Pavlik napisał:
V názoru na variátor se diametrálně rozcházíme. Jestli vám v Muranu při takovém nájezdu funguje, buďte rád, většinou nepřežije 100 tisíc km.
To mě velmi mrzí, že máte tak špatné osobní a ověřené zkušenosti s CVT převodovkou v Muranu. Nejspíš po přečtení mé zkušenosti budu pro Vás úplný blázen :)
Murano jsem manželce kupoval před třemi roky. Hledal jsem normální slušné SUV, servisně nenáročné, spolehlivé, schopné zvládat dvakrát týdně cestu přes hory do německa a zpět, kdy každá zpáteční cesta znamená auto kompletně zaplněné těžkým zbožím pro její obchod.
Bohužel TribecaB9 se jí bytostně nelíbila, XC90 už byla moc přerostlá, X5 a Touareg nás absolutně nezajímali, a Murana v té době byly za zajímavé peníze.
Začal jsem hledat informace, protože známí co autům rozumí se chytali za hlavu, jak tam odchází převodovky, a že to auto je hrozný šmejd. A protože mám rád svoje peníze, a nechci je vyhazovat z okna, pátral jsem důkladně, jak to s tou spolehlivostí vlastně je.
A ukázala se zajímavá skutečnost. Murano, nabízené v Americe a Kanadě od roku 2003, bylo hrozně fajn auto. Pokud jste velký američan při těle, sedačka po otevření dveří sama odjede dozadu, abyste mohl pohodlně spadnout do sedačky a pak příjemnou klidnou jízdou dojel domů. To všechno fungovalo, limity na cestách v USA jsou většinou okolo 70mil/hod a auto nemělo problém. Jenže pak se tyhle verze začaly vozit do Evropy, a problém nastal. V USA jaksi nepočítali, že tohle auto bude jezdit po Evropě, kde existuje země co má dálnici za každou vesnicí a lidi tam běžně jezdí 170km/h .
Stalo se, co muselo. Olej v převodovce takovou zátěž nezvládl, auto začalo divně chrčet a převodovky kolabovaly. Servisy začaly objednávat náhradní převodovky, ovšem plno aut skončilo v bazarech s jistými repair hustými přípravky místo oleje v převodovce, a skončily v bazarech na export bez záruky.
Murano ofiko představené v Evropě roku 2005 už bylo úplně jinde. Z Nissanu unikly kusé informace, žádné automobilce by se nechtělo přiznat, že vytvořila kepl vhodný pro pomalou a klidnou jízdu. Zásadní věcí byl ovšem chladič oleje převodovky, která pak zvládala i ostré dálniční tempo. A ty zásadní změny se počítaly na desítky proti US modelu.
Od té doby, navzdory všem hoaxům, navzdory všem zaručeným zprávám, platí jedno- při normální údržbě má CVT v Muranu stejnou spolehlivost jako všechny jiné převodovky. Bez problémů zvládá 300tkm ( viděno osobně několikrát )...na autoscoutu nebo mobile.de jsou často kusy s nájezdem přes 200tkm, sleduji to, protože uvažuji o novém modelu, a nikdy jsem nezaregistroval getriebeschaden nebo getriebeprobleme.
Murano jsem manželce kupoval s nájezdem 190tkm, rok2005, stálo tenkrát v autocentrál Plzeň tuším 195t. Byl jsem tam, nechal číslo, že až bude za 170t, že si ho vezmu. Haha, se smichem mě vyprovodili. Za tři měsíce zavolali, jestli mám stále zájem
. Nakonec jsem tam nechal 165t, 33t stálo LPG a jediné, co se na tom autě pokazilo, byly prasklé zadní výfukové svody, stály nemilých 7t :(
Vezmu-li v potaz, co to auto zvládá odvozit, pohodlí a spotřebu do 2,-Kč na kilometr, vůbec to nebyla špatná koupě.
Po městě jezdí ještě další tři Murana, zdravíme se, občas se zastaví za manželkou v obchodě a jejich zkušenost je stejná- problém žádný. A propos, všechny mají už přes 200tkm :)
Jeden můj známý, odborník na automaty, půl života je spravoval v USA, nyní funguje kousek za Prunéřovem, mi nedávno sděloval svojí "hitparádu " průšvihů. A protože je velmi schopný, a práce má nad hlavu, o něčem to vypovídá. Jeho "hitparáda" měla pořadí asi takové - jakékoliv 7stupňové DSG od VW. Dle jeho slov, větší mr**u ještě nikdy neviděl. Říkal, že to není možný, že to je schválně vyrobený aby to vydrželo 100tkm a každej další kilák nad je zázrak :). V těsném závěsu Povershift od Forda, zvláště okolo roku 2010-11. Pak klasika, Aisiny ve Volvu, ZF ve staršich sedmičkách- hlavně díky prý stupiditě majitelů, kteří považují výměnu oleje jednou za 100tkm naprosto normální. Dsg v Audi A6...první modely s třílitrovým dieselem a krouťákem lokomotivy už překročily hranici 300tkm a tam už převodovce zvoní hrana...Při dotazu na Murano krčil rameny : dělal jednou Murano, oprava s náhradním kitem z USA vyšla na 50t a majitel auto používal na tahání koní...ale i tak odešla ve 180t km. Na stabilní tahání čehokoliv je prý ta převodovka naprosto nevhodná, jinak v ní nevidí žádný problém.
A z tohoto hlediska, osobních zkušeností, je pro mě CVT v Muranu normální spolehlivá převodovka, s bonusem naprostého pohodlí díky kuželovým převodům, a pokud říkáte, že nevydrží 100tkm, tak je to naprostý nesmysl, který by měl spíše směřovat do VW.
Hlavně si myslím jednu věc, pokud se vrátím k základnímu tématu- inženýři v Subaru nebudou žádní pitomci. Pokud automobilka investuje nemalé prostředky a osazuje svoje auta variatory, není to z rozmaru. Já najezdím 80tkm ročně, preferuji automaty, ale CVT je pro mě vyšší liga...a to už jsem jich vyzkoušel až až. Pokud by to šlo, jinou převodovku bych v autě nechtěl. Absence čehokoliv rušivého, okamžitá reakce na plyn, optimální otáčky- Murano jezdí po městě při 1200rpm.
Zatím máme na Muranu najeto 260t. Očekávám, že 300tkm udělá naprosto v pohodě a vážně si nemyslím, že je to nějaká extra speciál výjimka. Jen pro info, Nissan v USA dává standardně záruku na CVT na 120 tisíc mil, nebo 10let, podle toho co nastane dříve, natolik svojí převodovce věří.
Pro mě je variátor stejně spolehlivá převodovka jako každá jiná při správné údržbě. Je škoda, že plno lidí, kteří ho nikdy neměli, mu nemůžou přijít na jméno. Jsem rád, že Subaru dává variator do svých modelů, myslím, že dobře ví, proč to dělají, a zkušenosti lidí na forech, kteří s tím najeli 150, 200tkm mi dávají za pravdu. Pomineme-li ostudnou nabídku motorů, na CVT píšou jenom chválu. a vůbec se nedivím. A pokud udělá Subaru kombi se slušným motorem ( nemyslím Levorg s oturbenou 1.6
) a bude tam variator, tak mi udělá obrovskou radost :) A klidně si ho koupím s nájezdem 200tkm a budu mít klidné spaní . A pokud bych si chtěl rýpnout- znám několik majitelů Nissanu Murano. Nikdo neřešil převodovku. A zhruba stejně tolik lidí znám s VW Touran se 7 stupňovým DSG...a můžete hádat. Ano, jeden dokonce zaplatil za opravu polovinu kupní ceny auta, protože po náhradních dílech na tuto převodovku je na vrakovištích tak extrémní poptávka, že ceny jsou za hranicí absurdity...takže děkuji pěkně, radši CVT než kupu starostí.