cytat:
reakce na: Tsky25, 03.12.2018 09:11 (Zdravím všechny,Hodlám si kupo ...)
U legacy IV je motor 2,5i do r. 2005. Pak přišla nová generace motoru 2,0R se 121kW. Ta je v něčem lepší, v něčem horší. U Outbacka byla a je stále jen a pouze 2,5i (A taky samo sebou 3,0 H6 a 3,6 H6), tedy nikdy nebyl 2,0i.Měl jsem Legacy s 2,0R do nedávna, měl jsem taky SpecB legacy s H6 a nyní máme doma Oťzase s 2,5i, verze 2011 se 123kW (zcela nový přepracovaný motor.) Stará 2,5i se 121kW měla asi o 20Nm vyšší k.m., ale že by jela výrazně lépe, než nový 2,0R 121kW, to ani omylem. potíž starcýh 2,5i (což je tvůj případ, pokud se rozhodneš pro legacy), bývá občas vyšší spotřeba olje - klidně 2 litry mezi výměnamni. To vyřešila nová generace 121kW v 2,0R a pak nové verze 2,5 v Outbackách 123 a 127kW. Do legacy se však dával i H4 110kW, což je vývoj ze 121kW a pka stará verze 2,0i se 101kW - tu nebrat. 110kW brát, ale nemá tu výkonovou špičku, co 121kW (nad 4500rpm u 121kW pocítíš citelný nástup), ale 110kW zase plynuleji nabírá na spodku proti 121kW. ta chce prostě vyšší otáčky. Obecně-vyhni se starým 2,5i v Legacy (do r. 2005 a pak USA verzím) a neuděláš chybu s ežádným 2,0R 110/121kW. Na nějaký terén se legacy rovnou zapomeň, je nízké a urveš napřed lízárko a pak budeš hoblovat prahy při přejezdu nerovností. To radši Oťase por. 2006 (úprava motorů). V obou případech radši manuály, ptž AT je pouze 4°. Jede to, ale svět je dnes dál. MT má v obou případech reukci, což je do sněhu a terénu super věc, taky na vozík apd. Na co si dát pozor? Na všechno: I SUbaru v totmo stáří může mít nějakou tu jarní bobuli (rez, ale není to nic kritického - já na svojí 2006 neměl ani Ň, ptž nebylo bourané.) Jinka klasika - výfukové potrubí vzadu v rozdvojení odchází - zavaření je tak na rok, pak tot chce stejně nový - 12 litrů origoš. Poláky nebrat, za 3 roky je po nich. Dále viskospojka - nesmí škubat a cuka v plným rejdu na zpátečku. Dále zkusit dokonale převdvku - 5MT trpí na synchron na 4. stupni (oprava 10 litrů-dělal jsem). A pak to zásadní: SUbaru s ekupuje vždy zásadně po ránu se studeným motorem po noci. Pokud tohle prodejce odmítne, ví proč
Než nastartuješ, mrkni na olej. Jestli je měrka suchá, upaluj rychle pryč! Dále kontrolka check engine chyba P0420obvykle se hlásí zadní lambda - vyřeší to obvykle redukce (viz návody na subaru klubech) za půllitra soustružníkovi (myslím půlitra domácí 52%). No a pka brzdové třmeny - při špatné čí žádné údržbe zatuhnou a zadek pak nebrzdí nebo brzdí blbě, stav čepů a tyček, kardanu. Pokud jsou mechanické věci na podvozku v pořádku, pak teprev ponáš, jak jezdí Legacy s blbým 2litrem
Pokud je to vygajdaný, požitek z jízdy nebude. Jo a ještě k motoru - pumpasekundárního vzduchu u 2,0R - to je problém. projevuje se tak, že se rozsvítí check engine a může být potíž na emisísch. Ale zase - na klubech je návod na emulaci a vyřešení. No s títmo se pojívá závada na master EGR ventilu (obvykle se musí koupit nová = cca 8 tisíc). Mně stačil vyčistit a dát nový podložky za asi 800Kč. Měl jsem nájezd 235.000km a auto šlapalo jako švýcary. SPotřeba do 8/100 po mno naježděných asi 135-170tkm (kupoval jsem ještě v záruce jako 3 letý se 60tkm). Bylo to to nejlepší auto co jsem kdy měl a mít asi budu. Nechci vyvolávat flame a pod, ale jisté v našich zemích protěžované značky z té doby se nechytaly...Prostě komu sedne, tak pak už u značyk zůstane. Já už vyhlížím Levorga, jen co vyřadím Oťase z firmy
PS: před pár hodinami jsem se probral z celkové anestezie, tak se omlouvám za překlepy.