0
powrót
 

diskuze k tématu: Elektrická auta přicházejí

kategorie zaszeregowania tematu: americká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 24.09.2008 09:49, Těžko říct
Nevím, jestli jsou elektromobily globálně ekologičtější než klasický spalovací motor. Pokud se elektrika vyrábí přes uhlí, tak určitě ně. Budoucnost je v atomové energii, jen musíme jako lidstvo ovládnout fúzi, která je energeticky výhodnější než rozpad. Jen toho zbytkového tepla se pravděpodobně nikdy nezbavíme.
Plány na budování větrných elektráren a fotovoltarických článků jsou sice hezké, ale kdo by to chtěl mít za domem. Obvodová rychlost konce listu může klidně být i ke 200 km/h, a to je pak radost v zimě, když se uvolní kousek námrazy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 25.09.2008 13:30, RE: Těžko říct
David V napisał:
Nevím, jestli jsou elektromobily globálně ekologičtější než klasický spalovací motor. Pokud se elektrika vyrábí přes uhlí, tak určitě ně. Budoucnost je v atomové energii, jen musíme jako lidstvo ovládnout fúzi, která je energeticky výhodnější než rozpad. Jen toho zbytkového tepla se pravděpodobně nikdy nezbavíme.
Plány na budování větrných elektráren a fotovoltarických článků jsou sice hezké, ale kdo by to chtěl mít za domem. Obvodová rychlost konce listu může klidně být i ke 200 km/h, a to je p...
To máš pravdu atomovka za barákem je lepší. To ti pak děcka donesou z rybníčku dom na večeři rybku kukajdu se třema vočima.A navíc ty chládící věže krásně zvlhčujou vzduch. Tudlenc jsem při návratu z dovolené na Krétě letěl kolem Dukovan a ta pára stoupá pěknejch pár kyláků, prostě paráda co už člověk dneska dokáže tomu už se vyrovnají snad jen ty komíny v Teplicích co začadí půl republiky. Pokrok je pokrok pryč s větrnejma mlýnama copak je středověk.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 25.09.2008 13:49, RE: Těžko říct
David V napisał:
Nevím, jestli jsou elektromobily globálně ekologičtější než klasický spalovací motor. Pokud se elektrika vyrábí přes uhlí, tak určitě ně. Budoucnost je v atomové energii, jen musíme jako lidstvo ovládnout fúzi, která je energeticky výhodnější než rozpad. Jen toho zbytkového tepla se pravděpodobně nikdy nezbavíme.
Plány na budování větrných elektráren a fotovoltarických článků jsou sice hezké, ale kdo by to chtěl mít za domem. Obvodová rychlost konce listu může klidně být i ke 200 km/h, a to je p...
aj keby bolo mnozstvo energie na spalovaci motor rovnake s energiou na elektricky motor, stale je na tom daleko lepsie elektricke auto ktore ma mnoho nasobne menej suciastok v motore, ktore treba neustale vyrabat a tiez oleje a filtre a podobne, v elektrickom aute je problem len s baterkami, ktore sa velmi rychlo vyvyjaju a urcite budu ekologickejsie
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 25.09.2008 14:17, RE: Těžko říct
Kozař napisał:
To máš pravdu atomovka za barákem je lepší. To ti pak děcka donesou z rybníčku dom na večeři rybku kukajdu se třema vočima.A navíc ty chládící věže krásně zvlhčujou vzduch. Tudlenc jsem při návratu z dovolené na Krétě letěl kolem Dukovan a ta pára stoupá pěknejch pár kyláků, prostě paráda co už člověk dneska dokáže tomu už se vyrovnají snad jen ty komíny v Teplicích co začadí půl republiky. Pokrok je pokrok pryč s větrnejma mlýnama copak je středověk.
Nic není ideální
Když se prostě energie dělá ve velkým, tak okolo to stojí totálně za prd. Atomovka, i když je relativně čistá (jen zbytkové teplo a radioaktivní odpad) má zase ceklem mizernou účinnost, protože z husta pracuje se sytou párou, tudíž malým spádem. Jen snad přehrady mají svoje kouzlo.
Jinak při stoupající (s(potřebě energie jsou atomovky opravdu nejrozumnější alternativa, neboť na relativně malém prostoru se dá uvlnit poměrně značné množství energie, což se s alternativními zdroji nikdy nepodaří.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 25.09.2008 14:27, RE: Těžko říct
mich napisał:
aj keby bolo mnozstvo energie na spalovaci motor rovnake s energiou na elektricky motor, stale je na tom daleko lepsie elektricke auto ktore ma mnoho nasobne menej suciastok v motore, ktore treba neustale vyrabat a tiez oleje a filtre a podobne, v elektrickom aute je problem len s baterkami, ktore sa velmi rychlo vyvyjaju a urcite budu ekologickejsie
S argumentem srovnávajícím složitosti obou agregátů souhlasím, jen mi není jasné, proč potom elektrická auta nejsou výrazně levnější. Možná je to dáno pouze počty kusů, ale nepřijde mi tak zásadní změna vzít nějaký fungující celek a nahradit klasický pohon tím elektrickým, pak by úspora měla být citelná.
Ještě mě napadla ještě jedna důležitá věc. Co topení a klimatizace, to jou taky systémy, které si zhýčkaný člověk dnes neodpustí (topení je ovšem na rozdíl od klimatizace nutnost). Kdepak tam se vezme enenrgie? Odpadního tepla z vysoce účinného motorgenerátoru asi moc nebude a topit z baterek - tady už silně narazíme, pokud to budeme posuzovat z hlediska využití energie. Elektrické topení je úplně ten nejhorší způsob, který existuje, protože na elektrické topení spotřebujeme minimálně 2-násobek zdrojů než pokud topíme spalováním přímo v místě spotřeby. Takový zimní provoz elektromobilu dává pak ekologii pěkně na prdel, jak se lidově říká.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 26.09.2008 01:09, RE: Těžko říct
David V napisał:
S argumentem srovnávajícím složitosti obou agregátů souhlasím, jen mi není jasné, proč potom elektrická auta nejsou výrazně levnější. Možná je to dáno pouze počty kusů, ale nepřijde mi tak zásadní změna vzít nějaký fungující celek a nahradit klasický pohon tím elektrickým, pak by úspora měla být citelná.
Ještě mě napadla ještě jedna důležitá věc. Co topení a klimatizace, to jou taky systémy, které si zhýčkaný člověk dnes neodpustí (topení je ovšem na rozdíl od klimatizace nutnost). Kdepak tam se...
tie otazky ohladom vykurovania by som polozil skor odbornikom, ale pokial ja viem tak aj baterie sa pri odbere vacsinou zohrievaju a rovnako aj elektromotor neostane studeny aj ked pri nom je to len male percento, ale urcite to uz maju davno vyriesene, stacilo by sa opytat majitelov EV1 :)
A otazka ceny je jednoducha, v cene auta musi byt zapocitany aj vyvoj a vyskum, a z druhej strany samotne automobilky sa spalovacich motorov vzdat nechcu a tu je tiez vela dovodov, kde patria nahradne diely + spotrebne, servis a sluzby s tym spojene, ale to by nemal byt problem ved automobilky to vyriesia, aby sa malo co kazit aj v elektrickych autach
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.