cytat:
reakce na: Azazelus, 22.05.2021 13:30 (Zdravím,zvažuji koupi ojetého ...)
Rozpočet je celkem slušný, takže aut se dá vybrat dost, ale po osobních zkušenostech s podobně těžkým karavanem doporučuji toto.
Vyberete si takové auto, které má v TP alespoň o 1/3 vyšší max. hmotnost přívěsu, tj. min. 1500kg. 1200 kg má v TP skoro každé auto, ale je to potom trápení a jízda na delší vzdálenost nebo po dálnici je opruz. Lepší je auto s větší provozní hmotností a s kratším zadním převisem, vlek potom nemele tolik s autem. Pokud nemáte ŘP sk. E nebo alespoň raritní skupinu B96, tak si ohlídejte celkové hmotnosti vozidla + přívěsu, ať v součtu nepřekročíte 3,5t.
Pokud má tedy karavan max. 1200 celkové hmotnosti, tak logicky zbývá na auto 2300kg celkové hmotnosti, což už může z výběru vyřadit některá větší SUV nebo MPV.
Výborná volba je Subaru, kde benzinová kombi a Forester používají s manuální převodovkou redukční převodovku. Krásně vycházejí na hmotnosti přívěsu i veškerá Volva s pětiválcovými motory, což je dáno oblíbeností této značky v zemích Beneluxu kde má karavan doma skoro každý. Při výběru tažného zařízení je lepší zvolit pevné, bajonetové verze jedině zn. Westfalia nebo nic, neboť tam rychle vznikají vůle.
Výborné jsou stránky https://zugwagen.info/ kde se dá z databáze poskládat tažné auto a přívěs a vypadne report jak se bude souprava chovat při různých rychlostech a stoupáních.
Typy na ideální auta na tahání:
Subaru Forester 2.0
Outback 2.5 benzin manuál
Volva řady V60/V70/S80 s motory D5
Citroen C5
Peugeot 508 2.0HDI
VW Tiguan, Škoda Yeti, Scout vše 2.0 TDI a klidně i s DSG
Toyota RAV4 2.0 Valvematic manuál
K vozům z výběru - Mazda CX-5 nemá u 2.0 benzin nějak extra dimenzovanou spojku na tahání a diesel je pohroma. Subaru XV s benzinovým manuálem je rarita navíc bez redukce a většina jich používá diskutabilní CVT převodovku, na diesel bych u jakékoliv japonské značky zapomněl (nehorázně drahé komponenty typu FAP, vstřiky, dvouhmotové spojky).