0
powrót
 

diskuze k tématu: Společnosti nejčastěji obměňují svá firemní auta po čtyřech letech

kategorie zaszeregowania tematu:
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Poniedziałek 09.09.2013 15:04, čtení ve statistice
Interpretace statistických údajů mi zde přijde trochu zkreslená. Hlavně ten konec, že se nekupují nová auta. Tak hrozné to určitě není. Sice by si výrobci přáli daleko lepší čísla, ale kdo má alespoň ekonomický základ ví, že ekonomika má výkyvy odvíjející se od nasycení trhu. Prostě prodeje nemůžou růst do nekonečna. Ale je třeba brečet a hrozit, aby se vysomrovalo nějaké šrotovné či daňová úleva.

Informace o tom, že se dováží 10 let stará auta mně také nepřekvapuje. Podle mně to neodráží, že nemáme peníze na novější (samozřejmě v mnohých případech tomu tak je), ale spíš že nám to myslí, a nechceme vyhazovat jen tak peníze oknem. Obecně lze říct, že před 10 - 15 roky se vyráběly nejkvalitnější auta, která provozními náklady dokážou zastínit jen pár let staré. Navíc jsou za zlomek ceny (jejíž další pokles je minimální), stejně jako ND. Pořád nám někdo vyčítá starý vozový park (ale ať to srovnají s našimi sousedy z východního bloku), ale vidím v tom určitou rebelii proti plánovanému poločasu rozpadu nově vyráběných aut v cyklu 5let / 150 000 km. V podstatě se tím chováme ekonomicky i ekologicky, když zcela využíváme kapitál a nepodporujeme plýtváni zdroji. To že nepumpujeme peníze do ekonomiky je druhá stránka věci...
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 10.09.2013 15:52, RE: čtení ve statistice
Paul napisał:
Interpretace statistických údajů mi zde přijde trochu zkreslená. Hlavně ten konec, že se nekupují nová auta. Tak hrozné to určitě není. Sice by si výrobci přáli daleko lepší čísla, ale kdo má alespoň ekonomický základ ví, že ekonomika má výkyvy odvíjející se od nasycení trhu. Prostě prodeje nemůžou růst do nekonečna. Ale je třeba brečet a hrozit, aby se vysomrovalo nějaké šrotovné či daňová úleva. Informace o tom, že se dováží 10 let stará auta mně také nepřekvapuje. Podle mně to neodráží, že nemáme peníze na novější (samozřejmě v mnohých případech tomu tak je), ale spíš že nám to myslí, a nechceme vyhazovat jen tak peníze oknem. Obecně lze říct, že před 10 - 15 roky se vyráběly nejkvalitnější auta, která provozními náklady dokážou zastínit jen pár let staré. Navíc jsou za zlomek ceny (jejíž další pokles je minimální), stejně jako ND. Pořád nám někdo vyčítá starý vozový park (ale ať to srovnají s našimi sousedy z východního bloku), ale vidím v tom určitou rebelii proti plánovanému poločasu rozpadu nově vyráběných aut v cyklu 5let / 150 000 km. V podstatě se tím chováme ekonomicky i ekologicky, když zcela využíváme kapitál a nepodporujeme plýtváni zdroji. To že nepumpujeme peníze do ekonomiky je druhá stránka věci...


Čas od času se tu tyto víceméně nářky musí objevit. Za chvilku přijde zpráva že ceny jsou na dně a není kam slevovat nebo její obdoba, že došlo k oživení a ceny začínají růst. Oboje má stejný cíl.
Co jsem aktivní motorista, tak se stáří vozového paku pohybuje mezi 13 a 14 roky, takže se vlastně statisticky ani nezhoršujeme ani nezlepšujeme, nicméně si troufnu říci, že 13 let staré auto v roce 2013 se dost liší od 13 let starého auta v roce 2003. Jednak v bezpečnosti a ve výbavě a jednak i v příznivější ceně, zejména v poslední době.
Ale jako soukromá osoba s malým nájezdem si zatím nové auto pořídit nehodllám, a ti, kteří to udělali, tak to plánují přinejmenším na 8-10 let vlastnictví, takže taky moc kola ekonomiky neroztáčejí.
Nový auto je hezký, ale i když pominu velkou ztrátu hodnoty a možnost ukradení, daleko více by mě trýznila myšlenka koupení nějakého vadného kusu a řešení trablí s nadějí, že se to snad během záruky vyřeší a s hrůzou, co se bude dít po záruce, pokud bych z tohoto důvodu nevolil výrobce s prodlouženou zárukou.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.