0
powrót
 

diskuze k tématu: Tesla Model S a zkušenosti majitelů

kategorie zaszeregowania tematu: americká vozidla, elektro
ctverak
ilość wystąpień255
data registracji01.08.2007
Środa 14.10.2015 21:38, Tesla
No nevím, asi by měli majitelé někdy odložit ty růžové brýle a podívat se na svět bez nich.
Ze všech elektromobilů je tesla víceméně použitelná i na delší cesty ale nejlepší auto na světě není,
asi před rokem byl v AutoTipu test Tesly S, S-class a 7-er což jsou cenově srovnatelná auta a ve většině disciplín tesla prohrála, náskok ve vývoji se nedá dohnat za pár let.
Elon Musk je jistě velmi schopný, ale celá Tesla funguje jen díky různým dotacím od investoru a samotné vlády v ušákově, jen od státu dostal na teslu dohromady snad 500mil USD a i přesto jsou pořád ve ztrátě, ale evidentně investory se stále daří přesvěčit že bude líp. Řekl bych, že většina lidí např. v Norsku si Teslu kupuje na základě různých dotací.
Nabíjecích stanic se staví relativně dost, nabíjecí stanice je naprojektovaná ve většině nových bytáku nebo administraček, ale když se investor dozví že i relatvně hloupá nabíječka stojí skoro 100tis, tak se dost často škrtá.
Každopádně jako hračka je to hezké auto, ale budoucnost mobility bude zřejmě jiná.
reagować
eTeflon
ilość wystąpień173
data registracji04.11.2008
Środa 14.10.2015 23:24, Cena
Mít přebytečných 120.000,- USD tak ju mám doma. ZAtím je problém v ceně. Jak bude k dispozivi Model 3, tak už si myslím, že to bude lepší. 35.000,- USD už je snesitelnějších. Pokud zachová dojezd 400-500km, udělá 4x4 klidně s nižším výkonem třeba 2x 150kW neměl bych s tím problém, prodal bych BMW jako akontaci a vzal Teslu. 99% mojich cest je v celkové délce do 250km. Ročně projezdím kolem 50-70.000,- v naftě+ servis. Tak proč nevzít Teslu

reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Cztwartek 15.10.2015 00:08, RE: Tesla
ctverak napisał:
No nevím, asi by měli majitelé někdy odložit ty růžové brýle a podívat se na svět bez nich. Ze všech elektromobilů je tesla víceméně použitelná i na delší cesty ale nejlepší auto na světě není, asi před rokem byl v AutoTipu test Tesly S, S-class a 7-er což jsou cenově srovnatelná auta a ve většině disciplín tesla prohrála, náskok ve vývoji se nedá dohnat za pár let.Elon Musk je jistě velmi schopný, ale celá Tesla funguje jen díky různým dotacím od investoru a samotné vlády v ušákově, jen od státu dostal na teslu dohromady snad 500mil USD a i přesto jsou pořád ve ztrátě, ale evidentně investory se stále daří přesvěčit že bude líp. Řekl bych, že většina lidí např. v Norsku si Teslu kupuje na základě různých dotací. Nabíjecích stanic se staví relativně dost, nabíjecí stanice je naprojektovaná ve většině nových bytáku nebo administraček, ale když se investor dozví že i relatvně hloupá nabíječka stojí skoro 100tis, tak se dost často škrtá. Každopádně jako hračka je to hezké auto, ale budoucnost mobility bude zřejmě jiná.


Elektrický pohon a hlavně baterie jsou zatím dost drahé. Takže co se u Tesly z ceny auta investuje do baterií, to se u auta se spalovacím motorem může investovat do luxusu. Pokud porovnávali auta se stejnou cenovkou tak se dá čekat, že na tom Tesla bude hůř. Kdo kouká hlavně na poměr cena/výbava si ji asi nekoupí.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Cztwartek 15.10.2015 22:16, RE: Tesla
ctverak napisał:
No nevím, asi by měli majitelé někdy odložit ty růžové brýle a podívat se na svět bez nich. Ze všech elektromobilů je tesla víceméně použitelná i na delší cesty ale nejlepší auto na světě není, asi před rokem byl v AutoTipu test Tesly S, S-class a 7-er což jsou cenově srovnatelná auta a ve většině disciplín tesla prohrála, náskok ve vývoji se nedá dohnat za pár let.Elon Musk je jistě velmi schopný, ale celá Tesla funguje jen díky různým dotacím od investoru a samotné vlády v ušákově, jen od státu dostal na teslu dohromady snad 500mil USD a i přesto jsou pořád ve ztrátě, ale evidentně investory se stále daří přesvěčit že bude líp. Řekl bych, že většina lidí např. v Norsku si Teslu kupuje na základě různých dotací. Nabíjecích stanic se staví relativně dost, nabíjecí stanice je naprojektovaná ve většině nových bytáku nebo administraček, ale když se investor dozví že i relatvně hloupá nabíječka stojí skoro 100tis, tak se dost často škrtá. Každopádně jako hračka je to hezké auto, ale budoucnost mobility bude zřejmě jiná.


Tesla je ve ztrátě především proto, že své prodeje teprve rozjíždí ve velkém a masivně investuje, viz například gigatovárna nebo superchargery. Není to tak, že by ztrácela s každým prodaným autem nebo tak něco. Do pár let jistě bude ve velkých ziscích nebo bude moct ještě více investovat.
Nabíjecí stanice jsou sice fajn a je jich opravdu potřeba více, ale stejně v 90% případů si člověk bude elektromobil nabíjet doma v garáži
Podívejte se na to taky přes růžové brýle a nebuďte tak negativistický, protože taková vozidla jsou budoucnost.
Doma jsem prohlásil, že moje další auto bude elektromobil a doufám, že se mi to podaří dodržet :D
Model S má jistě své mouchy, jako každé jiné auto, ale proč nepodpořit raději vývoj do budoucnosti před umírající ropnou větví?
reagować
ctverak
ilość wystąpień255
data registracji01.08.2007
Piątek 16.10.2015 15:38, RE: Tesla
Elektromobily jsou budoucnost, to souhlasím, ale jenom samotné elektromobily mobilitu lidí nezajistí a to z dvou hlavních důvodů:
1 - Problém jakéhokoliv elektromobilu je dostatečná kapacita baterií a v každé baterii bude i v budoucnu potřeba lithia, sice je možné že jej bude na měrnou jednotku kapacity za pár let mnohem méně ale potřeba dozajista bude. No a známé zásoby lithia jsou omezené a vzhledem k počtu automobilů na světě je nemožné aby se vytěžilo potřebné množství lithia. Možná někdo namítne, že se najde jiný prvek který se bude používat v bateriích, ale on se nenajde, z celé periodické soustavy prvků je právě lithium, jediné které zjednodušeně řečeno "na sebe dokáže navázat největší množství energie"
2- Pro nabíjení elektromobilů je potřeba tu energii vyrobit a té by bylo potřeba ohromné množství. Tuším že na ČVUT někdo měl diplomku o alternatiních pohonech v dopravě a například elkvivalent energie, kterou lidstvo spotřebovává z benzínu a nafty v dopravě se téměř rovná veškeré vyrobené el. energii na zemi, samozřejmě jsou v tom nákladní auta a pod. ale i tak se bude jednat o spotřeby která by nám zbourala přenosovou soustavu. To je ale na jinou diskuzi.

Každopádně teď jsou elektromobily moderní a počet typů se každoročně zvyšuje, automobilky tyto auta z větší části nabízejí jen proto, aby si snížili flotilové emise CO2, tuším že většina automobilek musí elektromobily těžce dotovat. Do města asi fajn, ale mě osobně víc zaujalo CNG i když to má taky mouchy.


reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Sobota 17.10.2015 10:50, RE: Tesla
ctverak napisał:
Elektromobily jsou budoucnost, to souhlasím, ale jenom samotné elektromobily mobilitu lidí nezajistí a to z dvou hlavních důvodů:1 - Problém jakéhokoliv elektromobilu je dostatečná kapacita baterií a v každé baterii bude i v budoucnu potřeba lithia, sice je možné že jej bude na měrnou jednotku kapacity za pár let mnohem méně ale potřeba dozajista bude. No a známé zásoby lithia jsou omezené a vzhledem k počtu automobilů na světě je nemožné aby se vytěžilo potřebné množství lithia. Možná někdo namítne, že se najde jiný prvek který se bude používat v bateriích, ale on se nenajde, z celé periodické soustavy prvků je právě lithium, jediné které zjednodušeně řečeno "na sebe dokáže navázat největší množství energie"2- Pro nabíjení elektromobilů je potřeba tu energii vyrobit a té by bylo potřeba ohromné množství. Tuším že na ČVUT někdo měl diplomku o alternatiních pohonech v dopravě a například elkvivalent energie, kterou lidstvo spotřebovává z benzínu a nafty v dopravě se téměř rovná veškeré vyrobené el. energii na zemi, samozřejmě jsou v tom nákladní auta a pod. ale i tak se bude jednat o spotřeby která by nám zbourala přenosovou soustavu. To je ale na jinou diskuzi.Každopádně teď jsou elektromobily moderní a počet typů se každoročně zvyšuje, automobilky tyto auta z větší části nabízejí jen proto, aby si snížili flotilové emise CO2, tuším že většina automobilek musí elektromobily těžce dotovat. Do města asi fajn, ale mě osobně víc zaujalo CNG i když to má taky mouchy.


Zajímaly by mě zdroje, ze kterých jste čerpal. Nevím, jaké je ještě na Zemi množství nevytěženého lithia a kolik ho bude potřeba, pokud by měla být všechna auta elektromobily, ale co vím je, že se dá ze starých baterií znovu dostat a použít zase v nových, v budoucnu se najde způsob, jak ho využívat méně a taky vím, že dojde ropa a k ní plnohodnotnou alternativou může být akorát audi e-gas (CNG, které se dá vyrobit z elektřiny, vody a CO2), ovšem pořád to je taky palivo. Ježdění na vodík je zbytečně drahé a energeticky náročné (taky se musí z něčeho vyrobit) a navíc nemáme dostatečnou infrastrukturu.
A když vidím, jak někdo píše černé scénáře o tom, že se připojí víc elektromobilů do sítě a nastane blackout, tak se musím smát. 1. většinou si je majitelé budou nabíjet doma v garáži nočním proudem a v noci je všeobecně mnohem nižší spotřeba elekřiny, takže soustava to utáhne; 2. jistě bude mít spousta lidí tzv. ostrovní systémy, kdy se jim elektřina vyrobená přes den ze solárních panelů uloží do baterií a ty pak spolehlivě vyrovnají vyšší odběr, když se bude vozidlo nabíjet. 3. Pořád se modernizují současné sítě, tak stačí, aby se jen dimenzovaly na vyšší odběr.
Tady přikládám 2 zajímavé odkazy na tato témata:

http://www.hybrid.cz/proc-nebude-potreba-20-novych-temelinu

http://www.hybrid.cz/audi-rozjizdi-vyrobu-umeleho-zemniho-plynu
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Sobota 17.10.2015 14:48, RE: Tesla
filip.uricar napisał:
ctverak napisał:
Elektromobily jsou budoucnost, to souhlasím, ale jenom samotné elektromobily mobilitu lidí nezajistí a to z dvou hlavních důvodů:1 - Problém jakéhokoliv elektromobilu je dostatečná kapacita baterií a v každé baterii bude i v budoucnu potřeba lithia, sice je možné že jej bude na měrnou jednotku kapacity za pár let mnohem méně ale potřeba dozajista bude. No a známé zásoby lithia jsou omezené a vzhledem k počtu automobilů na světě je nemožné aby se vytěžilo potřebné množství lithia. Možná někdo namítne, že se najde jiný prvek který se bude používat v bateriích, ale on se nenajde, z celé periodické soustavy prvků je právě lithium, jediné které zjednodušeně řečeno "na sebe dokáže navázat největší množství energie"2- Pro nabíjení elektromobilů je potřeba tu energii vyrobit a té by bylo potřeba ohromné množství. Tuším že na ČVUT někdo měl diplomku o alternatiních pohonech v dopravě a například elkvivalent energie, kterou lidstvo spotřebovává z benzínu a nafty v dopravě se téměř rovná veškeré vyrobené el. energii na zemi, samozřejmě jsou v tom nákladní auta a pod. ale i tak se bude jednat o spotřeby která by nám zbourala přenosovou soustavu. To je ale na jinou diskuzi.Každopádně teď jsou elektromobily moderní a počet typů se každoročně zvyšuje, automobilky tyto auta z větší části nabízejí jen proto, aby si snížili flotilové emise CO2, tuším že většina automobilek musí elektromobily těžce dotovat. Do města asi fajn, ale mě osobně víc zaujalo CNG i když to má taky mouchy.
Zajímaly by mě zdroje, ze kterých jste čerpal. Nevím, jaké je ještě na Zemi množství nevytěženého lithia a kolik ho bude potřeba, pokud by měla být všechna auta elektromobily, ale co vím je, že se dá ze starých baterií znovu dostat a použít zase v nových, v budoucnu se najde způsob, jak ho využívat méně a taky vím, že dojde ropa a k ní plnohodnotnou alternativou může být akorát audi e-gas (CNG, které se dá vyrobit z elektřiny, vody a CO2), ovšem pořád to je taky palivo. Ježdění na vodík je zbytečně drahé a energeticky náročné (taky se musí z něčeho vyrobit) a navíc nemáme dostatečnou infrastrukturu.A když vidím, jak někdo píše černé scénáře o tom, že se připojí víc elektromobilů do sítě a nastane blackout, tak se musím smát. 1. většinou si je majitelé budou nabíjet doma v garáži nočním proudem a v noci je všeobecně mnohem nižší spotřeba elekřiny, takže soustava to utáhne; 2. jistě bude mít spousta lidí tzv. ostrovní systémy, kdy se jim elektřina vyrobená přes den ze solárních panelů uloží do baterií a ty pak spolehlivě vyrovnají vyšší odběr, když se bude vozidlo nabíjet. 3. Pořád se modernizují současné sítě, tak stačí, aby se jen dimenzovaly na vyšší odběr.Tady přikládám 2 zajímavé odkazy na tato témata:http://www.hybrid.cz/proc-nebude-potreba-20-novych-temelinuhttp://www.hybrid.cz/audi-rozjizdi-vyrobu-umeleho-zemniho-plynu



Klasický ostrovní solár na střeše ti v sočasné době stačí tak na jedno dobití za týden. Zbytek sosáš ze sítě. Soláry to nevyřeší ani omylem.
Takže v zimě když se v noci topí na noční proud připojíš ještě v každém domě jedno (85kW) auto a vše bude ok? Nejde o to že tu energii někde máš, musíš jí taky dostat tam kde je třeba. A to je problém.
Nejde ani tak o celkovou okamžitou spotřebu ale hlavně o stav přenosové soustavy. Jak budeš řešit dobíjení na sídlištích? Nožovky dole v paneláu s 35 byty mají 150A. Kolik aut to asi udrží? 5? Problémů s tím je a bude ještě spousty.
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Sobota 17.10.2015 19:30, Výroba
Nepředpokládá se okamžitý přechod. Přechod na elektro bude pozvolný a hlavně nemá ambice vytlačit spalovací motor, ale spíše ho doplnit. Dlouhé cesty se ještě dlouho budou jezdit auty na benzín či naftu, případně CNG. Elektromobil je nejvhodnější do města nebo na krátké cesty kolem komína. V podstatě na každodenní dojíždění do práce apod.
reagować
alset
ilość wystąpień1
data registracji16.03.2019
Sobota 16.03.2019 23:28, Skvělý český web o vozidlech Tesla
Objevil jsem dobře zpracovaný web o vozidlech Tesla, oddělení Tesla Wiki obsahuje mnoho informací a novinek. Vše je v češtině. Kdyby někdo chtěl wallpaper na plochu tak jsem tam našel i to. Přikládám odkaz: www.tesla-clinic.eu
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Piątek 24.01.2020 08:34, RE: RE: Tesla
Pozeral som si par testov ojazdenych tesiel, a musim povedat, ze take auto by som veru nechcel. Hovorili tam napr. o tom, ze po par rokoch v podstate komplet cely interier vrzga. Taktiez model X sa po nerovnostiach dost kruti, co mi je celkom zahada, lebo crash testy ma dobe, takze by mal byt dost pevny. No neviem, aby som jazdil na aute za 120t eur a pocuval vsetky tie plasty v interieri. Najhorsie je, ze na elektromotor to nema ziadny zvuk, takze to vrzganie este vynikne.
reagować
Vlada03
ilość wystąpień2
data registracji15.10.2020
Cztwartek 15.10.2020 13:46, RE: RE: RE: Tesla
cytat:
reakce na: Citroenak, 24.01.2020 08:34 (Pozeral som si par testov ojaz ...)


Tak ono je to jedno z nejbezpečnějších aut vůbec díky pevné konstrukci. Vy jste si je zkusil nebo vám to jen někdo řekl?
reagować
Vlada03
ilość wystąpień2
data registracji15.10.2020
Cztwartek 15.10.2020 13:48, RE: Skvělý český web o vozidlech Tesla
cytat:
reakce na: alset, 16.03.2019 23:28 (Objevil jsem dobře zpracovaný ...)


Odkaz není funkční.

Tady je pěkná tabulka s aktuálními cenami.
https://www.rexter.cz/rubriky/zajimavosti/modely-tesla-aut-cybertruck-roadster-s-x-a-dalsi-prodej-v-cr_713.html

Kdo neví, Model S v říjnu zlevňoval. Pořád je to teda dost mimo moje možnosti, ale třeba za pár let nějakou ojetou.
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Cztwartek 15.10.2020 20:22, RE: RE: RE: RE: Tesla
cytat:
reakce na: Vlada03, 15.10.2020 13:46 (Tak ono je to jedno z nejbezpe ...)


Sedel som v nom na autosalone. Ale nie, nebural som v nom, aby som zistil jeho pevnost :) Nechapem tieto komentare. Je plny internet clankov o tom, aky je to doslova srot a jedine, co tam funguje je ten pohon+ mozno autopilot. Zvysok je len preto, aby sa to dalo dat do letakov. Su jednoducho veci, ktore si naozaj nekupim za 120t eur len preto, aby som mohol rozpravat, ze je to srot. Podobne napr. neskusam tvrde drogy, neskacem z utesu, nestrielam si do hlavy. Pretoze som nejako od ostatnych zistil, ze by som nemusel skoncit dobre. Naposledy som ale pozeral toto https://www.youtube.com/watch?v=TxC1UN8eeCU a tiez som cital toto https://www.techbyte.sk/2020/10/tesla-model-y-pocas-jazdy-odletela-strecha/ . Tesla chce teraz vyrabat aj svoje vlastne baterie. Na to som naozaj zvedavy. Dufam ze ich kvalita bude skokovo lepsia ako kvalita aut. Zaroven dufam, ze kvalitu tych vesmirnych lodi si NASA kontroluje :)
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.