0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda začala vyrábět nový motor, využijí ho i koncernové vozy

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.12.2009 12:57, Motor?
A to je dobrá zpráva nebo ne? Nedokážu to správně vyhodnotit.
Tyhle pidimotory mě začnou zajímat až od šestiválcové 1.8 turbo
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.12.2009 14:49, 4.válec
šálí mně zrak? nebo se zase vracejí ke čtyřem válcům. Můj názor je (a nemusí se tu někomu líbit) že 4válec je mnohem lepší a jednoduší než 3válec. K HTP nemám moc důvěru ale kdo ví třeba se je podaří vychytat že budou pracovat dle představ.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.12.2009 19:06, Litrový výkon
Už čekám, kdy se objeví názor, že 1,2 se 77kW nemůže nic vydržet. A že to je vyhnané turbem a podpobný nesmysly.
jen preventivně, např. pouhý 2,0l z Eva dosahuje v serii kolem 200kW. A kolik vydrží! Ovšem, za předpokladu, že se správně zkonstruuje a použijí se správné materiály (o čemž nás přesvědčí zkušenosti po 2-3 letech)... Ale nejde o nic mimořádného, jen to chce dotáhnout do konce.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.12.2009 20:59, spolehlivost
Nevidím důvod proč by ten motor nemohl vydržet.Nejsem zastánce značky Škoda ale tenhle motor vidím jako dobrý tah.Ve finále to bude nejpoužívanější a nejžádanější motor napříč všemi řadami od Fabie po Octavii,do Superbu snad nee...Sám vlastním dvoulitr s turbem jiné značky a turbo benzín nevidím jako problém.Jen bych se u přímého vstřiku bál kvality paliva,ale to se dá eliminovat návštěvou značkových pump.Takže za mě dávám bod i když jsem značku Škoda nikdy nevlastnil a nikdy vlastnit nechci.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.12.2009 22:07, objem ničím nenahradíš..
...toto pořekadlo dostává v posledních letech pěkně na prdel. Moje auto má objem 1.8 a na downsizing jsem nahlížel poněkud skepticky. Nicméně tento týden jsem najezdil pár set km s tříválcovým litrovým yarisem s výkonem 51kw a byl jsem mile překvapen s jeho lehkou dravostí, především v příměstkém provozu. Myslím, že motor 1.2 TSI 77kW od WV nebude dělat ostudu, narozdíl od starších hátépéček.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.12.2009 22:59, RE: objem ničím nenahradíš..
briketomet napisał:
...toto pořekadlo dostává v posledních letech pěkně na prdel. Moje auto má objem 1.8 a na downsizing jsem nahlížel poněkud skepticky. Nicméně tento týden jsem najezdil pár set km s tříválcovým litrovým yarisem s výkonem 51kw a byl jsem mile překvapen s jeho lehkou dravostí, především v příměstkém provozu. Myslím, že motor 1.2 TSI 77kW od WV nebude dělat ostudu, narozdíl od starších hátépéček.
Litrový 3 válec Yaris je každopádně "jen" atmosférický benzín, žádné turbo. Možná právě proto se na mobile.de vyskytují kousky co mají najeto kolem 300 tkm a viděl jsem kousek i s 360 tkm.

Co se týče TSI... na finální soudy je ještě asi brzo. Na 1.2 HTP se kdysi taky pěli v novinách ódy, jaký má krouťák, jak HTP znamená High Torque Performance apod. Sám jsem ty články celkem hltal a věřil jim. Nakonec se ukázalo, že to Motor roku zrovna nebude. Podobně FSI, dneska si na ně málokdo už vzpomene, a přitom byly v médiích docela vychvalované.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.12.2009 07:14, RE: spolehlivost
surikata napisał:
Nevidím důvod proč by ten motor nemohl vydržet.Nejsem zastánce značky Škoda ale tenhle motor vidím jako dobrý tah.Ve finále to bude nejpoužívanější a nejžádanější motor napříč všemi řadami od Fabie po Octavii,do Superbu snad nee...Sám vlastním dvoulitr s turbem jiné značky a turbo benzín nevidím jako problém.Jen bych se u přímého vstřiku bál kvality paliva,ale to se dá eliminovat návštěvou značkových pump.Takže za mě dávám bod i když jsem značku Škoda nikdy nevlastnil a nikdy vlastnit nechci.
Proč by neměl vydržet? protože kvůli té naší povaze české. jelikož jsme šetřivý až lakomý národ, tak vidina koupit auto s 1,2 (malé POV, malá spotřeba, malá zátěž přední nápravy=malé a levnější opotřebení) ve svém důsledku vyvolá to, že -kromě Fabie, která je lehká-budeme tento motor honit v Oktávce, Yettim a snad i Superbu s 16q. A protože se bude chtít, aby jel, ted ytáhnul, tak ho budeme muset točit, protože o jeho kroutvém momentu v nízkých otáčkách si budeme muset jen zdát - jak tu kdosi napsal-objem ničím nenahradíš. A pak dojde k tomu, že v 60tkm bude v háji turbo, protože bude věčně rozpálený do červena (a že by ho někdo u služebáku chladil, no to pardon), protože bude v háji za chvíli polovina ložisek v něm a protože když ne to, tak budou všichni reptat, že to jezdí za 10/100 a to jezdit bude, o tome jsem celkem 100% přesvědčen, maje dost zkušeností s řadou malým motorů, od kterých se chtěl výkon... A navíc, dost věcí bude s ohledem n ajeho velikost mechanicky tak na hraně . Ale je taky dost možné, že se pletu a tento motor budou kupovat převážně naší bohatí důchodci, kteří při jízdě na nákup či na hřbitov nikam nemusí sopěchat a pak tento motor splní veškeré očekávání.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.12.2009 07:24, RE: objem ničím nenahradíš..
Petr S napisał:
Litrový 3 válec Yaris je každopádně "jen" atmosférický benzín, žádné turbo. Možná právě proto se na mobile.de vyskytují kousky co mají najeto kolem 300 tkm a viděl jsem kousek i s 360 tkm.

Co se týče TSI... na finální soudy je ještě asi brzo. Na 1.2 HTP se kdysi taky pěli v novinách ódy, jaký má krouťák, jak HTP znamená High Torque Performance apod. Sám jsem ty články celkem hltal a věřil jim. Nakonec se ukázalo, že to Motor roku zrovna nebude. Podobně FSI, dneska si na ně málokdo už vzpomene, ...
Nevidím hodnotu 77kW jako zrovna nejideálnější variantu např. pro Jeti. Opravdu je to jen zákkad. Jasně, krouťák je krouťák, ale... Připouštím ovšem, že pro nadšence z např. Roomsteru 1,2 HTP to bude raketový dělo a posun k nebeským výšinám
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.12.2009 07:44, A co Fabia ?
Tak nevím paní Milerová, v Političce jsem se nikde nedočet, že by tento zajímavý motor měla dostat pod kapotu i Fabia. Bude montován mj. i do Octávky, tak mi to hlava nebere. Fabia zase utře a přitom takový Renault Clio i Twingo maj taky podobnej turbo benzin 1,2 TCE. Tak jsem fakt zvědav, co ti naši mocnáři rozhodnou, ale cítim v kolenou, že jsou už jaksi posraní a do Fabče to Bretšnajdr asi nepovolí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.12.2009 18:56, RE: spolehlivost
Zdeny60 napisał:
Proč by neměl vydržet? protože kvůli té naší povaze české. jelikož jsme šetřivý až lakomý národ, tak vidina koupit auto s 1,2 (malé POV, malá spotřeba, malá zátěž přední nápravy=malé a levnější opotřebení) ve svém důsledku vyvolá to, že -kromě Fabie, která je lehká-budeme tento motor honit v Oktávce, Yettim a snad i Superbu s 16q. A protože se bude chtít, aby jel, ted ytáhnul, tak ho budeme muset točit, protože o jeho kroutvém momentu v nízkých otáčkách si budeme muset jen zdát - jak tu kdosi na...
Tu mechanickou odolnost / neodolnost ukáže čas. Myslím, že bude spíše horší než lepší, jelikož je to opět velice složité ústrojí. Největší obavu mám ale z přímého vstřiku, vlastnil jsem v minulosti mitsubishi carisma GDI (gasoline direct injection), to byl první sériový přímovstřikový benzím na trhu. Díky tomu vím, že koupit v ČR kvalitní palivo je obtížné, ať už je logo na čerpací stanici jakékoli - stejně všichni kupují od jediného výrobce. Situace na trhu se za ty roky ještě dosti zhoršila, takže ani tzv. značkové čerpačky také nejsou zárukou ničeho. Nezřídka jsou pouze "partnerské" - nepatří značce ale firmě která má dealerskou smlouvu. A tyto motory jsou na kvalitu paliva velmi citlivé - proto soudím, že majitel bude jezdit více na velfobin nežli na benzín.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.12.2009 13:10, (snad) konečně adekvátní motorizace
V životnosti 1.2TSi nevidím naprosto žádný problém. Pokud to ovšem neměli stejní konstruktéři, jako HTP... I když na druhou stranu na HTP se možná (snad) něco naučili, tak by to teď mohlo být ok. Jak se říká o domu, tak bych to přetransformoval i na motor - první mtor zkonstruuj nepříteli, druhý příteli, třetí sám sobě ;)
Já sám mu fandím. Také jsem vcelku přesvědčen, že půjde i pod kapotu Fabie/Roomsteru. Není jediný důvod, proč by tomu tak nemělo být. Jakmile to bude pro koncern ekonomicky výhodné, tak 1,4 a 1,6 vymizí. Nehledě na "papírově" nižší emise a spotřebu, což bude důležité pro automobiku. Osobně bych očekával "příchod" 1.2 TSi do Fabie/Roomsteru na dobu faceliftu. Jen je otázkou, kdy se dočkáme onoho faceliftu...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 19.12.2009 12:32, RE: (snad) konečně adekvátní motorizace
rohYpnol napisał:
V životnosti 1.2TSi nevidím naprosto žádný problém. Pokud to ovšem neměli stejní konstruktéři, jako HTP... I když na druhou stranu na HTP se možná (snad) něco naučili, tak by to teď mohlo být ok. Jak se říká o domu, tak bych to přetransformoval i na motor - první mtor zkonstruuj nepříteli, druhý příteli, třetí sám sobě ;)
Já sám mu fandím. Také jsem vcelku přesvědčen, že půjde i pod kapotu Fabie/Roomsteru. Není jediný důvod, proč by tomu tak nemělo být. Jakmile to bude pro koncern ekonomicky výh...
Faceliftu se dočkáme, dle mého názoru, velmi brzy. Alespoň u roomsteru který je v západní evropě prakticky neprodejný. Co ale vymyslí s designem si nedokážu představit - fóbie i roomster jsou z designové síně hrůzy, takže horší to snad nebude.
Na spolehlivost této 1,2 si budeme muset opravdu počkat (zda bude nebo nebude), ale jak jsem psal výše - mé obavy se soustředí spíše na palivo, jehož vysoká kvalita je u přímého vstřiku naprosto nezbytná. Vlastnil jsem přímovstřik od mitsubishi (ten motor neměl chybu), ale nekvalitní palivo bylo okamžitě poznat. Mám proto důvodnou obavu z jízdy spíše na velfobin (či jiné aditivum k odstranění vody) nežli na benzín. Podle značky čerpací stanice se člověk zařídit nemůže - vždyť i slovutný shell v česku prodává, mírně řečeno, pochybnou kvalitu.
Druhá věc u tohoto motoru, o které pochybuji, je proklamovaná spotřeba. Mám krátkou zkušenost s reanaultovým 1,4 tce a spotřeba se od údaje výrobce liší o 2 až 3 litry směrem nahoru. Samozřejmě je dosažitelná i výrobcem udaná spotřeba, ale pouze s "kloboukem na hlavě" a rychlosti do 90 km/h.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 19.12.2009 14:55, RE: (snad) konečně adekvátní motorizace
Pavlik napisał:
Faceliftu se dočkáme, dle mého názoru, velmi brzy. Alespoň u roomsteru který je v západní evropě prakticky neprodejný. Co ale vymyslí s designem si nedokážu představit - fóbie i roomster jsou z designové síně hrůzy, takže horší to snad nebude.
Na spolehlivost této 1,2 si budeme muset opravdu počkat (zda bude nebo nebude), ale jak jsem psal výše - mé obavy se soustředí spíše na palivo, jehož vysoká kvalita je u přímého vstřiku naprosto nezbytná. Vlastnil jsem přímovstřik od mitsubishi (ten motor ...
Fabia se mi celkem líbí (asi jsem sám :DDD), byť disproporci výška x šířka samozřejmě vnímám také. Nevidím v tom ale problém, protože síky tomu nabízí v podélném směru Fabia velmi dobrou prostornost. Roomster mi přijde taky fajn, psíš se mi na něm moc nelíbí ten předek z Fabie. Spíš jde o to, že si nedokážu představit, kam posunout design. Podle mě půjde u faceliftu opravdu jen o drobné retuše, protože nic radikálnějšího se s tím dělat v mých očích nedá.
S kvalitou paliva souhlas, ale koncernové motory nejsou na kvalitu nějak citlivé. TDi s nekvalitní naftou problémy nikdy neměly. Nynější TDi-CR už na tom budou logicky stejně jako konkurence. Přímovstřikové FSi také problémy neměly. Mohly jezdit i na Natural95, přestože byly primárně stavěny na 98. Zrovna v tomhle myslím, že koncern ví, co dělá.
Proklamovanou spotřebu neřeším. Malooběmové turbomotory jsou dělané pro "zelené byrokraty", kteří se rozplývají nad 120g CO2.km-1. Příkladem může být Bawor 116d nebo Mazda 3 z 2,2l dieselem, kde reálná spotřeba je podle mě snad i lepší než u mnohých rádobyúsporných malooběmových motorů... But CO2 rulez is da best, because of brusel nad greencompanies... Heal the world!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 20.12.2009 08:59, RE: (snad) konečně adekvátní motorizace
rohYpnol napisał:
Fabia se mi celkem líbí (asi jsem sám :DDD), byť disproporci výška x šířka samozřejmě vnímám také. Nevidím v tom ale problém, protože síky tomu nabízí v podélném směru Fabia velmi dobrou prostornost. Roomster mi přijde taky fajn, psíš se mi na něm moc nelíbí ten předek z Fabie. Spíš jde o to, že si nedokážu představit, kam posunout design. Podle mě půjde u faceliftu opravdu jen o drobné retuše, protože nic radikálnějšího se s tím dělat v mých očích nedá.
S kvalitou paliva souhlas, ale koncernové...
Nemůžu souhlasit, že FSI neměly problémy s palivem. Já vím, že jezdí na N95, ale já měl na mysli "kvalitu" paliva. Benzínový přímovstřik je prostě citlivý na "vodu" v palivu a celkově jeho čistotu. Najezdil jsem s ním přes 100 tisíc km soukromým a cca 60 tisíc služebním (právě 2,0 FSI), takže zkušenosti mi v tomto ohledu skutečně nechybí.
Spotřebu já na rozdíl od tebe řeším, neboť najezdím 30-40 tisíc za rok - to už litr rozdílu ve spotřebě dělá slušné peníze. Proto poslední roky používám diesely jak soukromě, tak pracovně.
PS: prosím, nepoužívej angličtinu, když to neumíš - překlepy snesu, ale gramatika je zcela špatně.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 20.12.2009 12:14, RE: (snad) konečně adekvátní motorizace
Pavlik napisał:
Nemůžu souhlasit, že FSI neměly problémy s palivem. Já vím, že jezdí na N95, ale já měl na mysli "kvalitu" paliva. Benzínový přímovstřik je prostě citlivý na "vodu" v palivu a celkově jeho čistotu. Najezdil jsem s ním přes 100 tisíc km soukromým a cca 60 tisíc služebním (právě 2,0 FSI), takže zkušenosti mi v tomto ohledu skutečně nechybí.
Spotřebu já na rozdíl od tebe řeším, neboť najezdím 30-40 tisíc za rok - to už litr rozdílu ve spotřebě dělá slušné peníze. Proto poslední roky používám diesel...
Vezmu to od konce - ono to ani nemělo být gramaticky správně ;).
Spotřebu neřeším v tom smyslu, že mě v podstatě nezajímají jejich PR kecy o nižší spotřebě a deklarované tabulkové hodnoty se pro mě změnily na řádky, které v podstatě ignoruji. Reálně mě samozřejmě spotřeba zajímá (a koho ne?). Co se přímovstřiku FSI týká, můžeš trochu rozvést problémy? S nikým, kdo by si stěžoval, jsem se nějak nesetkal (nezpochybňuji tím tvé zkušenosti!!!!!). Díky
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 22.12.2009 09:25, RE: (snad) konečně adekvátní motorizace
rohYpnol napisał:
Vezmu to od konce - ono to ani nemělo být gramaticky správně ;).
Spotřebu neřeším v tom smyslu, že mě v podstatě nezajímají jejich PR kecy o nižší spotřebě a deklarované tabulkové hodnoty se pro mě změnily na řádky, které v podstatě ignoruji. Reálně mě samozřejmě spotřeba zajímá (a koho ne?). Co se přímovstřiku FSI týká, můžeš trochu rozvést problémy? S nikým, kdo by si stěžoval, jsem se nějak nesetkal (nezpochybňuji tím tvé zkušenosti!!!!!). Díky
Tak jsem se konečně dostal k netu a mohu rozvést problémy s přímovsřikem. Nebyly to problémy "technického" rázu, ale s kvalitou paliva. Jakmile s takovýmto motorem nabereš palivo s "vodou", nebo jinak nečisté - okamžitě to poznáš. Motor hůře startuje (většinou napodruhé), kolísají otáčky, škube....projevilo se mi to u GDI i FSI. Proto jsem laboroval s hledáním "odzkoušené" čerpačky asi 4 měsíce. Přičemž jsem nakonec zjistil, že hlavně záleží na tom, co vlastně rafinérie dovezla - kvalita prostě kolísá. Navíc zdůrazním, že jsem nikdy nebral u bezejmenných čerpacích stanic. Takže jsem víceméně kupoval ke každé druhé nádrži paliva plechovku velfobinu - což mi prostě vadí. Jinak s technikou motorů jsem problémy neměl a oba považuji za zdařilé (1.8 GDI a 2.0 FSI). Jen GDI mělo citelně nižší spotřebu (6,3 l). S FSI jsem jezdil při stejném stylu za 8,0 přičemž rozdíl ve výkonu byl suběktivně neznatelný (papírově 92 / 110 kw).
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.