte a čemu říkáte komfort
reagować
Falco
ilość wystąpień55
data registracji09.05.2007
Wtorek 17.02.2015 09:20, Auris
Ve Vašem výběru je ještě starší model Aurisu. Moje matka si kupovala před necelým rokem nový Auris 1.6 97 kW a můžu potvrdit, že auto je příjemné a zatím bez poruchy, ale nemá prakticky ještě nic najeto... výkon je papírově hezký, ale emisní normy a s tím související dlouhé převody jej dost zabíjejí, takže pocitově jede tak na 74 kW, spotřebu má 6,5 l na dlouhé trasy a 7,5 - 8 l v městském a příměském provozu (cesty mezi 5-10 km).

Pokud najedete skutečně 100 km denně, tak to vychází 35 tis. km za rok, takže by se i vypaltil diesel, ale zase ty 8 km krátké trasy jej budou ničit a nikdy nebude tak spolehlivý jak atmosferický motor. Takže pokud snesete vyšší spotřebu, tak bych doporučil Avensis nebo Auris v benzínu.
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Wtorek 17.02.2015 09:27, Nafta vs benzin
Ja by som sa rozhodoval podla toho, ci chcem naftu alebo benzin. Ak benzin, Citroen c5 odpadava. Jeho turbo motor od BMW by som neriskoval. Najlepsie benzinove motory mali vzdy japonci. Tam by som isiel ja osobne do hondy civic 1.8i, ak chcem este viac miesta tak do avensisa 2.0i (vraj najlepsi 2.0 motor aky sa da kupit, teraz ho ale asi tromfla mazda 2.0i skyactiv, ktora by bola mojim favoritom) popripade mazda 6 2.5, alebo 2.4i do hondy accord. Ak naftak, bral by som Citroen C5. Je pohodlny, perfektna vybava, nadherny dizajn a naftovy motor bude na citroen na udrzbu najlacnejsi (myslim tym napr. filtre pevnych castic, co byva u japoncov strasna palka, taktiez vstrekovace atd.). C5 nezvykne byt nejaka nespolahliva, ak nie je burana, a ked ju kupite s hydractivom, je to nadhera. Ja jednu vlastnim, ale 2.0i, a napr. teraz ked nie je odhrnuta cesta, popripade mi zasype v noci auto snehom, staci nastartovat, zodvihnut auto a idem. Ale keby bol vyber na mne, vyberal by som z dvoch auta. Honda accord 2.4i (myslim ze sa este da kupit) alebo mazda 6 2.5 benzin. Po dialnici budu mat tieto vacsie motory dlhsie prevody a mozno by ste boli prijemne prekvapeny, kolko si vezme ta mazda pri 130. (Podla spritmonitoru je to pre mazdu6 2.5 priemer 8.17, 2.0 165ps 7.3, 145ps 6.7, a honda accord 2.4i 200 ps ma priemer 9.3, zo skusenosti ale viem, ze pri rozumnej jazde bude taktiez okolo 8, ale tento motor je trochu viac tocivy a pri vyssich otackach sa prepne na sportovu vacku,a ked to cloveka chyti, spotreba pojde hned bokom)
PS: Ospravedlnujem sa, ale nepozrel som si pred pisanim obrazok. Videl som iba nove auto. Mozno vam to ale v niecom pomoze..
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Środa 18.02.2015 00:56, RE: Auris
Falco napisał:
Ve Vašem výběru je ještě starší model Aurisu. Moje matka si kupovala před necelým rokem nový Auris 1.6 97 kW a můžu potvrdit, že auto je příjemné a zatím bez poruchy, ale nemá prakticky ještě nic najeto... výkon je papírově hezký, ale emisní normy a s tím související dlouhé převody jej dost zabíjejí, takže pocitově jede tak na 74 kW, spotřebu má 6,5 l na dlouhé trasy a 7,5 - 8 l v městském a příměském provozu (cesty mezi 5-10 km). Pokud najedete skutečně 100 km denně, tak to vychází 35 tis. km za rok, takže by se i vypaltil diesel, ale zase ty 8 km krátké trasy jej budou ničit a nikdy nebude tak spolehlivý jak atmosferický motor. Takže pokud snesete vyšší spotřebu, tak bych doporučil Avensis nebo Auris v benzínu.


Ad spotřeba. Jezdím Aurisem kombi cca 50 km denně (okresky, několik vesnic a skrz Prahu). Po 4 tkm mám u auta koupeného na podzim zatím spotřebu 6,4L http://www.spritmonitor.de/en/detail/661181.html. V létě předpokládám půjde spotřeba ještě dolů, navíc motor bude už zajetý. Víceméně jezdím tak jako řidiči okolo, sem tam při předjíždění vytočím motor k omezovači, aby nezlenivěl :) Jinak souhlasím že na 97kW působí v nižších otáčkách zbytečně líně i ve srovnání s 1,8 Versem, který je o 150kg těžší. Za to při vytočení nad 4000 jede velmi pěkně. Ostatně 0-100 km/h zrychlí za cca 10,5 sec.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.