Środa 16.08.2017 17:24,
Impreza obecně
Tak předně: na motor 1,5 rovnou zapomeň. Je to slabý. Zůstává 2,0. Ten je slušnou volbou, pokud se nebavíme o dalšách verzích a taky jedinou - dýzl ani neuvažuji. S tímto motorem mám "trošku" zkušeností z vozu legacy, kde je ale 121kW verze. Začnu od spotřeby. Za 10/100 pojedeš už opravdu hodně ostře mimo město, Město do spotřeby neuvažuji, protože pohon 4x4 dělá své a každý benzín ve velkých městskcýh parkovištích dnes žere 10+, ale chceš li to vědět, tak i tímto motorem se dá po Praze jezdit za rozumných 11/100 - hovořím ale stále o Legacy. Impreza je o něco lehčí, takže...
Dlouhé trasy mimo měst a dálnic lze bez potíží zajet kolem 7/100, i pod 7/100, opět ověřeno 8 roky provozu legacy a 230tkm. Benzín N95.
Poruchy: v první řadě těsnění pod hlavami. Každý majitel Subaru to zažije (mně se to zatím vyhlo, oprotože v 230tkm jsem legacy prodal, H6 s třílitrem mi zrušili při nehodě a pak šla také do světa) a nyní moje 2,5i má najeto jen 95tkm, takže "má ještě čas". Ale kolem 200-250 tkm dle sytlu jízdy to přichází. Motor ven, obě hlavy naráz udělat. Ad katalyzátory - tak toto slyším po prvé. Pravda je, že kolem 250-300tkm už může přijít problém, ovšem naštětstí existují specialsté s díly z havarovaných auta, polský druhovýrobce, ebay atd. Jen ne proboha Frey!!! Ten tě sedře z kůže. Dále tě může potkat pumpa sekundárního vzduchu - to je ekologická klička, co stojí asi 16 tisíc a na autě nemusí být. Bohužel, emulovat se ji podařilo jen na motorech z Forestera, tam je torchu jiné uspořádání. Dále pak ve vyšším nájezdu přes 200tkm ventil sekundárního vzduchu (jsou dva, jeden tzv. menší a druhý větší, jinak se jmenují ale odborně jinak a stojí 6 nebo 8tCZK). někdy je stačí vyndat a vyčistit a dát nové ocelové těsnění. Všechny závady tohoto typu se projeví rozsvícením kontrolky check engine a přestane fungovat VDC a tempomat. Dále tě může ve vyšším nájedzu kolem 250tkm potkat závada P0420, což signalizuje zhoršenou funcki lambda sondy. Nekupovat novou, protože ta stará je téměř jistě v pořádku, ale nechat si dle návodu na subu klubech udělat za dvě stovky redukci pod ní a je vystaráno. Dále si dej pozor na viskospojku. Auto na zpátečku nesmí v plném rejdu cukat a brzdit. POkdu má snahu nejet, pak repase tohoto kusu cca 8tCZK. Já to nezažil, ale 200-250tkm je její čas, někdy i dříve, záleží,. jak se s tím jezdilo. Dále - koroze. Ano, u tohoto modelu snad jako u ejdiného byl tento problém. V nějaké další edici to bylo údajně vylepšeno a moc Imprez se shnilými 5. dveřmi vskutku nejezdí. Jinak koroze na japonské auto bez problémů, ale chce to ošetřit včas poškozená místa.
Osobně bych šel cestou Legacy s 2,0R a 110 nebo 121kW. Jednak výkon je stejný, auto zase o moc těžší než Impreza není a jízdní komfort je oproti Impreze o třídu vyšší. Navíc auto je rodinného typu (kombi) a navíc - zadní vrata jsou z hliníku, přední haubna je z hliníku. Model se sportovními sedačkami (pouze do 2006) má sedačky opravdu o dost lepší než Impreza.
Když nutně Imprezu, zvážil bych verzi WRX se 169kW. Spotřeba sice je vyšší, ovšem jídzní projev je zcela jinde. Díky kratší převodvce o 5 stupních jede WRX velmi velmi dobře a to i ve zrychlení. Ovšem jako každé Subaru mimo STI ani WRX není trhač asfaltu, ale jeho přednosti jsou v geniálním podvozku a řízení a to, co chybí na výkonu (protože cca 15% bere trvalý pohon 4x4), dohání zcela s přehledem podvozkem (to poznáš, když se svežeš třeba národní modlou 1,9TDI a pak sedneš do blbýho starýho legacy a huba ti půjde od ucha k uchu, zatímco v 1,9TDI slzíš zklamáním).
K servisu: s ojetým autem se do značkovýho serviosu nejezdí. To nechej podnikatelům. My jezdíme ke specialistům, kteří na rozdíl od autorizovaného servisu umí závadu opravit, nemění jen díly metodou pokus omyl. A dbej na doporučené servisní úkony: rozvody 120tkm, oleje 15+60tkm, filtry brzdovka, svíčky... Olej pravidelně kontroluj. Při využívání max. otáček spotřeba oleje je, ale cca 1-1,5l mezi výměnami. Jinak při "normální" jízdě s mozkem v hlavě mezi výměnami jsem u žádného ze svých 3 Subaru nikdy nemusel dolévat - nemizí mi. Náhradní díly jsou sice dražší, ovšem jak jsem psal výše, jsou jiné cesty, než nákup originálu. Já osobně jsem měl a mám všechny vozy vždy havarijně pojištěné - loni v únoru letmý polibek od srnečka stál 20+ tisíc a autu nic nebylo. Jedna technická - zásadně dbej na správný a shodný!!! rozměr kol a jeich tlak. Rozdíl znamená jinou obvodou rychlost a po chvíli zničenou viskospojku. Takže opatrně na podhuštěný kola!!! Kdyby něco více, tak klidně SZ.
reagować