Reno napisał:
Ježíš to byla taková alternativa. V životě jsem oktávku neměl. Klidně to mohlo být kterékoliv jiné auto s pohonem všech kol, který paní nejspíš ani nepotřebuje. Ale ta oktávka bude mít servis i náhradní dílynepochybně lacinější... a to je u auta za dvě kila docela důležitá věc.Nechceš doufám srovnávat šestistupňový ZF se čtyřstupňovým automatem ze Subaru. ZF dělá nejlepší převodovky na světě, šestikvalt jsem měl v 525d, 650i, a nikde mi nijak nevadil, podřazuje velice rychle,jestli kope nebo ne, nechci soudit, ale BMW podle mého dělá auto spíš sportovnější, než komfortní a k tomu patří i trošku neurvalého projevu. To je skoro jako stěžovat si, že jsou jeho benzínové motoryhodně slyšet. Osmikvalt je samozřejmě ale na špici stejně jako v té době byla šestistupňová převodovka.Nikdo lepší převodovky než ZF nedělá a proto se dávají prakticky do všech prémiových aut. Jenom Mercedes vzdoruje a nemůžu říct, že by se jim to nějak dařilo...
Nechci to tvrdit paušálně, ale podotýkám, že pro někoho to tak být může. Záleží na tom, co kdo od automatu očekává. Když někdo jen nechce řadit, tak mu stačí jakýkoliv automat. Když chce někdo automat kvůli komfortu, bude lepší 4stupňový s hladkým chodem než 6stupňový se syrovým a kopanci. Když chce někdo šetřit náklady, 6stupňový může být lepší (ne nutně, protože taky může podtáčet motor).
Aisin byl schopen ve stejné době (v roce 2006) dodat do Lexusu LS460 8stupňový automat, který měl i sportovní mód (nastavení ovlivňovalo taky tlumiče, posilovač řízení), ale ani v něm žádná taková "syrovost" nebyla. Pořád to plnilo hlavně komfortní funkci. Jasně, je to auto o třídu výše, ale jen chci říct, že soudobé řešení existovalo.
A nemohu se pořád zbavit dojmu, že vnucovat tu tazatelce octávku, protože má levnější servis, je špatná cesta. Možná má octávka levnější rozvody, ale bude to co platné, když ji s daleko větší pravděpodobností ukradnou, nebo aspoň vyberou? Podstatou dotazu byla odpověď na to, zda je legacy dobré auto (ano, je) a co může člověk od jeho provozu očekávat (dobré jízdní vlastnosti, ale za cenu vyšších provozních nákladů a na pečlivost náročnějšího servisu).
Subaru formuje jinou komunitu než škodovky nebo BMW a diskutovat v této rovině tazatelce nepomůže. Pro někoho je daleko podstatatnější mít určitou míru jistoty, byť třeba redundatní, než mít něco, "co by mělo běžně stačit" - a v kritické chvíli skončit v pangejtu (na sjetých letních gumách při ledovce tam samozřejmě skončí i legacy).
Teoreticky paní můžeme doporučit Fiat Panda II 4x4, protože v Hummer centru vyjel všecko, paní ho koupí ještě levněji než legacy nebo octávku, provozní a servisní náklady budou ještě nižší než u obou a 2 děti dozadu + běžný nákup do kufru se vlezou taky. Ale je to odpověď na dotaz? Není. (A jen pro pořádek, panda v má technickém průkazu jako typ karoserie opravdu uvedeno kombi.)