0
powrót
 

diskuze k tématu: Telefonování prostřednictvím HandsFree za volantem může být rizikové

kategorie zaszeregowania tematu:
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień538
data registracji16.11.2012
Cztwartek 11.04.2013 08:54, Když řídím, tak řídím
S názorem v článku zcela souhlasím. Jsem řidič amatér, spíše nejezdím než jezdím, ale když už sednu za volant, strašně mě ruší, když na mě někdo mluví nebo je puštěné rádio....Já prostě nedokážu odpovídat ani na jednoduché otázky. Telefonovat za jízdy si vůbec nedovedu představit. Můj mozek je 100% ve službách řízení a po půl hodině jízdy mám cukr na nule.. Vyježdění řidiči určitě zvládají za volantem víc věcí než já, ale podstatné a varovné je, že to zaměstnává mozek a rozptyluje pozornost.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1327
data registracji09.10.2008
Cztwartek 11.04.2013 10:15, RE: Když řídím, tak řídím
danet napisał:
S názorem v článku zcela souhlasím. Jsem řidič amatér, spíše nejezdím než jezdím, ale když už sednu za volant, strašně mě ruší, když na mě někdo mluví nebo je puštěné rádio....Já prostě nedokážu odpovídat ani na jednoduché otázky. Telefonovat za jízdy si vůbec nedovedu představit. Můj mozek je 100% ve službách řízení a po půl hodině jízdy mám cukr na nule.. Vyježdění řidiči určitě zvládají za volantem víc věcí než já, ale podstatné a varovné je, že to zaměstnává mozek a rozptyluje pozornost.


Váš problém jste identifikoval správně již v první větě. Takzvaně "vyježděný" člověk toho zvládne mnohem více právě proto, že pro něj je taková činnost automatizovaná a jeho mozek funguje ve zcela jiném režimu (což je psychologicky prokázaná skutečnost). Neříkám, že telefonování za volantem (s handsfree) je extra bezpečné, ale rozhodně je bezpečnější než zcela běžně tolerované pití, kouření či dokonce bageta. Prokazatelně mnohem větší nebezpečí představuje rozptylování pozornosti řidiče (zvláště ve městech) nadbytkem dopravního značení.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Cztwartek 11.04.2013 11:56, RE: Když řídím, tak řídím
Pavlik napisał:
danet napisał:
S názorem v článku zcela souhlasím. Jsem řidič amatér, spíše nejezdím než jezdím, ale když už sednu za volant, strašně mě ruší, když na mě někdo mluví nebo je puštěné rádio....Já prostě nedokážu odpovídat ani na jednoduché otázky. Telefonovat za jízdy si vůbec nedovedu představit. Můj mozek je 100% ve službách řízení a po půl hodině jízdy mám cukr na nule.. Vyježdění řidiči určitě zvládají za volantem víc věcí než já, ale podstatné a varovné je, že to zaměstnává mozek a rozptyluje pozornost.
Váš problém jste identifikoval správně již v první větě. Takzvaně "vyježděný" člověk toho zvládne mnohem více právě proto, že pro něj je taková činnost automatizovaná a jeho mozek funguje ve zcela jiném režimu (což je psychologicky prokázaná skutečnost). Neříkám, že telefonování za volantem (s handsfree) je extra bezpečné, ale rozhodně je bezpečnější než zcela běžně tolerované pití, kouření či dokonce bageta. Prokazatelně mnohem větší nebezpečí představuje rozptylování pozornosti řidiče (zvláště ve městech) nadbytkem dopravního značení.


Tat, tak. Potřebovat plnou kapacitu mozku na řízení? Ehm, to radši nebudu rozvádět... A kdyby jenom značení... To můžem rovnou ve městech hezkejm ženskejm zakázat v létě minisukně a jiné oblečení, páč pro mě je to horší, než náledí . Kolikrát málem nedobrzdím. S telefonováním takovej problém nemám...
reagować
David K
ilość wystąpień9
data registracji06.01.2011
Piątek 12.04.2013 15:15, RE: Když řídím, tak řídím
Pepe napisał:
Pavlik napisał:
danet napisał:
S názorem v článku zcela souhlasím. Jsem řidič amatér, spíše nejezdím než jezdím, ale když už sednu za volant, strašně mě ruší, když na mě někdo mluví nebo je puštěné rádio....Já prostě nedokážu odpovídat ani na jednoduché otázky. Telefonovat za jízdy si vůbec nedovedu představit. Můj mozek je 100% ve službách řízení a po půl hodině jízdy mám cukr na nule.. Vyježdění řidiči určitě zvládají za volantem víc věcí než já, ale podstatné a varovné je, že to zaměstnává mozek a rozptyluje pozornost.
Váš problém jste identifikoval správně již v první větě. Takzvaně "vyježděný" člověk toho zvládne mnohem více právě proto, že pro něj je taková činnost automatizovaná a jeho mozek funguje ve zcela jiném režimu (což je psychologicky prokázaná skutečnost). Neříkám, že telefonování za volantem (s handsfree) je extra bezpečné, ale rozhodně je bezpečnější než zcela běžně tolerované pití, kouření či dokonce bageta. Prokazatelně mnohem větší nebezpečí představuje rozptylování pozornosti řidiče (zvláště ve městech) nadbytkem dopravního značení.
Tat, tak. Potřebovat plnou kapacitu mozku na řízení? Ehm, to radši nebudu rozvádět... A kdyby jenom značení... To můžem rovnou ve městech hezkejm ženskejm zakázat v létě minisukně a jiné oblečení, páč pro mě je to horší, než náledí . Kolikrát málem nedobrzdím. S telefonováním takovej problém nemám...


jo, s rostoucí teplotou to začíná být aktuální, ne, že by se v zimě nebylo kam dívat, ale léto je lepší
reagować
MarekMM
ilość wystąpień39
data registracji05.05.2013
Niedziela 05.05.2013 20:03, Re:
Ať už člověk telefonuje jakýmkoliv způsobem, vždy to má negativní vliv na jeho pozornost:
reagować




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.