0
powrót
 

diskuze k tématu: Suzuki Baleno 1.3 GL - shrnutí po 17 letech provozu

kategorie zaszeregowania tematu: japonská vozidla
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Wtorek 21.10.2014 01:28, Bezpečné auto?
Chápu že právě auto prodáváte a děláte mu reklamu. Ale jako bezpečný vůz pro řidiče a jeho rodinu tedy nevím. Při standartním nárazovém testu je minimálně těžké zranění řidiče jisté viz. http://euroncap.com/tests/suzuki_baleno_1998/42.aspx červená hlava i hrudník. Hlava se střetla s volantem. Auto nemá podle EuroNCAP airbag řidiče. Buďte ráda že jste v tomto autě dosud nebourala při vyšší rychlosti.
reagować
free78
ilość wystąpień300
data registracji19.09.2008
Wtorek 21.10.2014 10:20, bezpečnost
Kdysi před léty jsem sháněl auto pro manželku. Všiml jsem si i Suzuki Baleno. Cena OK, vizáž OK, jenže... Srovnáte li výsledky jednotlivých předvybraných ojetin třeba na základě testu NCAP (čelní náraz), zjistíte jak moc se jednotlivá auta liší.
Baleno má masakrálně příšernou bezpečnost (podívejte se pokud nevěříte na fotky na stránkách NCAP). V tom nemůže nikdo normální jezdit.
Srovnejte výsledek třeba se stejně starým VW Polo. U Balena se deformuje kabina. U Pola zůstává kabina OK.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Wtorek 21.10.2014 13:16, koroze
už jsem viděl Baleno které nemělo zvenku ani puchýřek ale přední náprava byla skrz prožraná. ostatně o reálné hodnotě vypovídají prodejní ceny-na Aukru se vydražilo Baleno v kombíku kolem r. 2000 za 17k, je to asi 14 dní zpátky.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Wtorek 21.10.2014 15:51, nesmrtelné auto
Bezpečnost je poplatná době, airbag byl u mého baleno r.v.98 u řidiče i spolujezdce, viděl jsem kdysi fotky borců ze SuzukiBalenoKlubu, kteří se vysekali, že by to byla úplná konzerva se mi nezdálo (i když 2 hvězdičky v testech jsou dnes směšné). Svoje baleno jsem kupoval před 10 lety, tehdy mělo 180 tis., už 5 let jezdí s jiným řidičem, ale stále jezdí a blíží se hranici 400 tis.km. Začíná už také pěkně kvést (takže z bezpečnosti už nebude mít ani 1 hvězdičku), především prahy pod lištami, nápravnici rez prožrala tak, že došlo ke zlomení. Dnes už žere olej a uniká voda z chladiče, ale jinak žádné fatální závady, dojede vždy, dokonce spojka a fuknční původní tlumiče. Takže taky na to auto rád vzpomínám, ale je to minulé století.
reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Wtorek 21.10.2014 16:45, RE: nesmrtelné auto
BohuslavB napisał:
Bezpečnost je poplatná době, airbag byl u mého baleno r.v.98 u řidiče i spolujezdce, viděl jsem kdysi fotky borců ze SuzukiBalenoKlubu, kteří se vysekali, že by to byla úplná konzerva se mi nezdálo (i když 2 hvězdičky v testech jsou dnes směšné). Svoje baleno jsem kupoval před 10 lety, tehdy mělo 180 tis., už 5 let jezdí s jiným řidičem, ale stále jezdí a blíží se hranici 400 tis.km. Začíná už také pěkně kvést (takže z bezpečnosti už nebude mít ani 1 hvězdičku), především prahy pod lištami, nápravnici rez prožrala tak, že došlo ke zlomení. Dnes už žere olej a uniká voda z chladiče, ale jinak žádné fatální závady, dojede vždy, dokonce spojka a fuknční původní tlumiče. Takže taky na to auto rád vzpomínám, ale je to minulé století.


ty voe, tak to bych chtěl vidět jízdu s těmi tlumiči co mají 400 tisíc, to musí být paráda :)
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Wtorek 21.10.2014 17:36, RE: nesmrtelné auto
driver111 napisał:
BohuslavB napisał:
Bezpečnost je poplatná době, airbag byl u mého baleno r.v.98 u řidiče i spolujezdce, viděl jsem kdysi fotky borců ze SuzukiBalenoKlubu, kteří se vysekali, že by to byla úplná konzerva se mi nezdálo (i když 2 hvězdičky v testech jsou dnes směšné). Svoje baleno jsem kupoval před 10 lety, tehdy mělo 180 tis., už 5 let jezdí s jiným řidičem, ale stále jezdí a blíží se hranici 400 tis.km. Začíná už také pěkně kvést (takže z bezpečnosti už nebude mít ani 1 hvězdičku), především prahy pod lištami, nápravnici rez prožrala tak, že došlo ke zlomení. Dnes už žere olej a uniká voda z chladiče, ale jinak žádné fatální závady, dojede vždy, dokonce spojka a fuknční původní tlumiče. Takže taky na to auto rád vzpomínám, ale je to minulé století.
ty voe, tak to bych chtěl vidět jízdu s těmi tlumiči co mají 400 tisíc, to musí být paráda :)


Jo, tak tohle mě taky vždy spolehlivě dostane... 400tis km a původní tlumiče. Holt lidi jsou divný.

reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Wtorek 21.10.2014 19:15, RE: nesmrtelné auto
PetrT napisał:
driver111 napisał:
BohuslavB napisał:
Bezpečnost je poplatná době, airbag byl u mého baleno r.v.98 u řidiče i spolujezdce, viděl jsem kdysi fotky borců ze SuzukiBalenoKlubu, kteří se vysekali, že by to byla úplná konzerva se mi nezdálo (i když 2 hvězdičky v testech jsou dnes směšné). Svoje baleno jsem kupoval před 10 lety, tehdy mělo 180 tis., už 5 let jezdí s jiným řidičem, ale stále jezdí a blíží se hranici 400 tis.km. Začíná už také pěkně kvést (takže z bezpečnosti už nebude mít ani 1 hvězdičku), především prahy pod lištami, nápravnici rez prožrala tak, že došlo ke zlomení. Dnes už žere olej a uniká voda z chladiče, ale jinak žádné fatální závady, dojede vždy, dokonce spojka a fuknční původní tlumiče. Takže taky na to auto rád vzpomínám, ale je to minulé století.
ty voe, tak to bych chtěl vidět jízdu s těmi tlumiči co mají 400 tisíc, to musí být paráda :)
Jo, tak tohle mě taky vždy spolehlivě dostane... 400tis km a původní tlumiče. Holt lidi jsou divný.

njn když ona ta sada tlumičů stojí víc než je hodnota auta. takže to nějak překlepou. už jen věta ´´žere olej a uniká voda z chladiče, ale jinak žádné fatální závady´´ mluví za vše
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Wtorek 21.10.2014 20:03, RE: nesmrtelné auto
BohuslavB napisał:
Bezpečnost je poplatná době, airbag byl u mého baleno r.v.98 u řidiče i spolujezdce, viděl jsem kdysi fotky borců ze SuzukiBalenoKlubu, kteří se vysekali, že by to byla úplná konzerva se mi nezdálo (i když 2 hvězdičky v testech jsou dnes směšné). Svoje baleno jsem kupoval před 10 lety, tehdy mělo 180 tis., už 5 let jezdí s jiným řidičem, ale stále jezdí a blíží se hranici 400 tis.km. Začíná už také pěkně kvést (takže z bezpečnosti už nebude mít ani 1 hvězdičku), především prahy pod lištami, nápravnici rez prožrala tak, že došlo ke zlomení. Dnes už žere olej a uniká voda z chladiče, ale jinak žádné fatální závady, dojede vždy, dokonce spojka a fuknční původní tlumiče. Takže taky na to auto rád vzpomínám, ale je to minulé století.


2 hvězdy by ještě šly. Problém je že ta druhá je škrtnutá. Co to znamená? Viz. http://www.euroncap.com/Content-Web-Faq/f795b985-edb5-4fd6-ac45-1afc92ca6610/buying-your-car.aspx#faqb4e52d71-edc8-4cbc-acea-70262accad39

To znamená že buď hrudník nebo hlava utrpí zranění, které řidiče ohrožuje na životě, to bych snad nedaroval ani tchýni :) Třeba Yaris 1. generace z roku 2000 (o 2 roky mladší) měl už 4*.
reagować
kamil321
ilość wystąpień70
data registracji19.01.2012
Środa 22.10.2014 09:19, tlumiče
Nechci se nikoho zastávat a kdoví jak to je u toho Balena, ale pokud tu řešíte tlumiče nelze to vyloučit. Byl jsem se teď sám podívat a mám na jednom autě najeto necelých 310 tisíc a tlumiče původní! Je pravda, že jen vpředu, ale je to VW Caddy 2,0sdI a po každé stk nevěřím vlastním očím. Už jsem je chtěl prevetnivně několikrát měnit, protože vzadu je měním co 30 tisíc a poznám sebemenší začínající houpání, ale ony fakt drží minimálně na 80% dodnes, jinak je to rok výroby 2004. Když jsem se ptal jak je to možné, ikdyž auto sem tam hodně nakládám tak dvě věci. Jednak, nevím jestli to platí dodnes, prostě automobilky dávaly do nových aut tlumiče od nova úplně jiné kvality než co poté prodávala ta samá značka do servisů na výměnu, také je možné, že si daly na novém Caddy fakt záležet, protože to auto je povedené celkově, a jako druhý důvod, že se tlumiče nejvíc ničí jak přetížené tak při jízdě po prázdnu, a ten těžší motor je vlastně vpředu pravidelně zatíží, takže kdo ví jak to je, ale já na nich také těch 400 tisíc najedu. Žádné poskákané pneumatiky, nic, jsou to Sachs z prvovýroby. Kam jsem nechal namontovat i na jiná auta Alka, Monroe, tak při mém používání po 30 tisících a něco na výměnu, oproti těm Sachsům nevydržely nic. Nevím co je na tom pravdy, ale říká se, že třeba ty taxíky barvy slonová kost už kdysi od začátku VW, Mercedes atd. montovaly automobilky z dílů na úplně jiné kilometrové náběhy, takže ikdyž barva hrozná měly by vydržet statisíce kilometrů, a ostatní jsou auta až "druhé kvality", ale nevím co je na tom pravdy, nejsem taxikář:)
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Środa 22.10.2014 09:51, náhradní díly
kamil321 napisał:
Nechci se nikoho zastávat a kdoví jak to je u toho Balena, ale pokud tu řešíte tlumiče nelze to vyloučit. Byl jsem se teď sám podívat a mám na jednom autě najeto necelých 310 tisíc a tlumiče původní! Je pravda, že jen vpředu, ale je to VW Caddy 2,0sdI a po každé stk nevěřím vlastním očím. Už jsem je chtěl prevetnivně několikrát měnit, protože vzadu je měním co 30 tisíc a poznám sebemenší začínající houpání, ale ony fakt drží minimálně na 80% dodnes, jinak je to rok výroby 2004. Když jsem se ptal jak je to možné, ikdyž auto sem tam hodně nakládám tak dvě věci. Jednak, nevím jestli to platí dodnes, prostě automobilky dávaly do nových aut tlumiče od nova úplně jiné kvality než co poté prodávala ta samá značka do servisů na výměnu, také je možné, že si daly na novém Caddy fakt záležet, protože to auto je povedené celkově, a jako druhý důvod, že se tlumiče nejvíc ničí jak přetížené tak při jízdě po prázdnu, a ten těžší motor je vlastně vpředu pravidelně zatíží, takže kdo ví jak to je, ale já na nich také těch 400 tisíc najedu. Žádné poskákané pneumatiky, nic, jsou to Sachs z prvovýroby. Kam jsem nechal namontovat i na jiná auta Alka, Monroe, tak při mém používání po 30 tisících a něco na výměnu, oproti těm Sachsům nevydržely nic. Nevím co je na tom pravdy, ale říká se, že třeba ty taxíky barvy slonová kost už kdysi od začátku VW, Mercedes atd. montovaly automobilky z dílů na úplně jiné kilometrové náběhy, takže ikdyž barva hrozná měly by vydržet statisíce kilometrů, a ostatní jsou auta až "druhé kvality", ale nevím co je na tom pravdy, nejsem taxikář:)


Kdo trochu dělá s auty a mechanici zvlášť ví, že tak kvalitní díl, co byl na autě namontovaný ve fabrice už pravděpodobně neseženou (vyjma orig. karosářských), i když jde o originál (to už bývá lepší zjistit si, kdo originální díl dodává a koupit si neorigo přímo od dodavatele - např. Sachs, Valeo, Bosch....) Týká se to hlavně podvozkových dílů, ale i spojky, motorových a el.dílů. Těžko říct, z jakého důvodu se to děje, jestli jde do skladů ND druhá jakost, nebo rovnou stejný výrobce vyrobí díl v menší kvalitě. V praxi jsem už zjistil, že opravdu lepší koupit přímo od dodavatele originálu (bez vyraženého znáčku automobilky), často totiž nabízí i zesílené díly pro východní trhy, taxikáře, aj. Chce to trochu zapátrat a poptat se. Na druhou stranu, u některých levnějších značek (typicky korejci), je často nepůvodní díl z druhovýroby kvalitnější než originál (hlavně u brzd, poloos, čidel) a přitom je levnější.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Piątek 24.10.2014 20:12, co je na tom divného?
OK, nevím, v jakým stavu jsou tlumiče nyní ve 400 tis. (pokud by se měřila jejich účinnost), jen vím, že jsou tam furt ty původní, který nijak netečou ani nerosí a v cca 300 tis. mi je testovali v A.T.U. jako plně funkční. Mimochodem původní je třeba i spojka. A jestli auto ve 400 tis. a při věku 16 let žere olej a začíná unikat voda z korodujícího chladiče a rez se objevuje i jinde opravdu nevidím jako nic divnýho. Chtěl jsem jen napsat, že to auto je docela slušný držák, bez nevypočitatelných závad. O tomhle konkrétním kusu už je rozhodnuto, že až mu na jaře skončí technická, odejde do věčných lovišť.Bohuslav
reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Sobota 25.10.2014 12:26, RE: co je na tom divného?
BohuslavB napisał:
OK, nevím, v jakým stavu jsou tlumiče nyní ve 400 tis. (pokud by se měřila jejich účinnost), jen vím, že jsou tam furt ty původní, který nijak netečou ani nerosí a v cca 300 tis. mi je testovali v A.T.U. jako plně funkční. Mimochodem původní je třeba i spojka. A jestli auto ve 400 tis. a při věku 16 let žere olej a začíná unikat voda z korodujícího chladiče a rez se objevuje i jinde opravdu nevidím jako nic divnýho. Chtěl jsem jen napsat, že to auto je docela slušný držák, bez nevypočitatelných závad. O tomhle konkrétním kusu už je rozhodnuto, že až mu na jaře skončí technická, odejde do věčných lovišť.Bohuslav


S těmi tlumiči - ono ty testovací zařízení jsou taky na levačku. Kamarád dělá servisáka u dealera VW a říkal, že tím proleze snad všechno, jako že jsou OK. Ono jde už spíš o pocitu řidiče z vozu. Mě pokud auto poskakuje po cestě a zčne být takové skákavohoupavé, tak to řeším, nemíním se kvůli pár tisícům zabít. Teď jsem měnil na oktávce, kdy mi jeden vytekl-zadní, ale už jsem měl delší dobu pocit, že je budu muset udělat a tlumič to rozhodl za mě. Samozřejmě jsem měnil všechny 4, abych neměl dobré zadky a předek v pytli. No staré ujeli cca 120 tisíc- byly to kayaby, teď jsem dal bilsteiny, tak uvidím kolik vydrží. Ale rozhodně si nedělám iluze, že to bude víc než předešlé, ono tak těch 100 si myslím je takový limit co mám zkušenosti i z jiných aut.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.