Środa 24.10.2018 23:33,
Skusenosti s motorom 1,33 vvti
Kedze vozidiel Auris II (2013- ) s motorom 1,33 je velmi malo, dovolim si zopar vlastnych poznatkov s tymto autom.
Od 5/2014 som spokojnym majitelom Auris Touring Sports (kombi) 1,33 vvti s vykonom 73 kW.
Pri objednavani som nemal takmer ziadne informacie, ako sa bude tento motor v pomerne velkom kombiku spravat. Ziadne testy ani recnezie. Nic. A to dokonca ani dnes (10/2018). Sem-tam sa akurat najdu vseobecne konstatovania novinarov, ktori v takomto aute nikdy nesedeli, ze je slaby. Kazdy skusa len 1.6 alebo hybrid.
Takze vlastne skusenosti z necelych 70.000 km a 4,5 roka su take, ze 1.33 je pre toto 1280kg vaziace auto uplne v pohode. Samozrejme zalezi, co od auta clovek ocakava. Ale na bezne denne jazdenie do prace, viknedove vylety ci rodinne dovolenky je to velmi vhodny motor.
Za cely cas mam nameranu spotrebu 5,8 l/100km (spritmonitor od 5 km), jazdim priemernym stylom, nie agresivne, nie pomaly, s rozumom.
Motor zvlada bez problemov dlhe dialnicne presuny (2x BG, 1x GR), 140 kmh drzi velmi statocne aj bez podradenia na VI. stupni, kedy toci cca 3700 ot. Spotreba na takejto ceste osciluje okolo 7 litrov.
Mimo mesto sa da jazdit aj pod 5, bezne okolo 5,3-5,5. Mesto okolo 7.
Motor krasne zvlada jazdu od 1300 otacok, viac zrychluje od cca 1700, razantne ozije od cca 2500 ot. Po meste 60kmh tacho zvalda na VI. stupni okolo 1500 ot. Mimomestske predbiehanie z cca 80 -90 zvlada na III. stupni bez problemov, vo vyssich otackach taha ako besny, obmedzovac zasahuje pri cca 6300 ot.
Ssamozrejme, nalozene auto motor citi viac, vykonovej rezervy je menej, ale s rodinou na palube pri ceste na dovolenku aj tak nejdem ako o dusu, no aj dialnicne stupanie pri Belehrade zvlada v rychlom pruhu spolu s preplnanymi motormi. Len treba podradit na V. stupen.
Skusal som tahat cca 900 kg karavan na okruhu BA-horsky priechod Pezinska baba-Malacky-BA. Na moje prekvapenie hore kopcom nemalo auto najmensi problem. Dych mu vsak dochadzal na dialnici, kedy mal problem udrzat 130kmh na VI. stupni - predsalen odpor vzduchu karavanu je znacny. Bolo treba jazdit na V.stupni. Alebo spomalit na 100-110, kedze odpor vzduchu rastie so stvorcom rychlosti. Spotreba sa na tomto okruhu ustalila na 9,2, co je na benzinove kombi s karavanom dobra hodnota.
Doteraz nemalo auto ako celok jedinu poruchu, len beznu udrzbu. Od nova menim olej 0w-20, doteraz od vymeny po vymenu (kazdych 15tis) si nepotiahne obrazne ani kvapku, co som vzhladom na riedkost olej uplne sokovany.
Jazdne vlastnosti su komfortne, napr. manzelkin Hyundai ix20 je neporovantelne maksi, ale taka Octavia zas o nieco tvrdsia. Napriek jednoduchej zadnej naprave drzi stopu prikladne, myslim si, ze bezny vodic rozdiel oproti viacprvku pri silnejsich motoroch ani nepostrehne.
Kufor ma kombi obrovsky, radovo vacsi ako kombi Ceed/i30 - treba porovanavat rozmery, nie objem, ktory kazdy pocita, ako chce. Velmi sa blizi Octavii III. Dvojitu podlahu som ale vyhodil von. Pod podlahou mam.dokupenu plnohodnotnu rezervu, ktora kufor neobmedzuje.
Kedze mam 193 cm, za mnou uz vela miesta nie je, max. pre manzelku 170 cm. Dvaja priemerni ludia sa ale odvezu ok.
Mam panoramaticku strechu, ktora vobec neobmedzuje priestor pre hlavy, dokonca by som povedal, ze miesto pridava (subjektivne).
Auto ako celok na 99% splna ocakavania. To 1% je nevyuzity potencial infotainmentu Toyota Touch 2, ktory mnozstvom funkcii rozhodne neoplyva.
reagować