Piątek 17.05.2013 13:57,
Servisní náklady LPG
Především vyjádřím 100% souhlas se Zdenym, v jeho příspěvku je vidět praktická zkušenost s danými auty a ne jen teoretické plácání hospodských teorií, jak tady často vidím. Máme doma taktéž dvě Subaru, a to Outback 2,0D a Forester 2,0i LPG(obě r.v.2008). Náklady na servisní prohlídku u Foresteru s LPG oproti čistě benzinovému jsou vyšší cca o 1200kč(hodina práce+2nová těsnění pod víka ventilů). Kontroluje se po 30tis. km.Preventivní výměně čerpadla LPG nerozumím, nechal bych ho tam, dokud bude fungovat(pokud je to už po záruce). Prodělat na LPG lze jediným stylem, ato tím, že mi nadělá škody na motoru(ventily, ventilová sedla). Po 10ti letech zvažovat novou nádrž je skoro nesmysl, taková investice do takhle starýho auta se nevyplatí.
Nejsem zastáncem pohonu na LPG, máme ho v autě jen proto, že je to koupená předváděčka, kde to už bylo namontovaný, přičemž to auto bylo za velice zajímavý peníze. Každý vidí jen cenu 1l LPG ale málokdo si uvědomí rizika fatální závady motoru. V případě naftových aut mluvíme o RIZIKU drahých oprav(dvouhmota, vstřiky.....), v případě LPG je to téměř jistota, že k tomu dříve či později doje(málokterý současný motor to vydrží déle než 200tis km, některé motory se opravují klidně po 80tis. -nemám na mysli jen Subaru, platí to plošně, Subaru patří k těm odolnějším).
Pokud LPG, tak jedině originál fabrický se zárukou, pokud to namontuje LPG servis do nového auta, je po záruce, navíc kontrolu vůle ventilů pak taky nikdo nedělá a výsledek jsou v 80tis. upálené ventily.
NIKDY nekupujte auto provozované delší dobu na LPG bez toho, že důkladně zkontrolujete stav ventilů a ventilových sedel. Pokud to uděláte, je to ruská ruleta s pěti náboji v bubínku revolveru.
Autorovi, bych poradil ještě jednu věc. Pokud budete kupovat znovu Outback, zvažte pořízení dieselu a to kvůli tahání karavanu. Taky tahám karavan, asi něco podobnýho (Hobby 560KMFe), celková hmotnost 1500kg a přeci jen tady se projeví síla N.m. naftového motoru, rovněž spotřeba oproti benzinu s karavanem bude výrazně nižší(u mě 10-11l nafty, ale jezdím s tím jako čuně,šlo by to za míň, kdyby se chtělo). Nafta v manuálu bude za stejný peníze jako 2,5i s lineartronikem, 5let záruka(nebo 200tis km), takže jediný co hrozí je spojka s dvouhmotou, to je 35tis (na to se záruka nevztahuje), přičemž úspora na palivu je asi 1kč na 1km. Pokud si auto necháte 5let a cca 100tiskm a budeme počítat jednu výměnu spojky, jste furt 65tis plus. Navíc lineartronic mění olej po 4letech nebo 60tis, u aut s tažným se mění po 30tis km. Dá se sehnat i nafta s lineartronikem, ale cenově to bude +60tis. oproti manuálu, jestli se to vyplatí nebo ne je na vás. Jediný kde bych to ocenil je couvání s karavanem, zpátečka u manuálu je moc rychlá a spojka pak dotane dost zabrat.
reagować