0
powrót
 

diskuze k tématu: Jaké ojeté Subaru Forester za 350 tis. Kč?

kategorie zaszeregowania tematu: japonská vozidla
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Piątek 16.02.2018 09:22, Benzín v Subaru
Měl jsem též diesel, od funglovky po 120tkm, u mě bez problému ( V outbacku MY 2010 )....oproti benzínu v podstatě nejvetší výhoda krásný zátah. Rozdíl ve spotřebě od předchozích benzínových 2,5 lek minimání.

Ve Forestru moc 2,5l benzínu bez turba nebude, ale kdyby bylo, neváhal bych. Motor je osvědčený.
Hodně z venku jich bude asi upravených i pro LPG, s tím bohužel nemám zkušenosti....

Mrkni venku po Outbacku, je pohodlnější, skoro stejně vysoký.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Piątek 16.02.2018 18:14, Forester této modelové řady
patří bohužel k těm méně povedeným modelům. Předhcnozí model (do r. 2008) byl ve všem lepší. Jednak se nemuselo tolik šetřit a hlavně, byl celkově menší, tudíž jízdní vlastnosti byly o dost lepší. Tato modelová řada už byla dost na štíru s rozpočzem a třeba mi tam hycbí ukazatel teploty vody, zmizela bezrámová okna, sedadla mají mizerné boční vedení. Protože auto´je větší, než minulý model, 2,0 motor je opravdu pro velmi klidné ježdění. 2,5 je jak šafránu, navíc většina v US modelech. XT s turbem je také málo. Smysl tohoto modelu nevidím. Pokud něco z tohoto období výroby, pak jedině OUtback, jak psal kolega nade mnou. Outbacj je vyšší model a je to na něm vidět. Bohužel, i tady je nutno říct, že od r. 2008 i u Outbacku došlo k výraznému poklesu kvality, starší modelová řada byla o velký kus lepší. Přesto i tento Outback patří mezi ty lepší vozy na našich silnicích, ale chybí mi tam hydraulické servo, typické bezrámové dveře, a další věci. U forestera bych ještě zmínil, že s r. 2008 zmizela u atmo motorů redukce - to byla velmi cenná věc.
Když bych to shrnul, není třeba se bát ani Forestera, ani Outbacka, ale prostě starší modelové řady byly lepší. Servisně u atmo motorů není zásadních problémů, je třeba kontrolovat stav oleje, protože kontrolka nehlásí nízkou hladinu, ale prázdno a to může být fatální!!! Jinak převodovky bez potíží, ve vysokém nájezdu se ozve synchron 4. stupně. Koroze zcela v klidu, nápravy taky, ale jízdní vlastnosti s ezhoršují, pokud jsou někde vůle (zejména napředku). Servis dostupný bez potíží, ale nejlepší je si najít svého mechanika, čili nikoliv značkový servis, kde je mění díly. Fachamnů je dost a lez se o nich dovědět na obou Subaru forech.
Rozvody řemen po 120tkm, svíčky po 105tkm, oleje 15tkm, převodovka a diferák 60tkm. Bezpodmínečně nutné je třeba mít stejný tlak v pneu a samo sbeou zcela shodné rozměry pneu vpředu/vzadu kvůli namáhání vsikospojky co by mezinápravového diferenciálu. Hodně věcí lze repasovat. Co odchází, je zadní díl výfuku u model, které jej maji rozbočený, ale to není případ tohoto modelu Forestera ani Outbacku, měly to předchní modely Legacy/Outback. Typické poruchy jsou pumpa sekundárního vzduchu u 2,0 motorů, lze to emulovat, ale problém je na emisích (resp. může být), pak ve vysokém nájezdu chyba P0420, což zančí nízkou účinnost katalyzátoru (na vině je nizká prahová úropveň detekce), stačí dát podložku pod lambda sondu, emise jsou v klidu. Kdyby něco, tak katalyzátor se dá sehnat z druhovýroby za velmi dobrý peníz, není třeba se plašit. Plechařina je dostupná v origo provedení ve značkjových servisech. POjistit čelní sklo - to s výhřevem stojí docela dost. Motory nemají hydraulické vymezoivání vent. vůlě, takže jsou doporučené kontroly. To platí bezpodmínečně u přestavby na LPG tam se to musí konrolovat po 30tkm. U motorů 2xSOHC motor pro kontrolu vůlí jít z auta ven nemusí, u 2xDOHC už musí. Seřízení je u některých motorů šroubem a maticí, u některých kaliborvanými podložkamni. To mechanik řekne dle VIN. Podložky s ekupují a jeden kus stojí cca 600 bez DPH. Je jich tam 16, ale dají zkombinvat staré s novými, takže není třeba kupovat všech 16 nových. U benzínu tato starost odpadá, např. po 120tkm jsem nechal kontrolovat vle a byly zcela v toleranci.

Při koupi auta bezpodnínečně trvej na tom, aby sis motor nastartoval sám nejlépe po chladné noci - nesmí klepat, což značí náročnou opravu klikovky. Tatktéž za tepla při jízdě nesmí klepat, od toho ruce pryč. Při zkoušení je třeba zařadit i zpátečkua adát plnej rejd, auto nesmí chcípat, dusit se apod. To značí chybu viskozní spojky, repase je za 10 (dnes už možná méně). Nový ksu byl tuším kolem 15 bez DPH. Já měl SUbaru s manuálem dvě a nikdy jsem to neřešil, ale jsou případy, co to lidé museli řešit. Vyhnul bych se automatu - mimo motorů XT jde o 4°,což je v dnešníd obě přeci jen trochu mimo, ale je to funkční a spolehlivé. Ale... Máme 7-8° skříně.

Takže asi vše, ptej se.
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień562
data registracji16.11.2012
Poniedziałek 19.02.2018 10:53, RE: Forester této modelové řady
Zdeny60 napisał:
patří bohužel k těm méně povedeným modelům. Předhcnozí model (do r. 2008) byl ve všem lepší. Jednak se nemuselo tolik šetřit a hlavně, byl celkově menší, tudíž jízdní vlastnosti byly o dost lepší....


Dobrý den, sepište prosím své zkušenosti se Subaru do samostatné recenze: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
reagować
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Poniedziałek 19.02.2018 20:02, RE: Forester této modelové řady
Zdeny60 napisał:
patří bohužel k těm méně povedeným modelům. Předhcnozí model (do r. 2008) byl ve všem lepší. Jednak se nemuselo tolik šetřit a hlavně, byl celkově menší, tudíž jízdní vlastnosti byly o dost lepší. Tato modelová řada už byla dost na štíru s rozpočzem a třeba mi tam hycbí ukazatel teploty vody, zmizela bezrámová okna, sedadla mají mizerné boční vedení. Protože auto´je větší, než minulý model, 2,0 motor je opravdu pro velmi klidné ježdění. 2,5 je jak šafránu, navíc většina v US modelech. XT s turbem je také málo. Smysl tohoto modelu nevidím. Pokud něco z tohoto období výroby, pak jedině OUtback, jak psal kolega nade mnou. Outbacj je vyšší model a je to na něm vidět. Bohužel, i tady je nutno říct, že od r. 2008 i u Outbacku došlo k výraznému poklesu kvality, starší modelová řada byla o velký kus lepší. Přesto i tento Outback patří mezi ty lepší vozy na našich silnicích, ale chybí mi tam hydraulické servo, typické bezrámové dveře, a další věci. U forestera bych ještě zmínil, že s r. 2008 zmizela u atmo motorů redukce - to byla velmi cenná věc.Když bych to shrnul, není třeba se bát ani Forestera, ani Outbacka, ale prostě starší modelové řady byly lepší. Servisně u atmo motorů není zásadních problémů, je třeba kontrolovat stav oleje, protože kontrolka nehlásí nízkou hladinu, ale prázdno a to může být fatální!!! Jinak převodovky bez potíží, ve vysokém nájezdu se ozve synchron 4. stupně. Koroze zcela v klidu, nápravy taky, ale jízdní vlastnosti s ezhoršují, pokud jsou někde vůle (zejména napředku). Servis dostupný bez potíží, ale nejlepší je si najít svého mechanika, čili nikoliv značkový servis, kde je mění díly. Fachamnů je dost a lez se o nich dovědět na obou Subaru forech.Rozvody řemen po 120tkm, svíčky po 105tkm, oleje 15tkm, převodovka a diferák 60tkm. Bezpodmínečně nutné je třeba mít stejný tlak v pneu a samo sbeou zcela shodné rozměry pneu vpředu/vzadu kvůli namáhání vsikospojky co by mezinápravového diferenciálu. Hodně věcí lze repasovat. Co odchází, je zadní díl výfuku u model, které jej maji rozbočený, ale to není případ tohoto modelu Forestera ani Outbacku, měly to předchní modely Legacy/Outback. Typické poruchy jsou pumpa sekundárního vzduchu u 2,0 motorů, lze to emulovat, ale problém je na emisích (resp. může být), pak ve vysokém nájezdu chyba P0420, což zančí nízkou účinnost katalyzátoru (na vině je nizká prahová úropveň detekce), stačí dát podložku pod lambda sondu, emise jsou v klidu. Kdyby něco, tak katalyzátor se dá sehnat z druhovýroby za velmi dobrý peníz, není třeba se plašit. Plechařina je dostupná v origo provedení ve značkjových servisech. POjistit čelní sklo - to s výhřevem stojí docela dost. Motory nemají hydraulické vymezoivání vent. vůlě, takže jsou doporučené kontroly. To platí bezpodmínečně u přestavby na LPG tam se to musí konrolovat po 30tkm. U motorů 2xSOHC motor pro kontrolu vůlí jít z auta ven nemusí, u 2xDOHC už musí. Seřízení je u některých motorů šroubem a maticí, u některých kaliborvanými podložkamni. To mechanik řekne dle VIN. Podložky s ekupují a jeden kus stojí cca 600 bez DPH. Je jich tam 16, ale dají zkombinvat staré s novými, takže není třeba kupovat všech 16 nových. U benzínu tato starost odpadá, např. po 120tkm jsem nechal kontrolovat vle a byly zcela v toleranci. Při koupi auta bezpodnínečně trvej na tom, aby sis motor nastartoval sám nejlépe po chladné noci - nesmí klepat, což značí náročnou opravu klikovky. Tatktéž za tepla při jízdě nesmí klepat, od toho ruce pryč. Při zkoušení je třeba zařadit i zpátečkua adát plnej rejd, auto nesmí chcípat, dusit se apod. To značí chybu viskozní spojky, repase je za 10 (dnes už možná méně). Nový ksu byl tuším kolem 15 bez DPH. Já měl SUbaru s manuálem dvě a nikdy jsem to neřešil, ale jsou případy, co to lidé museli řešit. Vyhnul bych se automatu - mimo motorů XT jde o 4°,což je v dnešníd obě přeci jen trochu mimo, ale je to funkční a spolehlivé. Ale... Máme 7-8° skříně.Takže asi vše, ptej se.


Zdenku klobouk dolů nad tvými znalostmi
jen mi tak napadá, jestli si nějaký rozumný člověk může koupit auto s takovým výčtem potenciálních závad....

reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Wtorek 20.02.2018 17:27, Závady u Forestera
Děkuji za pochvalu. ANo, mám 3. Subaru, něco o nich vím, navíc značka mě zajímá, takže pravidelně mluvím s lidmi, co je mají, čtu fora. Navíc zvažuji prodej Outbacka a nákup Levorga. Takže u značky zůstanu.

K těm závadám: je to velká závada, když v cca 200-250tkm musíš měnit synchorn? Je to závada, když se v podobném nájezdu rozsvítí check engine díky ekologické fičuře v podbě nefunkčního nebo ne 100% funkčního EGR ventilu? Je to problém, že u Forestera, který dosává čočku v terénu, kde tahá dřevo a pod. odejde v tomto nájezdu viskospojka? Já to vidím naopka velmi pozitivně, protože Forestera vybírají lidé, co berou auto jako nástroj k práci - myslivci, lesáci, ale i mládenci, co u XT dělají STI - pak je jasné, že se nědo objeví. JENŽE: ani jedna z uvedených závad nevyřadí auto z provozu. S chybou P0420 můžeš jezdit do msrti a ničemu to nevadí. Viskospojka v terénu - na to nepřijdeš, přijdeš na to až na asfaltu a to jen za určtítých podmínek, ale zajisté vždy dojedeš, i když je kouslá na ultimum.
Bohužel, na trhu je řada známých a našincem nakupovaných značek, co tě dokáží zastavit tam, kde bys to nečekal (například selhání rozvodů u jisté množiny aut z české i německé provenience). nasáté vířivé klapky do motoru, následkem čehož je motor na odpis. Praskající hlavy a bloky u benzínových motorů a voda ve válcích u Focusů RS (kolik že tisíc auta se vrací??? - NOVÝCH!!!) A ty se tu pozastavuješ na pár banalitami, ktzeré sice kačku stojí, ale auto jezdí pořád!

A nějaký tyčky nebo čepy nebo stabilizátory?
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Środa 21.02.2018 09:23, SUBARU
SUBARU, souhlasím s kolegou Z60, ke značce jsem přišel jako 30tiletý cucák, pak ojel, projel, avšak nezničil pár Outbacků, všechny snad ještě slouží následujícícím majitelům....aktuálně bez Subara ( velká dodávka z pracovních důvodů ), ale jistě se v příštím autě k němu vrátím. Kromě toho že to má pro mě zajímavý motor boxer, tedy nízké těžiště a výborné jízdní vlastnosti, skoro se člověk musí naučit jinak řídit, bezpečný 4x4, ( dodnes pláču nad ztrátou bezrámových oken ), má pro mě i pár dalších benefitů. Je to pracant, neurazí, nekřičí luxus kolem sebe, nekrade se.

Zásadní je věnovat mu péči ( kontrolovat olej časteji než u jiných, hlavně když se jedou kule, všechny gumy stejně sjeté ), neošidit servis, pak vydrží skoro na věky.

Přeji tazateli dobrý výběr.

PS: už jen ten pozdrav na silnici od kolegy Subaristy zahřeje, nemluvě o přiblblém úsměvu skoro všech, když pořádně nasněží ....
reagować
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Cztwartek 22.02.2018 16:04, RE: SUBARU
otík napisał:
SUBARU, souhlasím s kolegou Z60, ke značce jsem přišel jako 30tiletý cucák, pak ojel, projel, avšak nezničil pár Outbacků, všechny snad ještě slouží následujícícím majitelům....aktuálně bez Subara ( velká dodávka z pracovních důvodů ), ale jistě se v příštím autě k němu vrátím. Kromě toho že to má pro mě zajímavý motor boxer, tedy nízké těžiště a výborné jízdní vlastnosti, skoro se člověk musí naučit jinak řídit, bezpečný 4x4, ( dodnes pláču nad ztrátou bezrámových oken ), má pro mě i pár dalších benefitů. Je to pracant, neurazí, nekřičí luxus kolem sebe, nekrade se.Zásadní je věnovat mu péči ( kontrolovat olej časteji než u jiných, hlavně když se jedou kule, všechny gumy stejně sjeté ), neošidit servis, pak vydrží skoro na věky. Přeji tazateli dobrý výběr.PS: už jen ten pozdrav na silnici od kolegy Subaristy zahřeje, nemluvě o přiblblém úsměvu skoro všech, když pořádně nasněží ....


Když pořádně nasněží, auto zůstane viset na břiše.
Když nasněží normálně, vyjedu všude i se zadokolkou:)
A na zmrzlé zámkovce hrabe i Subaru...

reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Cztwartek 22.02.2018 19:05, RE: SUBARU
Reno napisał:
otík napisał:
SUBARU, souhlasím s kolegou Z60, ke značce jsem přišel jako 30tiletý cucák, pak ojel, projel, avšak nezničil pár Outbacků, všechny snad ještě slouží následujícícím majitelům....aktuálně bez Subara ( velká dodávka z pracovních důvodů ), ale jistě se v příštím autě k němu vrátím. Kromě toho že to má pro mě zajímavý motor boxer, tedy nízké těžiště a výborné jízdní vlastnosti, skoro se člověk musí naučit jinak řídit, bezpečný 4x4, ( dodnes pláču nad ztrátou bezrámových oken ), má pro mě i pár dalších benefitů. Je to pracant, neurazí, nekřičí luxus kolem sebe, nekrade se.Zásadní je věnovat mu péči ( kontrolovat olej časteji než u jiných, hlavně když se jedou kule, všechny gumy stejně sjeté ), neošidit servis, pak vydrží skoro na věky. Přeji tazateli dobrý výběr.PS: už jen ten pozdrav na silnici od kolegy Subaristy zahřeje, nemluvě o přiblblém úsměvu skoro všech, když pořádně nasněží ....
Když pořádně nasněží, auto zůstane viset na břiše.Když nasněží normálně, vyjedu všude i se zadokolkou:)A na zmrzlé zámkovce hrabe i Subaru...


Které ovšem vyjede. ostatní čumí jak puk.
Já ti v sobotu ty zadokolky nafotím na parkovišti na Ramzové. Ani z parkoviště se bez pomoci mnohdy nevyhrabou. A mě už nebaví je tahat na laně...

reagować
Pete Biggy
ilość wystąpień2
data registracji23.02.2018
Piątek 23.02.2018 14:05, Vše OK, ale....
Zdeny vše OK, ale od roku 2008 určitě redukce nezmizela.... Jinak Subaristům zdar
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Piątek 23.02.2018 18:17, RE: Vše OK, ale....
Pete Biggy napisał:
Zdeny vše OK, ale od roku 2008 určitě redukce nezmizela.... Jinak Subaristům zdar


Bohužel v Outbacku zmizela Aspoň v méme modelu není MY 2011/12 manuál 6°.
reagować
Pete Biggy
ilość wystąpień2
data registracji23.02.2018
Piątek 23.02.2018 18:28, RE: RE: Vše OK, ale....
cytat:
reakce na: Zdeny60, 23.02.2018 18:17 (Bohužel v Outbacku zmizela ...)


No,psal jsi u Forestera Jinak samo vse plati...
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Sobota 24.02.2018 08:03, RE: RE: Vše OK, ale....
Pete Biggy napisał:
cytat:
reakce na: Zdeny60, 23.02.2018 18:17 (Bohužel v Outbacku zmizela ...)
No,psal jsi u Forestera Jinak samo vse plati...


Asi jo, mylsel jsme ale řadu por. 2008, kam patří i můj Oťas.

t.
reagować
Kohout Pavel
ilość wystąpień65
data registracji28.11.2013
Niedziela 25.02.2018 21:32, Viscospojka
Výše Zdeny60 napsal "Bezpodmínečně nutné je třeba mít stejný tlak v pneu a samo sebou zcela shodné rozměry pneu vpředu/vzadu kvůli namáhání vsikospojky co by mezinápravového diferenciálu...".

Chtěl bych se zeptat, jak moc je to žhavé s namáháním visco spojky vlivem rozdílu otáček náprav? Při normáním provozu vozu se mění zatížení kol podle nákladu (jedu sám, pak ve dvou a něco vezu, táhnu vlek atd.) a není moc reálné před každou jízdou individuálně foukat pneu dle zatížení. Nevím, jak je to u Subaru, ale co jsem viděl u jiných značek tak výrobce předepisuje tlak v pneu stejně jen pro malé zatížení vozu (např. 2 osobami) a pak plné zatížení (+tlak pro rychlost např. nad 160 km/h). Dá se stanovit nějaká tolerance, do jakého rozdílu otáček to bude ještě pro visco spojku ok?
Subaru s automatickou převodovkou mají také visco spojku? Používají systém ala "Haldex", pokud vím. Díky za odpověď.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Poniedziałek 26.02.2018 04:52, RE: Viscospojka
Kohout Pavel napisał:
Výše Zdeny60 napsal "Bezpodmínečně nutné je třeba mít stejný tlak v pneu a samo sebou zcela shodné rozměry pneu vpředu/vzadu kvůli namáhání vsikospojky co by mezinápravového diferenciálu...".Chtěl bych se zeptat, jak moc je to žhavé s namáháním visco spojky vlivem rozdílu otáček náprav? Při normáním provozu vozu se mění zatížení kol podle nákladu (jedu sám, pak ve dvou a něco vezu, táhnu vlek atd.) a není moc reálné před každou jízdou individuálně foukat pneu dle zatížení. Nevím, jak je to u Subaru, ale co jsem viděl u jiných značek tak výrobce předepisuje tlak v pneu stejně jen pro malé zatížení vozu (např. 2 osobami) a pak plné zatížení (+tlak pro rychlost např. nad 160 km/h). Dá se stanovit nějaká tolerance, do jakého rozdílu otáček to bude ještě pro visco spojku ok?Subaru s automatickou převodovkou mají také visco spojku? Používají systém ala "Haldex", pokud vím. Díky za odpověď.


V praxi je situace taková: když jsem kupoval své první Subaru, tak mi to bylo řečno také. proto jsem zpočátku asi 1x za měsíc zkontroloval tlak. Rozdíly nebyly. V průběhu let jsem došel do stadia, že jsem jednak už dokázal odhadnout, zdali je některé kolo výrazně měkčí, což se dá s trochou cviku, když jde o cca 0,3bar. Pak jsem je dofoukal na předepsnaou odnotu. Myslí se zřejmě to, ab ybyly používány jednak správné rozměry a nebo abys nejezdil s 1 kolem třeba na 1,2baru a ostatní na 2. Pokud máš tlak +/-0,1 na všech kolech, je to v absolutním poklidu Klidně na dálnici ve 160km/h

A automatu je to trochu jinak, jde o to, jaký systém tam je. Některá maí VDC, některá ne. Tohle si nastduj na stránkách některého z klubů, je to tam vždy popsáno. Haldex u SUbaru nenajdeš. U žádného. I CVT, které má sice připojování zadní nápravy, pracuje zcela jinka a vždy tam je hydroměnič. Tím se právě lidší od zbytku produkce. U některých modelů (tady ale bruslím na tenkém ledě, protože do CVT jsem ještě nedorostl), mám pocit, že výdy nějkaá část výkonu směřuje na zadek. Tudíž tam něco jako mezinápraviový diferenciál být musí. Ale jak říkám - tady konstrukci přesně neznám a jistě ti to zodpovodí na klubu či prodejce.
reagować
joem
ilość wystąpień7
data registracji15.11.2017
Wtorek 27.02.2018 08:54, Volvo
Doporučil bych se podívat i na značku Volvo, která nabízí výbornou kvalitu, která nezklame a určitě může se Subaru soutěžit.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Wtorek 27.02.2018 19:15, RE: Volvo
joem napisał:
Doporučil bych se podívat i na značku Volvo, která nabízí výbornou kvalitu, která nezklame a určitě může se Subaru soutěžit.


Zejména v pohonu 4x4 je Volvo nedostižné (úhlová převodovka).
reagować
arkoj77
ilość wystąpień1
data registracji21.08.2018
Wtorek 21.08.2018 12:10, RE: RE: Viscospojka
cytat:
reakce na: Zdeny60, 26.02.2018 04:52 (V praxi je situace taková: kdy ...)


Zdravím
Můžu Vás poprosit o kontakt na můj email ? Téma: forester
robert.rakowski(zavinac)email.cz
díky
reagować
300majo
ilość wystąpień1
data registracji03.01.2019
Cztwartek 03.01.2019 16:07, RE: Závady u Forestera
cytat:
reakce na: Zdeny60, 20.02.2018 17:27 (Děkuji za pochvalu. ANo, mám 3 ...)


Zdravim Zdeny.Mam zaujem o kupu Forestera ale nejakeho novsieho benzinoveho.Chcem sa ta spitat ake su tie prevodovky tie CVT ked vela ludi pise v inzerciach ze su poruchove a vela nevydrzia.Keby som aj tahal vozik privesny a jazdil trosku ďalej.Dik
reagować
Valnoha
ilość wystąpień322
data registracji03.01.2011
Cztwartek 03.01.2019 16:40, RE: RE: Závady u Forestera
cytat:
reakce na: 300majo, 03.01.2019 16:07 (Zdravim Zdeny.Mam zaujem o kup ...)

Nam ve forestru xt najezdil 100tkm bez jedineho zadrhelu. Co se ale uzivatelsky tyce tak oproti hdm automatu, je to z meho pohledu katastrofa. Uz nikdy vice
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.