Jiřik napisał:
Swifty jsou ale bohužel nejhorší japonská auta co se kvality zpracování týče. Proto taky nízká cena jak bývalých nových, tak dnes už jetých aut. Já chtěl kdysi sedana, ale radši jsem si to rozmyslel, když jsem viděl u známého jak mu to všude reziví, o pozinku bych pochyboval, zvlášť u starších modelů, poruchovost taky častá, výfuk, ložiska, elektrika. A ani jsem se v tom uvnitř nijak moc dobře necítil, všude málo místa, hlavu jsem měl až pomalu u střechy, a to měřím jen 178 cm, a na zadních seda...
Mam zato, ze pozink je od roku 1989 - tzn. kulate modely. Jak jsem jiz psal v clanku - muj z roku 1989 nebyl vubec rezavi, at lemy, blatnik, ci cokoliv jineho. A to nebyl garazovan a 16 let stary!!!! Videl jsem hodne swiftu, ale zadny nebyl nejak moc rezavi tak jak pises.
Elektrika je jednoducha a da se tam vsechno jednoduse spravit - samozrejme, ze casem se objevi sem tam nejaky spatny kontakt, ale co taky chtit od tak levnyho auta a s takovym starim? Navic je tam elektroniky minimum oproti novym autum.
Co se tyka poruchovosti - dovolil bych si oponovat. Motory jsou kvalitne a jednoduse udelany a vydrzi 200-300tkm bez problemu. Je to o udrzbe a jak se k autu chovas. Me za 2 roky nechalo jen jednou a to, kdyz se pokazila prevodovka, jinak zadny problem. Mame v rodine jeste jednoho swifta a za 4 roky provozu ani jednou zadna porucha kvuli ktere by se nedalo jet. Myslim ze se nadavat na hodne veci, ale urcite ne na nespolehlivost swiftu.
Komfort je opravdu minimalni, ale je potreba myslet na to, ze auto je levne a male a tak nejde cekat zazraky.