0
powrót
 

diskuze k tématu: Jaké koupit auto do 100.000 Kč na dojíždění do práce a občasné výlety?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, japonská vozidla, německá vozidla, německá vozidla, francouzská vozidla
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Piątek 12.04.2013 09:49, upřesnění
Bylo by možné ještě upřesnit dotaz? Aspoň velikost, či typ karoserie a trochu preferovanou značku (nebo takovou co určitě ne)? Jinak je dotaz napsaný srozumitelně, jen okruh z čeho vybírat je extrémně široký.
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Piątek 12.04.2013 13:30, Odpověď
Odpověď je snadná, najít k ní i auto bude horší (na TipCarsu teď není ani jedno). Co bych hledal, je třídveřový Fiat Stilo 1.4 16V ve výbavě Racing někdy z posledních let výroby (2006-2007), ideálně třeba červený.

Výbava Racing měla 16/17'' litá kola + sportovní body kit (nástavce prahů a stříšku), zmíněný motor má 100 koní, jako typický italský malý motor se rád vytáčí a je spojený s 6stupňovou převodovkou - při porovnání s fabií HTP je to jak výhoda toho, že bude auto působit o dost silněji, tak zároveň nebude žrát více.

3dveřové stilo bude i dneska vypadat dobře a na popsané účely poslouží velmi dobře. Kufr je dostatečně velký, bezpečnost znatelně lepší než v octavii první generace a za stejné peníze bude mladší a vybavenější auto s daleko menším potenciálem krádeže.
reagować
jaroslav.bukovsky.9FB
ilość wystąpień1
data registracji15.04.2013
Poniedziałek 15.04.2013 12:52, Mé zkušenosti s podobným výběrem...
Dobrý den, předně vám závidím vzrušující volbu prvního vozu!:) K volbě nafta versus benzín: Vzhledem k relativně nízkému ročnímu nájezdu (uvádíte přibližně 10 tisíc km ročně pracovně, takže předpokládám včetně výletů celkově tak do 15 tisíc ročně) a relativně nižšímu cenovému limitu bych osobně volil spíš benzín, za stejné peníze si zřejmě pořídíte buď novější nebo zachovalejší auto, navíc s perspektivou, že případná investice do opravy nemusí být zabijácká. Ostatně mezi vozy, které Vám ulpí v hledáčku, bude stejně zřejmě větší výběr z benzínových motorů (nechcete zřejmě rodinné kombi:), na druhou stranu zmiňujete chalupu, takže předpokládám, že auto by nemělo být ani katastrofálně nepraktické (malé kupé s nevyklápěcí zadní stěnou, či kabriolet). Chápu Vaši obavu, že benzín bude nudný a nepojede, nicméně i zde se dá vhodným výběrem značky dojít k solidnímu motoru, se kterým budete rád jezdit. Svého času jsem řešil vemi podobný rébus a došel jsem k tomuto: Jako nejvhodnější mi přišel benzínový motor o objemu 1,6, který je (v ročnících, které budete mít na výběr) ještě napříč značkami relativně jednoduchý (zřejmě se v dané kategorii ještě nesetkáte s přeplňovaným motorem), se solidní spotřebou a U NĚKTERÝCH ZNAČEK i překvapivě živý. Zkusím shrnout své výlety po autech, kterých jsem tehdy uskutečnil celou řadu (a moc mě to bavilo:) Tedy: Moc se mi svého času líbil třídvéřový Fiat Stilo (narozdíl od jeho větších sourozenců), s několika jsem se svezl a nakonec nekoupil, důvody: Motory se zdály perfektní, pružné a na své objemy velmi rychlé (zkoušena 1,6 a 1,8 benzín), podvozek byl ale měkký a méně stabilní (otázkou je, do jaké míry do toho promluvil stav vozu, ale jel jsem celkem ve třech), jinak se mi ale fiat moc líbil uvnitř a obvykle měl i skvělou výbavu. Podvozku bych se nicméně osobně bál (ale neřídím rozhodně jako bůh:). Můj sen odjakživa byl Hyundai Coupé druhé generace, ač Vám může přijít nepraktický, do jeho kufru opravdu dáte leccos (pokud to bude spíše dlouhé než vysoké...), pokud zatím nepočítáte s rodinou, může být vhodná volba i on, je - alespoň podle mého - krásný, nicméně: Svého času jsem si jej nakonec koupil (2,0 benzín) a tentýž den jej bohužel řádně naboural, dojmy: Technicky zastaralý, nepříliš pružný a užraný motor, podvozek solidní, až na limit, kde se ukázal jako překvapivě přetáčivý... Další značka, o kterou jsem se vždycky zajímal, byla Alfa Romeo. Do alf jsem se zamiloval už v italském seriálu Chobotnice:) Zájem jsem měl o Alfu 147 (třídvéřovou i 5dv.), obě považuju za jedny z nejkrásnějších aut, s nimiž se můžete na silnici setkat, zejména po faceliftu, po němž dostala nová přední světla. Jel jsem opět s několika, dojmy: Neskutečně pružný motor, který ochotně zrychloval a cítil jste vzhledem k objemu neskutečnou vitalitu (až snad radost ze života...), co více: Řízení bylo také neskutečné - citlivé, pohotové a měl jste pocit, že jste dokonale "v ději," oproti alfě byl třeba hyundai mdlý a nemastný neslaný. Alfa se mi moc líbila, problém tu byl jinde: Všechny, které jsem zkusil, byly pochybného původu nebo měly zásadní vadu nebo mohly být podle mého (nezkušeného) názoru bourané. Nakonec jsem měl prostě jednoduše strach a alfu nekoupil:) Dnes bych alfu zkusil, ale JEN V PŘÍPADĚ JASNÉHO PŮVODU A PROKAZATELNÉHO SERVISOVÁNÍ. A pak jsem jednoho krásného dne přijel kouknout na jednoho golfa IV. O golfu jsem neuvažoval, protože mi nepřišel vzhledově příliš zajímavý, nicméně tenhle se mi líbíl. Dojmy? Motor 1,6 v benzínu působil stejně, jako když se v sobotu ráno probíráte po pátečním tahu. Řízení bylo ve stylu: Pohnu volantem, dám si kafe a pak auto zareaguje. Podvozek se mi zdál průměrný, relativně "bezpečný," tím myslím, že nepříliš zkušenému řidiči včas naznačí, že by měl "brzdit." (třeba hyundai jel jako po kolejích do okamžiku, než mu ustřelila záď:). Nakonec jsem si golfa vzal, a to prostě proto, že to byl kompromis všech priorit, které jsem měl, a hlavně se mi (na daných kolech a barvě) líbil a cítil jsem se v něm dobře. Určitě ovšem nejde ani o náznak sportovního auta! Svým naturelem mi připomíná spíše důchodce a popravdě se divím, že "tuneři" mají tak rádi zrovna auto, které působí tak "důchodcovsky":) Ale mně to nevadí, když auto "chytnete pod krkem," tak se dá jet i trochu rychleji, jen to stojí DOST peněz. Motor je totiž vzhledem ke svým výkonům až neuvěřitelně užraný (jezdil jsem i s R. Mégane I. coupé s 1,6 v benzínu a ten motor se zdál subjektivně o poznání lepší, ale vliv mohly mít i jiné faktory, jako především převody, nicméně byl úspornější). Tak to jsem se tu vypsal z mých čistě subjektivních zkušeností a třeba Vám to k něčemu bude. Přeji každopádně hodně štěstí při výběru a spíše než značku nebo druh paliva si nakonec důkladně prověřte kousek, který Vás zaujme. Pokud to ovšem půjde... Jinak přidávám ještě pár poznámek o autech, se kterými jsem se také setkal.

R. Mégane II., 1,6 benzín: Průměrný motor, nezáživný podvozek, nezáživné řízení, měkká sedadla, celkový dojem: Už abych byl v cíli. A cestou mám občas trochu strach:)
O. Astra g, 1,6 benzín, 1,8 benzín: Překvapivě zajímavé motory, 1,8 nabídlo solidní svezení, podvozek příjemný a čitelný, obvykle špatné brzdy, máte pocit, že nedobrzdíte. Jinak vzhledově pro mě nepříliš záživné auto.
O. Astra h, 1,6 benzín: Motor vzhledem k těžší nové generaci méně zajímavý, celkově auto působí asi jako oběd ve školní jídelně: Najíte se, ale v hlavě vám určitě nezůstane.
reagować
rojack
ilość wystąpień145
data registracji06.01.2009
Środa 17.04.2013 08:35, kde je ta rada?
V posledním příspěvku čtu velmi obsáhlou kritiku vozidel různých značek, kde autor haní i motory 1,6, které v ůvodu jakoby doporučuje, ale pořád nevidím tu radu, co koupit.
Uvědomte si, že většinu "vad", které popíše fajnšmekr, drtivá většina populace při jízdě nezaregistruje. Nebo myslíte, že všichni poznají, resp. vadí jim, že Golf má "gumové" řízení nebo Hyundai v mezní situaci ustřelí zadek?
reagować
rojack
ilość wystąpień145
data registracji06.01.2009
Środa 17.04.2013 08:45, teď ta rada
Ujasněte si, jaké auto se vám bude nejvíce hodit z pohledu prostornosti. Taky jsem zažil dobu ježdění na chalupu, s dítětem a s plným kufrem věcí. Nevyhnete se tomu, že budete na chalupu vozit tu pytel cementu, tu zahradní nábytek, atd.. A jsme u toho. Já měl sedan, potom hatchback a na závěr již mnoho let vlastním kombíka. Možná se budou někteří smát, ale k chalupě jedině kombík. Vyzkoušeno provozem. Takže Renault Megane kombi, rok 2004-2006, motor 1,6 benzin (nebudete s tím závodit)
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Środa 17.04.2013 09:26, silné auto
Jak se tak dívám, pořád se tu doporučují samé obyč 1,6. Přitom tazatel má zájem o silné auto. Pokud ta 1,6 není V-tec 110 kW+ od Hondy (který se špatně hledá v dobrém stavu a drží si pořádně cenu), tak to chce větší objem a/nebo turbínu. Kdybych řešil něco podobného, podíval bych se po Seatu Leon 1,8 turbo 110 / 132 kW. Auto je neuvěřitelně pružné, servis poměrně levný a všude dostupný, stejně jako ND. Spotřeba se odvíjí od stylu jízdy, ale dlouhodobý průměr 7,5 při svižné ale rozumné jízdě není problém. Navíc i po těch letech vypadá dobře a není tak profláknutý jako Golf nebo Octavia, která bude se stejným motorem dražší a víc páprdovská (kromě RS). Karoserie je odolnější vůči korozi než u většiny konkurentů.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Środa 17.04.2013 10:14, 1,7 může být?
Když se tu mluví o autěch, které mají mít mimo jiné i něco, co bude majitele táhnout aby se jel jen tak zbůhdarma projet a udělat si trochu radosti po nudném dní, tak si dovolím nadhodi (na základě své vlastní 2 leté zkušenosti) vůz Ford Puma 1,7 s výkonem 92kW. Tohle autíčko 2+2 je opravdová hračka a svým projevem dokáže faticky potěšit a pobavit. Motor je velmi chytlavý ve smyslu, že rád jde k omezovači a na druhou stranu, na delších tratích jsem jezdil pod 7l na 100km. Auto ej lehoučké, ale dostatečně tuhé a na dobrých gumách dokáže opravdu vyhnat adrenalin hodně vysoko. Já jsem neměl na voze žádnou poruchu a to jsem ho kupoval jako ojetý v jednom bazaru u HK, kde papíry k němu vypadal,y jako bych si koupil nepojízdný vrak. Nicméně olej nebral, výborné brzdy a hlavně ten motor, to je fakt parád a připomíná mi to motor z Toyoty Corolly 1,8TS.

takže proč si neudělat radost? Pumy se dají dnes sehnat od Fandů s velkým F v top stavu, bez koroze, s řadou smysluplných úprav, včetně motorů od úpravce Cosworth.
reagować
Rover623
ilość wystąpień96
data registracji14.04.2009
Piątek 19.04.2013 09:58, Chata
Jako hlavní problém vidím tu chatu. Mám Accorda v sedanu a do kufru toho dostanu celkem hodně, ale větší věci se tam prostě nedostanou (malý nakládací otvor, jako u všech sedanů). Klasický hatchback by byl jistě řešení, ale kufr toho zase moc nepojme (snad kromě starého Citroenu Xantia). Takže pokud hodláte jezdit na chatu asi zakotvíte u kombíka nebo něčeho většího. Navíc je nutné zvážit jaká je příjezdová cesta, když jsem to občas viděl, tak na těch cestách dřela místy spodkem i Dacia Duster. Chce to vybrat s rozvahou, aby jste auto nemusel brzo měnit. Pokud tedy nejste fanda a nehodláte si daný vůz ponechat i přes nepraktičnost a neustálého kritizování okolí.
reagować
Muroň
ilość wystąpień71
data registracji10.06.2008
Piątek 19.04.2013 10:47, Upřesnění
Rada je tradičně dobrá a věcná, jen si dovolím upřesnění. Kdyby se kladeč dotazu skutečně zajímal o C4, pak tak 1,6 VTi (řada Prince vyvíjená s BMW) je mimo mísu, neboť do jeho cenového limitu se nevejde. Její problémy uváděné v odkazovaném článku jsou známé. Stará 1,6i řady TU (80 kW) má pověst spolehlivého, pružného i poměrně úsporného motoru. Dokonce se oklikou vrátila na náš trh, je pod matoucím označením VTi nabízena po drobných úpravách s výkonem 85 kW v C-Elyseé a P301, údajně se dováží z Argentiny.
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Piątek 19.04.2013 13:36, Stilo
Tak se zrovna našlo stilo v oné specifikaci, co jsem psal výše, a s minimem kilometrů - odkaz tu nejde zkopírovat, TipCars si ho bere ze serveru SkodaPlus.cz.
reagować
Akelaila
ilość wystąpień2
data registracji07.07.2015
Wtorek 07.07.2015 18:23, IV Golf
Hezky shrnuté, jste odborník a takovou radu by mělo číst hodně kupujících. Já jsem v podobné situaci před rokem vybral VW Golf 1.6 benzín. Našel jsem tedy v největším autobazaru, hledal jsem dlouho. myslím si že je to vhodné auto co vydrží a opraví to i kámoš v garáži.
reagować
Anahaqua
ilość wystąpień1
data registracji07.07.2015
Wtorek 07.07.2015 19:17, koupě auta
Osobně bych Vám po mých zkušenostech nedoporučoval výhodné nabídky na bazoši atp., spíše bych se pozorhlédl napříklasd v AAA Auto kde mají veliký výběr a také poskytují záruky a garance, já osobně jsem byl s nákupem v aaa auto praha velmi spokojen, auto jezdí bez problémů.
reagować
stréc od piva
ilość wystąpień652
data registracji23.11.2007
Wtorek 07.07.2015 19:25, RE: koupě auta
Anahaqua napisał:
Osobně bych Vám po mých zkušenostech nedoporučoval výhodné nabídky na bazoši atp., spíše bych se pozorhlédl napříklasd v AAA Auto kde mají veliký výběr a také poskytují záruky a garance, já osobně jsem byl s nákupem v aaa auto praha velmi spokojen, auto jezdí bez problémů.


váš zaměstnavatel je AAA auto? ono už kolem 100 se vyplatí dovézt auto i z Německa,ale chce to trochu se v tom vyznat...100x raději než AAA s jejich zárukami na nic
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Wtorek 07.07.2015 23:02, RE: koupě auta
Anahaqua napisał:
Osobně bych Vám po mých zkušenostech nedoporučoval výhodné nabídky na bazoši atp., spíše bych se pozorhlédl napříklasd v AAA Auto kde mají veliký výběr a také poskytují záruky a garance, já osobně jsem byl s nákupem v aaa auto praha velmi spokojen, auto jezdí bez problémů.


Znáte osobně někoho komu AAA plnily záruku (nebo dokonce garanci a není to vlastně totéž)? Zatím jsem četl jen samé zkušennosti lidí, kteří se žádné záruky v AAA nedomohli.
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Środa 08.07.2015 05:40, RE: koupě auta
Petr S napisał:
Anahaqua napisał:
Osobně bych Vám po mých zkušenostech nedoporučoval výhodné nabídky na bazoši atp., spíše bych se pozorhlédl napříklasd v AAA Auto kde mají veliký výběr a také poskytují záruky a garance, já osobně jsem byl s nákupem v aaa auto praha velmi spokojen, auto jezdí bez problémů.
Znáte osobně někoho komu AAA plnily záruku (nebo dokonce garanci a není to vlastně totéž)? Zatím jsem četl jen samé zkušennosti lidí, kteří se žádné záruky v AAA nedomohli.


AAA zaručuje jediné - šmejdský přístup. Oni tam mohou fungovat jen díky absolutním hejlům, protože slušný a uvažující člověk se zdravou mírou psychické odolnosti jim je na obtíž. A to jak u aut, která prodávají, tak na výkupu.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Środa 08.07.2015 11:25, RE: IV Golf
Akelaila napisał:
Hezky shrnuté, jste odborník a takovou radu by mělo číst hodně kupujících. Já jsem v podobné situaci před rokem vybral VW Golf 1.6 benzín. Našel jsem tedy v největším autobazaru, hledal jsem dlouho. myslím si že je to vhodné auto co vydrží a opraví to i kámoš v garáži.


Dobrý den, podělte se prosím o zkušenosti s vaším autem http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Środa 08.07.2015 11:36, RE: koupě auta
Giorgio napisał:
Petr S napisał:
Anahaqua napisał:
Osobně bych Vám po mých zkušenostech nedoporučoval výhodné nabídky na bazoši atp., spíše bych se pozorhlédl napříklasd v AAA Auto kde mají veliký výběr a také poskytují záruky a garance, já osobně jsem byl s nákupem v aaa auto praha velmi spokojen, auto jezdí bez problémů.
Znáte osobně někoho komu AAA plnily záruku (nebo dokonce garanci a není to vlastně totéž)? Zatím jsem četl jen samé zkušennosti lidí, kteří se žádné záruky v AAA nedomohli.
AAA zaručuje jediné - šmejdský přístup. Oni tam mohou fungovat jen díky absolutním hejlům, protože slušný a uvažující člověk se zdravou mírou psychické odolnosti jim je na obtíž. A to jak u aut, která prodávají, tak na výkupu.


To je o zaměstnancích. Vezmou každého debila a potom to tak vypadá. Pokud jsem někdy potřeboval prodat problémové auto a už o něm neslyšet AAA byla jistota. Tam pokud sedí doklady prodáte téměř vše, lidi na výkupu jsou amatéři. Prodal jsem tam v r.1999 tranzita co tam sotva dojel za zhruba 75% ceny co bych dostal na inzerát. Za ten klid to stálo. I přes to se tam auto dá najít dobré, mají tam největší výběr. Ale chce to vybírat a nebrat si od nich žádnou finanční službu.
Před cca 13 lety jsem měl dobrou zkušenost s ESA, uznali mi reklamaci a zaplatili opravu motoru u auta kdy cena byla cca 30% pořizovací ceny. Bez právníků, bez dohadování. Ovšem nedělám si iluze že to nejspíš byla vyjímka a chvilkové zatmění mozku reklamačního technika.
Jinak AAA nejsou o nic horší ve vymahatelnosti záruk jako jakýkoliv jiný autobazar, obecně čím menší bazar tím víc problémů při reklamaci.
reagować
hondahonza
ilość wystąpień1
data registracji16.09.2015
Środa 16.09.2015 11:47, Výběr
Je trapné že když člověk vybírá auto tak po těch diskuzích když už někdo napíše kladnou recenzi na áčka- protože většinou píšou jen ti co měli nějaký problém-tak je hned napaden komenty dovozci aut a pracovníky malých autobazarů, kterým tyhle aaa berou kšefty. Auto do 100 000 na 15k ročně- denní dojíždění- to bych počítal ještě s investicí počáteční, ale výběr jednoduchý nebude. Tak hodně štěstí a pozor na dovozce bouraných křápů.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Środa 16.09.2015 18:18, RE: Výběr
hondahonza napisał:
Je trapné že když člověk vybírá auto tak po těch diskuzích když už někdo napíše kladnou recenzi na áčka- protože většinou píšou jen ti co měli nějaký problém-tak je hned napaden komenty dovozci aut a pracovníky malých autobazarů, kterým tyhle aaa berou kšefty. Auto do 100 000 na 15k ročně- denní dojíždění- to bych počítal ještě s investicí počáteční, ale výběr jednoduchý nebude. Tak hodně štěstí a pozor na dovozce bouraných křápů.


Dneska jste si založil účet na Tipcars jen proto, abyste tu hájil čest AAA a zároveň osočil ostatní kolegy z vašeho oboru?
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Środa 14.10.2015 09:31, Garance?
Prosím vás, garanci čeho přesně poskytují? Stočeného tachometru a zatajené bouračky? :)
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.