kamil321 napisał:
Nechci se nikoho zastávat a kdoví jak to je u toho Balena, ale pokud tu řešíte tlumiče nelze to vyloučit. Byl jsem se teď sám podívat a mám na jednom autě najeto necelých 310 tisíc a tlumiče původní! Je pravda, že jen vpředu, ale je to VW Caddy 2,0sdI a po každé stk nevěřím vlastním očím. Už jsem je chtěl prevetnivně několikrát měnit, protože vzadu je měním co 30 tisíc a poznám sebemenší začínající houpání, ale ony fakt drží minimálně na 80% dodnes, jinak je to rok výroby 2004. Když jsem se ptal jak je to možné, ikdyž auto sem tam hodně nakládám tak dvě věci. Jednak, nevím jestli to platí dodnes, prostě automobilky dávaly do nových aut tlumiče od nova úplně jiné kvality než co poté prodávala ta samá značka do servisů na výměnu, také je možné, že si daly na novém Caddy fakt záležet, protože to auto je povedené celkově, a jako druhý důvod, že se tlumiče nejvíc ničí jak přetížené tak při jízdě po prázdnu, a ten těžší motor je vlastně vpředu pravidelně zatíží, takže kdo ví jak to je, ale já na nich také těch 400 tisíc najedu. Žádné poskákané pneumatiky, nic, jsou to Sachs z prvovýroby. Kam jsem nechal namontovat i na jiná auta Alka, Monroe, tak při mém používání po 30 tisících a něco na výměnu, oproti těm Sachsům nevydržely nic. Nevím co je na tom pravdy, ale říká se, že třeba ty taxíky barvy slonová kost už kdysi od začátku VW, Mercedes atd. montovaly automobilky z dílů na úplně jiné kilometrové náběhy, takže ikdyž barva hrozná měly by vydržet statisíce kilometrů, a ostatní jsou auta až "druhé kvality", ale nevím co je na tom pravdy, nejsem taxikář:)
Kdo trochu dělá s auty a mechanici zvlášť ví, že tak kvalitní díl, co byl na autě namontovaný ve fabrice už pravděpodobně neseženou (vyjma orig. karosářských), i když jde o originál (to už bývá lepší zjistit si, kdo originální díl dodává a koupit si neorigo přímo od dodavatele - např. Sachs, Valeo, Bosch....) Týká se to hlavně podvozkových dílů, ale i spojky, motorových a el.dílů. Těžko říct, z jakého důvodu se to děje, jestli jde do skladů ND druhá jakost, nebo rovnou stejný výrobce vyrobí díl v menší kvalitě. V praxi jsem už zjistil, že opravdu lepší koupit přímo od dodavatele originálu (bez vyraženého znáčku automobilky), často totiž nabízí i zesílené díly pro východní trhy, taxikáře, aj. Chce to trochu zapátrat a poptat se. Na druhou stranu, u některých levnějších značek (typicky korejci), je často nepůvodní díl z druhovýroby kvalitnější než originál (hlavně u brzd, poloos, čidel) a přitom je levnější.