Piątek 08.11.2024 18:19,
Jaké vybrat první auto do 250-300 tisíc, nový řidič
Zrovna jsem udělal řidičák, čekám na jeho vystavení, mezitím se snažím vybrat auto, ale protože jsem se o auta naprosto vůbec nezajímal, nemám takový přehled o tom co vybrat.
Řidičák jsem si udělal až teď ve 28 letech, protože dodnes nebyla potřeba mít v Praze auto. Veřejná doprava se finančne vyplatila daleko víc, ale teď s přítelkyní pracujeme v zahraničí kde veřejná doprava nás vychází v přepočtu na 8500 korun dohromady za měsíc za 16km tam a 16km zpátky 5x týdně, takže i když budu jen platit benzín a zbytek dávat stranou na fond případných oprav, pořád si myslím se to vyplatí více, jak jezdit veřejnou dopravou a mít navíc osobní svobodu jet kam se nám bude chtít.
Hodně lidí mi doporučilo čtyřkolky, jiní říkají že se jich bojí. Někdo doporučuje manuál protože nad autem má kontrolu, jiní zapřísahají automat. Někdo říká naftu, někdo benzín někdo naopak hybridní. Na internetu je navíc tolik infiormací že z toho jde hlava kolem (rád si nechám poradit ale co jsem viděl automaty stojí zhruba o 50 tisíc více než manuál a mají většinou suché spojky dsg, které jak jsem pochopil jsou poruchovější). Možná to co hledám by stálo více peněz, ale je to první auto. Zase se mi nechce kupovat 25 let staré auto jen kvůli tomu a chci z něj mít taky radost a jedničková octavie se mi nelíbí.
Takže, chci koupit ojeté auto co bude vycházet na 250-300 tisíc (ideálně, případně můzu našetřit víc ale nechci si brát úvěr) i s povinným ručením pro nového řidiče s havarijkem (každé auto to má asi jinak s cenou) a případnými opravami, výměnou olejů a čímkoliv co bude potřeba pro jízdu 900km do nizozemska bez poruch a následnému provozu tam.
Větší kufr abychom mohli do něj nacpat 3-4 velké kufry, zadní sedačky kde bude dost místa pro lidi, ne extremě hlučné na dálnici spíše tišší ideálně, ne extremě vysoká spotřeba, ne extremě drahé náhradní díly, ideálně ne moc poruchové. Přítelkyně ještě chtěla vyhřívané přední sedačky a nevím jaká auta v jakých výbavách to mají. Bude se prakovat na příjezdové cestě bez střechy v Nizozemsku, kde hodně často prší takže dobré těsnění auta je základ. Jednou do tří měsíců by se jelo po dálnici 900km tam a zpátky krom ježdění 16 km do práce po zbytek času.
Z aut co jsem koukal na Svět Motorů special, co jsem si za účelem zůžení ohromného výberu aut koupil, tak se mi zalíbil VW Passat B8, Škoda Octavia 3, Škoda Scala nebo Škoda Karoq. Fabie se mi moc nelíbí(i když čtyřková je o mnoho hezčí) a navíc mi příjde že vzadu nemají moc místa na spolujezdce jako třeba Superb nebo VW passat ale kdyby se to vyplatilo jsem pro to zvážit. Doporučení i jiných značek nebo modelů uvítám.
Srdcovka by byla Audi A4 B9, ale vím že na ní jsou moc drahé díly a údržba a není praktické aby provoz vyšel co nejlevněji s palivem a opravami, nehledě na pojištění a povinné ručení, které by bylo s 0 lety bonusů pecka.
Dává to smysl nebo mám moc požadavků na první auto? A dá se něco takového za 300 tisíc udělat?
reagować