Kýchal napisał:
Pan Krtička byl s výkony svého Subaru Justy 1,3 GL v horách zcela spokojen a chtěl jen vědět, zda se Suzuki SX4 si v tomhle ohledu nepohorší, když jinak se mu velmi zamlouvá (mně taky). Nic ve zlém, i když se Justy 1,3 honosí souhvězdím na kapotě, je to vůbec Subaru? Bezrámová okna ani plochý motor nemá - má aspoň tu redukci, kterou, pane Šikle, tak postrádáte u SX4? Možná se mýlím, ale není to Justy 1,3 jen Suzuki s pohonem 4x4?
Nová generace Justy je doopravdy jen převlečené Daihatsu Sirion. Předchozí generace Justy s přídomkem G3X pochází od Suzuki (model Ignis). Máte pravdu, že předminulé generaci chyběla redukční převodovka a uzávěrka diferenciálu. Výkon na zadní nápravu přenáší mezinápravová viskózní spojka. G3X se může pochlubit solidní světlou výškou a dobrými nájezdovými úhly.
Pokud vím, tak Justy první generace bylo vlastní konstrukce a mělo řadu netradičních řešení (například převodovku E-CVT, litrový tříválec pod kapotou a hmotnost jen cca 6 metráků ...)
Ano, Justy tazateli stačilo, ale potřebuje větší vůz. SX4 popř. Sedici není špatnou volbou. Osobně bych sáhl však po Foresteru se kterým mám ze všech uvedených automobilů nejlepší zkušenosti a vždy mě dovede mile překvapit, co vše svede.