kýchal napisał:
Nevím, kde udělali soudruzi z TipCars chybu, ale podle těch údajů v tabulce, např. 1 kg CNG = 1,4 metrů krychlových CNG, by ten dále uváděný VW Caddy při spotřebě 6 kg CNG/100 km a dojezdu 440 km musel mít nádrž o objemu 37 kubíků!!! (nápověda: když se udává objem plynu, musí se vždycky doplnit, při jaké teplotě a tlaku - zkratka CNG už v sobě skrývá tlak výrazně vyšší než atmosférický...)
Jestliže se spaluje uhlíkaté palivo, vznikne při nedokonalém spálení jedovatý kysličník uhelnatý, při doko...
Nemáš pravdu. U plynů se uvádí Nm3 (což jsou normál metry krychlové), tedy za normálních atmosérických podmínek 1013,25 hPa a myslím 15°C, a je to právě z důvodu, aby se tam nemusel uvádět tlak a teplota
Co se týká druhého odstavce, tak je v zásadě pravdivý, protože oxid uhelnatý může vznikat i při spalování sebelepšího uhlíkatého paliva, poku nedostane odpovídající množství kyslíku. Bylo by zajímavé vědět, jaká lambda je použitá při spalování zemního plynu - to je odpověď na otázku obsahu CO ve spalinách a od toho se odvíjí i spalovací teplota a tvorba NOxů, stejně jako chlazení spalovacího prostoru (u benzínu dochází k odparu).