0
powrót
 

diskuze k tématu: Avensis nebo 406

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, francouzská vozidla, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 24.10.2013 14:24, Avensis nebo 406
Dobrý den,
nyní mám auto Seat Ibiza r.v. 2000 Tdi 81Kw. Co se týče auta jsem celkem spokojený až na tu velikost hlavně kufr je již na potřeby rodiny dost malej. Čekám druhé dítě a máme doma ještě středního pejska.
Hledám kombi okolo roku 2000 také v dieslu.
Octavia či Passat by byly fajn, ale jsou celkem předažaný a Ford Mondeo diesel ten jsem zamítl.
Takže se do nejužšího výběru dostala Toyota Avensis s motorem 2.0 D-4D a Peugot 406 2.2 HDI/80 nebo nevím jestli mě spíš nedoporučíte starší diesel 1.9 DT/66 kW.
Na pohled se mě více líbí 406 a má o něco větší kufr, ale Avensis by zase mohl být spolehlivější i když jeho náhradní díly jsou asi dražší než na 406.
Za případnou radu moc děkuji.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Piątek 25.10.2013 12:53, RE: Avensis nebo 406
nepřihlášený uživatel napisał:
Dobrý den, nyní mám auto Seat Ibiza r.v. 2000 Tdi 81Kw. Co se týče auta jsem celkem spokojený až na tu velikost hlavně kufr je již na potřeby rodiny dost malej. Čekám druhé dítě a máme doma ještě středního pejska. Hledám kombi okolo roku 2000 také v dieslu. Octavia či Passat by byly fajn, ale jsou celkem předažaný a Ford Mondeo diesel ten jsem zamítl. Takže se do nejužšího výběru dostala Toyota Avensis s motorem 2.0 D-4D a Peugot 406 2.2 HDI/80 nebo nevím jestli mě spíš nedoporučíte starší diesel 1.9 DT/66 kW. Na pohled se mě více líbí 406 a má o něco větší kufr, ale Avensis by zase mohl být spolehlivější i když jeho náhradní díly jsou asi dražší než na 406. Za případnou radu moc děkuji.


Tak předně má 2,2HDi u 406 výkon 98kW, to jen tak na okraj... Výkonově žádný zázrak, ale poradí si slušně i s plně naloženým autem, servisní interval po 20tkm není nijak zásadním zásahem do rozpočtu. I ostatní spotřební díly jsou relativně levné, ani jich není taková spotřeba. Jde o jedno z posledních poctivě navržených a vyrobených aut. Odchází jen věci jako ložiska kol, stabilizační tyčky (vpředu i vzadu), ale tak v intervalu 150-200tkm. Jedinou věcí "nad plán" byla výměna řemenice vyvažovacího hřídele. FAP mě na údržbě stál za ujetých 160tkm cca 9tKč (momentálně mám najeto něco málo přes 300tkm). Vstřiky, turbo i spojka původní... Tankuju výhradně Agip, bez aditiv (kvůli filtru), zimní starty bez problémů (letos jsem po 5 letech měnil aku). Spotřeba se díky váze auta, dynamické jízdě a faktu, že se točí pár věcí "navíc" (vyvaž. hřídel) u mě pohybuje kolem 7, ale jezdím docela "na krev", velký podíl dálnice... Jízdní vlastnosti velmi dobré, čitelné, ale přitom s velkou dávkou komfortu. Vybíral bych auto z konce produkce (2002-3) se stříbrným panelem a doplňky, ideálně v polokůži. Takový auto bych klidně koupil jako nový, kdyby se ještě vyrábělo (byť ve výbavě Premium byla česká cenovka někde nad 9 sty tisíci).
reagować
perypb
ilość wystąpień2
data registracji25.10.2013
Piątek 25.10.2013 12:55, Peugeot 406
Dobrý den,

o Toyotě Vám toho moc neřeknu, protože jsem v ní jel asi tak 2x, takže těžkou soudit. Ale měl jsem nějaký čas Peugeot 406 Kombi s motorem 2.0Hdi 80Kw. Myslím si že u Peugeota budete mít více z čeho vybírat než u Toyoty a navíc cena bude také úplně jinde. Co se týká kvality tak je to fraunzoucké auto a občas něco zazlobí, mě konkrétně se občas trošku zbláznila elektrika nebo nějaká kontrolka ale již druhý den to většinou bylo O.K. a přestalo to. Mohlo to být zapříčiněné také tím, že auto bylo v minulosti bourané. Jinak z motorem jsem byl velmi spokojen i s tak těžkým autem, jako Peugeot byl, jelo celkem slušně a spotřeba byla dv rozmezí 5.5 - 7L. Prostor v kufru byl také více než dostačující (ve srovnání např s Audi A4 kombi si myslím, že byl min. o 1/3 větší) a prostor a pohodlí pro posádku taky na velmi dobré úrovni. Zmiňujete ve výběru motor 2.2Hdi, pokud neprahnete vyloženě po výkonnější variantě, tak bych spíše volil osvědčený 2.0Hdi pokud možno tak ještě verzi bez FAB filtru. Ušetříte si tím dost starostí a výdajů. Jinak cena dílů na 406 byla přiměřená řekl bych, že stejná jako na koncernová auta. Takže pokud já bych Vám něco doporučoval ze zmíněných aut tak 406 ale ideálně s ověřenými kilometry a po někom kdo se o ní staral.

P.S. já na ní měl najeto 250 000 a jestli nebyla stočená nevim a motor absolutně v pořádku.
reagować
rojack
ilość wystąpień145
data registracji06.01.2009
Piątek 25.10.2013 14:24, Kombi diesel z roku 2000?
A spolehlivý. To se vylučuje. Ano, ten, kdo ho má od nova a stará se o něj, tomu může sloužit i dvacet let. Ale jako jetinu bych ho nikdy nekupoval. Zvolte benzin.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Piątek 25.10.2013 14:52, RE: Kombi diesel z roku 2000?
rojack napisał:
A spolehlivý. To se vylučuje. Ano, ten, kdo ho má od nova a stará se o něj, tomu může sloužit i dvacet let. Ale jako jetinu bych ho nikdy nekupoval. Zvolte benzin.


Minimálně je třeba si připravit na to, že auto bude mít najeto +/- 250 tisíc (spíš 300) a tam bych zůstal jedině u nejmasovější motorizace 1.9 TDi. Na Toyotu s chrochtem bych určitě zapomenul, ale s benzínem to nemusí být špatná volba.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Sobota 26.10.2013 01:03, RE: Kombi diesel z roku 2000?
David V napisał:
rojack napisał:
A spolehlivý. To se vylučuje. Ano, ten, kdo ho má od nova a stará se o něj, tomu může sloužit i dvacet let. Ale jako jetinu bych ho nikdy nekupoval. Zvolte benzin.
Minimálně je třeba si připravit na to, že auto bude mít najeto +/- 250 tisíc (spíš 300) a tam bych zůstal jedině u nejmasovější motorizace 1.9 TDi. Na Toyotu s chrochtem bych určitě zapomenul, ale s benzínem to nemusí být špatná volba.


Avensis vs. 406 mi přijde podobně kontroverzní dotaz jako jestli volit Zemana nebo Schwartzenberga.

Tady záleží na naturelu tazatele. Buď hledám spolehlivé auto, ale si připlatím nebo koupím levnou šunku. Na sídlišti kde parkuju mě starší důchodkyně požádala, abych jí vyparkoval auto z řady odkud se špatně vyjíždělo. Měla P207, možná 206 přesně si to nepamatuju, ale byl to 20x peugeot určitě. Ta řadící páka to jsem dosud neviděl a to jsem měl půjčeno mnoho aut na dovolených včetně Fiata. Myslel jsem, že už mám zařazenou jedničku, ale neměl. Jednička měla 2x delší dráhu než zpátečka. Považoval jsem průpovídky o řadící páce ve stylu "kvedlačka v bramboračce" jako přehnané, ale zřejmě je to realita. No každý ať volí podle svého. Ale nezapoměňte, že auto je vám do jisté míry společníkem po mnoho let. A stresovat se takto už jen při každém použití řadící páky, to opravdu ne.

Jinak jak už tu zaznělo. U 13 let starého auta, bych volil benzín. Pokud se někdo živí jako kamioňák nebo kezdí kombajnem a má zelenou naftu, tak diesel se může zdát jako dobrá volba. Ale je to finanční ruská ruleta.
reagować
Martin Srb
ilość wystąpień45
data registracji13.04.2012
Sobota 26.10.2013 22:39, diesel z 2002??
To si dejte možná ušetříte na palivu, ale co investice okolo dieselu??
Dojíždím denně cca 46km do práce převážně dálnice s Focusem 1.6 benzin (264tis. km) spotřeba okolo 6.5L/100km daslo by se jet i za míň, ale pohodlí klimy i časového dojezdu se enchci vzdát. Tsky se spotřeba srazí po základní údržbě kterou plánuji.
Spojka je původní, vyměnen pouze katalyzátor, protže se dělali pokusy s jinou zapalovací cívkou. Volnoběžný ventil vyměněný. Jinak nic dalšího neobvyklého mimo kotoučů destiček, výfuk a spotřebáku. Vejdeme se i spřítelkyní a malou dcerkou s kočárkem atd.
Takže za mě benzín. Spotřeba nevyváží riziko možných investic, do takhle starého dieselu.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Niedziela 27.10.2013 16:10, RE: Kombi diesel z roku 2000?
Petr S napisał:
David V napisał:
rojack napisał:
A spolehlivý. To se vylučuje. Ano, ten, kdo ho má od nova a stará se o něj, tomu může sloužit i dvacet let. Ale jako jetinu bych ho nikdy nekupoval. Zvolte benzin.
Minimálně je třeba si připravit na to, že auto bude mít najeto +/- 250 tisíc (spíš 300) a tam bych zůstal jedině u nejmasovější motorizace 1.9 TDi. Na Toyotu s chrochtem bych určitě zapomenul, ale s benzínem to nemusí být špatná volba.
Avensis vs. 406 mi přijde podobně kontroverzní dotaz jako jestli volit Zemana nebo Schwartzenberga. Tady záleží na naturelu tazatele. Buď hledám spolehlivé auto, ale si připlatím nebo koupím levnou šunku. Na sídlišti kde parkuju mě starší důchodkyně požádala, abych jí vyparkoval auto z řady odkud se špatně vyjíždělo. Měla P207, možná 206 přesně si to nepamatuju, ale byl to 20x peugeot určitě. Ta řadící páka to jsem dosud neviděl a to jsem měl půjčeno mnoho aut na dovolených včetně Fiata. Myslel jsem, že už mám zařazenou jedničku, ale neměl. Jednička měla 2x delší dráhu než zpátečka. Považoval jsem průpovídky o řadící páce ve stylu "kvedlačka v bramboračce" jako přehnané, ale zřejmě je to realita. No každý ať volí podle svého. Ale nezapoměňte, že auto je vám do jisté míry společníkem po mnoho let. A stresovat se takto už jen při každém použití řadící páky, to opravdu ne.Jinak jak už tu zaznělo. U 13 let starého auta, bych volil benzín. Pokud se někdo živý jako kamioňák nebo kezdí kombajnem a má zelenou naftu, tak diesel se může zdát jako dobrá volba. Ale je to finanční ruská ruleta.


Tak posuzovat kvalitu 406 podle 206 je trošku (teda úplně) mimo. Ona je sice převodovka na 2,2 asi to nejlepší, co se v PSA v daném segmentu a čase vyrobilo, ale právě proto bych nešel do jiné motorizace. Škoda, že ta zkušenost není bohatší, než popojetí pár metrů. Přesto je zde tapeta o stejné velikosti, jako ode mne. Fascinující, kolik stačí na zavržení vlastně celé automobilky. Možná by se dalo říct, že je to silně omezené. Co ale čekat od někoho, kdo ani neovládá rodný jazyk, že...
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Niedziela 27.10.2013 16:14, RE: Kombi diesel z roku 2000?
David V napisał:
rojack napisał:
A spolehlivý. To se vylučuje. Ano, ten, kdo ho má od nova a stará se o něj, tomu může sloužit i dvacet let. Ale jako jetinu bych ho nikdy nekupoval. Zvolte benzin.
Minimálně je třeba si připravit na to, že auto bude mít najeto +/- 250 tisíc (spíš 300) a tam bych zůstal jedině u nejmasovější motorizace 1.9 TDi. Na Toyotu s chrochtem bych určitě zapomenul, ale s benzínem to nemusí být špatná volba.


Toyotu bych taky bral jen v benzínu, bude 100% úspornější, než cokoliv benzínového ve 406. Tam je navíc 1,8 slabá, žere olej... S 2,0 je to lepší, ale po r. 2000 je motor udušenej... Když 406 v benzínu, tak 3,0 V6 překopaná na plyn, v automatu (snad Aisin).
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Niedziela 27.10.2013 17:41, RE: Kombi diesel z roku 2000?
Pepe napisał:
Petr S napisał:
David V napisał:
rojack napisał:
A spolehlivý. To se vylučuje. Ano, ten, kdo ho má od nova a stará se o něj, tomu může sloužit i dvacet let. Ale jako jetinu bych ho nikdy nekupoval. Zvolte benzin.
Minimálně je třeba si připravit na to, že auto bude mít najeto +/- 250 tisíc (spíš 300) a tam bych zůstal jedině u nejmasovější motorizace 1.9 TDi. Na Toyotu s chrochtem bych určitě zapomenul, ale s benzínem to nemusí být špatná volba.
Avensis vs. 406 mi přijde podobně kontroverzní dotaz jako jestli volit Zemana nebo Schwartzenberga. Tady záleží na naturelu tazatele. Buď hledám spolehlivé auto, ale si připlatím nebo koupím levnou šunku. Na sídlišti kde parkuju mě starší důchodkyně požádala, abych jí vyparkoval auto z řady odkud se špatně vyjíždělo. Měla P207, možná 206 přesně si to nepamatuju, ale byl to 20x peugeot určitě. Ta řadící páka to jsem dosud neviděl a to jsem měl půjčeno mnoho aut na dovolených včetně Fiata. Myslel jsem, že už mám zařazenou jedničku, ale neměl. Jednička měla 2x delší dráhu než zpátečka. Považoval jsem průpovídky o řadící páce ve stylu "kvedlačka v bramboračce" jako přehnané, ale zřejmě je to realita. No každý ať volí podle svého. Ale nezapoměňte, že auto je vám do jisté míry společníkem po mnoho let. A stresovat se takto už jen při každém použití řadící páky, to opravdu ne.Jinak jak už tu zaznělo. U 13 let starého auta, bych volil benzín. Pokud se někdo živý jako kamioňák nebo kezdí kombajnem a má zelenou naftu, tak diesel se může zdát jako dobrá volba. Ale je to finanční ruská ruleta.
Tak posuzovat kvalitu 406 podle 206 je trošku (teda úplně) mimo. Ona je sice převodovka na 2,2 asi to nejlepší, co se v PSA v daném segmentu a čase vyrobilo, ale právě proto bych nešel do jiné motorizace. Škoda, že ta zkušenost není bohatší, než popojetí pár metrů. Přesto je zde tapeta o stejné velikosti, jako ode mne. Fascinující, kolik stačí na zavržení vlastně celé automobilky. Možná by se dalo říct, že je to silně omezené. Co ale čekat od někoho, kdo ani neovládá rodný jazyk, že...


Dobře 406 kou jsem nejel. Ale nejhorší převodovku vůbec jsem zatím viděl v Peugeotu.

Takže by si osobně tazateli doporučil koupit 13 let starou 406 2.2L v dieslu jako dobrou volbu?
Viz. "Ona je sice převodovka na 2,2 asi to nejlepší, co se v PSA v daném segmentu a čase vyrobilo, ale právě proto bych nešel do jiné motorizace." V předchozím příspěvku jsi tvrdil něco o benzínu v automatu.
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Niedziela 27.10.2013 20:38, Peugeot 406
Ja ak by som volil z tak stareho auta a chcel nizku spotrebu, urcite benzin a do plynu. A kedze japonske benziny sa obecne moc rady s plynom nemaju, tak z tychto aut by som bral 406. Zaklad je aby nebola burana, potom by nemal byt problem s elektrikou. A pozor na motor, ak cvaka, velmi casto to byvaju tesniace kruzky, takze nebrat (long dead interval, neviem ako to bolo na starsich peugeotoch, skusenost z citroenov). Ja by som osobne bral 2.0i a dal zaplynovat.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Poniedziałek 28.10.2013 17:36, RE: Kombi diesel z roku 2000?
Petr S napisał:
Pepe napisał:
Petr S napisał:
David V napisał:
rojack napisał:
A spolehlivý. To se vylučuje. Ano, ten, kdo ho má od nova a stará se o něj, tomu může sloužit i dvacet let. Ale jako jetinu bych ho nikdy nekupoval. Zvolte benzin.
Minimálně je třeba si připravit na to, že auto bude mít najeto +/- 250 tisíc (spíš 300) a tam bych zůstal jedině u nejmasovější motorizace 1.9 TDi. Na Toyotu s chrochtem bych určitě zapomenul, ale s benzínem to nemusí být špatná volba.
Avensis vs. 406 mi přijde podobně kontroverzní dotaz jako jestli volit Zemana nebo Schwartzenberga. Tady záleží na naturelu tazatele. Buď hledám spolehlivé auto, ale si připlatím nebo koupím levnou šunku. Na sídlišti kde parkuju mě starší důchodkyně požádala, abych jí vyparkoval auto z řady odkud se špatně vyjíždělo. Měla P207, možná 206 přesně si to nepamatuju, ale byl to 20x peugeot určitě. Ta řadící páka to jsem dosud neviděl a to jsem měl půjčeno mnoho aut na dovolených včetně Fiata. Myslel jsem, že už mám zařazenou jedničku, ale neměl. Jednička měla 2x delší dráhu než zpátečka. Považoval jsem průpovídky o řadící páce ve stylu "kvedlačka v bramboračce" jako přehnané, ale zřejmě je to realita. No každý ať volí podle svého. Ale nezapoměňte, že auto je vám do jisté míry společníkem po mnoho let. A stresovat se takto už jen při každém použití řadící páky, to opravdu ne.Jinak jak už tu zaznělo. U 13 let starého auta, bych volil benzín. Pokud se někdo živý jako kamioňák nebo kezdí kombajnem a má zelenou naftu, tak diesel se může zdát jako dobrá volba. Ale je to finanční ruská ruleta.
Tak posuzovat kvalitu 406 podle 206 je trošku (teda úplně) mimo. Ona je sice převodovka na 2,2 asi to nejlepší, co se v PSA v daném segmentu a čase vyrobilo, ale právě proto bych nešel do jiné motorizace. Škoda, že ta zkušenost není bohatší, než popojetí pár metrů. Přesto je zde tapeta o stejné velikosti, jako ode mne. Fascinující, kolik stačí na zavržení vlastně celé automobilky. Možná by se dalo říct, že je to silně omezené. Co ale čekat od někoho, kdo ani neovládá rodný jazyk, že...
Dobře 406 kou jsem nejel. Ale nejhorší převodovku vůbec jsem zatím viděl v Peugeotu. Takže by si osobně tazateli doporučil koupit 13 let starou 406 2.2L v dieslu jako dobrou volbu? Viz. "Ona je sice převodovka na 2,2 asi to nejlepší, co se v PSA v daném segmentu a čase vyrobilo, ale právě proto bych nešel do jiné motorizace." V předchozím příspěvku jsi tvrdil něco o benzínu v automatu.


Dotaz zněl "Hledám kombi okolo roku 2000 také v dieslu". Vím, že je to zdejší folklór, na otázku zda A nebo B odpovědět C, což ale neznamená, že půjdu stejnou cestou. Psal jsem, že bych tohle auto koupil jako nový, kdyby se vyrábělo. A po 5 leté zkušenosti se 406 2,2 HDi a najetých 160tkm si to obhájím jako dobré rozhodnutí. A tuhle ojetinu bych si sám od sebe koupil, vezmu-li v potaz nešizený servis, rozumné zacházení a prodejní cenu (60-80tKč?). Při tomhle stáří auta se zachovalá nafta bude shánět špatně, do způsobu předchozího zacházení s autem taky není vždycky vidět. Proto jsem uvedl onu V6 s plynem (bez je to lehce neekonomické), tam by se dalo snáze najít něco neolítanýho, navíc v top výbavě (pokud nebyla 406 štochlá na předek, s el. problémy nebyly - snad kromě vyhřívání sedaček u těch prosezených). Slabší benzíny podle mě nejedou (1,8), 2,0 není zrovna vzor střídmosti (měl jsem ji 2 roky). A pokud je ve V6 Aisin, pak není co řešit. Odpadá ten rendlík s bramboračkou, mimo jiné... U Avensise bych šel jen cestou benzínu, o naftě bych nepřemejšlel. Ale jinak o Toyotě nemohu sloužit...
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Wtorek 29.10.2013 09:21, RE: Kombi diesel z roku 2000?
David V napisał:
rojack napisał:
A spolehlivý. To se vylučuje. Ano, ten, kdo ho má od nova a stará se o něj, tomu může sloužit i dvacet let. Ale jako jetinu bych ho nikdy nekupoval. Zvolte benzin.
Minimálně je třeba si připravit na to, že auto bude mít najeto +/- 250 tisíc (spíš 300) a tam bych zůstal jedině u nejmasovější motorizace 1.9 TDi. Na Toyotu s chrochtem bych určitě zapomenul, ale s benzínem to nemusí být špatná volba.


Asi tak, auta s 1,9 TDI nejsou dokonalá a jsou předražená, ale není moc jiných 13 let starých dieselů, které jsou ještě rozumně uservisovatelné. Ono ten Avensis taky není žádná láce, ale bral bych ho jen s benzínem bez přímého vstřiku.
reagować
xtrox
ilość wystąpień233
data registracji01.11.2012
Wtorek 29.10.2013 10:08, p406
měl jsem p406, sedan, motor 2,0 hdi 66 kw...

koupil jsem ho jako devítiletého za 56 (hledal jsem naftu s klima a koulí...byl to nejlevnější k dispozici), překvapil mě spolehlivostí a i další majitel (příbuzný, takže občas o autu pokecáme) je spokojen. základ je vstřikování bosch (siemens nebrat) a dodržování servisních intervalů, pak je to spolehlivé auto.

podvozek měkký a v porovnání s dvojkovou oktávkou (služební auto) bláto. chtělo to jet na pohodu.
motor není žádný rychlík, ale když jsem měl za ním vozejk s jednou a půl tunou do jizerek, překvapil, kolik toho dal na pětku (plný plyn nedávám)...víc než 1,9 tdi 77 kw.
dlouhodobá spotřeba (70% praha, 15% dálnice, 15% okresky) s občasným taháním lehkého vozíku 5,2 - 5,6 (počítač ukazuje o 2 decky míň), po okreskách se dalo i za 4,5. jezdil jsem "s provozem" (okresky do 100, dálnice 120-130, žádné zběsilé předjíždění) - na víc nebyl motor ani podvozek.
ještě ke spotřebě...oproti oktávkám, kterými mám najeto stovky tisíc, bylo motoru skoro jedno, kolik sebou vláčí - prázdné auto 5, plné 5,5, plné se 400 kg vozíkem 6...oktávy měly rozptyl prázdná 4,5 a plná s vozíkem 7

najel jsem cca 40 tkm za rok a půl, následující majitel cca 80 za dva a půl roku - kromě pravidelného servisu - jen výměna tyček ve stabilizátorech přední nápravy, čepy přední nápravy, výfuk. a už se výměně blíží spojka (při cca 300 tkm pochopitelné)

jo, ještě jedna kuriozitka...při výměně akumulátoru se auto zamklo, klíček uvnitř a náhradní nebyl - nechávejte si otevřené dveře při odpojování akumulátoru
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.