Reno napisał:
Pro mně auto, co je na stovce za deset sekund moc dynamické není
Měl jsem čest jet ve verzi 3,6 a to je panečku jiná písnička. Přitom jezdí kolem deseti litrů, což podle mého soudu není žádná hrůza, navíc přestavba na LPG je možná. Navíc tato verze jako jediná měla poctivý automat, ne variátor. A navíc měla vyspělý pohon 4x4, ne mezinápravovou spojku... slyšel jsem nějakou šeptandu o šestiválcovém dieselovém boxeru, ale moc tomu nevěřím... a spojení CVT s naftovým čtyřvácem, které se chystá nejdříve, to mně teda vůbec neláká
V podstatě máš pravdu, až na to, že přestavba 3,6 motru není možná (s tovární zárukou), přestavět to teoreticky jde, ale s tím, že buď budeš pravidelně kontrolovat vůle vetilů (budou se zaklepávat) a vymezovat znovu,což znamená vyndat motor, nebo se na to vykašleš a pak odhadem ve 120-150tis budeš dělat ventily a sedla, což v případě 24ventilu bude sakra drahý. Ve finále zjištíš, že si provozem na LPG neušetřil nic. Mezinápravovou spojku Subaru v manuálu nemá, a ani ji v posledních 15ti letech nikdy nemělo. To si pleteš s viskosní "brzdou" , která plní funkci automatické uzávěrky diferenciálu.
CVT je fakt svým projevem divná, je to jak jízda na skutru, na druhou stranu klasickým automatům asi už odzvonilo, většinou jsou dvouspojky nebo právě CVT (má je i Lexus a Toyota ve variantě hybrid).
Dynamika je spíš o pocitu zrychlení, jak ho kdo vnímá, proto většině lidí příjdou TDI motory živější, prostě obecně turbomotory mají znatelně rychlejší nástup zejména v nízkých otáčkách (teď neargumetujte že atmo 6ti,8mi válce to umí taky to ano) než objemově srovnatelný atmosferický motor.
CVT automat ve spojení s naftou by měl být v modelovém roku 2014, tady se plně shodnem, taky bych to nechtěl. Co mé informace sahají, tak zatím s nima problémy nejsou (auta s temito převodovkami mají zatím kolem 200tis km). Je pravda, že repas týhle převodovky bude hodně drahý špás, rozumný člověk se takové ojetině raději vyhne(ono dvouspojka na tom nebude o mnoho lépe, myšleno finančně).